Skip to main content

G.fastin kytkentä

  • 2. marraskuuta 2024
  • 6 kommenttia
  • 322 katselukerrat

Hei,

 

Meillä on nyt kuukausitolkulla lojunut valokuitukaapelin kieppi pihalla kytkemättömänä. Viime vuonna Elisan kiinteä verkko katkaistiin meiltä kuulemma kilpailijan katkaistua kaivuuhommissa dsl kaapelin. Tässä on nyt kohta vuosi kikkailtu kännykän verkolla ja alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppua. Miksei tuota kaapelia voi kytkeä loppuun asti ja laittaa g.fast keskitintä kellariin, niin saisi vihdoin netin toimimaan ja teille maksavia asiakkaita? Asiakaspalvelun ja tämän foorumin perusteella runkoverkko alueella on valmis, ja naapurien kiinteistöt on kytketty verkkoon jo ajat sitten, mutta meidän taloyhtiötä ei jostain syystä vain voi kytkeä loppuun asti?? Olen Elisan kiinteää verkkoa meille odottanut nyt tarpeeksi kauan, ja jos kaapelikieppi vielä viikkotolkulla lojuu tuossa kytkemättä, niin tilaan kilpailijalta 5G yhteyden ja unohdan koko homman. Mikä järki projekteja on viivästyttää kuukausitolkulla, kun maksavat asiakkaat ovat vain keskittimen asennuksen päässä???

Oliko tästä hyötyä?

6 kommenttia

sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3831 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2024
Hoggand kirjoitti:

Miksei tuota kaapelia voi kytkeä loppuun asti ja laittaa g.fast keskitintä kellariin, niin saisi vihdoin netin toimimaan

Kuulostaa oudolta. Laita minulle taloyhtiön tiedot yksityisviestillä ja vaikka omasikin niin selvitän tilanteen.


  • 431 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2024
sakarialanne kirjoitti:
Hoggand kirjoitti:

Miksei tuota kaapelia voi kytkeä loppuun asti ja laittaa g.fast keskitintä kellariin, niin saisi vihdoin netin toimimaan

Kuulostaa oudolta. Laita minulle taloyhtiön tiedot yksityisviestillä ja vaikka omasikin niin selvitän tilanteen.

Tässähän juuri se, ettei taloyhtiö ole ilmoittanut operaattorille, että ovat kiinnostuneet yhteydestä.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3831 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2024
starfall kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:
Hoggand kirjoitti:

Miksei tuota kaapelia voi kytkeä loppuun asti ja laittaa g.fast keskitintä kellariin, niin saisi vihdoin netin toimimaan

Kuulostaa oudolta. Laita minulle taloyhtiön tiedot yksityisviestillä ja vaikka omasikin niin selvitän tilanteen.

Tässähän juuri se, ettei taloyhtiö ole ilmoittanut operaattorille, että ovat kiinnostuneet yhteydestä.

Näin voi olla. Suoraanhan ei ole kerrottu, että tilausta ei taloyhtiön puolelta ole tehty. 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2024

Kyllä kiinnostus on ilmoitettu silloin kun yhteys on tilattu. Yhteyden kytkeminen loppuun asti vain tuntuu olevan ongelmana. Mitään varmaa tietoa siitä, koska tuo tehdään loppuun ei ole ja muut kiinteistöt vaikuttaisivat olevan valmiina. Ainakin muilta pihoilta kuitukelat on viety sisälle asti. Ilman kodin nettiä ei enää jaksaisi olla puhelimen varassa ja 5G netin käyttöön joutuu modeemin kuitenkin ostamaan, niin sitäkään ei ole viitsinyt tehdä, kun kuitenkin tuo kaapeli tuossa on odottanut kytkijäänsä ja oletus on ollut, että se siitä todennäköisesti lähiaikoina valmiiksi tehdään. Kun edes sen verran tietäisi, että tuleeko tuo yhteys 2 viikon, 2 kuukauden vai kuinka pitkän ajan päästä, niin voisi tehdä omat ratkaisut.

 

Laitoin tietoja yksityisviestillä tulemaan.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3831 kommenttia
  • 4. marraskuuta 2024
Hoggand kirjoitti:

Kyllä kiinnostus on ilmoitettu silloin kun yhteys on tilattu. Yhteyden kytkeminen loppuun asti vain tuntuu olevan ongelmana. Mitään varmaa tietoa siitä, koska tuo tehdään loppuun ei ole ja muut kiinteistöt vaikuttaisivat olevan valmiina. Ainakin muilta pihoilta kuitukelat on viety sisälle asti.

Laitoin tietoja yksityisviestillä tulemaan.

Kiitos.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 21. tammikuuta 2025

Hei,

 

tähän tapaukseen vielä palatakseni:

omaelisassa laajakaistan avauspäiväksi mainittiin joulukuun lopusta lähtien 16.1.

Ajateelin, että odotetaan nyt sitten vielä pari viikkoa, kun kerta päivämäärä on nyt annettu.

No 16. Päivä tuli ja meni eikä edelleenkään ole netistä tietoakaan. Jaksoitte kuitenkin jakaa tuolloin ilmeisesti ihan kiusallaan postiluukkuihin laput että “elisan huippunopea laajakaista saatavissa 17.1. Alkaen” JÄLLEEN ERI PÄIVÄMÄÄRÄ?!?!. Soittelin 16. Päivä teidän asiakaspalveluun, kun ei mitään ilmoitusta yhteyden kytkemisestä kuulunut ja omaelisaan oli mitään ilmoittamatta teidän puolesta vaihdettu asennuspäiväksi jälleen 31.3. Jostain kumman syystä teidän myyntipalvelusta saa kuitenkin vielä tänäänkin tilattua saman yhteyden seuraavalle arkipäivälle??? Muutaman väärin ohjatun puhelun ja hämmentyneen asiakaspalvelijan jälkeen pääsin vihdoin puhumaan “tekniselle puolelle”. No siellä ihmeteltiin tilannetta ja luvattiin selvittää pikimmiten, palaisi kuulemma henkilökohtaisesti asiaan ihan pian ja että “ratkesiko vika” -viestiin ei tulisi vastata vielä mitään (vielä tähän päivään mennessä ei ole kuulunut..) . No eipä siihen kohta enää voi vastatakkaan kun 7 päivän aikaraja umpeutuu huomenna..

No proaktiivisesti sitten soittelin uudemman kerran teidän asiakaspalveluun 17. Päivä ja kyselin asiasta. Ei tuntunut olevan mitään tietoa ja yhteys ei kuulemma “ole kytkettävissä”. Lupasi jättää hälyn seuraavalle päivälle, että tarkistavat vielä asian uudemman kerran. No eipä onnistunut vieläkään. Liekö ensimmäisen kerran kuitenkin teidän aspasta sentään pahoiteltiin asiaa…

No nyt eletään jo tammikuun loppupuolta ja mitään tietoa teiltä ei edelleenkään asian tiimoilta ole tullut eikä ilmeisesti ole tulossakaan teidän asiakaspalvelun tietämättömyydestä päätellen.

Laitoin tuohon vielä vähän kuvia liitteeksi tarinan tueksi.

Tämäkö on elisan käsitys “luotettavuudesta”? Täällä oli mahdollisuus valita kolmen eri kuitutoimittajan väliltä ja elisaan päädyttiin nimenomaan luotettavuuden takia. No se oli ilmeisesti iso virhe… “Elisan asiakkaat arvostavat selkeyttä ja läpinäkyvyyttä… luotettavuus on meille avainasia pla pla pla”.

Kuka siellä on vastuussa tästä hommasta ja kuinka hänet saa kiinni? Nyt saa tämä pelleily loppua. Kyllä joku roti pitää operaattoreillakin olla. Ei asiakkaatkaan voi laskujen eräpäiviä muuttaa ihan oman mielen mukaan ilmoittamatta edes mitään järkevää syytä.

Mikäli en projektin vastuuhenkilön kanssa pääse henkilökohtaisesti keskustelemaan, niin toivottavasti terveiset päätyvät ihan hänelle asti. Tämä viikko aikaa laittaa tuo yhteys toimimaan. Muussa tapauksessa keskustelen ensin asiasta taloyhtiön isännöitsijän ja hallituksen kanssa jonka jälkeen tarjoan juttua elisan luotettavuudesta kaikille mahdollisille medioille ja kirjoitan samat tarinat kaikille mahdollisille foorumeille jossa valokuituyhteyksistä tai operaattoreista keskustellaan.

EDIT: 22.1.2025 // Muokattu kirosanat pois -Jaakop