Vastattu

Internet-valo palaa mutta ei nettiyhteyttä

  • 31 May 2017
  • 3 kommenttia
  • 1255 katselukerrat

Hei

Meiltä katkesi nettiyhteys eilen illalla 30.5.

- Lähiverkko toimii normaalisti, mutta Internet-yhteys ei
- Olemme kokeilleet usealla tietokoneella ja kaapelilla/langattomasti mutta millään niistä ei toiminut
- Reitittimessä palaa ja vilkkuu kuitenkin Internet-valo
- Kokeiltu käynnistää reititin uudestaan ja palauttaa reititin tehdasasetuksiin
- Reitittimen malli: ZyXEL VMG3326-D20A
- Kokeilimme myös toisella saman mallisella Elisan reitittimellä mutta sekään ei toiminut
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 31 May 2017, 19:47

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Suosittelen tekemään asiasta vikailmoituksen, mikäli yhteys ei modeemin vaihdosta huolimatta lähde pelittämään. Ohessa parit eri vaihtoehdot vikailmoituksen tekemiseen:
- Soita Elisan asiakaspalveluun, joka ottaa vikailmoituksia vastaan 24h - 010 190 262 (mpm/pvm)
- Laita yksityisviestiä Palstatiimille. Kerro viestissä mahdollisimman tarkasti, mitä olet tehnyt itse asian korjaamiseksi tai vian rajaamiseksi. Laita yksityisviestiin myös omat yhteystietosi sekä asiakasnumerosi, joka löytyy esim. laskusta.

Kannattaa toki kokeilla vaihtaa myös tuo modeemin ja pistorasian välinen kaapeli. Resetointia kannattaa kokeilla myös uudemman kerran. Modeemin reset -painiketta tulee painaa esim. avatulla klemmarilla noin 10-20sek yhtäjaksoisesti kunnes moodemin valot sammuvat tai välähtävät.
Internetyhteys toimii jälleen, viikko meni
Soitin asiakaspalveluun 31.5 ja kerroin tilanteen, siellä ohjattiin soittamaan omagurulle en soittanut, sain vielä tekstiviestillä yhteystiedot. Palvelu on sen verran hintavaa etten lähtenyt pyytämään apua sieltä. Laitoin yksityisviestiä palstatiimille 1.6 ja se päivä meni sitten yhteyksien mittailuun, päädyttiin tekemään lopulta vikailmoitus. 2.6 vikapalvelusta tuli ilmoitus että vika liittyy laajempaan häiriötilanteeseen ja nyt 6.6 iltapäivällä vihdoin saivat korjattua verkon häiriötilanteen. Vielä sitä ihmettelen että miksi asiakaspalvelu ei ohjannut minua tekemään vikailmoitusta heti vaan halusi että soitan omagurulle?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8
Internetyhteys toimii jälleen, viikko meni
Soitin asiakaspalveluun 31.5 ja kerroin tilanteen, siellä ohjattiin soittamaan omagurulle en soittanut, sain vielä tekstiviestillä yhteystiedot. Palvelu on sen verran hintavaa etten lähtenyt pyytämään apua sieltä. Laitoin yksityisviestiä palstatiimille 1.6 ja se päivä meni sitten yhteyksien mittailuun, päädyttiin tekemään lopulta vikailmoitus. 2.6 vikapalvelusta tuli ilmoitus että vika liittyy laajempaan häiriötilanteeseen ja nyt 6.6 iltapäivällä vihdoin saivat korjattua verkon häiriötilanteen. Vielä sitä ihmettelen että miksi asiakaspalvelu ei ohjannut minua tekemään vikailmoitusta heti vaan halusi että soitan omagurulle?
omagurusta elisa saa rahaa hyvin siksi elisa ohjaa sille vikari ei ole kannattavaa bisnestä elisalle omaguru on siinä syy miksi helposti ohjataan sinne jos ei osaa vaatia vaikka virheen korjaus ei saakkaan maksaa