Apple laitteet takuu??

  • 6 February 2020
  • 5 kommenttia
  • 4083 katselukerrat

Hei. 
ostin teiltä tässä ihan lyhyen ajan sisään uuden puhelimen ja pädin. Molemmilla piti olla Elisan pidennetty takuu 36kk mutta kun kävin omaelissa katsomassa laitteista niin siellä oli vain että valmistajan takuu 12 tai 24 kk jne jne.. 

eli onko se pidennetty takuu silti voimassa vaikka sitä ei tuolla näy vai miten?


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Hei. Hyvä torstai.

Näin eräs kommentoi Elisan takuukuitin alkuperäistä takuuaikaa 36 kk sijasta 2016:

Elisa päälliköt hoitakaa asia kunto. Ei jaksa enää kuunnella selitykset. Joka laitella pitää olla oma takuu todistus missä lukee valmistajan antaman takuu. (eli36kk HONOR 7) ei tarve ihmetellä 25kk jälkeen ja tapella.
Se koskee kaikkia tavara mitä on Elisalla myynnissä . Se ei ole niin vaikea muuttaa ne tekstit . Jos kyse Tahallisuudesta ja huolimattomuudesta
tahallinen teko ? Ei kuka muista speksit mitä Elisan sivulla lukenut vai kaivatan takuu todistus ja siellä lukee 12-24kk jaa mennä kauppa hakeman uuden.

Elisan mukaan olet oikeutettu 36 kk takuuseen vain:

Olet oikeutettu Elisa Takuuseen, mikäli sinulla on vähintään yksi seuraavista Elisan tuotteista:

  • Puhelinliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • Mobiililaajakaistaliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • Kodin kiinteä laajakaista (pois lukien Taloyhtiölaajakaista ilman lisänopeutta)
  • Elisa Viihde (digiboksillinen Elisa Viihde)

Sopimus edellä mainitusta tuotteesta tulee olla solmittuna viimeistään 30 päivää takuunalaisen laitteen hankinnan jälkeen.

http://esco.elisa.fi/rest/esco/blob/asiakastuki/P__TELAITTEIDEN-KAUPAN-JA-LUOTTOMAKSUN-EHDOT_uusi.pdf

Sitten voidaankin puhua takuusta, joka ei edes koske kaikkia.

Elisa Takuu on henkilökohtainen, eikä sitä voi siirtää kolmannelle osapuolelle. Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen asti. Elisa Takuu ei koske käytettyjä laitteita. Takuuaika Elisan myöntämä Elisa Takuu jatkaa laitteen takuun kolmannen vuoden loppuun (36 kk) silloin, kun valmistajan myöntämä takuu on tätä lyhyempi ja päättynyt. Takuun kattavuus Elisa Takuu noudattaa samoja ehtoja kuin valmistajan myöntämä takuu. Laitteen tulee olla takuunalaisessa kunnossa ja sen tulee täyttää alkuperäisen takuunmyöntäjän takuuehdot Elisa Takuu ei kata esimerkiksi mekaanisista vaurioista tai kosteudesta aiheutuneita vikoja, tai alkuperäisen takuun piiriin kuulumattomia vikoja. Elisa Takuu ei koske akkua, eikä laitteen mukana toimitettuja lisätarvikkeita. Laitteen vaatiessa huoltoa Laite tulee toimittaa huoltoon Elisan kautta tai muuten Elisan ohjeiden mukaisesti. Kolmen vuoden takuun ehtojen täyttyessä, laite ensisijaisesti korjataan tai vaihdetaan vastaavanlaiseen tai tehdashuollettuun laitteeseen. Mikäli laitetta ei saada korjattua tai vaihdettua vastaavaan tai tehdashuollettuun laitteeseen, mahdollinen hyvitys suoritetaan lahjakorttina. Hyvitys on korkeintaan 50 % laitteen ostohinnasta, laitteen käyttöikä ja normaali kuluminen huomioiden.

Siinäpä tuo takuu… onnittelut jos sen saat!

Pidennetyt takuut ovat asiakkaiden ala-arviointia, kun anta tehdashuollettu laite, lahjakortti tai ehkä korjataan jossain. Mutta koska vanhoja laitteita ei lähtökohtaisesti korjata (esim. varaosien saatavuus) niin ei voida puhua takuusta. Lisäksi monella ei pouhelin käytössä pysy 3v asiakkuudella, saati liittymä nonstop, niin eihän sitä takuuta saa kun elisan churn se vain nousee ja asiakkaita lähtee ja pouhelimia myydään. Uusi ostaja ei saa 36 kk takuuta käytetylle luurillesi.

Nyt soi Wildstylez - Lonely (Radio Edit).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei. 
ostin teiltä tässä ihan lyhyen ajan sisään uuden puhelimen ja pädin. Molemmilla piti olla Elisan pidennetty takuu 36kk mutta kun kävin omaelissa katsomassa laitteista niin siellä oli vain että valmistajan takuu 12 tai 24 kk jne jne.. 

eli onko se pidennetty takuu silti voimassa vaikka sitä ei tuolla näy vai miten?

 

Apple itse myöntää laitteilleen 12 kuukauden takuun. Mikäli sinulla on vähintään yksi seuraavista palveluista:

  • Puhelinliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • Mobiililaajakaistaliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • Kodin kiinteä laajakaista (pois lukien Taloyhtiölaajakaista ilman lisänopeutta)
  • Elisa Viihde (digiboksillinen Elisa Viihde)

Tämä takuu edellyttää, että sopimus jostain näistä tuotteista on solmittuna viimeistään 30 päivää siitä, kun takuunalainen laite on ostettu.

 

Tämä tieto ei valitettavasti ainakaan toistaiseksi OmaElisan puolelle tai takuutodistukselle päivity. Mikäli sinulla täyttyy nämä ehdot, kuuluu laite tuohon Elisa Takuun piiriin :)

Laitteiden huolto

 

 

http://esco.elisa.fi/rest/esco/blob/asiakastuki/P__TELAITTEIDEN-KAUPAN-JA-LUOTTOMAKSUN-EHDOT_uusi.pdf

Sitten voidaankin puhua takuusta, joka ei edes koske kaikkia.

Elisa Takuu on henkilökohtainen, eikä sitä voi siirtää kolmannelle osapuolelle. Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen asti. Elisa Takuu ei koske käytettyjä laitteita. Takuuaika Elisan myöntämä Elisa Takuu jatkaa laitteen takuun kolmannen vuoden loppuun (36 kk) silloin, kun valmistajan myöntämä takuu on tätä lyhyempi ja päättynyt. Takuun kattavuus Elisa Takuu noudattaa samoja ehtoja kuin valmistajan myöntämä takuu. Laitteen tulee olla takuunalaisessa kunnossa ja sen tulee täyttää alkuperäisen takuunmyöntäjän takuuehdot Elisa Takuu ei kata esimerkiksi mekaanisista vaurioista tai kosteudesta aiheutuneita vikoja, tai alkuperäisen takuun piiriin kuulumattomia vikoja. Elisa Takuu ei koske akkua, eikä laitteen mukana toimitettuja lisätarvikkeita. Laitteen vaatiessa huoltoa Laite tulee toimittaa huoltoon Elisan kautta tai muuten Elisan ohjeiden mukaisesti. Kolmen vuoden takuun ehtojen täyttyessä, laite ensisijaisesti korjataan tai vaihdetaan vastaavanlaiseen tai tehdashuollettuun laitteeseen. Mikäli laitetta ei saada korjattua tai vaihdettua vastaavaan tai tehdashuollettuun laitteeseen, mahdollinen hyvitys suoritetaan lahjakorttina. Hyvitys on korkeintaan 50 % laitteen ostohinnasta, laitteen käyttöikä ja normaali kuluminen huomioiden.

Siinäpä tuo takuu… onnittelut jos sen saat!

Pidennetyt takuut ovat asiakkaiden ala-arviointia, kun anta tehdashuollettu laite, lahjakortti tai ehkä korjataan jossain. Mutta koska vanhoja laitteita ei lähtökohtaisesti korjata (esim. varaosien saatavuus) niin ei voida puhua takuusta. Lisäksi monella ei pouhelin käytössä pysy 3v asiakkuudella, saati liittymä nonstop, niin eihän sitä takuuta saa kun elisan churn se vain nousee ja asiakkaita lähtee ja pouhelimia myydään. Uusi ostaja ei saa 36 kk takuuta käytetylle luurillesi.

Nyt soi Wildstylez - Lonely (Radio Edit).

 

Juurihan tuossa sinunkin siteeraamassa tekstissä kerrotaan, että laite ensisijaisesti joko korjataan tai vaihdetaan vastaavanlaiseen tai tehdashuollettuun laitteeseen. Jos kuitenkin on tilanne, että vastaavanlaista laitetta tai tehdashuollettua laitetta ei löydy, laitetta ei saada korjattua tai varaosia ei ole saatavilla, tulee silloin tuo lahjakortti kyseeseen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Hei. 
ostin teiltä tässä ihan lyhyen ajan sisään uuden puhelimen ja pädin. Molemmilla piti olla Elisan pidennetty takuu 36kk mutta kun kävin omaelissa katsomassa laitteista niin siellä oli vain että valmistajan takuu 12 tai 24 kk jne jne.. 

eli onko se pidennetty takuu silti voimassa vaikka sitä ei tuolla näy vai miten?

 

Apple itse myöntää laitteilleen 12 kuukauden takuun. Mikäli sinulla on vähintään yksi seuraavista palveluista:

  • Puhelinliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • Mobiililaajakaistaliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • Kodin kiinteä laajakaista (pois lukien Taloyhtiölaajakaista ilman lisänopeutta)
  • Elisa Viihde (digiboksillinen Elisa Viihde)

Tämä takuu edellyttää, että sopimus jostain näistä tuotteista on solmittuna viimeistään 30 päivää siitä, kun takuunalainen laite on ostettu.

 

Tämä tieto ei valitettavasti ainakaan toistaiseksi OmaElisan puolelle tai takuutodistukselle päivity. Mikäli sinulla täyttyy nämä ehdot, kuuluu laite tuohon Elisa Takuun piiriin :)

Laitteiden huolto

 

 

http://esco.elisa.fi/rest/esco/blob/asiakastuki/P__TELAITTEIDEN-KAUPAN-JA-LUOTTOMAKSUN-EHDOT_uusi.pdf

Sitten voidaankin puhua takuusta, joka ei edes koske kaikkia.

Elisa Takuu on henkilökohtainen, eikä sitä voi siirtää kolmannelle osapuolelle. Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen asti. Elisa Takuu ei koske käytettyjä laitteita. Takuuaika Elisan myöntämä Elisa Takuu jatkaa laitteen takuun kolmannen vuoden loppuun (36 kk) silloin, kun valmistajan myöntämä takuu on tätä lyhyempi ja päättynyt. Takuun kattavuus Elisa Takuu noudattaa samoja ehtoja kuin valmistajan myöntämä takuu. Laitteen tulee olla takuunalaisessa kunnossa ja sen tulee täyttää alkuperäisen takuunmyöntäjän takuuehdot Elisa Takuu ei kata esimerkiksi mekaanisista vaurioista tai kosteudesta aiheutuneita vikoja, tai alkuperäisen takuun piiriin kuulumattomia vikoja. Elisa Takuu ei koske akkua, eikä laitteen mukana toimitettuja lisätarvikkeita. Laitteen vaatiessa huoltoa Laite tulee toimittaa huoltoon Elisan kautta tai muuten Elisan ohjeiden mukaisesti. Kolmen vuoden takuun ehtojen täyttyessä, laite ensisijaisesti korjataan tai vaihdetaan vastaavanlaiseen tai tehdashuollettuun laitteeseen. Mikäli laitetta ei saada korjattua tai vaihdettua vastaavaan tai tehdashuollettuun laitteeseen, mahdollinen hyvitys suoritetaan lahjakorttina. Hyvitys on korkeintaan 50 % laitteen ostohinnasta, laitteen käyttöikä ja normaali kuluminen huomioiden.

Siinäpä tuo takuu… onnittelut jos sen saat!

Pidennetyt takuut ovat asiakkaiden ala-arviointia, kun anta tehdashuollettu laite, lahjakortti tai ehkä korjataan jossain. Mutta koska vanhoja laitteita ei lähtökohtaisesti korjata (esim. varaosien saatavuus) niin ei voida puhua takuusta. Lisäksi monella ei pouhelin käytössä pysy 3v asiakkuudella, saati liittymä nonstop, niin eihän sitä takuuta saa kun elisan churn se vain nousee ja asiakkaita lähtee ja pouhelimia myydään. Uusi ostaja ei saa 36 kk takuuta käytetylle luurillesi.

Nyt soi Wildstylez - Lonely (Radio Edit).

 

Juurihan tuossa sinunkin siteeraamassa tekstissä kerrotaan, että laite ensisijaisesti joko korjataan tai vaihdetaan vastaavanlaiseen tai tehdashuollettuun laitteeseen. Jos kuitenkin on tilanne, että vastaavanlaista laitetta tai tehdashuollettua laitetta ei löydy, laitetta ei saada korjattua tai varaosia ei ole saatavilla, tulee silloin tuo lahjakortti kyseeseen.

Kyllä ja silloin se ei ole mikään takuu. Sitä eivät ensinnäkin saa kaikki: vaan siinä on nuo ehdot eli pitää olla puhelinliittymä, laajakaista, tai mobiili NON-STOP, eli muuten takuuta ei ole. En ole yllättynyt, että ohjeessa tukisivuillanne jätettiin olennainen mainitsematta: Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen asti. ← Perus-Elisan harhaanjohtamista eli nippelitiedot linkkien taakse, joita kukaan ei klikkaa eli takuulle on EHDOT.

Takuu ei myöskään voi mennä niin että kun viet puhelimesi huoltoon, saat jonkun toisen tehdashuolletun laitteen -- olkoon samaa merkki--, jossa mahdollisesti toisen henkilökohtaista materiaalia. Jos tuotetta ei takuunaikana pysty korjaamaan, on siitä tehtävä 100% hyvitys.

Se siitä ELISA takuusta.

Nykyään vaihdetaan liittymiä euron takia eli kenellä on liittymä non-stop enää 3 vuotta.

Et liittänyt kuin “Tämä takuu edellyttää, että sopimus jostain näistä tuotteista on solmittuna viimeistään 30 päivää siitä, kun takuunalainen laite on ostettu.”. Onko Elisan tapa jättää se olennaisempi tieto kertomatta asiakkaille, jotka luulevat ostavansa takuun?

Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen asti.

Ovatko myös nuo kohdat ristiriidassa keskenään?

Oliko se niin että sopimuksen voi hankkia viimeistään 30 päivässä laitehankinnasta, mutta kuitenkin takuun pidennys pelaa vain että liittymäsopimus on säilynyt katkoitta laitteen ostosta sen rikkoutumiseen? Pientä ristiriitaa ohjeissanne ja itse ehdoissa.

Koska se on harhaanjohtamista, että olennaisia seikkoja jätetään mainitsematta.

Kerrotaanko kaikki nuo ostovaiheessa asiakkaalle? Annas kun vastaan, ei kerrota. Kävin testaamassa myymälässänne ja olin ostamassa luuria 3 vuoden takuulla. Minulle sanottiin, että se on voimassa kunhan maksan teille laskun ostovaiheen aikana mokkulasta, puhelimesta tai kiinteän lisänopeudesta. Pitää paikkansa, mutta se jäi kertomatta, että niiden tulisi olla käytössä NONSTOP laitteen koko takuuajan. Jos tietoja ei tarkoituksella anneta, OmaElisassa ei pidempää takuuta näy niin mihin asiakas voi vedota? Täytyykö asiakkaan taltioida liitteet yms.

Lisäksi myyjältä jäi kertomatta että takuu voidaan hoitaa lahjakortilla.

Nyt soi E-Force - Here Comes The Boom (Radio Edit).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Kiitos palautteesta @hpguru 

 
Juttelin aiheesta ja palautteistasi Elisan laitteiden jälkimarkkinointiosaston kanssa, eli nimenomaan niiden ihmisten kanssa, jotka Elisa Takuun parissa työskentelevät.

Elisa Takuu on lisäetu, jonka annamme laitevalmistajan takuun päälle tietyin ehdoin. Elisa Takuu on siis tuomassa laitteen ostaneille lisäarvoa ja lisäturvaa - kyseessä ei ole sama asia kuin laitevalmistajan myöntämä takuu. Tällä haluamme vain tuoda lisäturvaa siihen kurjaan tilanteeseen, jossa laite on mennyt epäkuntoon.

 
Elisa Takuuta ei ole mainittu takuutodistuksessa nimenomaan siitä syystä, että sen voimassaololle on tietyt ehdot. Takuutodistuksessa mainitaan aina laitevalmistajan takuu.


Olemme yhtä mieltä kanssasi siitä, että kohta "Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen asti." on hieman "piilossa".  Kävin jo lisäämässä lauseen sivulle Laitteiden huolto kohtaan, jossa Elisa Takuusta muutenkin kerrotaan, jotta asia ei jäisi epäselväksi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Kiitos palautteesta @hpguru 

 
Juttelin aiheesta ja palautteistasi Elisan laitteiden jälkimarkkinointiosaston kanssa, eli nimenomaan niiden ihmisten kanssa, jotka Elisa Takuun parissa työskentelevät.

Elisa Takuu on lisäetu, jonka annamme laitevalmistajan takuun päälle tietyin ehdoin. Elisa Takuu on siis tuomassa laitteen ostaneille lisäarvoa ja lisäturvaa - kyseessä ei ole sama asia kuin laitevalmistajan myöntämä takuu. Tällä haluamme vain tuoda lisäturvaa siihen kurjaan tilanteeseen, jossa laite on mennyt epäkuntoon.

 
Elisa Takuuta ei ole mainittu takuutodistuksessa nimenomaan siitä syystä, että sen voimassaololle on tietyt ehdot. Takuutodistuksessa mainitaan aina laitevalmistajan takuu.


Olemme yhtä mieltä kanssasi siitä, että kohta "Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen asti." on hieman "piilossa".  Kävin jo lisäämässä lauseen sivulle Laitteiden huolto kohtaan, jossa Elisa Takuusta muutenkin kerrotaan, jotta asia ei jäisi epäselväksi.

Kiitos, sen sitä saa kun pitää meteliä.

Mutta kun ostin Verkkokauppa.comin Pirkkalan myymälästä Chromebookin 3 vuoden takuulla, joka muuten samantapainen kuin teillä, kuitissa oli normaaliin tapaan 24 kk ACER-takuu ja lisänä oli tuotenumero 123456, joka lisäsi 36 kk takuun ja hinta oli €0. Mahtaako Elisan järjestelmä taipua tähän? Jos asiakkaalle iskee vaikka dementia kolmessa vuodessa, ja kuitissa lukee takuu 24 kk, niin kyllä siinä vaiheessa moni lähtee ostoksille. Kyllä se kuitissa pitäisi näkyä. Pitäisi.

Se näkyy noin muissa palvelevissa liikkeissä.

Ja tuo teidän yhteisöstä löytyvä kommentti on kultaa:

Elisa päälliköt hoitakaa asia kunto. Ei jaksa enää kuunnella selitykset. Joka laitella pitää olla oma takuu todistus missä lukee valmistajan antaman takuu. (eli36kk HONOR 7) ei tarve ihmetellä 25kk jälkeen ja tapella.Se koskee kaikkia tavara mitä on Elisalla myynnissä . Se ei ole niin vaikea muuttaa ne tekstit . Jos kyse Tahallisuudesta ja huolimattomuudestatahallinen teko ? Ei kuka muista speksit mitä Elisan sivulla lukenut vai kaivatan takuu todistus ja siellä lukee 12-24kk jaa mennä kauppa hakeman uuden.

Lienee selvää että parannusta on tullut, tulkoon se vielä myymälöihinne ja chatteihin, että asiakasta oikeasti informoitaisiin että takuussa on ehdot eikä se käy asiakkaalle joka vain ostaa pouhelimen teiltä, kun esim. kilpailijalla siinä ei ole asiakkuusehtoja - kaikki saavat takuun.

Lisäksi muissa kaupoissa koneen mukana tarjotaan 3 kk Viaplay ilmaiseksi. Miten olisi Elisalle etuja esim. koneen mukana 3 kk Aitio ja puhelimeen 3 kk Spotify Elisan piikkiin.

Nyt soi Sub Zero Project & Headhunterz - Amen (Radio Edit).