Skip to main content

Liittymien ym. palveluiden myynnistä ikäihmisille

  • January 19, 2023
  • 4 kommenttia
  • 273 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+2

ELISA on taas mukana artikkelissa, jossa käydään läpi ikäihmisille myytyjä turhia tuotteita ja palveluita. https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009322443.html

‘KYSELYYN tulleissa vastauksissa yksi yritys esiintyy huomattavan usein. Teleoperaattori Elisa mainittiin nimeltä 12 vastauksessa.’

Vanhemmilleni on myyty muun muassa moneen kertaan Elisa-boksi ja Elisa Viihde. Heillä on ollut jo vuosia Elisa Viihde ja sen mukainen boksi, mutta jostain syystä heille on myyty vielä ainakin kolme kertaa sama paketti. Niitä on sitten palauteltu myymälöihin, joissa niitä ei meinata edes ottaa vastaan, eikä tilauksia ihan helpolla peruutellakaan. – ”Nainen, 47 vuotta”, Helsinki’

Ehkä jotain yrityskulttuurista kertoo se, että kun ongelmista kysyttiin ELISAn edustajalta, niin ELISAn myyntikanavajohtaja Hanna Niiranen vastaa ”Silloin ei ole toimittu meidän mallimme mukaisesti, eikä kohtaaminen ole mennyt kuten olisi pitänyt”. Ei sanaakaan siitä, kuinka tilanteet korjataan, ja estetään se, ettei vastaavia enää tapahdu.

January 20, 2023

Jutussa kerrotaankin, että me käymme läpi näitä tilanteita ja niistä opitaan ja muutetaan toimintamalleja. Jos tietoomme tulee selvitettävä myyntitilanne (esimerkiksi käy ilmi, että asiakkaalla on muistisairaus), tilanne käydään tietysti läpi ja tapauskohtaisesti katsotaan ratkaisut. Ennaltaehkäisyssä olennaista on myyjien osaamisen kasvattaminen ja sen eteen tehdään töitä.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Lautturi
Forum|alt.badge.img+12
  • Superstara
  • January 20, 2023

Jutussa kerrotaankin, että me käymme läpi näitä tilanteita ja niistä opitaan ja muutetaan toimintamalleja. Jos tietoomme tulee selvitettävä myyntitilanne (esimerkiksi käy ilmi, että asiakkaalla on muistisairaus), tilanne käydään tietysti läpi ja tapauskohtaisesti katsotaan ratkaisut. Ennaltaehkäisyssä olennaista on myyjien osaamisen kasvattaminen ja sen eteen tehdään töitä.


Claudius
  • January 20, 2023

Jutussa kerrotaankin, että me käymme läpi näitä tilanteita ja niistä opitaan ja muutetaan toimintamalleja. Jos tietoomme tulee selvitettävä myyntitilanne (esimerkiksi käy ilmi, että asiakkaalla on muistisairaus), tilanne käydään tietysti läpi ja tapauskohtaisesti katsotaan ratkaisut. Ennaltaehkäisyssä olennaista on myyjien osaamisen kasvattaminen ja sen eteen tehdään töitä.

Tästä Elisan ylimyynnistä on varmaan puhuttu koko tämän vuosituhannen ajan ja mitään kehitystä ei ole tapahtunut - ainakaan positiiviseen suuntaan. Myymälöissä tehtävissä liittymä- ja palvelusopimuksissa pitäisi olla kahden viikon katumusaika, jona aikana peruuttaminen on mahdollista.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • January 20, 2023

Myymälöissä tehtävissä liittymä- ja palvelusopimuksissa pitäisi olla kahden viikon katumusaika, jona aikana peruuttaminen on mahdollista.

Minä menisin vielä tätäkin pidemmälle. Lakiin sähköisen viestinnän palveluista pitäisi tehdä seuraavat muutokset:

  1. Määräaikaiset sopimukset kielletään tyystin ja kokonaan.
  2. Kun määräaikaiset sopimukset on kielletty, § 201 puhelinliittymän markkinoinnin kielto voidaan poistaa.

Ladymummo
Forum|alt.badge.img+4
  • Aktiivinen keskustelija
  • January 21, 2023

“ esimerkiksi käy ilmi, että asiakkaalla on muistisairaus “

Ei asiakkailla tarvitse olla minkäänlaista muistisairautta, vaan ihan kaikenlaisten ja kaikenkuntoisten asiakkaiden kanssa asioidessa, ei tule alkaa myydä heille tuotteita joita he eivät tarvitse tai selvästi eivät edes ymmärrä.