Skip to main content
Vastattu

Elisa Viihteen kanavat ei näy

  • 13. joulukuuta 2024
  • 11 kommenttia
  • 462 katselukerrat

Hei. Elisa viihde boxista ei näy tv kanavia ollenkaan. aluksi kun otin käyttöön toimi, mutta ei enää.

EDIT: 13.12.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Jaakop

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Hemmo68

Sain lopulta toimimaan yksinkertaisella toimella. Muutin reitittimen yhteyden takaisin ensisijaiseen 5g yhteyteen. Oli aluksi tämä yhteys määrittäessä viihdettä käyttöön. Vaihdoin 4g kun on meillä nopeampi. Tiedän ettei pitäis olla merkitystä, mutta alkoi toimimaan kun 5g vaihdoin ja nyt toimii kuin junan vessa.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

11 kommenttia

JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1047 kommenttia
  • 13. joulukuuta 2024
Hemmo68 kirjoitti:

Hei. Elisa viihde boxista ei näy tv kanavia ollenkaan. aluksi kun otin käyttöön toimi, mutta ei enää.

Kerro vähän tarkemmin mitä yrität katsoa, ja onko sulla nettiyhteys mikä ja miten kytketty digiboksiin? Entä oletko kytkenyt antennijohdon (digiboksi toimii myös ilman sitä, huom!)? Ja oletko kokeillut tehdasasetusten palatusta sekä mahdollisesti sisäisen muistin alustusta? Entä oletko kokeillut irrottaa virtajohdon ja laittaa takaisin? Kerro myös mikä boksi sulla on käytössä eli onko vanhaa N7800 mallia, Premium eli N7950 vaiko Viihde Plus-boksi?

 

Tässä lisää vinkkejä ongelmatilanteisiin:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/viihde-ongelmatilanteet/
 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 13. joulukuuta 2024

Elisa Viihde Plus (B866) käytössä. Elikkäs normi tv kanavia 1, 2, 3…. ym. sammutettu on tehdasasetukset on palautettu. aluksi toimi. antennia ei ole käytössä. yhteys netinkautte boxiin

 


  • 4706 kommenttia
  • 13. joulukuuta 2024
Hemmo68 kirjoitti:

Elisa Viihde Plus (B866) käytössä. Elikkäs normi tv kanavia 1, 2, 3…. ym. sammutettu on tehdasasetukset on palautettu. aluksi toimi. antennia ei ole käytössä. yhteys netinkautte boxiin

 

Kokeile modeemin uudelleenkäynnistystä.

Yhdistä boksi modeemiin verkkokaapelilla, jos ei ole.

Tuolla:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/viihde-kanavapaikat/

“Elisa Viihde Plus -palvelussa kanavat virittyvät aina nettiyhteyden kautta.”

(Jos merkitystä)

Voihan tehdä vaikka vika/häiriöilmoituksen, niin varmaan selviää:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaihtoehtoja:

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus (muut)

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/Häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden

arjet, pyhät.

Omaelisassa

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset>Elisa viihde

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2024

Olen nyt tehnyt kaiken ohjeiden mukaisia kokeiluja. tv kanavat ei näy boxilla ollenkaan. mihinkähän tän voi lähettää takaisin. oli kk kokeilu jakso. en tarvitse tälläistä.


  • 4706 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2024
Hemmo68 kirjoitti:

Olen nyt tehnyt kaiken ohjeiden mukaisia kokeiluja. tv kanavat ei näy boxilla ollenkaan. mihinkähän tän voi lähettää takaisin. oli kk kokeilu jakso. en tarvitse tälläistä.

Muista perua tilaus ennen kokeilujakson päättymistä, muuten jatkuu

24kk määräaikaisena.

Tuolla palautusohjetta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/viihde-laitteiden-palautus/


error404
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 366 kommenttia
  • 16. joulukuuta 2024

Äh, kurja kuulla ongelmista 😕 Normaalisti nuo tv-kanavat Plussalla pelittävät kyllä ihan hyvin.

 

Mitä tarkalleen ottaen tapahtuu/lukee/näkyy, jos menet vaikka MTV3 -kanavapaikalle?  Jos boksin kautta menee Asetukset - Lisätiedot - Päivitä ja käynnistä uudelleen, niin onko tällä mitään vaikutusta kanavien näkyvyyteen?

 

Tervetuloa OmaYhteisöön vielä ​@Hemmo68


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 16. joulukuuta 2024

Kun antaa aikansa olla päällä niin tuo tuler ruutuun. Toista tvtä ja muita johtoja on jo kokeiltu.

 

something went wrong (vs999:0x3ea), please try again later...


  • 4706 kommenttia
  • 16. joulukuuta 2024
Hemmo68 kirjoitti:

Kun antaa aikansa olla päällä niin tuo tuler ruutuun. Toista tvtä ja muita johtoja on jo kokeiltu.

 

something went wrong (vs999:0x3ea), please try again later...

Oletkin jo kokeillut johtoja ja toista TV: kin.

Tuolla ketjussa samaa vaivaa:

(VS999:0x3e8) herja

Pieni ote:

“Tuo viittaa HDCP-virheeseen. Voisi koittaa toista HDMI-kaapelia tai toista porttia televisiossa.”

 

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • 16. joulukuuta 2024

Myös toista porttia on kokeiltu.
 


error404
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 366 kommenttia
  • 16. joulukuuta 2024

Kerroit että muita johtoja on jo kokeiltu, niin ihan varmistan vain että oliko siis jo toinen HDMI-johtokin kokeiltu ​@Hemmo68?


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 5 kommenttia
  • Vastaus
  • 16. joulukuuta 2024

Sain lopulta toimimaan yksinkertaisella toimella. Muutin reitittimen yhteyden takaisin ensisijaiseen 5g yhteyteen. Oli aluksi tämä yhteys määrittäessä viihdettä käyttöön. Vaihdoin 4g kun on meillä nopeampi. Tiedän ettei pitäis olla merkitystä, mutta alkoi toimimaan kun 5g vaihdoin ja nyt toimii kuin junan vessa.