Skip to main content
Vastattu

Elisa Viihde IPTV musta ruutu jo toisella laitteella

  • 14. maaliskuuta 2025
  • 3 kommenttia
  • 81 katselukerrat

Pitkään käytössä ollut N7950:n toiminta heikkeni lähiaikoina niin, että TV-kanavat ovat täysin näkymättä tai näkyvät pitkän odottelun jälkeen. Otin asiakaspalveluun yhteyttä, sain uuden vastaavan laitteen ja se toimi pari päivää moitteetta, kunnes toistaa taas samaa. Laitteen kautta saatavilla olevat suoratoistopalvelut toimivat yhä moitteettä kuten Netflix ja Yle areena eli TV-puolella jokin nyt on pielessä.

 

Netti tulee Valokuitusen verkon kautta ja operaattorina on Lounea. Kuitumuuntimen jatkeena on reitittimenä Orbi 750 -sarjan wifi mesh, jossa on tuorein firmware. N7950 on tökätty verkkopiuhalla suoraan kiinni meshin reitittimeen.

 

Koska kanavat toimivat kuitenkin hetken oikein, niin voiskohan vika olla jotenkin Louneassa tai sitten reitittimessä?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sepepe

Kiitos!

Laite on tosiaan verkkopiuhalla kiinni ja en ole koskaan käyttänyt sitä antenttikaapelilla. Vika vaikuttaisi johtuvan Orbin firmware-päivityksestä, koska asensin reitittimeksi Ubiquitin Edgerouterin ja asetin Orbin AP-moodiin. Nyt on TV-puolikin toiminut moitteetta. Pitääkin laittaa ulinaviestiä Orbin suuntaan.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

3 kommenttia

Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 539 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2025

Onkos sinulla antennikaapeli käytössä tuolla Elisa Viihde Premium (N7950)? Vai tuleeko kanavat pelkästään nettiyhteyden yli? 🤔 Ensimmäisenä tulisi mieleen, että käytössä olisi antennikaapeli ja sen kautta kanavien näkyvyydessä nyt ongelmaa. Suoratoistopalvelut tulevat pelkästään nettiyhteyden kautta ja tästä syystä niillä ei olisi ongelmaa. Jos näin on, niin kannattaa antennikaapeli ottaa irti laitteesta ja hakea kanavat uudelleen tai tehdä laitteelle kertaalleen tehdasasetustenpalautukset, eikä kytke antennikaapelia enää uudestaan laitteelle. Kanavien pitäisi tämän jälkeen näkyvä IPTV.

 

Tervetuloa OmaYhteisöön ​@Sepepe ! 😊


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 1 kommentti
  • Vastaus
  • 18. maaliskuuta 2025

Kiitos!

Laite on tosiaan verkkopiuhalla kiinni ja en ole koskaan käyttänyt sitä antenttikaapelilla. Vika vaikuttaisi johtuvan Orbin firmware-päivityksestä, koska asensin reitittimeksi Ubiquitin Edgerouterin ja asetin Orbin AP-moodiin. Nyt on TV-puolikin toiminut moitteetta. Pitääkin laittaa ulinaviestiä Orbin suuntaan.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3833 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2025
Sepepe kirjoitti:

Kiitos!

Laite on tosiaan verkkopiuhalla kiinni ja en ole koskaan käyttänyt sitä antenttikaapelilla. Vika vaikuttaisi johtuvan Orbin firmware-päivityksestä, koska asensin reitittimeksi Ubiquitin Edgerouterin ja asetin Orbin AP-moodiin. Nyt on TV-puolikin toiminut moitteetta. Pitääkin laittaa ulinaviestiä Orbin suuntaan.

Hyvä, että selvisi ja kiitos kun jaoit tiedon täällä.