Vastattu

Sim-kortin vaihto vaikka et ole tilin omistaja?

  • 28 December 2015
  • 4 kommenttia
  • 6613 katselukerrat

  • Tiedonhaluinen
  • 0 kommenttia
Onnistuuko microSIMin vaihto nanoSIMiin Elisa-myymälässä vaikka puhelinliittymä ei olisi omissa nimissäsi, vai pitääkö tilinhaltijan olla mukana? 
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Piampi 28 December 2015, 14:46

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Palstalla on varmasti tästä aihe, mutta vastaan nyt kuitenkin. Vastaisuudessa kannattaa aina yrittää käytätä Palstan hakua, koska samaan aiheeseen voi olla jo vastaus (tai lukuisia!).

Voit vaihtaa kortin vain, kun tilinhaltija on mukana. Vastaavasti tilinhaltija voi koota vapaamuotoisen valtakirjan, esimerkiksi "Minä XX XX, xxxxxx-xxxx valtuutan xx.xs, xxxxxx-xxxx hankkimaan Elisa Shopitista uuden sim-kortin numerolle 0441xxxxxx". Uusissa SIM-korteissa on kaikki korttikoot mukana, joten erikseen ei tarvitse sanoa minkälaisen haluaa, koska taittamalla saa vaikka Nano-SIMin.

Toivottavasti auttaa!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuka vain voi hakea itselleen Elisan liikkeestä uuden ja tyhjän SIM-kortin, mutta se kenen liittymälle tuo kortti otetaan käyttöön, täytyy se aktivointi tehdä OmaElisa-tunnuksillaan netissä.

Eli liittymän omistajan ei tarvitse olla paikalla korttia haettaessa, mutta hänen täytyy se aktivoida sitten myöhemmin netissä, jotta korttia voi käyttää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
hpguru kirjoitti:
Vastaavasti tilinhaltija voi koota vapaamuotoisen valtakirjan, esimerkiksi "Minä XX XX, xxxxxx-xxxx valtuutan xx.xs, xxxxxx-xxxx hankkimaan Elisa Shopitista uuden sim-kortin numerolle 0441xxxxxx". Uusissa SIM-korteissa on kaikki korttikoot mukana, joten erikseen ei tarvitse sanoa minkälaisen haluaa, koska taittamalla saa vaikka Nano-SIMin.

Toivottavasti auttaa!

Tähän kerrottakoon esimerkki tosielämästä. Äitini koetti käydä hakemassa minulle Elisan liikkeestä uutta SIM-korttia valtakirjalla. Myyjä oli varsin ehdoton sen suhteen, että vapaamuotoinen valtakirja ei kelpaa, vaan se pitää olla Elisalta saatu ja täytetty valtakirja. Lisäksi valtakirjassa täytyy olla ehdottomasti kahden todistajan allekirjoitus. Todistaja ei saa olla valtakirjan valtuutettu tai valtuuttaja. Myyjä ei ollut suostunut tinkimään tästä yhtään, vaan oli sanonut ettei uutta SIM-korttia yksinkertaisesti tipu 55v. äidilleni ilman asianmukaisesti täytettyä valtakirjaa.

Tämä oli sama myymälä, josta aiemmin on kyllä minunkin onnistunut kotikutoisella valtakirjalla hoitaa toisten asioita. Enää näin ei siis ole.

P.S. Mainittakoon, että kyseinen myyjä oli ollut ihan kaikinpuolin muutenkin "tyly, ärsyttävä ja tympääntyneen oloinen", kuten äitini häntä kuvaili. Äitini, joka ei kovin herkästi ketään lähde kritisoimaan. Itse mietin, olisiko tuo sittenkin ollut vain myyjäkohtainen vaatimus valtakirjasta, kun myyjällä sattui olemaan asennekin muutenkin vähän vinksallaan.. Olisi Elisalta kiva kuulla, että onko käytäntö valtakirjojen hyväksymisessä tosiaan vaihtunut noin ehdottomaksi?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Näinhän se on, kuten Piampi kertoi, että myymälästä voidaan antaa muulle kuin sopijalle mukaan aktivoimaton kortti, jonka sopija sitten aktivoi OmaElisassa itse tai soittamalla asiakaspalveluumme. 🙂 Valtakirjalla ei uutta SIM-korttia myymälässä aktivoida.