Skip to main content

Verkkokaupan hinnat

  • 3. syyskuuta 2024
  • 5 kommenttia
  • 177 katselukerrat

Heippa

Kuulin tänään, että se hinta mikä näkyy asiakkaalle verkkokaupassa ei olekaan se todellinen hinta. Oikea hinta, mikä on paljon kalliimpi, on se mikä näkyy myyjälle. Eli asiakas haluaa ostaa X hintaisen tuotteen, josta saisi mainoksen mukaan kaikenmoisia alennuksia. Mutta alennukset vähennetäänkin siitä hinnasta mikä näkyy myyjälle. Hinnasta mistä asiakas ei tiedä mitään. Eli todellisuudessa alennukset eivät olekaan kuten pitäisi ja asiakas maksaa enemmän mitä oikeasti alennusten kanssa pitäisi maksaa. 

Eikö hinnat pitäisi verkkokaupassa ilmoittaa asiakkaallekin todellisina, ja jos hinta on tarjous, niin se pitäisi voida verrata normaaliin hintaan, eikö? Jos ei lue mitään tarjous / normaali, niin silloinhan normaalihinta on se mikä näkyy asiakkaalle.  

Olenko väärässä? Tuskin.

Oliko tästä hyötyä?

5 kommenttia

sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3831 kommenttia
  • 3. syyskuuta 2024

Mistä tuotteesta/palvelusta tarkemmin ottaen on kyse ? Kuva tai linkki olisi kiva.

 

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 3. syyskuuta 2024

Ilmeisesti voi olla mikä vaan, koska verkkokaupan hinnat "näkyvät vaan eri tavalla asiakkaalle,  kuin meille myyjille ". 

Ja myyjällä kalliimpi hinta, kuin mikä näkyy asiakkaalle. Asiakas luulee, että hänen näkemä hinta on se, mistä saa alennuksiakin. Mutta ei, se onkin se myyjällä oleva kalliimpi hinta, josta sitten annetaan alennuksia. Kuvia on niin paljon, ettei tänne sopisi. 

Uskomatonta sontaa. 


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3831 kommenttia
  • 3. syyskuuta 2024
Miumaumia kirjoitti:

Ilmeisesti voi olla mikä vaan, koska verkkokaupan hinnat "näkyvät vaan eri tavalla asiakkaalle,  kuin meille myyjille ". 

Kuulostaa kyllä kovin oudolle väitteelle, että esim. joku puhelin maksaisi elisa.fi -verkkokaupassa 199 euroa ja jos sen puhelimitse vaikka tilaisit asiakaspalvelustamme, maksaisi se 299 euroa.  

Sen tiedän, että kaikkia yksittäisiä tarjouksia ei välttämättä ole kaikissa myyntikanavissa tarjolla ja voi myös olla tilanne, että saadakseen jonkun tietyn tarjouksen, asiakkaan pitää tehdä itsenäisesti tilaus verkkokaupassa, ei soittamalla tai chatissa. 

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 3. syyskuuta 2024

Ei, vaan verkkokaupassa esim 300e - 50e alennus ja kun sitä menee kysymään myyntipisteestä, tuolla hinnalla niin sanotaan, että löytyy kyllä. Mutta sitten tehdäänkin lasku joka onkin 400e -30€ 

Puhutaan yhtä ja sitten lasku voi ollakin suuremmalla summalla tehty, kertomatta siitä asiakkaalle. 


ilponen
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 752 kommenttia
  • 4. syyskuuta 2024

Siis verkkokaupassa näkyy meillä kyllä ne hinnat joilla laite myydään. Jos siinä laitteessa on jokin kampanja meneillään ja se on halvemmalla hinnalla saatavilla, niin ei sitä enää siitä näkyvästä hinnasta vähennetä, vaan se on jo siihen asiakkaalle näkyvään hintaan laskettuna. 🤔
 

Miumaumia kirjoitti:

Eli todellisuudessa alennukset eivät olekaan kuten pitäisi ja asiakas maksaa enemmän mitä oikeasti alennusten kanssa pitäisi maksaa. 

Eikö hinnat pitäisi verkkokaupassa ilmoittaa asiakkaallekin todellisina


Näet siis verkkokaupassa sen hinnan mitä se tuote oikeasti maksaa. Ei tarvi siitä laskea mitään pois tai sen päälle. Hinnat ilmoitetaan asiakkaille todellisina hintoina.
 

Näistä poikkeuksena meillä on myös joissain tuotteissa ns. “tiskinalus” hintoja, jotka on saatavilla vain asiakaspalvelun kautta. Nuo hinnat ei näy asiakkaille verkkokaupassa.