Skip to main content

Oliko latausliittymien muutoksen tarkoituksena ainoastaan huijata ladatut rahat Elisalle?

  • 28. kesäkuuta 2020
  • 11 kommenttia
  • 2208 katselukerrat

Meillä on ollut Norppa latausliittymä, johon ladatut rahat ovat käytännössä menneet pelkkään datapakettiin. Juuri oli ladattu rahaa ennen kuin tuli tiedote, että muuttuukin toisenlaiseksi liittymäksi ja nyt ladattua saldoa ei enää voikaan käyttää datapaketin maksamiseen. Tiedotteessa valehdellaan härskisti, ettei muutoksen takia muka menettäisi yhtään ostamaasi saldoa, mutta tämähän ei pidä missään määrin paikkaansa. Saldo, jolla aikaisemmin olisi saanut puolen vuoden datan, hupenee nyt reilussa kuukaudessa päivämaksuihin. Mielestäni tämä on oppikirjaesimerkki siitä, että menetämme ostamamme saldon saamatta siitä lataushetkellä sovittua hyötyä.

Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 18 kommenttia
  • 29. kesäkuuta 2020

Sitä en tiedä oliko tämä pelkästään tarkoituksena, mutta se on selvää, että muutos tehtiin tietoisesti, vastaavanlaisia huijauksia operaattoreilla esiintyy jatkuvasti.

Olisi tästä muutoksesta voitu ilmoittaa vähän aikaisemmin, niin ylimääräisiä latauksia ei olisi tehty, luulisi olevan kuitenkin aika pieniä summia Elisan näkökulmasta. Ei muuta kuin perheen liittymät siirtoon toiselle operaatorille.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2854 kommenttia
  • 29. kesäkuuta 2020

Voi sillä saldolla ladata tekstarilatauksella noita paketteja, ohjeet https://elisa.fi/prepaid/prepaid-paketit/ sivulla :) 


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 18 kommenttia
  • 29. kesäkuuta 2020
Patomiäs kirjoitti:

Voi sillä saldolla ladata tekstarilatauksella noita paketteja, ohjeet https://elisa.fi/prepaid/prepaid-paketit/ sivulla :) 

Ei toiminut ainakaan tuolla kun kokeilin, DATA50M numeroon 15020.

 

Ja Jos hinta on 19,90€/kk niin ei ole mitään järkeäkään kun muuten 9,90€/kk.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2854 kommenttia
  • 29. kesäkuuta 2020

Äh, pahoitteluni :( TUolla on näköjään tällä hetkellä SMS latauksissa ongelmaa eli ne ei nyt toimi Latausliittymillä :( TUo on korjauksesssa eli yritetään saada toimintaan mahdollisimman pian!


Forum|alt.badge.img+2
  • Avulias
  • 47 kommenttia
  • 30. kesäkuuta 2020
Patomiäs kirjoitti:

Äh, pahoitteluni :( TUolla on näköjään tällä hetkellä SMS latauksissa ongelmaa eli ne ei nyt toimi Latausliittymillä :( TUo on korjauksesssa eli yritetään saada toimintaan mahdollisimman pian!


melkein jo olin kysymässä että onko ne korjattu :D

ne latausviestit ei ainakaan minulla ole toimineet moneen vuoteen


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1738 kommenttia
  • 3. heinäkuuta 2020

Nyt pitäisi onnistua myös tuo tekstiviestilataus noille liittymille. :) Ootko @pAy79 ehtinyt testaamaan?


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 18 kommenttia
  • 4. heinäkuuta 2020
JJesseJ kirjoitti:

Nyt pitäisi onnistua myös tuo tekstiviestilataus noille liittymille. :) Ootko @pAy79 ehtinyt testaamaan?

Nyt kokeilin, viesti menee perille, mutta kokeilin liittymällä jolla on 19€ saldoa, tulee vastaus “Liittymälläsi ei ole riittävästi saldoa tilata tätä pakettia” Eli jos tilaan viestillä hinta on ilmeisemmin 19,90€/kk, ei mitään järkeä tilata kun muuten hinta 9,95€/kk.

Aika huonosti on Elisalla asiat kun kaikki toiminnot näin sekaisin, eikö pitäisi laittaa ensinnä kaikki toiminnot kuntoon ennen kuin tällaisia uudistuksia tekee.


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2115 kommenttia
  • 4. heinäkuuta 2020

Hienoa toimintaa ..


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 9. heinäkuuta 2020

Elisa huijaa vielä toisellakin tavalla eli useamman päivän kohdalla veloitus datasta on ollut enemmän kuin hinnaston mukainen enimmäisveloitus 0,66 €. Ilmeisesti Elisalla on todella kiire saada meidät lopettamaan asiakkuutemme täydellisesti.


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1192 kommenttia
  • 9. heinäkuuta 2020

Moi @Turhautunut_asiakas, jos näin on tosiaan käynyt niin kyseessä on ehdottomasti vikatilanne eikä ominaisuus. Jos laitat meille yksityisviestitse tarkempia tietoja, mukaanlukien tuon kyseisen liittymän numeron niin päästään asiaa tutkimaan. :slight_smile:


Sokrates
  • 6338 kommenttia
  • 9. heinäkuuta 2020
roopeg kirjoitti:

Moi @Turhautunut_asiakas, jos näin on tosiaan käynyt niin kyseessä on ehdottomasti vikatilanne eikä ominaisuus. Jos laitat meille yksityisviestitse tarkempia tietoja, mukaanlukien tuon kyseisen liittymän numeron niin päästään asiaa tutkimaan. :slight_smile:


Onkohan taas tungettu tuote markkinoille keskeneräisenä?

Jos datan päiväveloituksen raja ei pidä , niin se ei ole ainoa virhe. Minä huomasin , että saldoani veloitetaan MMS-viestien vastaanottamisesta , vaikka ei pitäisi , kun liittymä on kotimaassa.

No osaltani olen tehnyt asiasta vikailmoituksen , mutta vielä ei ole kuulunut muuta kuin , että asia on tutkinnassa.

No tämähän on taattua Elisa-laatua eli perusasiatkin ovat vähän viturallaan. :zipper_mouth: