matkapuhelinmaksu eli mpm?
Nyt en meinaa mitenkään löytää Saunalahden matkapuhelinmaksun hintaa. Kas soitin IFvakuutusyhtiöön ja sen sivuilla oli ilmoitettu hinnaksi pvm/mpm. Katsoin sitten puheluerittelystä ja ilmeni, että olin maksanut 26 min puhelusta 2,39euroa. Olen tässä kuuklettanut vaikka kuinka ja en ymmärrä kuinka tämä näin nyt menee.
Minulla on MegaReilu liittymä.
Minulla on MegaReilu liittymä.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Sivu 2 / 2
Käyttäjätaso 7
osronk kirjoitti:Paino sanalla oli. Nykyäänhän niiden idea on siinä, että operaattori tarjoaa yritykselle erinäisiä palveluita, joista se rahastaa ensin kuukausimaksut yritykseltä ja sitten vielä puhelujen perusteella maksut asiakkailta.
lankapuhelinliittymä (esim. Saunalahti Kotipuhelin). Niin hassulta kuin se kuuluukin, yritysnumeroiden idea oli taata kaikille halvat puhelut ko. numeroon riippumatta sijainnista. Tämä vain tehtiin lankapuhelinaikana.
Tuloksena operaattorin osakkeenomistajat kiittää, yrityksen työntekijät kiroaa ja asiakkaat valittaa nettipalstoilla yrityksen törkeää rahastusta.
Ihan muuten tarkennuksena seuraavaa:
Useissa yritysnumeroissa operaattori perii soittajalta sen hinnan esim 17 snt minuutilta. Julkishallinnon palveluihin soitettaessa asiakkaalta saa periä vain sen matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun, joka riippuu asiakkaan ja operaattorin välisestä sopimuksesta. Se on siis joko paketin ylimenevien puheluiden hinta tai sitten käytön mukaan hinnoitelluissa liittymissä ihan tavallinen puheluhinta.
Jälkimmäisissä puheluissa esim Kela operaattori perii puhelunvastaanottajalta esim Kelalta erotuksen. Esimerkiksi: yrityspuhelun hinta olisi 17 snt minuutilta, mutta kansalainen maksaa Kelalle soittamastaan puhelusta 6,9 snt minuutissa. Kelalle palvelun tuottava operaattori saa sen 6,9 snt ja perii erotuksen Kelalta. Tietysti operaattori maksaa eteenpäin taas niitä verkkovuokra- sun muita maksuja.
Tuo erotus eli noin 10 snt minuutissa otetaan siis verovaroista. Samalla tavalla toimii myös IF. Siellä tuon erotuksen luonnollisesti maksavat kaikki asiakkaat vakuutusten hinnassa. Pohjolan asiakaspalveluun soitettaessa asiakas taas maksaa 8,35 snt puhelulta sekä 12 snt minuutilta.
Kaikki ns yritysnumerot eivät siis ole järjettömän kalliita.
Useissa yritysnumeroissa operaattori perii soittajalta sen hinnan esim 17 snt minuutilta. Julkishallinnon palveluihin soitettaessa asiakkaalta saa periä vain sen matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun, joka riippuu asiakkaan ja operaattorin välisestä sopimuksesta. Se on siis joko paketin ylimenevien puheluiden hinta tai sitten käytön mukaan hinnoitelluissa liittymissä ihan tavallinen puheluhinta.
Jälkimmäisissä puheluissa esim Kela operaattori perii puhelunvastaanottajalta esim Kelalta erotuksen. Esimerkiksi: yrityspuhelun hinta olisi 17 snt minuutilta, mutta kansalainen maksaa Kelalle soittamastaan puhelusta 6,9 snt minuutissa. Kelalle palvelun tuottava operaattori saa sen 6,9 snt ja perii erotuksen Kelalta. Tietysti operaattori maksaa eteenpäin taas niitä verkkovuokra- sun muita maksuja.
Tuo erotus eli noin 10 snt minuutissa otetaan siis verovaroista. Samalla tavalla toimii myös IF. Siellä tuon erotuksen luonnollisesti maksavat kaikki asiakkaat vakuutusten hinnassa. Pohjolan asiakaspalveluun soitettaessa asiakas taas maksaa 8,35 snt puhelulta sekä 12 snt minuutilta.
Kaikki ns yritysnumerot eivät siis ole järjettömän kalliita.
hpguru kirjoitti:Kan du tala svenska?
DNA:n asiakaspalvelussa jono lyhenee kun "erehtyy" ruotsinkieliseen asiakaspalveluun juttusille. Se kikka toimii myös muissakin yrityksissä, jos tarjoavat erillisen numeron ruotsinkielisille asiakkailleen.
En, mutta siellä voi paasata asiansa suomeksi. Monesti asiakaspalvelija osaa myös suomea.
mrl586 kirjoitti:
hpguru kirjoitti:Kan du tala svenska?
DNA:n asiakaspalvelussa jono lyhenee kun "erehtyy" ruotsinkieliseen asiakaspalveluun juttusille. Se kikka toimii myös muissakin yrityksissä, jos tarjoavat erillisen numeron ruotsinkielisille asiakkailleen.
Sivu 2 / 2
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi