Skip to main content
Vastattu

Elisa Viihteen digiboksin palautus irtisanomisen jälkeen?

  • 12. tammikuuta 2023
  • 15 kommenttia
  • 6209 katselukerrat

Itselle tuli yllätyksenä kun irtisanoin määräajan päätyttyä Elisaviihteen, että digiboksi pitää palauttaa.

Joutuuko kaikki sen palauttamaan vai osuiko minuun joku asiakaspalvelun "arvonta"?

 

Onko se pakko lähettää vai voinko kiikuttaa liikkeeseen?

 

Mitä Elisa tekee pari vuotta vanhalla boksilla?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Ekku81 kirjoitti:

Itselle tuli yllätyksenä kun irtisanoin määräajan päätyttyä Elisaviihteen, että digiboksi pitää palauttaa.

Joutuuko kaikki sen palauttamaan vai osuiko minuun joku asiakaspalvelun "arvonta"?

 

Onko se pakko lähettää vai voinko kiikuttaa liikkeeseen?

 

Mitä Elisa tekee pari vuotta vanhalla boksilla?

Premium digiboksi pitää palauttaa.

Voit kiikuttaa sen liikkeeseen.

Tuolla ohjetta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/viihde-laitteiden-palautus/

Elisa Viihde -laitteiden palautus

Mikäli sinulla Elisa Viihde Premium -palvelu, sen mukana toimitettavat laitteet on palautettava sopimuksen päättyessä takaisin Elisalle palvelun ehtojen mukaisesti. Palauttamattomista Elisa Viihde Premium -laitteista veloitamme hinnastomme mukaisen korvauksen.

Näin palautat digiboksisi

Pakkaa digiboksi, kaukosäädin, virtajohto, verkko- ja HDMI-kaapeli sopivaan laatikkoon tai kuljetuspussiin. Mikäli sopivaa laatikkoa tai kuljetuspussia ei löydy kotoasi, voit tilata palautuspussin (toimitusmaksu alk. 2,99 €) soittamalla Elisan asiakaspalveluun 010 190 240 mpm/pvm (avoinna ma-pe 8-18). Vaihtoehtoisesti voit palauttaa laitteet myös Elisan myymälään.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

15 kommenttia

  • 4585 kommenttia
  • Vastaus
  • 12. tammikuuta 2023
Ekku81 kirjoitti:

Itselle tuli yllätyksenä kun irtisanoin määräajan päätyttyä Elisaviihteen, että digiboksi pitää palauttaa.

Joutuuko kaikki sen palauttamaan vai osuiko minuun joku asiakaspalvelun "arvonta"?

 

Onko se pakko lähettää vai voinko kiikuttaa liikkeeseen?

 

Mitä Elisa tekee pari vuotta vanhalla boksilla?

Premium digiboksi pitää palauttaa.

Voit kiikuttaa sen liikkeeseen.

Tuolla ohjetta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/viihde-laitteiden-palautus/

Elisa Viihde -laitteiden palautus

Mikäli sinulla Elisa Viihde Premium -palvelu, sen mukana toimitettavat laitteet on palautettava sopimuksen päättyessä takaisin Elisalle palvelun ehtojen mukaisesti. Palauttamattomista Elisa Viihde Premium -laitteista veloitamme hinnastomme mukaisen korvauksen.

Näin palautat digiboksisi

Pakkaa digiboksi, kaukosäädin, virtajohto, verkko- ja HDMI-kaapeli sopivaan laatikkoon tai kuljetuspussiin. Mikäli sopivaa laatikkoa tai kuljetuspussia ei löydy kotoasi, voit tilata palautuspussin (toimitusmaksu alk. 2,99 €) soittamalla Elisan asiakaspalveluun 010 190 240 mpm/pvm (avoinna ma-pe 8-18). Vaihtoehtoisesti voit palauttaa laitteet myös Elisan myymälään.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3824 kommenttia
  • 12. tammikuuta 2023

N7800 boksia ei ole pakko palauttaa, mutta N7950 pitää palauttaa.


  • 431 kommenttia
  • 14. lokakuuta 2023
sakarialanne kirjoitti:

N7800 boksia ei ole pakko palauttaa, mutta N7950 pitää palauttaa.

Mihin tämä perustuu, että N7950 pitää palauttaa, eikä 7800 tartte palauttaa? Ei mitään sitten kiertelyä ja kaartelua Elisan tapaan vaan fatkaa pöyään.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3824 kommenttia
  • 14. lokakuuta 2023
starfall kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:

N7800 boksia ei ole pakko palauttaa, mutta N7950 pitää palauttaa.

Mihin tämä perustuu, että N7950 pitää palauttaa, eikä 7800 tartte palauttaa? Ei mitään sitten kiertelyä ja kaartelua Elisan tapaan vaan fatkaa pöyään.

Ei voi tarkemmin avata, mutta kyseessä on hankintasopimukseen liittyvät syyt.


Mitä ne tekevät toimimattomalla boksilla?

 


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1478 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2023
Ellunkäyttäjä kirjoitti:

Mitä ne tekevät toimimattomalla boksilla?


Tutkitaan vikaa ja mikä sen olisi voinut aiheuttaa, ja onko se jotain mitä voisi kaikkiin tai ainakin uusiin digibokseihin korjata ennaltaehkäisevästi​​​​. Jotkut digiboksit voidaan saada myös korjattua takaisin toimintaan, jolloin ne voivat pelittää esim. testilaitteina kehityksessä, sekä häiriöilmoitusten ja viankorjauksen osastoilla. 🙂 Tässä nyt pari esimerkkiä. Ei niillä toimimattomillakaan digibokseilla kannata heittää vesilintua, vähintään voimme varmistaa että rikkinäiset laitteet kierrätetään asianmukaisesti SER-jätteenä. 🔧

Kiva kun @Ellunkäyttäjä löysit tänne OmaYhteisöön, oikein lämpimästi tervetuloa vielä omasta puolestani! 😊


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2453 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2023
Ellunkäyttäjä kirjoitti:

Mitä ne tekevät toimimattomalla boksilla?

Elisan käyttämä rahoitusyhtiö saa varmaan kirjanpidossa jotakin veroetua verrattuna siihen, että olisivat lainanneet Elisalle raakoja euroja. Digiboksi saattaa siis olla rahoitusyhtiön omaisuutta.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 20. elokuuta 2024

Juurikin tätä sama asiaa pähkäilen. Vuosien jälkeen mun pitää palauttaa vanha boksi, joka on täysin museotavaraa nykyään. Siis pelkkää jätettä😀. Enkä ole edes varma onko se mulla enää tallella. Tää on niin outo tilanne😀


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 348 kommenttia
  • 20. elokuuta 2024
Hebatsu kirjoitti:

Juurikin tätä sama asiaa pähkäilen. Vuosien jälkeen mun pitää palauttaa vanha boksi, joka on täysin museotavaraa nykyään. Siis pelkkää jätettä😀. Enkä ole edes varma onko se mulla enää tallella. Tää on niin outo tilanne😀

Jos puhutaan vanhemmista Viihteistä, eli ei Premium tai Plus, niin N7800 mallin boksit toivotaan takaisin palautettavaksi, mutta sitä vanhempia (kuten N7700) ei tarvi palauttaa. 😊 Laitamalli lukee pohjan tarrassa


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 20. elokuuta 2024

Niin, mulla on sellainen laite joka pitää palauttaa. En mä muuten tähän keskusteluun vaivautuisi kommentoida 😀

 

Sopimuksessa lukee ”sisältää maksuton 4K digiboksi”. Josta sitten nyt halutaankin maksua 65€ jos ei sitä palauta🤣.

Ja tiedän, se lukee sopimuksen tilausehtojen sivuilla 19-20, että laite pitää palauttaa, ja onkin vain käytännössä vain lainassa Elisalta. Eipä tullut luettua sivuilta 19-20 tilausehtoja😂. Hyvä Elisa! 


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1028 kommenttia
  • 20. elokuuta 2024
Jaakop kirjoitti:
Hebatsu kirjoitti:

Juurikin tätä sama asiaa pähkäilen. Vuosien jälkeen mun pitää palauttaa vanha boksi, joka on täysin museotavaraa nykyään. Siis pelkkää jätettä😀. Enkä ole edes varma onko se mulla enää tallella. Tää on niin outo tilanne😀

Jos puhutaan vanhemmista Viihteistä, eli ei Premium tai Plus, niin N7800 mallin boksit toivotaan takaisin palautettavaksi, mutta sitä vanhempia (kuten N7700) ei tarvi palauttaa. 😊 Laitamalli lukee pohjan tarrassa

Mistä lähtien pitää myös N7800 boksit palauttaa? Ei missään ole kaiketi tuollaista sanottu, aiemmin oli niin, että kaikki Classic-boksit, N7800 mukaanlukien, siirtyi asiakkaan omaisuudeksi määräaikaisuuden jälkeen. Ei sillä että ainakaan toistaiseksi olisi luopumassa Viihteestä mutta särähti tuo silmääni.


  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 20. elokuuta 2024
Jaakop kirjoitti:
Hebatsu kirjoitti:

Juurikin tätä sama asiaa pähkäilen. Vuosien jälkeen mun pitää palauttaa vanha boksi, joka on täysin museotavaraa nykyään. Siis pelkkää jätettä😀. Enkä ole edes varma onko se mulla enää tallella. Tää on niin outo tilanne😀

Jos puhutaan vanhemmista Viihteistä, eli ei Premium tai Plus, niin N7800 mallin boksit toivotaan takaisin palautettavaksi, mutta sitä vanhempia (kuten N7700) ei tarvi palauttaa. 😊 Laitamalli lukee pohjan tarrassa

 

”toivotaan takaisin palautettaviksi”

 

Mitä tämä tarkoittaa, ei kai siellä vain toiveiden varassa niitä takaisin pyydetä? 

 

Kyllä mulle ihan 65€ lasku tulee jos en löydä tätä vanhaa boksia ja palauta sitä. Ei kai tuossa toivomisesta voida puhua Elisan puolelta. 


  • 4585 kommenttia
  • 20. elokuuta 2024
Hebatsu kirjoitti:
Jaakop kirjoitti:
Hebatsu kirjoitti:

Juurikin tätä sama asiaa pähkäilen. Vuosien jälkeen mun pitää palauttaa vanha boksi, joka on täysin museotavaraa nykyään. Siis pelkkää jätettä😀. Enkä ole edes varma onko se mulla enää tallella. Tää on niin outo tilanne😀

Jos puhutaan vanhemmista Viihteistä, eli ei Premium tai Plus, niin N7800 mallin boksit toivotaan takaisin palautettavaksi, mutta sitä vanhempia (kuten N7700) ei tarvi palauttaa. 😊 Laitamalli lukee pohjan tarrassa

 

”toivotaan takaisin palautettaviksi”

 

Mitä tämä tarkoittaa, ei kai siellä vain toiveiden varassa niitä takaisin pyydetä? 

 

Kyllä mulle ihan 65€ lasku tulee jos en löydä tätä vanhaa boksia ja palauta sitä. Ei kai tuossa toivomisesta voida puhua Elisan puolelta. 

Tuolla on ne mitkä pitää palauttaa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/viihde-laitteiden-palautus/

Mikäli sinulla on Elisa Viihde Premium tai Elisa Viihde Plus -palvelu, sen mukana toimitettavat laitteet on palautettava sopimuksen päättyessä takaisin Elisalle palvelun ehtojen mukaisesti. Palauttamattomista Elisa Viihde Premium -laitteista veloitamme hinnastomme mukaisen korvauksen.

Parikin kertaa mainittu aiempana ketjussa, että

N7800 digiboksia ei ole pakko palauttaa, mutta halutessaan voi.

N7700 digiboksia ei tarvitse missään tapauksessa.

Hinnastossakaan ei ole mainittu, kuin Premium ja Plus

 


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 4. joulukuuta 2024

Minulle sanottiin 2 vuotta sitten ettei tarvitse palauttaa, tänään 4 päivää päättymisen jälkeen tuli viesti palauta tai maksa.


  • 4585 kommenttia
  • 4. joulukuuta 2024
SnaFu kirjoitti:

Minulle sanottiin 2 vuotta sitten ettei tarvitse palauttaa, tänään 4 päivää päättymisen jälkeen tuli viesti palauta tai maksa.

 

 

Oliko kenties puhelinmyyjä kuka sanoi ja unohti mainita, että maksaa, jos ei palauta.

Premium boksi on pitänyt palauttaa silloinkin 2 vuotta sitten.