Vastattu

Vakuusmaksu

  • 3 kesäkuu 2020
  • 5 kommenttia
  • 1103 katselukerrat

Tarkoitus oli ostaa Samsung Galaxy S20+ puhelin ja gear active 2 kello bundle kevään tarjouskampanjasta. Hinta oli 1149e eli kellon olisi saanut kaupan päälle. Tilaus tehtiin ja maksutavaksi valittiin koroton osamaksu 36kk. Tilausta odotellessa sähköpostiin saapui seuraavana päivänä ilmoitus, että täytyy maksaa vakuusmaksu, ennenkuin tilaus etenee.  Tällaisesta ei kerrottu mitään missään. vakuusmaksun suuruus oli 75% laitteen hinnasta, eli mitä järkeä on osamaksussa kun laitteen joutuu ensin maksamaan?  Asiaa käytiin kysymässä liikkeessä, josta lukivat vain nettisivun kuvausta…. Asiakaspalvelu ei osannut sanoa mitään ja varasivat soittoajan johonkin luotonmyöntäjälle, noh kun lopulta saatiin joku kiinni, niin hän osasi kertoa että vakuusmaksun syynä on laitteen suuri hinta, ja nykyään kaikista kalliimmista laitteista menee 75% vakuusmaksu ennenkuin tilaus toimitetaan? Miksei tätä kerrota missään? Kilpailijalta asia hoitui yhdellä myymäläkäynnillä ja laitteen sai halvemmalla heti mukaan, ilman mitään maksuja 36kk osamaksulla. Onko tällainen touhu Elisalta taas mistään kotoisin?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 4 kesäkuu 2020, 11:32

Tarkoitus oli ostaa Samsung Galaxy S20+ puhelin ja gear active 2 kello bundle kevään tarjouskampanjasta. Hinta oli 1149e eli kellon olisi saanut kaupan päälle. Tilaus tehtiin ja maksutavaksi valittiin koroton osamaksu 36kk. Tilausta odotellessa sähköpostiin saapui seuraavana päivänä ilmoitus, että täytyy maksaa vakuusmaksu, ennenkuin tilaus etenee.  Tällaisesta ei kerrottu mitään missään. vakuusmaksun suuruus oli 75% laitteen hinnasta, eli mitä järkeä on osamaksussa kun laitteen joutuu ensin maksamaan?  Asiaa käytiin kysymässä liikkeessä, josta lukivat vain nettisivun kuvausta…. Asiakaspalvelu ei osannut sanoa mitään ja varasivat soittoajan johonkin luotonmyöntäjälle, noh kun lopulta saatiin joku kiinni, niin hän osasi kertoa että vakuusmaksun syynä on laitteen suuri hinta, ja nykyään kaikista kalliimmista laitteista menee 75% vakuusmaksu ennenkuin tilaus toimitetaan? Miksei tätä kerrota missään? Kilpailijalta asia hoitui yhdellä myymäläkäynnillä ja laitteen sai halvemmalla heti mukaan, ilman mitään maksuja 36kk osamaksulla. Onko tällainen touhu Elisalta taas mistään kotoisin?


Moikka @Tuomas2399 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Sen verran täytyy kyllä korjata, että vakuusmaksua ei lähde aina kaikista kalliimmista laitteista, vaan tuo vakuusmaksupyyntö on aina tapauskohtainen. Syitä vakuusmaksupyyntöön voi olla monia, syynä voi olla esimerkiksi maksuhistoria, tilattujen tuotteiden/palveluiden määrä tai esimerkiksi luotto/osoitetiedot. Tietoa vakuusmaksusta

Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1

Todennäköisesti tähän ei ole mitään “oikeaa” vastausta. Siitä olen varman, että mitään 75% vakuutusmaksua ei kaikilta mene. Todennäköisesti tehdään jokin riskiarvia (todennäköisesti jollain vakiotyökalulla johon syötetään asiakkaan tiedot). Ikä, luottotiedot, työpaikka, onko aikaisemmin ollut luotto-ostoksia (Elisalta), jotka on maksettu OK (jos tiedossa) ja mahdolisesti tiedot tiedot onko maksanut Elisan muut laskut ajallaan jne.. Tästä sitten muodostuu, että joko saa osamaksulla koko paketin vai tuleeko jokin vakuusmaksu. 


T: Tuokki

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Tarkoitus oli ostaa Samsung Galaxy S20+ puhelin ja gear active 2 kello bundle kevään tarjouskampanjasta. Hinta oli 1149e eli kellon olisi saanut kaupan päälle. Tilaus tehtiin ja maksutavaksi valittiin koroton osamaksu 36kk. Tilausta odotellessa sähköpostiin saapui seuraavana päivänä ilmoitus, että täytyy maksaa vakuusmaksu, ennenkuin tilaus etenee.  Tällaisesta ei kerrottu mitään missään. vakuusmaksun suuruus oli 75% laitteen hinnasta, eli mitä järkeä on osamaksussa kun laitteen joutuu ensin maksamaan?  Asiaa käytiin kysymässä liikkeessä, josta lukivat vain nettisivun kuvausta…. Asiakaspalvelu ei osannut sanoa mitään ja varasivat soittoajan johonkin luotonmyöntäjälle, noh kun lopulta saatiin joku kiinni, niin hän osasi kertoa että vakuusmaksun syynä on laitteen suuri hinta, ja nykyään kaikista kalliimmista laitteista menee 75% vakuusmaksu ennenkuin tilaus toimitetaan? Miksei tätä kerrota missään? Kilpailijalta asia hoitui yhdellä myymäläkäynnillä ja laitteen sai halvemmalla heti mukaan, ilman mitään maksuja 36kk osamaksulla. Onko tällainen touhu Elisalta taas mistään kotoisin?


Moikka @Tuomas2399 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Sen verran täytyy kyllä korjata, että vakuusmaksua ei lähde aina kaikista kalliimmista laitteista, vaan tuo vakuusmaksupyyntö on aina tapauskohtainen. Syitä vakuusmaksupyyntöön voi olla monia, syynä voi olla esimerkiksi maksuhistoria, tilattujen tuotteiden/palveluiden määrä tai esimerkiksi luotto/osoitetiedot. Tietoa vakuusmaksusta

näin sanoivat luotonmyönnöstä että kaikista kalliimmista menee 75% eivät ole sitten sielläkään osanneet kertoa oikein. Maksuhistoriaa ei elisalle ole, ja kyseessä tavallinen työssäkäyvä ihminen ja ei ongelmia luottotiedoissa tai muissa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

näin sanoivat luotonmyönnöstä että kaikista kalliimmista menee 75% eivät ole sitten sielläkään osanneet kertoa oikein. Maksuhistoriaa ei elisalle ole, ja kyseessä tavallinen työssäkäyvä ihminen ja ei ongelmia luottotiedoissa tai muissa.


Okei, ompas erikoista :o Jos haluat tuota tilausasiaa vielä tarkemmin tutkia, laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi :lle? :)

Joo, ei mennyt vakuusmaksua kun ostin kohta jo maksetun Acer Predator peliläppärin +1600 eurolla...liekö ensimmäistä kertaa asialla ja joku merkintä luottotiedoissa? Muistaakseni ekasta ostoksesta piti maksaa vakuusmaksu ja sen jälkeen ei tarvinnut vaikka maksais mitä. Joku soitti vielä silloin aspasta ja sanoi, ettei vakuusmaksuja enää tarvita. Aikaa tosin kymmenisen vuotta ehkä joten ajat on muuttuneet...

Osallistu keskusteluun