Vastattu

ipods pro akku viallinen jo ostaessa

  • 1 toukokuu 2020
  • 21 kommenttia
  • 990 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Ostin teidän kautta. Airipods Pro kuulokkeet. Ensimmäinen kuuntelu oli ok, ja latauskin näytti ok  luurille, mutta vasen ei enää sen jälkeen lataa, ja näyttää 30%  eikä suostu toimimaan!  

Miten toimitaan?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi LeonM 16 toukokuu 2020, 08:23

Ehkä tässä vaiheessa soittaisin Apple tukeen, johon olet oikeutettu. Apple osaa itse neuvoa asiassa paremmin kuin tuotteiden jälleenmyyjä. 

https://getsupport.apple.com/?caller=psp&PGF=PGF32003

Katso alkuperäinen viesti

21 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Voi ei. :pensive: Oletko kysynyt jo suoraan valmistajan eli Applen tuesta, että olisiko heillä joitakin konsteja tämän korjaamiseen?

Käyttäjätaso 1

Jos akku on rikki, niin akku on rikki. Ei Applekaan auta siinä. Ja eiköhän tämän ongelman ratkaiseminen ole teidän asia, varsinkin jos olen ne teiltä ostanut…

kiitos jo etukäteen

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Okei! Lähinnä mietin, että jos siinä on vain joku bugi lataamisen kanssa, jossa jokin piilotettu hard reset -tyylinen toiminto tai vastaava auttaisi. Näissä Applen oma tuki on paras apu.

Toinen vaihtoehto Applen laitteiden kanssa on toimittaa kuulokkeet huoltoon (takuu on 12kk). Onko sinulla lähettyvillä esimerkiksi Elisan myymälää? Sieltä onnistuu oikein näppärästi tuo huoltoon lähetys. :slight_smile: Jos myymälää ei ole lähellä, niin laittaisitko meille yksityisviestiä, niin kaivellaan sinulle ohjeet suoraan takuuhuoltoon lähetystä varten.

Käyttäjätaso 1

Kiikutin ne jo kerran Elisan myymälään. ”Pitää kuulemma hoitaa asia netin kautta ja lähettää ne postilla Elisalle!!!!

Käyttäjätaso 1

Jos ymmärrät, niin hieman alkaa hermostuttaa, näin kauniisti sanoen…

Käyttäjätaso 1

Eivät suostuneet edes hoitamaan asiaa paikallisessa liikkeessä, antoivat vain ohjeen että lähetä ne postissa Elisalle… 

Ei näin

Käyttäjätaso 1

Miten tämä nyt hoidetaan? 
En jaksaisi enää hämmentää tätä.

kiitos taas etukäteen😎👍

Käyttäjätaso 1

Yritin jo kertaalleen Elisan myymälässä, että ne lähetettäisiin valmistajalle takuuseen…

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Ehkä tässä vaiheessa soittaisin Apple tukeen, johon olet oikeutettu. Apple osaa itse neuvoa asiassa paremmin kuin tuotteiden jälleenmyyjä. 

https://getsupport.apple.com/?caller=psp&PGF=PGF32003

Käyttäjätaso 1

Ok. Kiitos, soitan sinne. 

Käyttäjätaso 1

Soitin Applelle ja vaativat että MINULLA PITÄIISI OLLA 80 euroa ennenkuin suostuvat vaihtamaan viallisen kuulokkeen.  
aEi SAAKELI onnistu. 

JOS ELISA ei tee mitään asialle, niin menee hermo.

 

EDIT / Siistitty voimasanoja - MiikaMoi

Käyttäjätaso 1

Älkää ryssikö tätä. Pitkään oltu asiakkaita…

Käyttäjätaso 1

Meillä on kolme liittymää. Elisa premium ym.

Käyttäjätaso 1

Kuluttajan suoja on suomessa aikakova 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Kestikö sinulla oikeasti 17 päivää soittaa Applelle? 😉 Tulkitsinko napakkaa kirjoitustasi oikein.  Apple vaatii 80 euroa siitä, että se lähettää sinulle ensin korvaavan toimivan kuulokkeen tilalle ja palauttaa sitten  “panttimaksun”, jos/kun olet palauttanut heille viallisen takaisin. Applen luotto keskivertokuluttajaan ei ole järin kova.

Applen toimiessa edellä kuvaamallani tavalla “käyttömukavuus” noussee kuitenkin paremmalle tasolle, koska kuriiri kurvaa muutamassa päivässä toimitusosoitteeseen tuoden korvaavan “laitteen”, eikä pitkää huoltotaukoa kuulokekäyttöön ehdi syntyä. Toimi kuitenkin haluamallasi tavalla. Voinet keskustella kunnallisen kuluttajaneuvojan kanssa Applen tavasta toimia kansainvälisillä markkinoilla.

Käyttäjätaso 1

Minulla on ollu muutakin elämää kuin tapella Omenan kanssa. Ehkä sinulla on väljää aikaa soitella sinne …

Käyttäjätaso 1

Kuriiria odotellessa

Käyttäjätaso 1

LeonM voin kertoa että potuttaa.

 

 

EDIT/ Siistitty voimasanoja - MiikaMoi

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Matkaviestimen käyttö tekstinsyöttövälineenä on yleinen tapa, mutta sen kääntöpuolena on asiasisällön typistyminen muutaman sanan fraaseihin, jotka eivät kuvaile riittävästi ongelmaa tai prosessia itsessään. Ymmärrän mielipahan uuden laitteen toimimattomuudesta. Voinko rivien välistä nyt kuitenkin tulkita, että aloittaja on alistunut Applen kansainvälisiin käytäntöihin saadakseen toimivan tuotteen kuukauden omistajuuden jälkeen?

 

Airpodien tukisivusto

Käyttäjätaso 4

Muistetaan pitää tämäkin keskustelu asiallisena :)

Käyttäjätaso 2

Taattua applea.

Osallistu keskusteluun