Vastattu

liittymän väihdon peruminen toi ongelmia

  • 5 July 2016
  • 4 kommenttia
  • 4192 katselukerrat

Vaihdoin liittymäni Elisalta DNA:lle puhelimen oston yhteydessä. Sain ennen uuden liittymän aktivoitumista Elisalta paremman tarjouksen, jonka hyväksyin. Puhelimessa minulle sanottiin, että vaihto DNA:lle perutaan. Ohjeen mukaan hain uuden sim-kortin Elisa-myymälästä, jossa se aktivoitiin saman tien. (tarvitsin uuden sim-kortin, koska uuteen puhelimeeni tuli entistä korttiani pienempi nano-sim).
Laitoin uuden sim-kortin uuteen puhelimeeni ja ohjeen mukaan se alkoi toimia. Pari päivää myöhemmin; kuukauden vaihtuessa (juuri silloin, kun alun perin liittymäni piti vaihtua DNA:lle) puhelimestani katosivat yhteydet. ei signaalia... Olen mökillä ja DNA:n sim-kortti on kotonani, joten sen toiminnasta en osaa sanoa.

Olen ollut nyt monta päivää ilman toimivaa puhelinta. Eilen soitin (lainatulla puhelimella) Elisan asiakaspalveluun, josta puhelu yhdistettiin eteenpäin. Odotusajan sanottiin olevan pari minuuttia; yli 15 minuutin jälkeen mun oli lopetettava puhelu.
Miten pitäisi toimia?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus 6 July 2016, 08:02

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
Aivan ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa, siirtyikö numero Dna:lle. Käy osoitteessa http://siirretytnumerot.fi/ tai soita äänitaajuusnäppäinpuhelimella 0800 02202, valitse kieli ja näppäile puhelinnumerosi ja perään #, automaatti lukee sinulle numerosi operaattorin.

Jos numero on edelleen Elisalla / Saunalahdella, tee vikailmoitus Elisalle. Nopeiten asia menee käsittelyyn, jos jaksat jonottaa sinne 010 190 262. Jos asialla ei ole hirvittävä kiire, lähetä viesti vaikka Oma Elisan kautta tai sähköisellä yhteydenottolomakkeella.

Jos numero on Dna:lla ja haluat liittymän mahdollisimman nopeasti toimimaan, käy hakemassa uusi sim-kortti lähimmästä Dna:n myymälästä. Mikäli asialla ei ole hirvittävä kiire, hae sim kortti kotoasi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
irritus antoikin jo hyvät ohjeet. Pahoittelut omasta puolestani, jos siirron peruminen ei ole onnistunut. 😞 Jos näin on käynyt, voit valita jäätko DNA:lle vai siirrytkö takaisin meille luvatulla hinnalla. Mikäli haluat selvittää asiaa kanssamme Palstalla, laita tietosi ja kuvaus tapahtuneesta meille vielä yksityisviestillä elisa.to/viestipalstatiimille 🙂
Kiitos ohjeista. Liittymä oli todellakin siirtynyt DNA:lle. Olen parin päivän päästä menossa kotiin (n. 3h matka, niin ei noin vain voi käväistä) ja saan silloin DNA:n kortin käyttööni. Olen pian lähdössä reissuun ja silloin tarvitsen toimivan puhelimen ja liittymän, mielellään toki jo ennen sitäkin. Oltuani nyt noin viikon ilman puhelinta ja nettiä (lukuun ottamatta paria kertaa, kun olen käyttänyt toisten laitteita), olen taas huomannut, kuinka moni asia on nykyään kiinni noista yhteyksistä. Onneksi olen lomalla... 🆒
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Hyvä kun asia selvisi. 🙂 Ikävä tilanne kyllä varmasti! Tekisi tosin itselle myös hyvää testata elämää ilman jatkuvaa puhelimen näpräystä, vaikka se yksi laite hallitseekin jo monta elämän osa-aluetta. Hankalaa se varmasti olisi, mutta ehkä kokemuksen arvoista. Hauskaa lomaa sinne ! 🆒