Vastattu

Elisa salasanapankki

  • 1 huhtikuu 2020
  • 7 kommenttia
  • 1394 katselukerrat

Hei!

Asensin juuri Elisan salasanapankki -sovelluksen mutta avaaminen ei onnistu. Saan allaolevan kuvan mukaisen ilmoituksen. Onko kellään tietoa mikä neuvoksi?

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 2 huhtikuu 2020, 14:52

Hei! 

Koneella on Freedome VPN ja hyvin toimii. Muut ohjelmat pyörii normaalisti. Esim. Microsoft Teamsin asensin vasta ongelmitta. Myös Elisan muut ohjelmat (esim. pilvilinna plus) toimii moitteetta. Käytössä macOS Catalina 10.15.4.

Aivan :thinking: F-Securenkin sivujen mukaan tukea löytyy  macOS 10.13 (High Sierra) ja siitä ylöspäin.

Laitan tuosta vielä kyselyä onko tämän tyyppisiä ongelmia tullut muissa macOS versioissa tai miten tämän saisi kierrettyä. Vastailen tähän ketjuun kun saan vastauksia tämän pohjalta :)

@MVisnen Selvitin tätä ongelmaa hieman ja aiheuttajana taitaa olla nyt joku macOS:n ja Salasanapankin yhteensopivuusongelma. Tuo asennus pitäisi onnistua kun antaa luvan manuaalisesti sovelluksen asentamiseen näiden Applen ohjeiden mukaan: https://support.apple.com/fi-fi/HT202491 . Laitan tästä selvitystä eteenpäin, että saadaan sivuille päivitettyä paremmin yhteensopiva asennusohjelma 👍

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 4

Hei!

Asensin juuri Elisan salasanapankki -sovelluksen mutta avaaminen ei onnistu. Saan allaolevan kuvan mukaisen ilmoituksen. Onko kellään tietoa mikä neuvoksi?

 

Moi @MVisnen ! Katsotaanhan miksi Apple pistää F-Securelle nyt jarrut vastaan. Onko tietokoneella muita F-Securen ohjelmia, kuten Turvapakettia tai Freedome VPN:ää ja onnistuuko muiden netistä ladattujen ohjelmien asentaminen normaalisti?

Hei! 

Koneella on Freedome VPN ja hyvin toimii. Muut ohjelmat pyörii normaalisti. Esim. Microsoft Teamsin asensin vasta ongelmitta. Myös Elisan muut ohjelmat (esim. pilvilinna plus) toimii moitteetta. Käytössä macOS Catalina 10.15.4.

Käyttäjätaso 4

Hei! 

Koneella on Freedome VPN ja hyvin toimii. Muut ohjelmat pyörii normaalisti. Esim. Microsoft Teamsin asensin vasta ongelmitta. Myös Elisan muut ohjelmat (esim. pilvilinna plus) toimii moitteetta. Käytössä macOS Catalina 10.15.4.

Aivan :thinking: F-Securenkin sivujen mukaan tukea löytyy  macOS 10.13 (High Sierra) ja siitä ylöspäin.

Laitan tuosta vielä kyselyä onko tämän tyyppisiä ongelmia tullut muissa macOS versioissa tai miten tämän saisi kierrettyä. Vastailen tähän ketjuun kun saan vastauksia tämän pohjalta :)

Käyttäjätaso 4

Hei! 

Koneella on Freedome VPN ja hyvin toimii. Muut ohjelmat pyörii normaalisti. Esim. Microsoft Teamsin asensin vasta ongelmitta. Myös Elisan muut ohjelmat (esim. pilvilinna plus) toimii moitteetta. Käytössä macOS Catalina 10.15.4.

Aivan :thinking: F-Securenkin sivujen mukaan tukea löytyy  macOS 10.13 (High Sierra) ja siitä ylöspäin.

Laitan tuosta vielä kyselyä onko tämän tyyppisiä ongelmia tullut muissa macOS versioissa tai miten tämän saisi kierrettyä. Vastailen tähän ketjuun kun saan vastauksia tämän pohjalta :)

@MVisnen Selvitin tätä ongelmaa hieman ja aiheuttajana taitaa olla nyt joku macOS:n ja Salasanapankin yhteensopivuusongelma. Tuo asennus pitäisi onnistua kun antaa luvan manuaalisesti sovelluksen asentamiseen näiden Applen ohjeiden mukaan: https://support.apple.com/fi-fi/HT202491 . Laitan tästä selvitystä eteenpäin, että saadaan sivuille päivitettyä paremmin yhteensopiva asennusohjelma 👍

Hei! Joku (joko itse epähuomiossa) tai sitten lapsi poisti Elisa Salasanapankki -softan Samsung Galaxy -puhelimestani. Latasin sen uudelleen Playkaupasta ja rekisteröin uudelleen sekä tietysti asetin pääsalasanan (saman kuin ennenkin). Yhtään niistä salasanoista tai käyttäjätunnuksista joita olin aikojen saatossa sinne tallentunut ei näy tuolla pankissa. Kun softan poistaa laitteelta niin tuhoutuvatko kaikki tallenteet vai olenko luonut täysin uuden asiakkuuden ja tärkeät tiedot voisi vielä löytää jotenkin Elisan palvelimilta??

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Hei! Joku (joko itse epähuomiossa) tai sitten lapsi poisti Elisa Salasanapankki -softan Samsung Galaxy -puhelimestani. Latasin sen uudelleen Playkaupasta ja rekisteröin uudelleen sekä tietysti asetin pääsalasanan (saman kuin ennenkin). Yhtään niistä salasanoista tai käyttäjätunnuksista joita olin aikojen saatossa sinne tallentunut ei näy tuolla pankissa. Kun softan poistaa laitteelta niin tuhoutuvatko kaikki tallenteet vai olenko luonut täysin uuden asiakkuuden ja tärkeät tiedot voisi vielä löytää jotenkin Elisan palvelimilta??

Vastailinkin tähän jo aloittamasi erillisen ketjun puolella, jatkellaan siellä :) 

https://community.f-secure.com/safe-fi/kb/articles/6398-about-the-legacy-system-extension-notification

Osallistu keskusteluun