INTERNETPALVELUPAKETTI

UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus

UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus

Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

337 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Ennemmin itse näkisin että mikäli esimerkiksi valtiotaho tahtoisi asiaan puuttua, niin jokaiselle avattaisiin oma sähköpostiosoite joka toimisi maksina ja sitä voisi käytellä haluamansa sähköpostiosoitteen kautta. Eli ihan vaikka etunimi(.[mahdollinen toisen nimen kirjain erottelua varten tai numero]).sukunimi@suomi.fi tjms osoite jos luotaisiin kaikille. Toki päätteitä voisi myös olla valittavissa muita, helpottaisi tuota ongelmaa mikä esimerkiksi ville.virtanen nimellä voisi muodostua :)

Joo valtion tai postipalveluja tarjoavien tahojen ylläpitämä palvelu NUMPAC:in tapaan. Eihän siinä varmaankaan tarvittaisi muuta kuin yhteinen rekisteri , jossa olisi ne asiakkaiden julkiset postiosoitteet , jotka näkyvät muille. Ne fyysiset osoitteet olisivat vain eräänlaisia “aliaksia” , jotka sitten linkattaisiin tuon julkisen kanssa ja julkiseen lähetetyt postit ohjautuisivat “aliakseen” ja lähetettäessä vastaanottajalle näkyisi se julkinen.

Jotakin tämän suuntaista , jolloin verkko-operaattorin muuttuminen ei muuttaisi muuta kuin sen “piilotetun” postiosoitteen , joka sitten pitäisi muutoksen yhteydessä linkata uudelleen tuohon julkiseen.

Käyttäjätaso 5

Onko KUKAAN saanut viestiä maksullisuudesta siihen postilaatikkoon, joka muuttuu maksulliseksi?
Jos tämän postilaatikon osoite ei ole sama kuin mikä on Elisan asiakastietojen yhteystiedoissa?

On niitä osalle mennyt, kuten sanottua niin noita tehdään porrastetusti eli kaikkia ei kerralla laitella vaan pätkissä :) 

Kertaus: mulle ei ole tullut yhtään viestiä, niihin sähköpostilaatikoihin, joita asia koskee.
Mulle sähköinen viesti on tullut siihen s-postiosoitteeseen, joka teillä on mun asiakastiedoissa.

Onko nyt siis niin, että muille viestit on lähetetty niihin postilaatikoihin, joita muutos koskee ja mulle ei?

VAI, onko kaikille lähetetty viesti vain yhteystiedoissa olleeseen s-postiosoitteeseen, eikä missään viestissä yksilöidä, mitä laatikoita muutos koskettaa 1.1.2020.
Kaikille lähetetty sama identtinen massaviesti ja vain yhteystiedoissa olevaan s-postiosoitteeseen?


Kun mulla on yksi “todellisen” saunalahden aikainen laatikko, toinen elluViihteen aikana avattu ja sitten wippies, josta asiakastiedot kadotettu, niin kuvittelisin, että oon aika kattavasti kaikissa kategorioissa, mutta kuitenkin mulle on käynyt jotenkin eri tavalla kuin “kaikille” muille?

Montakohan viikkoa tätä kysymystä pitää vielä vääntää?

Pahoitteluni että viestin sisältö on vajavainen eli ei kerro monen kaipaamaa tietoa eli että mitä laatikkoa osoite koskee 😞 Tilanne kuitenkin on se, että muutos tulee koskettamaan kaikkia laatikoita ja nämä muutoksen piirissä olevat laatikot tullaan ajamaan saman sopimuksen alle, eli lopputulos ei tuosta kuitenkaan hirveästi muutu sen osalta että mikä laatikoista on nyt muutoksen piirissä ja mikä vasta myöhemmin.

 

Unohdat tästä asiasta sellaisen pienen yksityiskohdan, jonka nimi on raha. Onneksi se on tässä osallisena, koska sillä oikeusvaltiossa voi saada asioita tapahtumaan, jotka ilmaispalveluilla ei onnistu.
Sillä siis on merkitystä, koska muutos maksulliseksi tapahtuu, koska sitä ennen sähköposti on “ilmainen” (niin, eihän se ilmainen ole, vaan jonkun toisen palvelun kylkiäinen) ja sitten muutoshetkestä eteenpäin se on maksullinen.

 

Tuo ajatus , että s-postiosoite olisi siirrettävissä palveluntarjoajalta toiselle on erinomainen. Käytännössä se tarkoittaisi yhteisen osoitepoolin perustamista (kuten puhelinnumeroillakin on , Numpac) , mutta tuskin sitä tapahtuu , elleivät viranomaiset siihen operaattoreita pakota.

Käyttäjälle se olisi suuri parannus , kun ei olisi sidoksissa yhteen operaattoriin eikä tarvitsisi vaihtaa s-postiosoitetta.

Sinällään tuossa ajatuksessa olisi kyllä perää, tämä toisaalta luo ongelman noiden domainien kanssa kun niillekin muodostuu omia luottamussuhteitaan. Eli domain1.com jos on hyvällä luokituksella ja domain2.com ei ole, niin tuolta domain2.com osoitteesta sähköpostinsa domain1.com:lle siirtävä henkilö ei pääse sähköpostinsa domainilla kuitenkaan paremmalle luokitukselle. Tämän lisäksi kun ilmaissähköposteja on tarjolla, niin tuo siirtely muodostuisi suhteellisen mahdottomaksi jo :/ 

 

Ennemmin itse näkisin että mikäli esimerkiksi valtiotaho tahtoisi asiaan puuttua, niin jokaiselle avattaisiin oma sähköpostiosoite joka toimisi maksina ja sitä voisi käytellä haluamansa sähköpostiosoitteen kautta. Eli ihan vaikka etunimi(.[mahdollinen toisen nimen kirjain erottelua varten tai numero]).sukunimi@suomi.fi tjms osoite jos luotaisiin kaikille. Toki päätteitä voisi myös olla valittavissa muita, helpottaisi tuota ongelmaa mikä esimerkiksi ville.virtanen nimellä voisi muodostua :)

Tässä vois olla sellanenkin vaihtoehto, että regulaattori pakottaa kaupalliset kuluttajamarkkinoilla toimivat sähköpostipalveluntarjoajat tarjoamaan maksullisiin soppareihin esim. 10 vuoden forwardoinnin. Ja tätä forwardia pitää tietty käyttäjän päästä muuttamaan sen 10 vuoden aikana.
Aika vois olla lyhyempikin, mutta tuona aikana olis sit aika helppo vaikka sigussa ilmottaa, että vaihtaa sähköpostiosoitetta.

Tämä järjestely vaatii vain päätöksen julkisvallalta ja regulaattorin ohjeistuksen operaattoreille. Ei mitään “keskusjärjestelmää”, jonka kautta kaikki mailit jatkossa kulkisivat. Toisaalta, onhan meillä ficix, jonka kautta kaikki kotimaan välinen nettiliikenne jo kulkee...

Käyttäjätaso 5

Ennemmin itse näkisin että mikäli esimerkiksi valtiotaho tahtoisi asiaan puuttua, niin jokaiselle avattaisiin oma sähköpostiosoite joka toimisi maksina ja sitä voisi käytellä haluamansa sähköpostiosoitteen kautta. Eli ihan vaikka etunimi(.[mahdollinen toisen nimen kirjain erottelua varten tai numero]).sukunimi@suomi.fi tjms osoite jos luotaisiin kaikille. Toki päätteitä voisi myös olla valittavissa muita, helpottaisi tuota ongelmaa mikä esimerkiksi ville.virtanen nimellä voisi muodostua :)

Joo valtion tai postipalveluja tarjoavien tahojen ylläpitämä palvelu NUMPAC:in tapaan. Eihän siinä varmaankaan tarvittaisi muuta kuin yhteinen rekisteri , jossa olisi ne asiakkaiden julkiset postiosoitteet , jotka näkyvät muille. Ne fyysiset osoitteet olisivat vain eräänlaisia “aliaksia” , jotka sitten linkattaisiin tuon julkisen kanssa ja julkiseen lähetetyt postit ohjautuisivat “aliakseen” ja lähetettäessä vastaanottajalle näkyisi se julkinen.

Jotakin tämän suuntaista , jolloin verkko-operaattorin muuttuminen ei muuttaisi muuta kuin sen “piilotetun” postiosoitteen , joka sitten pitäisi muutoksen yhteydessä linkata uudelleen tuohon julkiseen.

Periaatteessa toiminta olisi identtistä iki.fi:n kanssa.
Ja hyvä puoli tässä on se, että iki on yhdistys, niin julkisvalta ei astuisi kenenkään bisneksen varpaille.

Käyttäjätaso 7

Periaatteessa toiminta olisi identtistä iki.fi:n kanssa.
Ja hyvä puoli tässä on se, että iki on yhdistys, niin julkisvalta ei astuisi kenenkään bisneksen varpaille.

Niinpä.

Ongelmana iki.fi:n käyttöönotossa on , että nykyinen s-postiosoite muuttuu muotoon xxxx@iki.fi ja se aiheuttaa sen ilmoitusrumban joka tapauksessa. Siltähän tässä yritetään välttyä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Unohdat tästä asiasta sellaisen pienen yksityiskohdan, jonka nimi on raha. Onneksi se on tässä osallisena, koska sillä oikeusvaltiossa voi saada asioita tapahtumaan, jotka ilmaispalveluilla ei onnistu.
Sillä siis on merkitystä, koska muutos maksulliseksi tapahtuu, koska sitä ennen sähköposti on “ilmainen” (niin, eihän se ilmainen ole, vaan jonkun toisen palvelun kylkiäinen) ja sitten muutoshetkestä eteenpäin se on maksullinen.

----------------------

Tässä vois olla sellanenkin vaihtoehto, että regulaattori pakottaa kaupalliset kuluttajamarkkinoilla toimivat sähköpostipalveluntarjoajat tarjoamaan maksullisiin soppareihin esim. 10 vuoden forwardoinnin. Ja tätä forwardia pitää tietty käyttäjän päästä muuttamaan sen 10 vuoden aikana.
Aika vois olla lyhyempikin, mutta tuona aikana olis sit aika helppo vaikka sigussa ilmottaa, että vaihtaa sähköpostiosoitetta.

Tämä järjestely vaatii vain päätöksen julkisvallalta ja regulaattorin ohjeistuksen operaattoreille. Ei mitään “keskusjärjestelmää”, jonka kautta kaikki mailit jatkossa kulkisivat. Toisaalta, onhan meillä ficix, jonka kautta kaikki kotimaan välinen nettiliikenne jo kulkee...

Ensimmäiseen kohtaan: Lähinnä pointtini oli että kun se joka tapauksessa on tulossa maksulliseksi ja vähintäänkin yksi sieltä on jo muutoksen piirissä, ei se muuta lopputulosta tuosta 😕 Loput kun osuvat muutoksen piiriin on siellä jo se sopimus olemassa.

 

Toiseen kohtaan: Tuossa taas hyvinkin herkästi tulee vastaan tuo raha. Mikäli operaattorit ja muut pakotetaan ylläpitämään tuota forwardointia ilmaiseksi, alkaa varmasti näkyä myös poistuvia sähköpostin tarjoajia jos tästä forwardoinnista ei saa itselleen mitään. Jos taas saa, niin tämä tulee näkymään palveluiden hinnoissa, etenkin ilmaiset vaihtoehdot tulevat vähenemään radikaalisesti entisestään :/

Käyttäjätaso 7

Toiseen kohtaan: Tuossa taas hyvinkin herkästi tulee vastaan tuo raha. Mikäli operaattorit ja muut pakotetaan ylläpitämään tuota forwardointia ilmaiseksi, alkaa varmasti näkyä myös poistuvia sähköpostin tarjoajia jos tästä forwardoinnista ei saa itselleen mitään. Jos taas saa, niin tämä tulee näkymään palveluiden hinnoissa, etenkin ilmaiset vaihtoehdot tulevat vähenemään radikaalisesti entisestään :/

Saattaapi olla , että ihmiset jopa suostuvat hiukan maksamaan siitä , että saavat ns. ikuisen s-postiosoitteen.

Käyttäjätaso 5

Unohdat tästä asiasta sellaisen pienen yksityiskohdan, jonka nimi on raha. Onneksi se on tässä osallisena, koska sillä oikeusvaltiossa voi saada asioita tapahtumaan, jotka ilmaispalveluilla ei onnistu.
Sillä siis on merkitystä, koska muutos maksulliseksi tapahtuu, koska sitä ennen sähköposti on “ilmainen” (niin, eihän se ilmainen ole, vaan jonkun toisen palvelun kylkiäinen) ja sitten muutoshetkestä eteenpäin se on maksullinen.

----------------------

Tässä vois olla sellanenkin vaihtoehto, että regulaattori pakottaa kaupalliset kuluttajamarkkinoilla toimivat sähköpostipalveluntarjoajat tarjoamaan maksullisiin soppareihin esim. 10 vuoden forwardoinnin. Ja tätä forwardia pitää tietty käyttäjän päästä muuttamaan sen 10 vuoden aikana.
Aika vois olla lyhyempikin, mutta tuona aikana olis sit aika helppo vaikka sigussa ilmottaa, että vaihtaa sähköpostiosoitetta.

Tämä järjestely vaatii vain päätöksen julkisvallalta ja regulaattorin ohjeistuksen operaattoreille. Ei mitään “keskusjärjestelmää”, jonka kautta kaikki mailit jatkossa kulkisivat. Toisaalta, onhan meillä ficix, jonka kautta kaikki kotimaan välinen nettiliikenne jo kulkee...

Ensimmäiseen kohtaan: Lähinnä pointtini oli että kun se joka tapauksessa on tulossa maksulliseksi ja vähintäänkin yksi sieltä on jo muutoksen piirissä, ei se muuta lopputulosta tuosta 😕 Loput kun osuvat muutoksen piiriin on siellä jo se sopimus olemassa.

 

Jos vähän tarkemmin ajattelet, niin periaatteellisesti asia ei todellakaan ole noin. Sopimusjuridiikka menee kyllä niin, että jos jotain sopimusta muutetaan, niin kyllä se pitää tarkasti yksilöidä mikä sopimus on kyseessä.

Nyt siis ihan aikuisten oikeasti kuvittelet, että on ihan jees kun operattori (niin, Sinä) ilmottaa, että “heippa, joku sun postilaatikoista muuttuu maksulliseksi, jos et halua siitä maksaa, niin lopeta myös maksuttamoat laatikkosi!”

Jos nyt mulla olis vaikka 8 laatikkoa ja näistä 1 muuttuu maksulliseksi 2 päivän päästä, niin voisin hyvin lopettaa sen ja jatkaa 7 maksuttomalla laatikolla sen X kuukautta, kun saatte taas tämän sotkun siivottua.
 

Toiseen kohtaan: Tuossa taas hyvinkin herkästi tulee vastaan tuo raha. Mikäli operaattorit ja muut pakotetaan ylläpitämään tuota forwardointia ilmaiseksi, alkaa varmasti näkyä myös poistuvia sähköpostin tarjoajia jos tästä forwardoinnista ei saa itselleen mitään. Jos taas saa, niin tämä tulee näkymään palveluiden hinnoissa, etenkin ilmaiset vaihtoehdot tulevat vähenemään radikaalisesti entisestään :/

Otetaan uusiksi, kumpi on kalliimpaa käytössä olevan postilaatikon ylläpito vai pelkän forwardin ylläpito?
Kun kerran Elisa on ilman ongelmaa pystynyt ylläpitämään jotain miljoona “ilmaista” postilaatikkoa vuosikymmenen tai pari, niin nyt sun mielestä tulis lappu luukulle forwardien takia?

Tää on erikoista miten aina joku bundlaus on “oikein” ja toinen taas “väärin”, miten nyt joku sattuu sen tekemään. Laajakaistan ja mailiboksin bundalus on nyt “väärin”, mutta taas mailiboksin, kotisivutilan ja tietoturvan bundlaus on “oikein”. Ja nyt siis mailiboksin ja sen “kuolemanjälkeisen” forwardoinnin bundlaus on taas “väärin”.

Semmonen tarkennus tähän forwardi-ideaan, että eihän se ole pakollinen, eli sitä tarjotaan asiakkaalle, mutta asiakkaan ei ole pakko ottaa käyttöön. Valtaosalla on varmasti laatikoita, jotka ovat vain säilytykseen, ei vastaanottoon, varsinkaan nykyhetkellä, vaan osoitteita on käytetty aiemmin, mutta postit ovat jääneet siirtämättä.
Oikeastaan regulaattori voisi vaatia vain sitä, että operaattorin on tarjottava mahdollisuutta “10-v-forwardointiin”, kun postilaatikko avataan. Jos operaattori näkee järkeväksi, niin silloin forwardoinnille voidaan määritellä oma hinta. Tää tietty antais sit mahdollisuuden operaattorille ylihinnoitella forwardointi, jotta vendor-lockiin joutuis yhä uusia asiakkaita, mutta sitten regulaattori voisi toisaalta määritellä tän forwardoinnin max. hinnan.

Miltäs kuulostais vaikka 1snt/kk lisähintaa postipalveluun? Vastaisko ehkä jopa aika realistisesti kuluja?
Kuitenkin tiedetään, että melkein kaikki s-postipalvelun kuluista tulee asiakaspalvelusta, ohjeiden ja oppaiden tekemisestä ja asiakkaiden ongelmien ja (operaattorin) vikatilanteiden ratkomisesta.

Iki-tyyppinen “ennen postilaatikkoa” forwardointi ja tää “postilaatikon jälkeinen” forwardointi palvelee tietty ihan eri tilanteessa olevia. Ne jotka ovat jo vendor-lockissa, eivät iki-osoitteesta hyödy. Pitäs olla siis molemmat.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Täällä on kirjoitettu paljon ja yksityiskohtaisesti monista sähköpostiin ja sen mahdolliseen maksullisuuteen liittyvistä asioista. En ole jaksanut lukea kaikkea eivätkä kaikki yksityiskohdat välttämättä minua koskekaan. Omalla kohdallani ydinkysymys on tämä: muuttuuko matkapuhelinliittymän haltijan nnn@elisanet.fi sähköpostiosoite maksulliseksi?

Käyttäjätaso 7

 Omalla kohdallani ydinkysymys on tämä: muuttuuko matkapuhelinliittymän haltijan nnn@elisanet.fi sähköpostiosoite maksulliseksi?

Muuttuu.

Jos et ole vielä ilmoitusta saanut , niin jossakin myöhäisemmässä erässä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Täällä on kirjoitettu paljon ja yksityiskohtaisesti monista sähköpostiin ja sen mahdolliseen maksullisuuteen liittyvistä asioista. En ole jaksanut lukea kaikkea eivätkä kaikki yksityiskohdat välttämättä minua koskekaan. Omalla kohdallani ydinkysymys on tämä: muuttuuko matkapuhelinliittymän haltijan nnn@elisanet.fi sähköpostiosoite maksulliseksi?

Muuttuu, ellei muuttunut jo.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Yrittääkö Elisa tuoda uuden Internetpalvelupaketin vanhan sopimuksen sisällä asiakkaalle? Mitään uutta sopimusta uudesta palvelusta ei näy vuodenvaihteen jälkeen OmaElisassa. Uusi 200 Mt laatikko näkyy kyllä.

Internetpalvelupakettihan pitäisi olla irtisanottavissa ilman liittymän irtisanomista, sehän on erikseen myytävä palvelu?

Ja KKVn tulkinnan, markkinaoikeuden tuomiosta, mukaan asiakkaalle pitäisi tarjota uutta sopimusta, tässä tapauksessa kahta: liittymä ja Internetpalvelupaketti.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Yrittääkö Elisa tuoda uuden Internetpalvelupaketin vanhan sopimuksen sisällä asiakkaalle? Mitään uutta sopimusta uudesta palvelusta ei näy vuodenvaihteen jälkeen OmaElisassa. Uusi 200 Mt laatikko näkyy kyllä.

Internetpalvelupakettihan pitäisi olla irtisanottavissa ilman liittymän irtisanomista, sehän on erikseen myytävä palvelu?

Ja KKVn tulkinnan, markkinaoikeuden tuomiosta, mukaan asiakkaalle pitäisi tarjota uutta sopimusta, tässä tapauksessa kahta: liittymä ja Internetpalvelupaketti.

Sähköpostit muuttuvat Internetpalvelupaketiksi useammassa erässä.

Kun sähköpostisi on muuttumassa niin siitä tulee teille kyllä tiedote vielä missä on tarkempi päivämäärä. :)

Käyttäjätaso 7

Yrittääkö Elisa tuoda uuden Internetpalvelupaketin vanhan sopimuksen sisällä asiakkaalle? Mitään uutta sopimusta uudesta palvelusta ei näy vuodenvaihteen jälkeen OmaElisassa. Uusi 200 Mt laatikko näkyy kyllä.

Internetpalvelupakettihan pitäisi olla irtisanottavissa ilman liittymän irtisanomista, sehän on erikseen myytävä palvelu?

Ja KKVn tulkinnan, markkinaoikeuden tuomiosta, mukaan asiakkaalle pitäisi tarjota uutta sopimusta, tässä tapauksessa kahta: liittymä ja Internetpalvelupaketti.

Sähköpostit muuttuvat Internetpalvelupaketiksi useammassa erässä.

Kun sähköpostisi on muuttumassa niin siitä tulee teille kyllä tiedote vielä missä on tarkempi päivämäärä. :)


Hmmmm…

Tässä taisi nyt olla kyse siitä , että vanhavaivan s-posti on jo muuttunut ja ilmoitukset tulleet , mutta sitä Internetpalvelupakettia ei näy Oma Elisassa.

Jos kerran postitilit siirretään Internetpalvelupaketin alle , niin sen pitää näkyä omana sopimuksenaan Oma Elisassa ja on myös oltava irtisanottavissa siellä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Täällä näyttää edelleen tältä:

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Jos kerran postitilit siirretään Internetpalvelupaketin alle , niin sen pitää näkyä omana sopimuksenaan Oma Elisassa ja on myös oltava irtisanottavissa siellä.

Sopimukset-luettelossa ei ole irtisanomisnappia, vaan se tulee myöhemmin kohdassa Elisa Internet Palvelupaketti.

 

 

Mutta mitä ihmettä tarkoittaa sopimusluettelon 2,90 4,90 €/kk merkintä? Suunnitteleeko Elisa jo uutta hinnankorotusta ennen kuin pöly on ehtinyt laskeutua nykyisestä hinnankorotuksesta?

 

PS. Nämä ruudunkaappaukset ovat eri asiakasnumerolta kuin aikaisempi 0.00 €/kk ruudunkaappaus.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Yrittääkö Elisa tuoda uuden Internetpalvelupaketin vanhan sopimuksen sisällä asiakkaalle? Mitään uutta sopimusta uudesta palvelusta ei näy vuodenvaihteen jälkeen OmaElisassa. Uusi 200 Mt laatikko näkyy kyllä.

Internetpalvelupakettihan pitäisi olla irtisanottavissa ilman liittymän irtisanomista, sehän on erikseen myytävä palvelu?

Ja KKVn tulkinnan, markkinaoikeuden tuomiosta, mukaan asiakkaalle pitäisi tarjota uutta sopimusta, tässä tapauksessa kahta: liittymä ja Internetpalvelupaketti.

Sähköpostit muuttuvat Internetpalvelupaketiksi useammassa erässä.

Kun sähköpostisi on muuttumassa niin siitä tulee teille kyllä tiedote vielä missä on tarkempi päivämäärä. :)


Hmmmm…

Tässä taisi nyt olla kyse siitä , että vanhavaivan s-posti on jo muuttunut ja ilmoitukset tulleet , mutta sitä Internetpalvelupakettia ei näy Oma Elisassa.

Jos kerran postitilit siirretään Internetpalvelupaketin alle , niin sen pitää näkyä omana sopimuksenaan Oma Elisassa ja on myös oltava irtisanottavissa siellä.

Juuri näin. Ilmoitus on tullut ja ja sähköpostilaatikko on kasvanut, mutta sopimusta ei näy. Ehkä reklamaatio on vaikuttanut siihen, että uuteen sopimukseen ei pakoteta sopimusta näyttämättä? Tekninen muutos on tehty, mutta ei sopimusta?

 

Missä muuten sopimus on nähtävissä verkkosivuilla, missä ovat sen sisältö ja ehdot?

Käyttäjätaso 7

Jos kerran postitilit siirretään Internetpalvelupaketin alle , niin sen pitää näkyä omana sopimuksenaan Oma Elisassa ja on myös oltava irtisanottavissa siellä.

Sopimukset-luettelossa ei ole irtisanomisnappia, vaan se tulee myöhemmin kohdassa Elisa Internet Palvelupaketti.

Mutta mitä ihmettä tarkoittaa sopimusluettelon 2,90 4,90 €/kk merkintä? Suunnitteleeko Elisa jo uutta hinnankorotusta ennen kuin pöly on ehtinyt laskeutua nykyisestä hinnankorotuksesta?

Niin siis sanoin , että se Internetpalvelupaketti on oltava irtisanottavissa Oma Elisassa. Jos se nappi on omassa Internetpalvelupaketti-osiossaan , niin se riittää minulle.

Hmmm..

Tuo Internetpalvelupaketin hintamerkintä on tosiaan mielenkiintoinen. Ei tosin olisi suurikaan yllätys , että Elisa heti lanseerauksen yhteydessä suunnitelisi hinnankorotusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Missä muuten sopimus on nähtävissä verkkosivuilla, missä ovat sen sisältö ja ehdot?

Tuota ei ole vielä verkkokaupan kautta tilattavissa, mutta tulossa sinne kevään mittaa. Elisan yleiset sopimusehdot pätevät ja Internetpalvelupaketin sivut todennäköisesti tulevat tuosta vielä vähän päivittymään :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Tekninen muutos on tehty, mutta ei sopimusta?

Siltähän tuo vaikuttaa, sillä sopimuksen pitäisi näkyä Oma Elisan vasemmassa palkissa. Jos sitä ei näy siellä, niin loogisesti myöskään sopimusta ei pitäisi olla olemassa.

 

Missä muuten sopimus on nähtävissä verkkosivuilla, missä ovat sen sisältö ja ehdot?

Oma Elisassa viitataan ainoastaan sopimusehdot-sivulle, josta löytyy Elisan yleiset sopimusehdot kuluttaja-asiakkaille 1.7.2015 alkaen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Näkemättä pakotetaan tekemään näkymätön sopimus. Ei hyvää tätä päivää.

Käyttäjätaso 5

Yrittääkö Elisa tuoda uuden Internetpalvelupaketin vanhan sopimuksen sisällä asiakkaalle? Mitään uutta sopimusta uudesta palvelusta ei näy vuodenvaihteen jälkeen OmaElisassa. Uusi 200 Mt laatikko näkyy kyllä.

Internetpalvelupakettihan pitäisi olla irtisanottavissa ilman liittymän irtisanomista, sehän on erikseen myytävä palvelu?

Ja KKVn tulkinnan, markkinaoikeuden tuomiosta, mukaan asiakkaalle pitäisi tarjota uutta sopimusta, tässä tapauksessa kahta: liittymä ja Internetpalvelupaketti.

Sähköpostit muuttuvat Internetpalvelupaketiksi useammassa erässä.

Kun sähköpostisi on muuttumassa niin siitä tulee teille kyllä tiedote vielä missä on tarkempi päivämäärä. :)

Mun “sähköposti muuttui” ihan ilman mitään erillistä ilmotusta. Eli nyt on Elisa Internetpalvelupaketti 2,90€/kk Sopimusten joukossa omaEllussa.
Olen saanut yhden mailin asiasta 27.11. postilaatikkoon, joka ei ole Elisan ylläpitämä, eikä mailissa mitenkään yksilöity, mitä Elisan ylläpitämää laatikkoa muutos koskee. Joten en voi irtisanoa vain sitä, joka muuttuu maksulliseksi ja pitää niitä, jotka muuttuvat vasta myöhemmin. Eivät ole vielä saaneet wippies-laatikkoakaan mun asiakkuudelle, katotaan jos kesäharjottelijat käyvät sitten läpi sen kasan printattuja webbilomakkeita...

Käyttäjätaso 5

Täällä näyttää edelleen tältä:

 

Multa on omaSaunis jo laitettu kiinni.

Käyttäjätaso 7

Multa on omaSaunis jo laitettu kiinni.

Pääsetkö vielä tällä osoitteella Oma Saunalahteen?

Oma Saunalahti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Mä pääsen vielä saunalahteen tosta linkistä ja ei näy uutta sopparia omaelisassa  mut laatikon koko kasvanu. Toki aliakset siirretty aikanaan laajakaistan alle, ennen ku tästä "yhtenäistämisestä" oli mitään tietoa edes. Tuli itelle tässä mieleen,et miten käy sen euron, joka tuli ns lisämaksuna, jos ei haluan mainoksia, vai onko sitä enää edes olemassa🤔Ainakaan spostiin ei voine mainoksia lähettää. Nouseeko liittymän hinta,jos kaikki mainostäpät poistaa? Tuleeko kaikki tekstiviestinä vai miten. Spostihan ei kai pakollinen ole ollenkaan, vaan monesti tarpeellnen asioiden hoidossa tai ainakin helpottaa. 

Käyttäjätaso 5

Multa on omaSaunis jo laitettu kiinni.

Pääsetkö vielä tällä osoitteella Oma Saunalahteen?

Oma Saunalahti

Kas kas, tällekin pitää olla tällainen salainen reitti.

Willi weikkaus, et jos Ellulta kysyt, niin sanovat, että omaSaunis ei ole enää käytössä ja siksi sinne ei ilmesty uutta sopparia, eikä tarviikaan, kun se on omaEllun puolella.