Vastattu

Elisan laskutus tilanteessa, jossa liittymä siirtyy kesken kuukauden toiselle operaattorille

  • 14 March 2018
  • 2 kommenttia
  • 3903 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
  • Supersankari
  • 4330 kommenttia
Vaihdoin puhelinliittymät Elisalta Telialle 6.2. Helmikuussa tuli Elisan lasku, joka oli reilusti ylihintainen. Ok, ymmärrän sen, että lasku oli jo muodostunut ja maksoin pois.
Tässä kuussa ei tullut laskua ja chatin kautta selvisi, että ylijäämää käytetään luottokaupalla ostetun läppärin lyhennyksiin, joka on samalla asiakasnumerolla.

1) Miksi Elisa ei lähetä automaattisesti tietoa siitä, että paljonko on rahaa sisällä ja miten se käytetään vaan pitää selvittää asia itse?
2) Miten olisi toimittu, jos samalla asiakasnumerolla ei olisi ollut mitään muuta? Ottaa yhteys laskutukseen, joka 12 €:n korvauksella palauttaa liikaa maksetun osan?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas 14 March 2018, 09:21

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Moro Arska! :)

Puhelinliittymien kuukausimaksut veloitetaan etukäteen. Sopimusehtojen mukaisesti emme palauta ennakkoon jo laskutettuja maksuja. Tähän on kuitenkin poikkeuksena tilanne, jossa samalle asiakasnumerolle jää vielä jotakin muuta laskuttumaan. Sinun tapauksessasi se on tuon laitteen maksut, joihin saat sitten loppukuun osalta hyvityksenä ennakkoon maksamastasi kuukausimaksusta käyttämättä jääneen osuuden.

  • Jos liittymä irtisanotaan kesken kuukauden, hyvitetään kuukausimaksu loppukuun osalta seuraavalla laskullasi, jos asiakkuudelle jää muuta laskutettavaa.
  • Jos asiakkuudelle ei jää mitään avointa laskutettavaa tuotetta eikä sinulle tule enää laskua, et saa hyvitystä.
  • Jos kuukausimaksua ei ole vielä laskutettu, ei siitä tule hyvitystä, vaan hinta muuttuu automaattisesti oikeaksi.

Laskutuskausi meillä on aina kalenterikuukausi. Numeronsiirrot kannattaa ajoittaa mahdollisuuksien mukaan aina kuun vaihteeseen.

Tuon ylisuorituksen ilmoittamisen osalta muissa tapauksissa lähetämme asiakkaillemme kirjeen, jossa on ohjeet rahanpalautuksen saamiseksi tilille ja jos asiakkuudelle jää laskutettavaa niin ylisuorituksesta on kerrottu seuraavan laskun ensimmäisellä sivulla tietopalkissa yläreunassa. Samoin kuin, jos vaikka aiempi lasku olisi jäänyt rästiin. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kiitos vastauksesta

Tiedän kyllä miten laskutus menee. Olisin toivonut, että Elisa lähettää oma-aloitteisesti infon paljonko rahaa on sisällä ja miten se käytetään.

" ja jos asiakkuudelle jää laskutettavaa niin ylisuorituksesta on kerrottu seuraavan laskun ensimmäisellä sivulla tietopalkissa yläreunassa."
Seuraava lasku ilmeisesti tulee kun pitää maksaa jotain ja vasta siitä selviää mitä on tapahtunut, ainakin aspan vastauksen mukaan:
"Läppärin kk-erän jälkeen saldo on -28,57 ? josta tullaan ottamaan tulevatkin laskut läppärin kk-eristä siihen asti, että se summa on käytetty loppuun. Tämä tarkoittaa siis kahta laskua ja sen jälkeen pikkuhiljaa alkaa tulemaan taas kk eriä.
Mitä tarkoittaa saldo -28,57? Euron merkki tuo ? ei ainakaan ole.
Miksi ei voi laittaa laskua, jossa näkyy liikasuoritus, sisässä oleva raha ja laskun loppusumma 0,00 €

Ei tämä case minun maailmaa kaada, mutta jos Elisa on tarkkana laskujen suhteen, niin kai asiakkaallakin on oikeus olla?