Vastattu

Asiakaspalaute

  • 16 September 2016
  • 28 kommenttia
  • 9055 katselukerrat

Hei

Teiltä soitti puhelinmyyjä tänään 10.06. Alkuun puhelu oli yhtä asiallinen kuin puhelinmyyjillä yleensä. Mutta loppuun myyjän käytös oli halveksuvaa ja törkeätä. Hän muumuassa sanoi, että laittaa tulemaan tabletin postiin ja kun sanoin, että en halua mitään hän sanoi, että laitaa tulemaan vaikka viisi. Tämän jälkeen suljin puhelun koska koin tämän pakko myymiseksi ja hyvän tavan vastaiseksi. Toivoisin, että teillä olisi verkkosivuilla helposti löydetävä lomake, josta voi antaa teille asiakaspalautetta. Toivon, että teiltä ei tulee enää koskaan yhtä törkeitä puhelin myynti soittooa kuin tämä, joka sai minut jättämään teille palautetta.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas 16 September 2016, 10:52

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

28 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Laita profiilitietoihin se puhelinnumero, johon soitettiin. Enia/Elisa voi kuunnella puhelun ja ohjeistaa myyjää sen jälkeen.

Enia/Elisalle:
Miten voi itse kuunnella itselle soitetun myyntipuhelun?
Olen tehnyt muutokset profiiliin
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ikävä, ettet löytänyt sitä palautelomaketta helposti. Meidän puhelinmyyntiä hoitaa tytäryhtiömme Enia Oy ja palautelomake siellä heidän sivuillaan http://www.enia.fi / Ota yhteyttä (oikeassa yläkulmassa tämän kirjoittamisen hetkellä).

Voin tuon palautteesi tästä välittää eteenpäin. Pahoittelut tällaisesta epäasiallisesta puheesta myyntiämme hoitavan henkilön osalta.
Etsin oman alueeni Elisa liikettä, menin sivustolle ja kas kuka lie keksiny laittaa järjettömän ison kuvan ja sitten viel youtube video äänen kanssa lähti pyörimään, enää ei pyöri mun koneessa ainakaan automaattisesti ! Löysin kartan Kotkan alueen liikkeistä, siellä oli ainakin yksi jota ei ole kaiketi ollut moneen vuoteen, Karhula Vesitorninkatu2 (kartta oli vuodelta 2011). Kotkan seudulla taitaa olla vain kaks toimipistettä Pasaati ja Prisma.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Putosin kyllä suoraansanottuna hiukan kärryiltä että mitä tarkoitit, mutta täältä: https://elisa.fi/myymalat/ löytyy meidän kaikki myymälät ja aukioloajat. 🙂 Sielä näkyy myös myyntipisteet erikseen. Oliko tämä se, mikä oli hakusessa?
Homma meni näin, googletin Elisan toimisteet HUOM! ilman et olin kirjautuneena mihinkään, niin sain eri vastauksen kuin ollessani kirjautuneena vaikkapa tänne. Jos kokeilet ilman et olet kirjautuneena mihinkään, niin "Elisa Toimipisteet" antaa ihan eri kartan (vuodelta 2011) jossa sitä vanhaa tietoa on. Huomasin juuri yhtäläisyyden moniin muihin sivustoihin, eli netti on pullollaan sellasta moskaa, jota kukaan ei siivoa, kun ei tule aattelleeksi et kun hakee mitä sitten hakeekin ilman kirjautumista, saa tulokseksi todella vanhoja poistamattomia tiedostoja. Esim Huuto netissä kun hakee jotain hakulaite tunnistaa jopa 20 sivua, kun sitten menee sivustolle sielläpä ei enää ole sitä mitä haki. Nää on näitä kummajaisuuksia jotka oppii vasta kantapään kautta 🙂 Vataus kysymykseesi oli oli ja sain siihen vastauksen, kiitos !
Olen taistellut jo yli vuoden Lumia 950 akun kanssa. Käynyt kaksi kertaa Elisa shopissa valittamassa.
Viimen viime viikolla poltin lopullisesti päreeni. Akku tyhjenee alle 1/2:ssa tunnissa, puhelin on tulikuuma ja nyt akku alkoi pullistua alta ja päältä. Siis jälleen Elisa Shopiin. Asiakaspalvelu ei ota mitään vastuuta edelleenkään vaan väittää, etten käytä laitetta oikein. Puolen tunnin keskustelun jälkeen suostuvat lähettämään huoltoon! Antavat tilapäisen kännyn ja veloittavat 10,- Euroa siitä. Lopulta toteavat, että näissähän on ollut näitä ongelmia, mutta eivät voi asialle mitään. Ostin paketin Elisalta olettaen, että saisin edes alkeellisen, asiakaslähtöisen ja vähänkään ystävällisen palvelun!!! Eikö pakettisopimusta voi purkaa, koska Elisakin myöntää, että Lumia 950 puhelimissa on jatkuvasti ongelmia akun kanssa?
Muutama kommentti Lumia 950 akusta:
- Akuissa takuuaika on 6 kk
- Jos akun joutuu purkamaan usein tyhjäksi, niin akun kunto heikkenee nopeammin ja kun akun kapasiteetti heikkenee yhä nopeammin, on tuloksena oravanpyörä.
- Kertomasi akun pullistumisen takia sitä ei enää saisi käyttää puhelimessa, tulipalovaara

- Elisan ei pitäisi yleistää, että akkuongelmia on ollut niin paljon ja todeta tumput suorana, että minkä asialle mahtaa.
- Puhelimessa on 24 kk takuu, vaikka valmistaja on lopettanut Lumioiden teon. Elisa on vastuussa mahdollisesta viallisesta puhelimesta. Sinun kontolle jää uuden akun hankkiminen, joka voi olla vaikeaa.
- Suosittelen, että listaat korjaamokäynnit paperille ja menet neuvottelemaan Elisan kanssa jatkotoimenpiteistä. Elisa ei voi esittää reklamaation hylkäämistä perustuen puhelimen väärään käyttöön todistamatta, että näin on tehty. Sinun reklamaatiosi ja Elisan vastaus on oltava kirjallisena. Jos asia ei heidän kanssaan etene, niin vie asia kuluttaja-asiamiehen käsittelyyn.
Suosittelisin, että käväiset lukemassa "Matkapuhelinfoorumi.fi":n Lumia 950:aa koskevia keskusteluja, josko siellä olisi ennakkotapauksia viallisesta puhelimesta ja sen korjaamisesta tai kaupan purusta. Ja minkälaisia ostopaikkavaihtoehtoja porukalla on ollut akun hankinnassa.
Ostin vaimolle honor 7 Itiksen elisa myymälästä ja käyttöönotto oli semmoinen että kaksi kesälomapäivää mennyt tuskaillessa ja ilmeinen oikeudenkäynti tulossa koska puhelin jumittui ja liike ei suostunut palauttamaan alkuperäisiä asetuksia. Lumiat toimineet aina moitteettomasti ja käyttöönotto helppoa. Ikinä ei androit.
Itiksen Elisan sivuliike luvannut palauttaa alkuperäiset asetukset ilman korvausta joten rauha maassa. Liittymä myös toistaiseksi.
Käyttäjätaso 1
Hei, minulla on kiinteälaajakaista + nopsa ... nopsaa en saa lopetettua omaelisassa ... kiinteän sain ... loppuuko nopsa samalla ... vai pitääkö nopsan lopettamisesta maksaa ... ? Siis soittaa tai tai käyttää jotain muuta maksullista palvelua ... ? Liittyminen käy aina kuin leikiten mutta irtisanomiseen löytyy kaikki mutkat ... mitähän kuluttaja-asiamies asiasta olis mieltä ... pitänee kai kysyä ...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
Hei, minulla on kiinteälaajakaista + nopsa ... nopsaa en saa lopetettua omaelisassa ... kiinteän sain ... loppuuko nopsa samalla ... vai pitääkö nopsan lopettamisesta maksaa ... ? Siis soittaa tai tai käyttää jotain muuta maksullista palvelua ... ? Liittyminen käy aina kuin leikiten mutta irtisanomiseen löytyy kaikki mutkat ... mitähän kuluttaja-asiamies asiasta olis mieltä ... pitänee kai kysyä ...

Kyseessä oli siis mobiililaajakaista? Mobiililaajakaistojen irtisanominen OmaElisan kautta ei tilapäisesti onnistu OmaElisassa tehtävien muutostöiden vuoksi. Lopettamisesta ei toki maksaa tarvitse.

Liittymien irtisanominen onnistuu asiakaspalvelumme kautta 🙂 Voit myös vaihtoehtoisesti laittaa viestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle, niin voidaan tilanne katsoa läpi sitäkin kautta.

Hei,

Haluaisin antaa palautetta Lohjan myymälän liittymämyynnistä.

90-vuotias isäni meni liikkeeseenne pyytämään apua älypuhelimen käytössä. Myymälässä naispuolinen myyjä huomasi että isälläni on DNA liittymä ja tietenkin hän ehdotti vaihtoa Elisalle.

Myyjä lupasi että isäni saa Elisalta paremman ja halvemman liittymän kysymättä edes minkälainen liittymä on nykyinen ja paljonko isäni maksaa siitä tällä hetkellä. Sinisilmäisenä isäni innostui ”halvemmasta” liittymästä ja suostui vaihtoon.

Myöhemmin isäni soitti minulle ja kertoi että oli saanut paremman ja halvemman liittymän Elisalta ja on nyt vaihtamassa operaattoria. Hälytyskellot alkoivat heti soida päässäni, koska tiesin että hänen nykyinen DNA liittymä on todella edullinen. Kysyin että paljonko uusi liittymä maksaa kuukaudessa ja oliko hän saanut joitain papereita mukaan. Hän ei tiennyt hintaa, mutta oli kuulema luvattu että on halvempi kuin entinen. Mitään papereita hän ei ollut saanut mukaan, vaan ne oli luvattu toimittaa myöhemmin postissa.

Pyysin isääni menemään myymälään uudestaan ja tarkistamaan uuden liittymän hinnan. Totta kai liittymä oli kalliimpi ja eikä vaan vähän, vaan yli puolet nykyistä kalliimpi. Onneksi saimme peruttua liittymän vaihdon ennen kuin se aktivoitiin.

Ihmettelen että onko tällainen myynti Elisan business mallin mukaista. Olemme vasta saanet lukea uutisista Elisan laajakaista myynnistä valheellisten myynti­puheluiden avulla. Luulisi että myyjät ovat edes vähän ottaneen oppia siitä.

Mielestäni tällainen myynti erityisesti iäkkäille ihmisille on todella törkeää ja siitä syystä harkitsen nyt vakavasti kaikkien nykyisten omien Elisa sopimusten lopettamista. Sitä ennen kuitenkin haluaisin tietää meneekö tämä palaute perille tarpeeksi korkealle Elisan organisaatiossa ja mitä Elisa tekee kitkeäkseen tällaisen moraalittoman ja epärehellisen toiminnan omasta organisaatiostaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Hei,

Haluaisin antaa palautetta Lohjan myymälän liittymämyynnistä.

90-vuotias isäni meni liikkeeseenne pyytämään apua älypuhelimen käytössä. Myymälässä naispuolinen myyjä huomasi että isälläni on DNA liittymä ja tietenkin hän ehdotti vaihtoa Elisalle.

Myyjä lupasi että isäni saa Elisalta paremman ja halvemman liittymän kysymättä edes minkälainen liittymä on nykyinen ja paljonko isäni maksaa siitä tällä hetkellä. Sinisilmäisenä isäni innostui ”halvemmasta” liittymästä ja suostui vaihtoon.

Myöhemmin isäni soitti minulle ja kertoi että oli saanut paremman ja halvemman liittymän Elisalta ja on nyt vaihtamassa operaattoria. Hälytyskellot alkoivat heti soida päässäni, koska tiesin että hänen nykyinen DNA liittymä on todella edullinen. Kysyin että paljonko uusi liittymä maksaa kuukaudessa ja oliko hän saanut joitain papereita mukaan. Hän ei tiennyt hintaa, mutta oli kuulema luvattu että on halvempi kuin entinen. Mitään papereita hän ei ollut saanut mukaan, vaan ne oli luvattu toimittaa myöhemmin postissa.

Pyysin isääni menemään myymälään uudestaan ja tarkistamaan uuden liittymän hinnan. Totta kai liittymä oli kalliimpi ja eikä vaan vähän, vaan yli puolet nykyistä kalliimpi. Onneksi saimme peruttua liittymän vaihdon ennen kuin se aktivoitiin.

Ihmettelen että onko tällainen myynti Elisan business mallin mukaista. Olemme vasta saanet lukea uutisista Elisan laajakaista myynnistä valheellisten myynti­puheluiden avulla. Luulisi että myyjät ovat edes vähän ottaneen oppia siitä.

Mielestäni tällainen myynti erityisesti iäkkäille ihmisille on todella törkeää ja siitä syystä harkitsen nyt vakavasti kaikkien nykyisten omien Elisa sopimusten lopettamista. Sitä ennen kuitenkin haluaisin tietää meneekö tämä palaute perille tarpeeksi korkealle Elisan organisaatiossa ja mitä Elisa tekee kitkeäkseen tällaisen moraalittoman ja epärehellisen toiminnan omasta organisaatiostaan.

Hei. Näitähän on.

Isäni 50+ tuli päivittämään liittymää halvemmaksi Elisalle vuosia sitten sitten ja käveli ulos uuden puhelimen ja 4G-liittymän kanssa, joka oli kalliimpi. Hän otti yhden, ei kaikkiin kolmeen. 1/3 onnistui myyjä päivittämään ja samalla jatkoi Viihdettä määräaikaisesti 24 kk “edulla”.

Ostaja halusi ensin käydä kotona selvittämässä onko tarvetta 3 kpl 4G.

Kyllä minulla oli sotkussa selvittämistä, Viihde lähti purkuun, samana päivänä kun käytiin myymälässä. Ei siinä myyjällä ollut vaihtoehtoa kun kävin siellä. Minua ei koijata ja pidän huolen että kaikki mitä on myyty väärin perustein sanotaan irti määräajoista huolimatta.

Keissi päättyi siihen, että puhelimalla ei ollut palautusoikeutta, ja siitäkään ei asiakkaalle kerrottu vaikka sanoi selvästi että tulee palauttamaan jos (minä sanon) ettei tarvitse puhelinta ja niinhän siinä kävi. Hänellä oli aiemmin 3G 0.25M, muuta ei olisi tarvinnut peruskäyttöön.

Kun liittymiä oli siirrossa 3 kpl, Viihde katki, niin vasta silloin Elisa oli ottamassa puhelinta vastaan. Ehdimme myydä sen 5 euron menetyksellä Tori.fi:ssä ja emme ole takaisin tulleet.

DNA:lla saattaa saada puolet halvemmalla liittymiä Elisaan verrattuna kokemusta on. Minun kokemuksen mukaan (neljä pouhelinliittymää), halvimmat diilit tehdään määräaikaisesti DNA:n kanssa, kun kysymys on peruskäyttöön tarkoitetuista liittymistä 0.5 Mb - 1 Mb 4G LTE.

Myös huokeimmista liittymistä saattaa saada edullisemmin Elisan tiskiin verrattuna.

Elisa antaa parhaita alennuksia lähteville asiakkailleen ja niihin pääsee käsiksi kun on Elisalla, ja siirtyy heti erääseen palveluoperaattoriin joka toimii DNA:n verkossa (ei DNA).

Harmi että myös sinun isäsi koki näin huonoa myyntiä Elisalta.

Hyvä juttu on se, että DNA:n kanssa edullinen tarjous jatkuu vanhaan malliin! Isäsi on lämpimästi tervetullut asioimaan DNA:n myymälöissä jos puhelimen kanssa on ongelmaa.

Itse sain juuri DNA:n asiakkaana ILMAISEN puhelimen puhdistuksen.

Nyt soi AniMe - Stand Your Ground (Radio Edit).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei. Näitähän on.

DNA:lla saattaa saada puolet halvemmalla liittymiä Elisaan verrattuna kokemusta on. Minun kokemuksen mukaan (neljä pouhelinliittymää), halvimmat diilit tehdään määräaikaisesti DNA:n kanssa, kun kysymys on peruskäyttöön tarkoitetuista liittymistä 0.5 Mb - 1 Mb 4G LTE.

 

Hyvä juttu on se, että DNA:n kanssa edullinen tarjous jatkuu vanhaan malliin! Isäsi on lämpimästi tervetullut asioimaan DNA:n myymälöissä jos puhelimen kanssa on ongelmaa.

Itse sain juuri DNA:n asiakkaana ILMAISEN puhelimen puhdistuksen.

Hintavertailuahan sai tehdä, mutta tämä on jälleen sitä pelkkää pinkin ylistystä.

Aivan kuin olisit sen PINKIN edustaja:  ( Isäsi on lämpimästi tervetullut asioimaan DNA:n myymälöissä ).

Oikeasti lopeta jo:rage:

E, ai niin, nyt EI soi mikään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Hei. Näitähän on.

DNA:lla saattaa saada puolet halvemmalla liittymiä Elisaan verrattuna kokemusta on. Minun kokemuksen mukaan (neljä pouhelinliittymää), halvimmat diilit tehdään määräaikaisesti DNA:n kanssa, kun kysymys on peruskäyttöön tarkoitetuista liittymistä 0.5 Mb - 1 Mb 4G LTE.

 

Hyvä juttu on se, että DNA:n kanssa edullinen tarjous jatkuu vanhaan malliin! Isäsi on lämpimästi tervetullut asioimaan DNA:n myymälöissä jos puhelimen kanssa on ongelmaa.

Itse sain juuri DNA:n asiakkaana ILMAISEN puhelimen puhdistuksen.

Hintavertailuahan sai tehdä, mutta tämä on jälleen sitä pelkkää pinkin ylistystä.

Aivan kuin olisit sen PINKIN edustaja:  ( Isäsi on lämpimästi tervetullut asioimaan DNA:n myymälöissä ).

Oikeasti lopeta jo:rage:

E, ai niin, nyt EI soi mikään.

Missä tässä on puhuttu hinnoista, siis kuinka paljon halvemmalla sitä saa? Testaa itse ja totea. Lue myös viesti mihin vastasin, siinä ei välttämättä kannata suositella tule isoisäsi kanssa Elisan myymälään petettäväksi uudemman kerran. Juurihan sukulainen sai sotkun selvitettyä ja liittymä ei siirtynyt vilpin tehneen myyjän listoille kalliimmalle laskutukselle. Jos liittymä on sieltä toisaalta, sieltä hakisin myös apua puhelimen käyttöön, autetaan ja on omaa kokemusta. Ja et voi oikeasti hyväksyä kyseistä käytöstä Elisalla, jossa myydään halvempaa liittymää kysymättä mitä asiakkaalla on, myyden vain kalliimpaa ja mitä muita “ilmaisetuja” kun ikää on.

Paitsi tietysti jos olet Elisan fani HPY:n ajoilta ja olet itse töissä siellä.

Itse en ole töissä DNA:lla, mutta sei ei vaadi kuin hyvää palvelua, niin sana kiertää.

Elisalle on annettu täysin sama mahdollisuus. Käyttäisivät sitä, eivät näköjään.

Lue se isoisäjuttu uudelleen ja mieti miksi tässä ei ole aihetta kehua operaattoria.

Nyt kun sinua ärsyttää niin paljon mitä kuuntelen niin… Se tulee automaattisesti.

Nyt soi Zatox - F**k The System (Original Mix).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

No ei se dna:kaan ihan puhtoinen ole. Monella ihmisellä on hyvin muistissa dnan takavuosien laskutussotkut. Tuli paljon entisiä asiakkaita.

Ja hinnoista puheenollen, saisin euron halvemmalla dnan liittymän kuin mitä Elisalle maksan tällä hetkellä. Ei mitään järkeä lähteä vaihtamaan, kun joutuis huonomman verkon käyttäjäksi. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

No ei se dna:kaan ihan puhtoinen ole. Monella ihmisellä on hyvin muistissa dnan takavuosien laskutussotkut. Tuli paljon entisiä asiakkaita.

Ja hinnoista puheenollen, saisin euron halvemmalla dnan liittymän kuin mitä Elisalle maksan tällä hetkellä. Ei mitään järkeä lähteä vaihtamaan, kun joutuis huonomman verkon käyttäjäksi. 

Kyllä, olihan niitä laskutussotkuja aikoinaan. Kuin myös verkko oli huono.

Onneksi tulin asiakkaaksi vasta kun molemmat oli korjattu. Toisaalta aikoinaan myös Elisa kunnostautui myymään 15-vuotiaalle minulle ilmaisen liittymän alaikäisen nimiin. Onneksi olin valppaana ja soitin Elisalle, koska tiesin etten alaikäisenä voinut tilata mitään laskulle.

Enian myyjä oli jo lähettämässä simmit kotiini. Kerroin myös puhelun aikana, että isäni vastaa liittymistä, ja tuolloin oli Minun Sonera €1,99. Elisa myisi minulle ilmaiseksi liittymän.

Puhelinmyyjä ei missään vaiheessa avannut muuta kuin että liittymä oli ilmainen.

Miksi epäröit, vaikka oletkin vajaavaltainen, anna vaan tietosi ja postitan ilmaisen liittymän. Sitä liittymää ei onneksi koskaan tullut, koska ehdin perua ajoissa, mutta isälleni soitettiin perään. Elisa oli tarjoutunut antamaan ilmaisen kotiteatterin jos hän vaihtaa heidän verkkoon.

Hän tilasi sen heti, vaikka minun kautta haettiin vaan syöttiä liittymänhaltijalle.

Loppupeleissä siinä olikin joku koira haudattuna, mitä en enää muista. Mutta itse soitto on syvällä muistissa, kun Elisan puhelinmyyjä myi alaikäiselle “ilmaisen” pouhelinliittymän samaan aikaan kun DNA:lla oli laskutussotkuja ja isälle tuli siirron mukana halpa kotiteatteri joka meni heti rikki. Tänä päivänä operaattoritoiminta on vain pahentunut.

Muistan kun hän valitti, ettei Elisa toiminut edes Tampereen keskustassa.

Mutta myös kotiteatteri hajosi alle kuukaudessa, siihen hajosi myös suhde Elisaan.

Nyt soi Devin Wild - Let’s Get Drunk (Radio Edit).

Käyttäjätaso 2

Hei,

Haluaisin antaa palautetta Lohjan myymälän liittymämyynnistä.

90-vuotias isäni meni liikkeeseenne pyytämään apua älypuhelimen käytössä. Myymälässä naispuolinen myyjä huomasi että isälläni on DNA liittymä ja tietenkin hän ehdotti vaihtoa Elisalle.

Myyjä lupasi että isäni saa Elisalta paremman ja halvemman liittymän kysymättä edes minkälainen liittymä on nykyinen ja paljonko isäni maksaa siitä tällä hetkellä. Sinisilmäisenä isäni innostui ”halvemmasta” liittymästä ja suostui vaihtoon.

Myöhemmin isäni soitti minulle ja kertoi että oli saanut paremman ja halvemman liittymän Elisalta ja on nyt vaihtamassa operaattoria. Hälytyskellot alkoivat heti soida päässäni, koska tiesin että hänen nykyinen DNA liittymä on todella edullinen. Kysyin että paljonko uusi liittymä maksaa kuukaudessa ja oliko hän saanut joitain papereita mukaan. Hän ei tiennyt hintaa, mutta oli kuulema luvattu että on halvempi kuin entinen. Mitään papereita hän ei ollut saanut mukaan, vaan ne oli luvattu toimittaa myöhemmin postissa.

Pyysin isääni menemään myymälään uudestaan ja tarkistamaan uuden liittymän hinnan. Totta kai liittymä oli kalliimpi ja eikä vaan vähän, vaan yli puolet nykyistä kalliimpi. Onneksi saimme peruttua liittymän vaihdon ennen kuin se aktivoitiin.

Ihmettelen että onko tällainen myynti Elisan business mallin mukaista. Olemme vasta saanet lukea uutisista Elisan laajakaista myynnistä valheellisten myynti­puheluiden avulla. Luulisi että myyjät ovat edes vähän ottaneen oppia siitä.

Mielestäni tällainen myynti erityisesti iäkkäille ihmisille on todella törkeää ja siitä syystä harkitsen nyt vakavasti kaikkien nykyisten omien Elisa sopimusten lopettamista. Sitä ennen kuitenkin haluaisin tietää meneekö tämä palaute perille tarpeeksi korkealle Elisan organisaatiossa ja mitä Elisa tekee kitkeäkseen tällaisen moraalittoman ja epärehellisen toiminnan omasta organisaatiostaan.

Hei. Näitähän on.

 

Hyvä juttu on se, että DNA:n kanssa edullinen tarjous jatkuu vanhaan malliin! Isäsi on lämpimästi tervetullut asioimaan DNA:n myymälöissä jos puhelimen kanssa on ongelmaa.

Itse sain juuri DNA:n asiakkaana ILMAISEN puhelimen puhdistuksen.

Nyt soi AniMe - Stand Your Ground (Radio Edit).

 

Matkapuhelinfoorumilla jäsen Micxu kirjoitti eilen klo 17.03 seuraavasti:

“Dna:lta oli puhelinmyyjä kaupannut tuossa vuoden vaihteessa 80v mummolleni 34,90e (kampanja 27,90e) kuukaudessa maksavan nopean rajattoman 4g liittymän ja tottakai sitouttanut vuoden määräaikaiseen.. Tänään soitin aspaan ja yritin kysellä että onnistuisko tätä vähän järkeistää kun eipä vanhalla näppäin nokialla hirveästi esim nopeaa datayhteyttä tarvii. Vastaus oli että ei onnistu kun 14 päivän peruutusoikeus oli mennyt umpeen. Ei jatkoon.”

 

Eipä kannattaisi hpgurun DNA:ta hehkuttaa.

Käyttäjätaso 2

Kaikki kolme taitavat palkkauksessa ja rekryissään noudattaa ihan samoja periaatteita, mutta jonkun kolmen asiakas on pakko olla. DNA:n kanssa on tosin päästy kuuntelemaan myyntipuheluita, kun olivat puhelimessa suoraan valehdelleet seniorikansalaiselle. Tätä ennen toki olivat aikaisemmin jatkaneet jo valmiiksi ominaisuuksiin nähden ylihintaisen liittymän määräaikaisuutta toiset 12 kk  kyseenalaisella tavalla.

Kannattaa niille lähipiirin seniorikansalaiselle terottaa, etteivät mene suostumaan mihinkään sopimukseen ilman että antaa jonkun asioista ymmärtävän selvittää tarjouksen laatu.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Hei,

Haluaisin antaa palautetta Lohjan myymälän liittymämyynnistä.

90-vuotias isäni meni liikkeeseenne pyytämään apua älypuhelimen käytössä. Myymälässä naispuolinen myyjä huomasi että isälläni on DNA liittymä ja tietenkin hän ehdotti vaihtoa Elisalle.

Myyjä lupasi että isäni saa Elisalta paremman ja halvemman liittymän kysymättä edes minkälainen liittymä on nykyinen ja paljonko isäni maksaa siitä tällä hetkellä. Sinisilmäisenä isäni innostui ”halvemmasta” liittymästä ja suostui vaihtoon.

Myöhemmin isäni soitti minulle ja kertoi että oli saanut paremman ja halvemman liittymän Elisalta ja on nyt vaihtamassa operaattoria. Hälytyskellot alkoivat heti soida päässäni, koska tiesin että hänen nykyinen DNA liittymä on todella edullinen. Kysyin että paljonko uusi liittymä maksaa kuukaudessa ja oliko hän saanut joitain papereita mukaan. Hän ei tiennyt hintaa, mutta oli kuulema luvattu että on halvempi kuin entinen. Mitään papereita hän ei ollut saanut mukaan, vaan ne oli luvattu toimittaa myöhemmin postissa.

Pyysin isääni menemään myymälään uudestaan ja tarkistamaan uuden liittymän hinnan. Totta kai liittymä oli kalliimpi ja eikä vaan vähän, vaan yli puolet nykyistä kalliimpi. Onneksi saimme peruttua liittymän vaihdon ennen kuin se aktivoitiin.

Ihmettelen että onko tällainen myynti Elisan business mallin mukaista. Olemme vasta saanet lukea uutisista Elisan laajakaista myynnistä valheellisten myynti­puheluiden avulla. Luulisi että myyjät ovat edes vähän ottaneen oppia siitä.

Mielestäni tällainen myynti erityisesti iäkkäille ihmisille on todella törkeää ja siitä syystä harkitsen nyt vakavasti kaikkien nykyisten omien Elisa sopimusten lopettamista. Sitä ennen kuitenkin haluaisin tietää meneekö tämä palaute perille tarpeeksi korkealle Elisan organisaatiossa ja mitä Elisa tekee kitkeäkseen tällaisen moraalittoman ja epärehellisen toiminnan omasta organisaatiostaan.

 

Hei @jep007 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

 

Kiitos että laitoit palautteen, ja olen pahoillani että myymälässä ei ole kartoitettu liittymää myydessä tarpeeksi hyvin nykytilannetta :( Liittymää myydessä tulisi kartoittaa nykytilanne huolellisesti. Ehdottomasti välitetään palaute tätäkin kautta eteenpäin. Kertoisitko vielä tarkemmin päivämäärän ja suurin piirtein kellonajan milloin isäsi oli käynyt myymälässä, niin näillä tiedoilla saadaan palaute kohdistettua oikeaan osoitteeseen.

Hei,

Tämä Lohjan myymälän tapaus tapahtui perjantaina 24 tammikuuta ehkä puolen päivän aikaan.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Hei,

Tämä Lohjan myymälän tapaus tapahtui perjantaina 24 tammikuuta ehkä puolen päivän aikaan.

 

@jep007 Kiitos! Välitin palautteen nyt eteenpäin myymälään :)

Otin yhteyttä tekniseen tukeen ja selkeästi siellä ei ole enää samanlaista ammatillista osaamista kuin ennen, kannattaisikohan kilpailla noiden häiriö/laatu asioiden kanssa mieluummin ammattitaito vai raha edellä? Vakaasti tarvitsee harkita omien liittymien vaihtoa muualle jos tämä jatkuu.