Omaguru maksaa

  • 21 maaliskuu 2019
  • 8 kommenttia
  • 1008 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Soittaessanne Omagurulle, niin älkää antako sen soittaa takaisin, vaan soittakaa vaikka hetken kuluttua takaisin.
Tai pyytäkää soittopyyntö vikailmoituksista, tai jostain. Jos Guru ehdottaa takaisin soittoa, niin sen hinta on 25€ + minuutit päälle hieman yli 2€/min. Siis pelkkä takaisin soitto on 25€, johon ei kuulu mitään muuta.
Puk-Koodin kysely maksaa 12€, kun taas Telialla on 5€.
Toisaalta on aika hintavaa olla Elisan asiakas, jos jotain ikävää sattuu.

8 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
PUK-koodin näkee ilmaiseksi Oma elisan kautta. Monta muutakin asiaa voi siellä tehdä veloituksetta itse.

Vikailmoituksiin jätetään kyllä soittopyyntöjä, mutta eipä siellä lähdetä mitään kyllä neuvomaan pitemmälle jos kyse onkin "käytön tuen" tarpeesta eikä mistään viasta.
Rajataan kyllä tilannetta, olisiko kyseessä vika ja jos siltä näyttää, pistetään asia selvitykseen.
Käyttäjätaso 1
Hyvä Porkkana
Olin sairaalassa ja siellä ei voi kysyä päätelaitetta lainaksi.
Tuota vikailmoituksin tai jonnekin muualle soittoa mainostetaan meille kuluttajille joka käänteessä. Mikä on todellinen tieto? Missä on se veteen piirretty viiva "käytön tuen tarpeesta, tai vika"?.
Tämä edellä mainittu kirjoituksessani on tosi, eikä sitä voi mikään maksettu bulvaani muuttaa.joka tapauksessa takaisin soitto maksoi 25€, eikä sitä mainittu soittajan, tai muullakaan tavoin. Guru kertoili ja kyseli, että voinko muuten auttaa missään asioissa. Tuntui hieman nololta sammuttaa puhelu.
Nyt tuli lasku, missä vielä 80€ Gurun soittoja. Ostan seuraavalla kerralla uuden puhelimen, tulee melko samoihin hintoihin.
On Elisalla ihan normaali asiakaspalvelukin mihin voi soittaa. PUK-koodin kysely sitä kautta näyttäisi tosiaan maksavan 12€, mutta itse puhelu vain normaalin paikallisverkkomaksun hinnan.

Minun on vaikea keksiä yhtään hyvää syytä miksi kukaan ikinä missään tilanteessa soittaisi omagurulle. Ryöstöhintainen, ja jokaiselta ihmiseltä löytyy vähintään yksi sukulainen, jolla on sama tietotaito kuin näillä "guruilla".
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuo Omagurun takaisinsoitto puhelun katketessa on ihan saman hinnan pelkillä minuuttiveloituksilla kuin mitä olisi meillepäin suuntautuneen puhelun hinta puhelun jatkuessa normaalisti loppuun asti, mitään erillistä 25e palvelumaksua ei siis tuosta Omagurun takaisinsoitosta tule vaan se lasku on ihan vain niistä minuuteista mitä takaisinsoitossa jutellaan 🙂
Käyttäjätaso 7
Minun on vaikea keksiä yhtään hyvää syytä miksi kukaan ikinä missään tilanteessa soittaisi omagurulle. Ryöstöhintainen, ja jokaiselta ihmiseltä löytyy vähintään yksi sukulainen, jolla on sama tietotaito kuin näillä "guruilla".
Onhan OmaGuru sinänsä helppo tapa tavoittaa joku asiasta ehkä hieman jotain tietävä, jos ei lähipiiristä sellaista henkilöä löydy eikä naapurin pojanklopilta kehtaa kysyä. Mutta se pitäisi ymmärtää, että OmaGuru ei poikkea millään tavoin muista IT-tukipalveluita tarjoavista tahoista.

OmaGuru maksaa, ja se ilmoitetaan selvästi siinä puhelinnumeron vieressä. Ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekään, mutta ilmeisesti kuitenkin...

Vikailmoituksissa käsitellään Elisan vastuulle kuuluvia verkon vikatilanteita, ei sitä jos asiakkaan omistuksessa olevan laitteen kanssa on ongelmia.
Käyttäjätaso 1
Tuo Omagurun takaisinsoitto puhelun katketessa on ihan saman hinnan pelkillä minuuttiveloituksilla kuin mitä olisi meillepäin suuntautuneen puhelun hinta puhelun jatkuessa normaalisti loppuun asti, mitään erillistä 25e palvelumaksua ei siis tuosta Omagurun takaisinsoitosta tule vaan se lasku on ihan vain niistä minuuteista mitä takaisinsoitossa jutellaan :)

On se nyt pentele, jos et usko tähän takaisinsoitto 25,00€. Kysyin sitä vielä Elisan palvelunumerosta ja sieltä sanoi rouvas henkilö hinnan 25 €, joka ei ole mikään muu kuin takaisin soitto. Ei siis muuta palvelua. Jos tänne voisi liittää kuvan, vai voiko? Lähettäisin scannatun kuvan, tai valokuvan laskusta. Voit vaikka kysyä itse sitä Elisalta, mutta mene ensin peilin eteen ja pistä oikea kätesi pään taa ja kysy "onko minulla takaraivoa ollenkaan?" Saat varmaankin mieluisan vastauksen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Guru kertoili ja kyseli, että voinko muuten auttaa missään asioissa. Tuntui hieman nololta sammuttaa puhelu.
Nyt tuli lasku, missä vielä 80€ Gurun soittoja.


Linja poikki heti kun asia on saatu selvitettyä. Ei tuossa tarvitse omaa mieltänsä pahoittaa. Guru toki varmasti kyselee kaiken vallitsevasta säätilasta lähtien, mutta asiakas päättää itse, kuinka pitkäksi aikaa jää Gurun kanssa jaarittelemaan niitä näitä ja kasvattaa samalla omaa laskuaan.

Kuvan tänne voit liittää klikkaamalla vastauskentän "työkalurivissä" olevaa kameran kuvaa. Kannattaa huomioida se, että kuvassa ei saa näkyä mitään henkilökohtaista tai yksilöivää dataa. Kannattaa siis rajata kuvasta kaikki ylimääräinen pois. Tämä on julkinen alue, jota voi lukea kuka tahansa.
Käyttäjätaso 1

Tuo Omagurun takaisinsoitto puhelun katketessa on ihan saman hinnan pelkillä minuuttiveloituksilla kuin mitä olisi meillepäin suuntautuneen puhelun hinta puhelun jatkuessa normaalisti loppuun asti, mitään erillistä 25e palvelumaksua ei siis tuosta Omagurun takaisinsoitosta tule vaan se lasku on ihan vain niistä minuuteista mitä takaisinsoitossa jutellaan :)On se nyt pentele, jos et usko tähän takaisinsoitto 25,00€. Kysyin sitä vielä Elisan palvelunumerosta ja sieltä sanoi rouvas henkilö hinnan 25 €, joka ei ole mikään muu kuin takaisin soitto. Ei siis muuta palvelua. Jos tänne voisi liittää kuvan, vai voiko? Lähettäisin scannatun kuvan, tai valokuvan laskusta. Voit vaikka kysyä itse sitä Elisalta, mutta mene ensin peilin eteen ja pistä oikea kätesi pään taa ja kysy "onko minulla takaraivoa ollenkaan?" Saat varmaankin mieluisan vastauksen.


Voidaan katsoa toki laskutusta tarkemmin niin laittaisitko meille vaikka yksityisviesillä tarkempia tietoja 🙂 Täältä löytyy myös muut asiointi kanavat missä voidaan asia hoitaa https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Osallistu keskusteluun