Kysymys

Elisa Viihde Viaplay pätkii

  • 12 March 2022
  • 19 kommenttia
  • 758 katselukerrat

Elisa Viihde Viaplay nykii ja pätkii Elisa viihde boksin kautta. Boksi 7800 tyyppiä. F1 talvitestit jäätyy minuutin parin välein. Muilla laitteilla samassa verkossa ei ole samaa ilmiötä.

Ja, kaikki päivitykset, välimuistit ja kymmenen buuttausta tehty.


19 kommenttia

Käyttäjätaso 6

Kokeile modeemin tehdasasetusten palauttamista:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/#modeemi-reset

On kokeiltu kolmeen kertaan. Kiitos neuvosta.

Yhteys 250/50 valokuitu

Käyttäjätaso 6

Viaplay sovellus kun tökkii Tv:ssä niin usein auttaa sovelluksen poisto ja uudelleen asentaminen.

Voikohan  Viihdeboksin kanssa tehdä jotain vastaavaa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Elisa Viihde Viaplay nykii ja pätkii Elisa viihde boksin kautta. Boksi 7800 tyyppiä. F1 talvitestit jäätyy minuutin parin välein. Muilla laitteilla samassa verkossa ei ole samaa ilmiötä.

Ja, kaikki päivitykset, välimuistit ja kymmenen buuttausta tehty.

Oletko huomannut, että pätkiminen koskee livelähetyksiä vai onko samanlaista ongelmaa jos katot jotain leffaa tai sarjaa sieltä Viaplaystä?

Tähän ei ilmeisesti ole syytä löydetty, tai ainakaan korjattu?

Tänään 9.4.2022 taas aika-ajot näkyy vain hetkittäin ok. 

Pätkii, pysähtyy, ääni katoaa. Sama oli 2 viikkoa sitten F1-lähetyksissä.

 

Vika ei ole nettiyhteydessä (1giga/1giga), vika ei ole reitittimessä, mikään muu nettitoiminta ei ole ongelmissa, vain tämä.

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moro @Karpalox Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Mitään yleistä vikaa ei ole edellisen viikonlopun lähetyksistä raportoitu niin kattelitko lähetystä millä laitteella? Testasitko sattumalta jollain toisella laitteella, että toimiko yhtään paremmin? Ja sellanen tuli mieleen, että katoitko UHD lähetystä vai normaalilla kuvanlaadulla olevaa lähetystä?

Moi @JJesseJ 

Katson elisaviihteen N7950-boxilla. Katsoin ns. normaalilähetystä.

Eilinen kisalähetys toimi mainiosti.

Lauantain aika-ajot pätki niin, joten siirryin katsomaan sitä androidkännykällä, siinä lähetys näkyi ok. Eli ongelma oli tuossa viihdeboksin kautta katsotussa kuvassa. Molemmat laitteet käyttää kotona samaa nettiyhteyttä, sillä erolla jotta kännykkä wlan ja boxi piuhan päässä. 

Missään muussa elisaviihdeboxin kautta katsotussa livelähetyksessä en ole samaa ongelmaa havainnut. 

Sanoinkin eilen pojalle jotta kitiseminen näytti auttavan 😂

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Moi @JJesseJ 

Katson elisaviihteen N7950-boxilla. Katsoin ns. normaalilähetystä.

Eilinen kisalähetys toimi mainiosti.

Lauantain aika-ajot pätki niin, joten siirryin katsomaan sitä androidkännykällä, siinä lähetys näkyi ok. Eli ongelma oli tuossa viihdeboksin kautta katsotussa kuvassa. Molemmat laitteet käyttää kotona samaa nettiyhteyttä, sillä erolla jotta kännykkä wlan ja boxi piuhan päässä. 

Missään muussa elisaviihdeboxin kautta katsotussa livelähetyksessä en ole samaa ongelmaa havainnut. 

Sanoinkin eilen pojalle jotta kitiseminen näytti auttavan 😂

 

Lisäätkös asiakasnumeron profiiliisi niin voitaisiin tuota vielä hieman vilkaista lisää? 🙂

Viaplayn kautta tulevat sarjat ja elokuvat pätkivät. Muut yhteydet eivät pätki. Elisan boxi katkaisee hetkeksi yhteyden siitä tulee ilmoitus. Kun katkoksen jälkeen käynnistän katselun, niin tekstitys puuttuu, vasta uudelleen käynnistyksen jälkeen tulee tekstitys. Näitä stoppeja saattaa tulla tunnin jakson aikana useita. Taitaa olla parasta vaihtaa johonkin muuhun palvelun tarjoajaan, jos tähän asiaan tule parannusta, on alkanut sen verran kyrsiä jatkuva uudelleen käynnistys.

 

asiakasno: xxxx 
 

// piilotettu asiakasnumero. Jekke 30.5.2022

Viaplay sovellus pätkii puhelimella, puhelimella kun menee netin kautta toimii hyvin. Miksihän näin? Tv sovellus toimii hyvin, tietokoneen kautta hyvin mutta puhelimella sovelluksen kautta pätkii. 

Käyttäjätaso 4

@JuusoV Ensiksi toki voi kokeilla puhelimelle tehdä verkkoasetusten nollauksen sekä sovelluksen asentamisen uudelleen. Tarvittaessa voi myös sovelluksen kautta tiputtaa videonlaatua, niin nähtäisiin onko tuolla vaikutusta asiaan.

Tämähän nyt tietysti jo kokeiltu.

Käyttäjätaso 6

Tämähän nyt tietysti jo kokeiltu.

Huti.

Käyttäjätaso 3

Viaplay sovellus pätkii puhelimella, puhelimella kun menee netin kautta toimii hyvin. Miksihän näin? Tv sovellus toimii hyvin, tietokoneen kautta hyvin mutta puhelimella sovelluksen kautta pätkii. 

 

Itse en ole lähtenyt operaattorien viihdepalveluiden kelkkaan mukaan.

 

Minulla on Android-televisio, johon lataan käyttämäni suoratoistopalvelut suoraan GooglePlay-kaupasta (esim. Elisa Viihde Viaplay, Ruutu, Netflix...). Tällä kokoonpanolla ei ole ollut ongelmia ollut palveluiden toimivuudessa, jotka johtuisivat omista laitteista.

 

Monesti operaattorit ovat yrittäneet tyrkyttää viihdepakettejaan mutta en halua ylimääräiseksi riesaksi näitä operaattorien bokseja ja sitten ihmetellä niiden toimintaa tai toimimattomuutta. Koen nämä täysin turhina välikappaleina omaan käyttööni. Keskusteluja aiheesta seurattuani kaikilla operaattoreilla viihdepalvelujen suurimmat ongelmat liittyvät juuri näihin bokseihin, DNA:n ”hupiboksi” näyttää olevan ihan sieltä pahimmasta päästä.

 

Myyjät hehkuttavat viihdepakettien niputtavan kaikki palvelut yhteen edullisella kk-hinnalla. Itse olen laskeskellut, että tilaamalla erikseen vain tarvitsemani palvelut saan haluamani kokonaisuuden halvemmalla. Voin myös joustavasti muuttaa haluamiani palveluja tarpeen ja mieltymyksen mukaan. Miksi maksaisin viihdepaketista reiluhkoa kk-hintaa, jos käytän todellisuudessa sen tarjoamista palveluista vain murto-osan.

 

Toki ymmärrän, että monelle palvelun helppous eli kaikki samalta luukulta puhuu näiden pakettien hankinnan puolesta. Itse arvostan kuitenkin enemmän sitä, että en ole operaattorin mysteeriboksin toiminnan armoilla ja pystyn täysin itse hallitsemaan omia laitteitani.

 

No, jokaisella on tietenkin vapaus itse valita ja päättää näissäkin asioissa!

Puhelimella ongelma sovelluksen kanssa, muualla toimii moitteettomasti.

Käyttäjätaso 5

Puhelimella ongelma sovelluksen kanssa, muualla toimii moitteettomasti.

Hmm. Kerrotko vielä @JuusoV  ihan tarkan puhelimen merkin ja mallin? Jos tarkka malli ei ole tiedossa, kaikissa puhelimissa lienee asetuksissa kohta Tietoja puhelimesta tms. mistä mallin voi luntata 🙂 

Eli olit aivan varmasti 1) nollannut puhelimen verkkoasetukset, sekä 2) poistanut Viaplayn sovelluksen asennuksen, käynnistänyt puhelimen uudelleen ja vasta sitten asentanut sovelluksen uudestaan? Ja nämä temput eivät auttaneet? 

Kokeilitko sovelluksen kautta jo tiputtaa videonlaatua, ja jos kokeilit, niin oliko asetuksen muuttamisella mitään vaikutusta pätkimiseen? 🤔 

Oliko pätkimistä puhelimen ja liittymän omalla mobiilidatalla, vai wifi-verkossa? Vai molemmilla? 

Tiedän kyllä nuo peruskikat ja kaikki tehty. Muutkaan sovellukset eivät varmasti toimisi jo netissä ongelmia. Laadun pudotuksella ei mitään vaikutusta. Sony Xperia 10 VI. Veikkaan että nyt ongelma jossain hz kuvan kanssa. Toimii kaikkialla muuten hyvin mutta ei tuon itse sovelluksen kautta. Esim. chromen kautta toimii mutta ärsyttää sitä kautta mennä katselemaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

@JuusoV - Olitko tarkistanut sekä sovelluksen että puhelimen ohjelmistopäivitykset, että kaikki on ajantasalla? 

 

Toista nettiyhteyttä kannattaa kyllä varmuuden vuoksi testata. Sillä, onko käytössä WiFi vai mobiilidata, voi toisinaan olla vianrajauksen kannalta suurtakin merkitystä.

Osallistu keskusteluun