Vastauksen tähän kysymykseen jakoi J11J11
Katso alkuperäinen viestiSulkeutuuko liittymä maksusopimuksen eräpäivänä, jos laskua ei makseta?
Maksusopimuksen eräpäivä on torstaina 16.4, mutta en pysty laskua tuolloin maksamaan. Saan sen maksuun vasta maanantaina 20.4. Ehtiikö liittymä sulkeutua?
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Käyttäjätaso 3
Liittymä sulkeutuu muutaman päivän jälkeen maksusopimuksen eräpäivän mentyä ohi. Suosittelisin tässä tapauksessa, että tekisimme sinulle varmuuden vuoksi uuden maksusopimuksen, jotta liittymäsi pysyy varmasti auki.
Tarkastin, että asiakastiedoissasi olevan asiakasnumero on väärä, joten en päässyt tietoihisi käsiksi. Laitathan minulle yksityisviestillä oikeat tiedot, niin katsotaan asiaa tarkemmin. 🙂 Suosittelen päivittämään tiedon myös omaan profiiliisi.
Tarkastin, että asiakastiedoissasi olevan asiakasnumero on väärä, joten en päässyt tietoihisi käsiksi. Laitathan minulle yksityisviestillä oikeat tiedot, niin katsotaan asiaa tarkemmin. 🙂 Suosittelen päivittämään tiedon myös omaan profiiliisi.
Näissähän on Elisan otettava huomioon, että asiakas saattaa maksaa laskun pankissa, jolloin sen näkyminen kestänee 2-3 arkipäivää. Oma.saunalahdessa maksettuna suoritus näkyy heti saunalahdella. Eli näin laskettuna liittymän ei pitäisi mennä kiinni ennen tiistaita, koska viikonloppuna ei pankkiliikenne liiku. Tämä on siis vain minun näkemys.
A
VilkkuvaMajakka kirjoitti:Tietysti silloin pitää maksu hoitaa OmaElisassa eikä esimerkiksi verkkopankissa, koska muuten tulee se sama vähintään päivän viive maksun näkymisessä Elisalla.
Näissähän on Elisan otettava huomioon, että asiakas saattaa maksaa laskun pankissa, jolloin sen näkyminen kestänee 2-3 arkipäivää. Oma.saunalahdessa maksettuna suoritus näkyy heti saunalahdella. Eli näin laskettuna liittymän ei pitäisi mennä kiinni ennen tiistaita, koska viikonloppuna ei pankkiliikenne liiku. Tämä on siis vain minun näkemys.
Käyttäjätaso 7
antero kirjoitti:Kuluttaja-asiakkaalla on täysi oikeus maksaa laskut eräpäivänä normaalisti käytössä olevalla maksutavalla, kuten esim. tilisiirrolla, ja laskuttajan on otettava tämä huomioon. Laskuttaja ei voi vaatia, että eräpäivänä tehtävät maksut pitäisi tehdä heidän omassa palvelussaan.
Tietysti silloin pitää maksu hoitaa OmaElisassa eikä esimerkiksi verkkopankissa, koska muuten tulee se sama vähintään päivän viive maksun näkymisessä Elisalla.
Pankista toiseen tilisiirrot vie aina sen 1-2 pankkipäivää.
A
kv36 kirjoitti:Tässähän oli kyseessä myöhässä tapahtuva maksu ja sen näkyminen. 😉
antero kirjoitti:Kuluttaja-asiakkaalla on täysi oikeus maksaa laskut eräpäivänä normaalisti käytössä olevalla maksutavalla, kuten esim. tilisiirrolla, ja laskuttajan on otettava tämä huomioon. Laskuttaja ei voi vaatia, että eräpäivänä tehtävät maksut pitäisi tehdä heidän omassa palvelussaan.
Tietysti silloin pitää maksu hoitaa OmaElisassa eikä esimerkiksi verkkopankissa, koska muuten tulee se sama vähintään päivän viive maksun näkymisessä Elisalla.
Pankista toiseen tilisiirrot vie aina sen 1-2 pankkipäivää.
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi