Kysymys

Puhelin ei rekisteröidy verkkoon?

  • 4 April 2013
  • 13 kommenttia
  • 41408 katselukerrat

Mooikka..

Puhelimena on galaxy s III eilis illasta asti puhelin ei suostu verkkoon rekisteröitymään. Liittymäni oli eilen illalla pois käytöstä, maksamattoman laskun takia. maksoin laskun omassa saunalahdessa ja liittymä aukesi ainakin sen mukaan. Mutta puhelimeni ei kuitenkaan toimi. Soittaessani näytölle tulee ilmoitus ettei rekisteröidy verkkoon, tekstiviestiä lähettäessä se herjaa että viesti lähetetään kun puhelimen palvelut käytössä..

Missä lienee ongelma, osaako joku auttaa?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

13 kommenttia

Oletko käynnistänyt puhelimen uudelleen?

Mahtaako se tosiaan aueta niin pian muutenkaan.. vaikka mennäänkin atk-ajassa.
sussu-70 kirjoitti:

Oletko käynnistänyt puhelimen uudelleen?

Mahtaako se tosiaan aueta niin pian muutenkaan.. vaikka mennäänkin atk-ajassa.

olen käynnistänyt ja monesti..

ja siis saunalahden mukaan liittymän tulisi aueta 10 min sisällä laskun maksamisesta.. ja netissä tuo käytönesto huomio on poistunut jo ajat sitten. ongelma tosiaan alkanut jo eilen illalla.

Käyttäjätaso 3
Eilen sain kuulla ohjeen mitä voisit myös kokeilla. Eli käy katsomassa puhelimesi asetuksista onko sinulla automaattinen vai manuaalinen verkonhaku päällä. Laita manuaaliseksi ja kerrothan auttoiko tämä.
Täällä sama ongelma eilisestä lähtien. Huomasin ensin, ettei puhelimessa ole nettiä, mutta tarkempi tarkastelu osoitti ettei sillä voi soittaakaan. "Ei rekisteröity verkkoon", sanoo. Käynnistetty uudelleen monesta ja sim-korttia testattu vanhassakin kännyssä: ei verkkoa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Yrittäkää, jos mahdollista, soittaa toisella toimivalla ja mieluummin toisen opperaattorin liittymällä soittaa ko numeroon niin automaatti vastaa..."numero ei käytössä" ja tuo taas viittaa,,, niin arvatkaapa mihin....!!!!
Hei, siis löytyykö keneltäkään vastausta tähän ongelmaan, kun uusi samsung galaxy herjaa " ei ole rekisteröity verkkoon". Laskut on maksettu, eli siitä ei ole kyse.
Käyttäjätaso 3
Oman kokemukseni mukaan Android-puhelimen käyttäminen lentokonetilassa auttaa usein verkosta pudonnutta liittymää pääsemaan takaisin verkkoon. Puhelimen uudelleenkäynnistys ja verkon hakeminen manuaalisesti kannattaa myös kokeilla.
Olen joutunut tämän asian kanssa painiskelemaan kanssa ja olen rajannut kohdaltani vikaa. Toivottavasti seuraavasta on apua muille palstan lukijoille. 

Puhelinmallini Samsung S4 mini ilmoittaa "et ole rekisteröitynyt verkkoon" ja eikä soita puheluita. myös simmin data yhteys on alhaalla esim gmail ei  päivity luurissa samalla. Kuitenkin olen vaihtanut simmin HTC desireen ja homma rokkaa.

Vika tuntuisi olevan samsungissa ? Tätä edellä todettua tukee myös se että liittymäni on tupla sim ja dataliikenne toimii 4 g reitittimessä ok vian aikana.

Edellä todetun pohjalta  vika on siis androidissa/ samsungissa /luurissa.  

Elisalle tehdyistä vikailmoituksesta ei ole ollut apua vaan sieltä on tullut vastaus " 3 g verkon peitto alueella heikko ...ei tulossa parannusta peittoon. (Hassua että ei ole verkkoa: Asun 19 kilometrin päässä Senaatintorilta).  Onneksi on muitakin operaattoreita. 

Hagis
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Ongelmia on tosiaan tuon Samsungin kanssa ilmeisesti ollut ja olen muutaman häiriöilmoituksen kyseisestä ongelmasta tehnytkin.

    Tuo itse ongelma ilmeisesti johtuisi siitä, kun puhelin on 4G:ssä ja kun puhelu tulee, laitteen täytyisi tiputtaa itsensä 3G:hen, jotta puhelut tulevat läpi (LTE:ssä ei puhelut tosiaan kulje) ja tämä itse tiputus 3G:hen epäonnistuisi.

    Ongelma on tutkinnassa ja korjausta työstetään. Tarkempaa ajankohtaa en tälle osaa kuitenkaan sanoa.
    Tällä hetkellä paras korjaus ongelmaan on, että pidät puhelimesi 3G:ssä, jolloin liittymän ei tarvitse ikinä yrittää tipahtaa 4G:stä 3G:hen.
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +5
    Ammattimies kirjoitti:
    Ongelma on tutkinnassa ja korjausta työstetään. Tarkempaa ajankohtaa en tälle osaa kuitenkaan sanoa.
    Tällä hetkellä paras korjaus ongelmaan on, että pidät puhelimesi 3G:ssä, jolloin liittymän ei tarvitse ikinä yrittää tipahtaa 4G:stä 3G:hen.
    Erittäin hyvä neuvo! Osta 4G LTE -liittymä, mutta pidä se kuitenkin 3G-verkossa varmuuden vuoksi.

    Okei, nykyaikaa!
    hpguru kirjoitti:
    Ammattimies kirjoitti:
    Ongelma on tutkinnassa ja korjausta työstetään. Tarkempaa ajankohtaa en tälle osaa kuitenkaan sanoa.
    Tällä hetkellä paras korjaus ongelmaan on, että pidät puhelimesi 3G:ssä, jolloin liittymän ei tarvitse ikinä yrittää tipahtaa 4G:stä 3G:hen.
    Erittäin hyvä neuvo! Osta 4G LTE -liittymä, mutta pidä se kuitenkin 3G-verkossa varmuuden vuoksi.

    Okei, nykyaikaa!

    ^^

    ;)

    "Tätä edellä todettua tukee myös se että liittymäni on tupla sim ja dataliikenne toimii 4 g reitittimessä ok vian aikana."
    Käyttäjätaso 5
    hpguru kirjoitti:
    Erittäin hyvä neuvo! Osta 4G LTE -liittymä, mutta pidä se kuitenkin 3G-verkossa varmuuden vuoksi.

    Okei, nykyaikaa!

    Näin valitattavasti joutuu tekemään aika usein, itsellä 4G päällä vain kun tarvitsee nopeaa tiedonsiirtoa, nytkin puhelimesta on pudotettu 4G pois ja toimii vain 3G:nä. Latausnopeuteen tuo ei monessakaan paikassa vaikuta yhtään siksi en viitsi sitä pitää päällä, lisäksi puhelut toimivat varmemmin kun ei ole 4G päällä.
    Näin sain itse toimimaan! 🙂 asetukset->lisää verkkoja->matkapuhelinverkot->verkko-operaattorit-> automaattinen haku, minkä jälkeen pitäisi löytyä liittymäsi. Itselläni herjasi etten olisi rekisteröityny verkkoon,. Ongelma ilmeni kun liittymä oli katkennut hetkeksi, mutta asiaan löytyi ratkaisu asetuksista 🙂