Uusi liittymä ei toimi
Vaihdoin operaattoria Elisaan. Tuli tekstiviesti, että SIM-kortin voi vaihtaa ja näppäile PIN-koodi. Vaihdoin SIM-korttia, mutta SIM-kortti ei toimi. PIN-koodia ei ole missään vaiheessa kysytty + liittymä ei toimi. Missä vika?
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Olisikohan niin , että SIM-korttia ei ole aktivoitu?
Kirjaudu Oma Elisaan ja tarvittaessa aktivoi kortti.
https://verkkoasiointi.elisa.fi/
Kaippa se sitä pin-koodia kysyisi vaikkaei olisikaan aktivoitu. Onhan kortti varmasti oikeinpäin puhelimessa (kyllä, itsekin olen onnistunut laittamaan kortin väärinpäin puhelimeen)? Voitko kokeilla toisella puhelimella?
Yksi mahdollinen moka se on tuokin. 😊
Vähän tarvittaisiin lisätietoja aloittajalta. Jos SIM on väärinpäin , niin puhelimen kai pitäisi antaa ilmoitus puuttuvasta SIM:stä ja oikeinpäin ollessa jokin muu virheilmoitus.
PIN-koodia puhelin kysyy , jos kortin asetuksissa on kysely päällä , muuten ei. Uusissa korteissa sen kyselyn pitäisi olla oletuksena päällä.
Katsoisin itse, että simmi näyttäis päällisinpuolin ehjältä. Ei ole hirveästi aikaa, kun itse sain toiselta operaattorilta simmin joka oli valmiiksi jo rikki.
Terve
Kun SIM ei kysy PIN-koodia, viittaa tämä useimmiten joko vialliseen korttiin, siihen että kortti on väärin asetettu tai vialliseen kortinlukijaan. Suosittelen kokeilemaan SIM-korttia toisessa puhelimessa ongelman rajaamiseksi - jos SIM ei toimi toisessakaan laitteessa, on kortti todennäköisesti viallinen. Tällöin saat uuden SIM-kortin Elisan myymälästä tai vaikkapa OmaElisa-palvelusta tilaamalla. 🙂
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi