Olen Balilla ja viikon jo yrittänyt saada suomalaisiin operaattoreihin yhteyden ja heiltä avun iPhone 7:n avaamiseksi ulkomailla. Eilen vihdoin DNA:n asiakaspalvelija sanoi, että puhelin on Applen toimesta lukittu niin, että sitä voi käyttää vain Euroopassa paikallisella sim-kortilla. DNA sanoi, että he eivät pysty avaamaan aluerajoitusta. Menin eilen paikalliseen Mac-huoltoon, josta sanoivat, että ongelma on suomalaisen operaattorin ja heidän tulee avata sim-lukitus, jotta saa paikallisen sim-kortin käyttöön. Puhelimeni ostin 3 vuotta sitten DNA:lta ja 2017 se vaihdettiin Hgin Mac-huollossa toiseen laitteeseen. DNA sanoi tällä vkolla, että he eivät tee sim-korttilukitusta. Liittymäni on parhaillaan Elisalta, ja hekin sanoivat chat-palvelussaan, että he eivät pysty avaamaan lukitusta. Eilen otin yhteyttä netin kautta Mac Tukeen, ja he eivät voi auttaa minua/ottaa edes kysymystäni vastaan, koska minulla ei ole Mac-takuuta ja 1 vuosi on jo kulunut laitteen ostosta. MIKÄ TAHO tässä tapauksessa antaa tukea ja voi tehdä asialle jotain? Kuulostaa erittäin omituiselta, että sekä puhelimen myynyt operaattori, suomalaisen liittymän tarjoama operaattori että Apple pesevät kätensä pois tästä eivätkä voi muka auttaa.
Onko muilla kokemuksia samasta? Mikä neuvoksi? Onko ainoa vaihtoehto ostaa Indonesiasta uusi puhelin, jotta saan paikallisen sim-kortin siihen? Jos näin on, jatkossa en todellakaan osta puhelinta, joka rajoittaa laitteen käyttöä näin. Matkustan säännöllisesti ilman maarajoja, joten puhelimen tulee toimia missä maassa tahansa.