Uusi liittymä ei toimi

  • 9 elokuu 2019
  • 5 kommenttia
  • 341 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Vaihdoin operaattoria Elisaan. Tuli tekstiviesti, että SIM-kortin voi vaihtaa ja näppäile PIN-koodi. Vaihdoin SIM-korttia, mutta SIM-kortti ei toimi. PIN-koodia ei ole missään vaiheessa kysytty + liittymä ei toimi. Missä vika?

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Vaihdoin operaattoria Elisaan. Tuli tekstiviesti, että SIM-kortin voi vaihtaa ja näppäile PIN-koodi. Vaihdoin SIM-korttia, mutta SIM-kortti ei toimi. PIN-koodia ei ole missään vaiheessa kysytty + liittymä ei toimi. Missä vika?
Olisikohan niin , että SIM-korttia ei ole aktivoitu?

Kirjaudu Oma Elisaan ja tarvittaessa aktivoi kortti.

https://verkkoasiointi.elisa.fi/
Käyttäjätaso 3
Kaippa se sitä pin-koodia kysyisi vaikkaei olisikaan aktivoitu. Onhan kortti varmasti oikeinpäin puhelimessa (kyllä, itsekin olen onnistunut laittamaan kortin väärinpäin puhelimeen)? Voitko kokeilla toisella puhelimella?
Käyttäjätaso 7
Kaippa se sitä pin-koodia kysyisi vaikkaei olisikaan aktivoitu. Onhan kortti varmasti oikeinpäin puhelimessa (kyllä, itsekin olen onnistunut laittamaan kortin väärinpäin puhelimeen)? Voitko kokeilla toisella puhelimella?
Yksi mahdollinen moka se on tuokin. 😊

Vähän tarvittaisiin lisätietoja aloittajalta. Jos SIM on väärinpäin , niin puhelimen kai pitäisi antaa ilmoitus puuttuvasta SIM:stä ja oikeinpäin ollessa jokin muu virheilmoitus.

PIN-koodia puhelin kysyy , jos kortin asetuksissa on kysely päällä , muuten ei. Uusissa korteissa sen kyselyn pitäisi olla oletuksena päällä.
Käyttäjätaso 1
Katsoisin itse, että simmi näyttäis päällisinpuolin ehjältä. Ei ole hirveästi aikaa, kun itse sain toiselta operaattorilta simmin joka oli valmiiksi jo rikki.
Käyttäjätaso 3
Vaihdoin operaattoria Elisaan. Tuli tekstiviesti, että SIM-kortin voi vaihtaa ja näppäile PIN-koodi. Vaihdoin SIM-korttia, mutta SIM-kortti ei toimi. PIN-koodia ei ole missään vaiheessa kysytty + liittymä ei toimi. Missä vika?

Terve @Eero03 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :)

Kun SIM ei kysy PIN-koodia, viittaa tämä useimmiten joko vialliseen korttiin, siihen että kortti on väärin asetettu tai vialliseen kortinlukijaan. Suosittelen kokeilemaan SIM-korttia toisessa puhelimessa ongelman rajaamiseksi - jos SIM ei toimi toisessakaan laitteessa, on kortti todennäköisesti viallinen. Tällöin saat uuden SIM-kortin Elisan myymälästä tai vaikkapa OmaElisa-palvelusta tilaamalla. 🙂

Osallistu keskusteluun