Vastattu

Apple Watch Series 5 toisesta EU maadta

  • 17 April 2020
  • 4 kommenttia
  • 2391 katselukerrat

Nyt kun Elisa tarjoaa mobiililiittymän Applen kelloihin ottivat omat aikeet sellaisen hankintaan askeleen eteenpäin. Ongelma on se, että olen hankkimassa Apple Watchista mallia jota saa Europaan sisällä vain Saksasta tai Iso-Britanniasta. Kysyin myyyjäyritykseltä miksi tätä mallia ei Suomesta saa, heillä kuitenkin on Suomi maakohtaisen valinnan alla verkkokaupassa. Vastaus oli, että kyseistä mallia on saatavina vaan maissa, jotka tukevat kellon mobiiliominaisuuksia. Yrityksen asiakaspalvelija oli sitä mieltä, että vaikka kellon hankkisin esim. Saksasta niin se ei Suomessa toimisi. 
 

Mahtaakohan pitää paikkansa? Käsittääkseni Applen kelloja myydään kolmen eri mallinumeron alla sen mukaan missä maanosassa sitä myydään. Ovatko kellot oikeasti myös sidottu jotenkin ostomaahan? Eli kello täytyy hankkia siitä maasta missä asut ja missä sitä käytät, ei riitä että kello on Euroopan alueen mallinumerolla ja mobiililiittymä on siihen käyttömaassa saatavilla?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 20 April 2020, 13:12

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Nyt kun Elisa tarjoaa mobiililiittymän Applen kelloihin ottivat omat aikeet sellaisen hankintaan askeleen eteenpäin. Ongelma on se, että olen hankkimassa Apple Watchista mallia jota saa Europaan sisällä vain Saksasta tai Iso-Britanniasta. Kysyin myyyjäyritykseltä miksi tätä mallia ei Suomesta saa, heillä kuitenkin on Suomi maakohtaisen valinnan alla verkkokaupassa. Vastaus oli, että kyseistä mallia on saatavina vaan maissa, jotka tukevat kellon mobiiliominaisuuksia. Yrityksen asiakaspalvelija oli sitä mieltä, että vaikka kellon hankkisin esim. Saksasta niin se ei Suomessa toimisi. 
 

Mahtaakohan pitää paikkansa? Käsittääkseni Applen kelloja myydään kolmen eri mallinumeron alla sen mukaan missä maanosassa sitä myydään. Ovatko kellot oikeasti myös sidottu jotenkin ostomaahan? Eli kello täytyy hankkia siitä maasta missä asut ja missä sitä käytät, ei riitä että kello on Euroopan alueen mallinumerolla ja mobiililiittymä on siihen käyttömaassa saatavilla?

Moi @Chimayo tervetuloa OmaYhteisöön. 

Jos tarkoitat eSim liittymää Apple Watchiin niin valitettavasti siihen ei meillä vielä eSim tukea ole :( 

Tarkoitin Multi-SIM palvelua. Eikös tuo käytännössä tarkoita sitä, että Cellular-mallin kello käyttää puhelimen liittymää, kun vastaavasti eSIM on puhelimesta itsenäinen oma liittymä? Onko kellon toiminnan kannalta merkittävää eroa sen suhteen onko siinä Multi-SIM vai eSIM. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tarkoitin Multi-SIM palvelua. Eikös tuo käytännössä tarkoita sitä, että Cellular-mallin kello käyttää puhelimen liittymää, kun vastaavasti eSIM on puhelimesta itsenäinen oma liittymä? Onko kellon toiminnan kannalta merkittävää eroa sen suhteen onko siinä Multi-SIM vai eSIM. 

Ahaa aivan no nyt itsekin pääsin kärryille asiasta. 

Joo elikkäs se Saunalahti 10M Multi-Sim toimii vain Apple Watch Series 3, 4 tai 5 GPS + Cellular -älykelloissa. Sitä en valitettavasti pysty lupaamaan, että jos kello on ostettu ulkomailta niin se toimisi myös meidän verkossa. 
Suositeltavaa olisi toki ostaa kello Suomesta. 

Onkohan muilla Yhteisön käyttäjillä kokemuksia noista Applen älykelloista enemmän?

Olen jo vuoden alusta odotellut että itsenäinen esim olisi tarjolla Apple Watchiin, näin ainakin lupailtiin. Mikähän aikataulu mahtaa olla?