Vastattu

Latausliittymän viestien veloitukset

  • 3 heinäkuu 2020
  • 18 kommenttia
  • 1178 katselukerrat

Käyttäjätaso 7

Minulla on tämä uusi Saunalahti latausliittymä 4G 50M kakkospuhelimessa ja lähetin eilen toisella puhelimellani siihen MMS-viestin.

Nyt Oma Elisassa latausliittymän kohdalla näkyy veloitus 0,07€ Multimediaviestistä.

Kummastelen sitä , että milloin MMS-viestin vastaanottaminen on muuttunut maksulliseksi???

Ymmärtäisin  , jos olisin sillä latausliittymällä lähettänyt ko. MMS-viestin , mutta kun en niin tehnyt , vaan ihan toisella puhelimella , jossa ei ole Elisan liittymä. Kaiken lisäksi molemmat kapulat ovat kotimaassa.

Voisiko aspa selventää tilannetta?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 31 elokuu 2020, 14:34

… ja vika vain jatkuu ja virheelliset veloitukset. On todella saamatonta toimintaa Elisalta. :zipper_mouth:

Pahoittelut tilanteesta. Vikaa yritetään kyllä selvittää ja korjata niin pian kuin mahdollista. :disappointed_relieved:


Jotakin ilmeisesti on veloituksissa korjattu , kun latausliittymääni vastaaottamastani MMS-viestistä ei enää veloitettu. Ei olisi pitänyt kyllä aiemminkaan.

Tämä saatiin nyt korjattua vikailmoituksen voimin. Pahoittelut asian tiedonkulun katkeamisesta.

Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Minulla on tämä uusi Saunalahti latausliittymä 4G 50M kakkospuhelimessa ja lähetin eilen toisella puhelimellani siihen MMS-viestin.

Nyt Oma Elisassa latausliittymän kohdalla näkyy veloitus 0,07€ Multimediaviestistä.

Kummastelen sitä , että milloin MMS-viestin vastaanottaminen on muuttunut maksulliseksi???

Ymmärtäisin  , jos olisin sillä latausliittymällä lähettänyt ko. MMS-viestin , mutta kun en niin tehnyt , vaan ihan toisella puhelimella , jossa ei ole Elisan liittymä. Kaiken lisäksi molemmat kapulat ovat kotimaassa.

Voisiko aspa selventää tilannetta?

Jaahas. No ei se kyllä noin pitäisi mennä. Ei kyllä omiin korviin ole kantautunut, että vastaanottaminen mitään maksaisi. Pystytkö laittamaan sen sun latausliittymän numeron ja vaikka kellonaikaa milloin tuon viestin lähetit/vastaanotit tuonne sun yksityisiin muistiinpanoihin niin laitetaan nyt tilanne selvitykseen. :)

Käyttäjätaso 7

Minulla on tämä uusi Saunalahti latausliittymä 4G 50M kakkospuhelimessa ja lähetin eilen toisella puhelimellani siihen MMS-viestin.

Nyt Oma Elisassa latausliittymän kohdalla näkyy veloitus 0,07€ Multimediaviestistä.

Kummastelen sitä , että milloin MMS-viestin vastaanottaminen on muuttunut maksulliseksi???

Ymmärtäisin  , jos olisin sillä latausliittymällä lähettänyt ko. MMS-viestin , mutta kun en niin tehnyt , vaan ihan toisella puhelimella , jossa ei ole Elisan liittymä. Kaiken lisäksi molemmat kapulat ovat kotimaassa.

Voisiko aspa selventää tilannetta?

Jaahas. No ei se kyllä noin pitäisi mennä. Ei kyllä omiin korviin ole kantautunut, että vastaanottaminen mitään maksaisi. Pystytkö laittamaan sen sun latausliittymän numeron ja vaikka kellonaikaa milloin tuon viestin lähetit/vastaanotit tuonne sun yksityisiin muistiinpanoihin niin laitetaan nyt tilanne selvitykseen. :)


Laitoin asiasta @OmaYhteisö-tiimi :lle yksityisviestin.

Käyttäjätaso 7

Ja aspa vastasi , että selkeä systeemivirhe on päässyt syntymään. Asia on siirretty järjestelmätoimittajalle lisätutkimuksiin.

No sitä ei kerrottu , milloin asia saadaan korjattua , joten seurailkaapa kaikki latausliittymän omistajat veloituksianne Oma Elisassa ja pyytäkää korjausta saldoihin tarvittaessa.

Siis latausliitymää veloitetaan virheellisesti kotimaassa vastaanotetusta MMS-viestistä , vaikka ei pitäisi.

Käyttäjätaso 7

Ja aspa vastasi , että selkeä systeemivirhe on päässyt syntymään. Asia on siirretty järjestelmätoimittajalle lisätutkimuksiin.

No sitä ei kerrottu , milloin asia saadaan korjattua , joten seurailkaapa kaikki latausliittymän omistajat veloituksianne Oma Elisassa ja pyytäkää korjausta saldoihin tarvittaessa.

Siis latausliitymää veloitetaan virheellisesti kotimaassa vastaanotetusta MMS-viestistä , vaikka ei pitäisi.


Ja vika sen kuin vaan jatkuu ja asiakkaita veloitetaan virheellisesti.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Toinen arveluttava seikka on muuttunut laskutustapa. Kesäkuun lopulta alkaen elisa on laskuttanut soitonsiirroista muualle kuin vastaajaan, jos erillistä puhepakettia ei ole aktivoitu. Arveluttavuus syntyy siitä, ettei tästä muutoksesta ole ilmoitettu käyttäjille asianmukaisesti vaan viitattu lähinnä uusimpaan hinnastoon ja netissä nähtäviin aineistoihin. Monella latausliittymän käyttäjällä ei kuitenkaan ole nettikelpoista päätelaitetta. 

Olisiko pörssiyhtiön talous kaatunut toiseen lähetettävään ilmoitustekstiviestiin, ellei siihen ensimmäiseen mahtunut kaikkea oleellista tietoa. 

 

Jk. Aiemmin soitonsiirrot elisan ja saunalahden liittymänumeroihin sekä vastaajaan olivat veloituksettomia.

Onkos tuon 4G 50M latausliittymästä lähetetyn MMS viestin hinta tuo 0,066€/kpl?

Ja Dataa ei kulu ollenkaan, jota veloitettaisi lisäksi?

Käyttäjätaso 7

Onkos tuon 4G 50M latausliittymästä lähetetyn MMS viestin hinta tuo 0,066€/kpl?

Ja Dataa ei kulu ollenkaan, jota veloitettaisi lisäksi?


Sepä se on.

Käyttäjätaso 7

Ja aina vaan virheellinen laskutus jatkuu. Hävetkää elisalaiset vähän!

Käyttäjätaso 4

Ja aina vaan virheellinen laskutus jatkuu. Hävetkää elisalaiset vähän!

Tämä vika on edelleen meillä selvityksessä. Ilmoitamme tätä kautta heti kun saamme konkretiaa korjauksesta.

Käyttäjätaso 7

Ja aina vaan virheellinen laskutus jatkuu. Hävetkää elisalaiset vähän!

Tämä vika on edelleen meillä selvityksessä. Ilmoitamme tätä kautta heti kun saamme konkretiaa korjauksesta.


No jopas nyt. Kuukausi “korjattu” laskutukseen vaikuttavaa vikaa. No eipä Elisalla kiirettä näytä olevan , kun vian vuoksi saavat ylimääräistä rahaa kassaan. Jos vika sen sijaan veisi rahaa kassasta , niin se olisi jo aikoja sitten korjattu.

Ei tämmöisen vian korjaus saa kuukausikaupalla kestää. :zipper_mouth:

Käyttäjätaso 7

… ja vika vain jatkuu ja virheelliset veloitukset. On todella saamatonta toimintaa Elisalta. :zipper_mouth:

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

… ja vika vain jatkuu ja virheelliset veloitukset. On todella saamatonta toimintaa Elisalta. :zipper_mouth:

Pahoittelut tilanteesta. Vikaa yritetään kyllä selvittää ja korjata niin pian kuin mahdollista. :disappointed_relieved:

Käyttäjätaso 7

… ja vika vain jatkuu ja virheelliset veloitukset. On todella saamatonta toimintaa Elisalta. :zipper_mouth:

Pahoittelut tilanteesta. Vikaa yritetään kyllä selvittää ja korjata niin pian kuin mahdollista. :disappointed_relieved:


Jaa että yritetään. :laughing::sweat_smile:

Ei kyllä siltä vaikuta. Toista kuukautta on yritetty ilman tulosta.

Tässä myös yksi selkeä virhe, puhelimeen tulee tällaisia viestejä:

 

“Nykyinen pakettisi vanhenee parin päivän päästä. Ostovinkki! Tilaa seuraavaksi paketiksi Prepaid Kaupasta https://lataa.elisa.fi : Rajoitukseton 4G-paketti vain 24,90€/1kk. Sis. rajattoman 4G-netin (maks. 100 Mbit/s, Suomi/Pohjoismaat/Baltia) ja lisäksi normihintaisia puheluita/viestejä 5000 minuuttia/viestiä (Suomi/Pohjoismaat/Baltia). Huom! Jos tilaat uuden paketin nykyisen paketin vielä ollessa voimassa, uusi paketti aktivoidaan nykyisen paketin voimassaoloajan päätyttyä. T. Saunalahti”

 

Vaikka kyseisen paketin hinta on 14,95€/kk 30.06.2022 asti kyseiselle liittymälle, normaalihinta 29,90€/kk.

Käyttäjätaso 7

… ja vika vain jatkuu ja virheelliset veloitukset. On todella saamatonta toimintaa Elisalta. :zipper_mouth:


Mitäpä tähän enää on lisäämistä. Taitaa olla viisainta käyttää saldot ja sitten sulkea liittymä , kun ei Elisa saa mitään aikaiseksi.

Käyttäjätaso 7

… ja vika vain jatkuu ja virheelliset veloitukset. On todella saamatonta toimintaa Elisalta. :zipper_mouth:

Pahoittelut tilanteesta. Vikaa yritetään kyllä selvittää ja korjata niin pian kuin mahdollista. :disappointed_relieved:


Nyt olisi kyllä aika lopettaa lusmuilu ja ihan oikeasti korjata laskutukset. Vai joko on???  :zipper_mouth:

Käyttäjätaso 7

… ja vika vain jatkuu ja virheelliset veloitukset. On todella saamatonta toimintaa Elisalta. :zipper_mouth:

Pahoittelut tilanteesta. Vikaa yritetään kyllä selvittää ja korjata niin pian kuin mahdollista. :disappointed_relieved:


Jotakin ilmeisesti on veloituksissa korjattu , kun latausliittymääni vastaaottamastani MMS-viestistä ei enää veloitettu. Ei olisi pitänyt kyllä aiemminkaan.

Käyttäjätaso 4

… ja vika vain jatkuu ja virheelliset veloitukset. On todella saamatonta toimintaa Elisalta. :zipper_mouth:

Pahoittelut tilanteesta. Vikaa yritetään kyllä selvittää ja korjata niin pian kuin mahdollista. :disappointed_relieved:


Jotakin ilmeisesti on veloituksissa korjattu , kun latausliittymääni vastaaottamastani MMS-viestistä ei enää veloitettu. Ei olisi pitänyt kyllä aiemminkaan.

Tämä saatiin nyt korjattua vikailmoituksen voimin. Pahoittelut asian tiedonkulun katkeamisesta.

Osallistu keskusteluun