Kysymys

matkapuhelinmaksu eli mpm?

  • 23 elokuu 2013
  • 29 kommenttia
  • 30920 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

29 kommenttia

Käyttäjätaso 7
osronk kirjoitti:

lankapuhelinliittymä (esim. Saunalahti Kotipuhelin).  Niin hassulta kuin se kuuluukin, yritysnumeroiden idea oli taata kaikille halvat puhelut ko. numeroon riippumatta sijainnista. Tämä vain tehtiin lankapuhelinaikana.

Paino sanalla oli. Nykyäänhän niiden idea on siinä, että operaattori tarjoaa yritykselle erinäisiä palveluita, joista se rahastaa ensin kuukausimaksut yritykseltä ja sitten vielä puhelujen perusteella maksut asiakkailta.

Tuloksena operaattorin osakkeenomistajat kiittää, yrityksen työntekijät kiroaa ja asiakkaat valittaa nettipalstoilla yrityksen törkeää rahastusta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ihan muuten tarkennuksena seuraavaa:

Useissa yritysnumeroissa operaattori perii soittajalta sen hinnan esim 17 snt minuutilta. Julkishallinnon palveluihin soitettaessa asiakkaalta saa periä vain sen matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun, joka riippuu asiakkaan ja operaattorin välisestä sopimuksesta. Se on siis joko paketin ylimenevien puheluiden hinta tai sitten käytön mukaan hinnoitelluissa liittymissä ihan tavallinen puheluhinta.

Jälkimmäisissä puheluissa esim Kela operaattori perii puhelunvastaanottajalta esim Kelalta erotuksen. Esimerkiksi: yrityspuhelun hinta olisi 17 snt minuutilta, mutta kansalainen maksaa Kelalle soittamastaan puhelusta 6,9 snt minuutissa. Kelalle palvelun tuottava operaattori saa sen 6,9 snt ja perii erotuksen Kelalta. Tietysti operaattori maksaa eteenpäin taas niitä verkkovuokra- sun muita maksuja.

Tuo erotus eli noin 10 snt minuutissa otetaan siis verovaroista. Samalla tavalla toimii myös IF. Siellä tuon erotuksen luonnollisesti maksavat kaikki asiakkaat vakuutusten hinnassa. Pohjolan asiakaspalveluun soitettaessa asiakas taas maksaa 8,35 snt puhelulta sekä 12 snt minuutilta.

Kaikki ns yritysnumerot eivät siis ole järjettömän kalliita. 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
hpguru kirjoitti:
DNA:n asiakaspalvelussa jono lyhenee kun "erehtyy" ruotsinkieliseen asiakaspalveluun juttusille. Se kikka toimii myös muissakin yrityksissä, jos tarjoavat erillisen numeron ruotsinkielisille asiakkailleen.
Kan du tala svenska?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
En, mutta siellä voi paasata asiansa suomeksi. Monesti asiakaspalvelija osaa myös suomea.

mrl586 kirjoitti:
hpguru kirjoitti:
DNA:n asiakaspalvelussa jono lyhenee kun "erehtyy" ruotsinkieliseen asiakaspalveluun juttusille. Se kikka toimii myös muissakin yrityksissä, jos tarjoavat erillisen numeron ruotsinkielisille asiakkailleen.
Kan du tala svenska?

Osallistu keskusteluun