Skip to main content
Vastattu

HDCP-ongelma

  • 11. huhtikuuta 2021
  • 20 kommenttia
  • 1635 katselukerrat

  • Keskustelija
  • 6 kommenttia

HDCP-ongelma vaivaa jälleen. Perjantaina 9..4. ongelma poistui siltä illalta - tänään su 11.4. taas eivät tietyt kanavat näy? ihmettelen, että ongelman poistuminen tapahtui siinä yhteydessä, kun kanavapaikoilta 851-858 pystyi katsomaan ilmaiseksi SM-liigan jääkiekkoa???

Toiseksi; Elisa-Viihteen PIN-koodini ei toimi, vaikka olen katsonut sen Oma-Elisasta - onko se kenties muuttunut, kun sain uuden Premium-boxin?? Nyt en pysty esimerkiksi palauttaamaan tehdasasetuksia. 

Sovelluksen kautta näkyy joitain kanavia mm. NHK, joka ei näy boxin kautta??

 

T.H.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi BK_viihde

Laitoin boksillesi uudemman ohjelmistoversion 8.4.21-26 jossa nimenomaan korjattu yhteensopivuutta vanhempien Samsungin telkkareiden kanssa.

Saat päivityksen automaattisesti ensi yönä tai sitten heti ottamalla boksista virtajohdon hetkeksi pois.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

20 kommenttia

Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • 12. huhtikuuta 2021

HDCP-ongelmien selvitystä varten olisi hyvä ilmoittaa viestissä television merkki ja malli.

Laitatko lisäksi profiilitietoihisi asiakasnumerosi tai digiboksin MAC-osoitteen.

Toimivatko esimerkiksi kanavat 508, 509 ja 510?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 12. huhtikuuta 2021

BK-viihde

Televisio on Samsung :

Model LE26S86BC (R)

Model code LE26S86BCX/FID 

Type No JA26EO

Kanavat 508, 509 ja 510 eivät näy - (sisällön toistaminen vaatii HDCP-tuen- ilmoitus ja kuva häipyy)

Miten on mahdolllista, että perjantaina 9.4. kanavat näkyivät??

PIN-koodini ei toimi vaikka se on Oma Elisassa ??

 

Yt

 

timohe

 

edit: Asiakasnumero poistettu viestistä


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • Vastaus
  • 12. huhtikuuta 2021

Laitoin boksillesi uudemman ohjelmistoversion 8.4.21-26 jossa nimenomaan korjattu yhteensopivuutta vanhempien Samsungin telkkareiden kanssa.

Saat päivityksen automaattisesti ensi yönä tai sitten heti ottamalla boksista virtajohdon hetkeksi pois.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 12. huhtikuuta 2021

Kiitos! Nyt näkyy kaikki kanavat.

Entä tuo PIN-koodi, kun Oma Elisasta löytyvä PIN ei kelpaa??

timohe 


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1752 kommenttia
  • 12. huhtikuuta 2021
timohe kirjoitti:

Kiitos! Nyt näkyy kaikki kanavat.

Entä tuo PIN-koodi, kun Oma Elisasta löytyvä PIN ei kelpaa??

timohe 

Se pin-koodi mitä boksi kysyy  asetusten tehdasasetuksia palauttaessa on itseasettama. Eli OmaElisassa näkyvä pin koodi on tarkoitettu esimerkiksi elokuvien vuokraukseen tai ostamiseen. Mutta se itse laitteen pin koodi on määritelty itse siinä vaiheessa kun laitetta on otettu ensimmäisen kerran käyttöön. Sekä se määritellään aina uudestaan kun tehdasasetukset palautetaan. 
Tehdasasetukset voi palauttaa myös painamalla sitä digiboksin virtapainiketta viisi kertaa peräkkäin. :) 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 12. huhtikuuta 2021

Kiitos tiedosta - täytyy jostain kaivaa se PIN

Yt timohe


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 18. heinäkuuta 2021

Hei! Meillä on Elisa viihteellä kokeilussa Elisa Viaplay. Hyvin on toiminut tähän asti. Mutta nyt ohjelmia katsottaessa ilmoittaa joko heti alussa että jossain välissä katsottavaa: Hdcp- tuen puuttumisesta. Eikä täten näytä kuvaa. Boxia on buutattu sekä päivitetty sen tuhannen kerran.   ( Elisa viihde Premium ) Ei oo mitään järkeä näköjään maksaa tulevaisuudessa tästä hintaa jos tämä ilmainen kuukausi menee jo harakoille. Ja joo ei oo muita laitteita päällä jotka saattaa sotkea jonkun mukaan tätä HDCP yhteyttä. Televisio LGwebOS TV UH661V, boxi N7950- T2C-4-AB2.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 18. heinäkuuta 2021
BK_viihde kirjoitti:

Laitoin boksillesi uudemman ohjelmistoversion 8.4.21-26 jossa nimenomaan korjattu yhteensopivuutta vanhempien Samsungin telkkareiden kanssa.

Saat päivityksen automaattisesti ensi yönä tai sitten heti ottamalla boksista virtajohdon hetkeksi pois.

Yllä oleva versio korjasi hdcp-ongelman.

YT timohe

 


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 19. heinäkuuta 2021

Joka päivä ollaan nyt päivitetty boxi aina uudelleen ja uudelleen sen hetkiseen versioon. Eli pidetään virtanappia pohjassa ja vedetään virtapiuha hetkeksi pois... Ym... Tällä päivityksellä ei oo mitään virkaa siihen että HDCP ongelma poistuisi. Versio 8.4.21-30 menossa...


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2944 kommenttia
  • 20. heinäkuuta 2021
Sammalleimu kirjoitti:

Joka päivä ollaan nyt päivitetty boxi aina uudelleen ja uudelleen sen hetkiseen versioon. Eli pidetään virtanappia pohjassa ja vedetään virtapiuha hetkeksi pois... Ym... Tällä päivityksellä ei oo mitään virkaa siihen että HDCP ongelma poistuisi. Versio 8.4.21-30 menossa...

Ootko koittanut toista HDMI porttia telkkarista tai uutta HDMI johtoa boksin ja telkan väliin? Ettei siellä olisi nyt vain joku häsmäkkä välissä sotkemassa tuota suojausta


  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 5. elokuuta 2021

Hei, täällä sama HDCP ongelma ilmeni yllättäen tänään 5.8. 
Boxia buutattu versio on 8.4.21.30

Tv Samsung Ue70ku6072 versio 1234.2 

---

Saisinko apua, kiittäen.

 

EDIT/ Pyyhitty MAC-osoite pois (lisätty profiilin muistiinpanoihin moderaattoreille näkyväksi). -MiikaMoi


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1297 kommenttia
  • 6. elokuuta 2021
RipsaK2021 kirjoitti:

Hei, täällä sama HDCP ongelma ilmeni yllättäen tänään 5.8. 
Boxia buutattu versio on 8.4.21.30

Tv Samsung Ue70ku6072 versio 1234.2 

mac 00:04:30:8a:3d:84

Saisinko apua, kiittäen.

Moro @RipsaK2021 ja tervetuloa OmaYhteisön joukkoon viisaaseen! :wave:  Ikävä kuulla tästä ongelmoinnista.

Yhtä asiaa ehdottaisin Samsung TV:n asetuksista kokeilemaan joka voisi tähän helpostusta tarjota. Jos menet asetuksissa reittiä: Asetukset →  Järjestelmä →  Asiantuntija-asetukset (Expert setttings) → Anynet+ (HDMI CEC) ja napsit asetuksen pois, niin loppuuko tuo Viihteen kuvan ongelmointi? 🤔


  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 6. elokuuta 2021
MiikaMoi kirjoitti:
RipsaK2021 kirjoitti:

Hei, täällä sama HDCP ongelma ilmeni yllättäen tänään 5.8. 
Boxia buutattu versio on 8.4.21.30

Tv Samsung Ue70ku6072 versio 1234.2 

mac 00:04:30:8a:3d:84

Saisinko apua, kiittäen.

Moro @RipsaK2021 ja tervetuloa OmaYhteisön joukkoon viisaaseen! :wave:  Ikävä kuulla tästä ongelmoinnista.

Yhtä asiaa ehdottaisin Samsung TV:n asetuksista kokeilemaan joka voisi tähän helpostusta tarjota. Jos menet asetuksissa reittiä: Asetukset →  Järjestelmä →  Asiantuntija-asetukset (Expert setttings) → Anynet+ (HDMI CEC) ja napsit asetuksen pois, niin loppuuko tuo Viihteen kuvan ongelmointi? 🤔

Kiitos vinkistä. Jää kokeiltavaksi, jos tuota tapahtuu toiste.

Tämä ongelma kuitenkin poistui yön aikana.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 14. elokuuta 2021

Kuva hävisi ja HDCP- tukea haluaa, mitäs nyt tehdään?


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1297 kommenttia
  • 15. elokuuta 2021
IloPena68 kirjoitti:

Kuva hävisi ja HDCP- tukea haluaa, mitäs nyt tehdään?

Moro @IloPena68 ja tervetuloa OmaYhteisöön! Alkoiko ongelma yhtä-äkkiä tutun turvallisilla laitteilla? :thinking:  Onko käytössä minkä merkkinen TV?

Jos käytössä on Samsungin älyTV, niin pystytkö kokeilemaan tuota Ripsalle neuvomaani toimea:

MiikaMoi kirjoitti:

Yhtä asiaa ehdottaisin Samsung TV:n asetuksista kokeilemaan joka voisi tähän helpostusta tarjota. Jos menet asetuksissa reittiä: Asetukset →  Järjestelmä →  Asiantuntija-asetukset (Expert setttings) → Anynet+ (HDMI CEC) ja napsit asetuksen pois, niin loppuuko tuo Viihteen kuvan ongelmointi? 🤔

 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 16. elokuuta 2021

Boxi ollut käytössä reilun viikon ja toiminut ok, mutta lauantaina kuva hävisi yllättäen. Ei auttanut uudelleenkäynnistyskään. Sammutin laitteen ja tunnin päästä kun käynnistin, niin toimi taas ok. Televisio on LG 47LW650W. Onko ohjeita miten toimia jos ongelma uusiutuu? Kuuluuko boxin lämmetä niin paljon ettei sen päälle voi kättä laskea?


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1297 kommenttia
  • 16. elokuuta 2021
IloPena68 kirjoitti:

Boxi ollut käytössä reilun viikon ja toiminut ok, mutta lauantaina kuva hävisi yllättäen. Ei auttanut uudelleenkäynnistyskään. Sammutin laitteen ja tunnin päästä kun käynnistin, niin toimi taas ok. Televisio on LG 47LW650W. Onko ohjeita miten toimia jos ongelma uusiutuu? Kuuluuko boxin lämmetä niin paljon ettei sen päälle voi kättä laskea?

Hmm netistä etsimällä löysin, että LG telkkareissa on myös noita HDMI-lisäasetuksia (kuten HDMI-CEC) nimellä Simplink: https://www.tomsguide.com/us/lg-tv-settings-guide,review-5624-14.html . Tuon ominaisuuden voisi kokeilla napata pois TV:n asetuksista. 🛠

 

Viihdeboksi saattaa hieman lämpöä ottaa itseensä, jos laitteella ei ole paljoa tilaa ympärillään (esim. TV-tason hyllyssä). Lämpöä voi nostaa entisestään jos laite hakee wi-fi signaalin kauempaa. 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 17. elokuuta 2021

Kiitos vinkeistä. LG on kymmenen vuotta vanha eikä siinä ole tuollaisia HDMI-lisäasetuksia. Boxin ympärillä ja yläpuolella on reilusti tilaa, wifi ei ole käytössä vaan verkkojohdolla yhdistetty.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • 17. elokuuta 2021

Kokeilitko television uudelleenkäynnistystä ongelman ilmetessä? Tai vaikka HDMI-tulojen vaihtoa pois Viihdeboksilta ja sitten takaisin?


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 19. elokuuta 2021

Tulihan siinä uudelleenkäynnistystä periaatteessa kokeiltua kun sammutin laitteet tunniksi ja sitten kun käynnistin ne, niin ongelma oli poistunut. Jos ongelma toistuu, niin testailen näiden vinkkien mukaisesti. Kiitoksia.