Skip to main content
Eilen 30.5.2019 huomasin, että Elisa Viihteen HBO Nordic -palvelun käyttöliittymä (huom. digiboksilla käytettynä) oli muuttunut. Ilmeisesti joku päivitys, ajattelin. Vasemman laidan navigaation oli ilmestynyt uusia asioita ja poistunut vanhoja. Mm. "Sinulle suositellut" -kohta, josta pääsi aina kätevästi katsomaan uusimpia jaksoja itse katsomistaan sarjoista, oli kadonnut.



Harmillinen käyttökokemuspäivitys, ajattelin, mutta tämä oli vasta alkua. Palveluhan ei siis toimi enää kunnolla ollenkaan. Mitä tahansa sarjaa yritin katsoa (huom. latausajat myös aiempaa pidemmät), ohjelmien katsomien keskeytyi yleensä parin-kolmen minuutin sisällä virheilmoitukseen, jonka seurauksena palvelu heitti ulos ohjelmasta HBO:n etusivulle.



Huom. kaikki muut palvelut toimivat moitteettomasti: Areena, Tallenteet, jne. Joten kyse ei ole omasta verkkoyhteydestäni. Selvittelin asiaa hetken asiakaspalvelun kanssa, ja siellä ei tunnuttu tietävän tästä HBO-ongelmasta mitään. Epäilivät omaa modeemiani, mutta siitä ei nyt ole kyse, koska yhteys ulos sekä Wifini toimivat täysin normaalisti ja pätkimättä KAIKESSA muussa paitsi HBO:ssa.



Mielenkiintoisinta tässä on se, että tämä toimimattomuus alkoi heti kun HBO Nordicin käyttöliittymä oli päivittynyt Elisa Viihteessä. Ei voine olla sattumaa? Olisiko kellään ideoita, mistä on kyse?
Update: testasin HBO Nordicia verkkoselaimen kautta (elisaviihde.fi), ja sieltä se tuntuu toimivan. Käyttöliittymä-/navigaatiouudistus sielläkin tosin tapahtunut.



Olen myös asiakaspalvelun ohjeiden mukaisesti palauttanut tehdasasetukset digiboksiin, ja sen päivitykset ovat myös uusimmat.



En ymmärrä, mistä voi olla kyse. Anyone?
Kiitokset tarkasta ongelman kuvauksesta 🙂 Tuosas nyt ainoa oikeastaan mikä tulee mieleen, on että olitko koittanut nollailla nuo laitteesi (digiboksi+modeemi)? Lähinnä sillä tuota puolta mietin, kun ei olisi ensimmäinen kerta kun jotain jää jumiin (tai aiempaa jumia paljastuu) kun päivitys tapahtuu
Kiitokset tarkasta ongelman kuvauksesta 🙂 Tuosas nyt ainoa oikeastaan mikä tulee mieleen, on että olitko koittanut nollailla nuo laitteesi (digiboksi+modeemi)? Lähinnä sillä tuota puolta mietin, kun ei olisi ensimmäinen kerta kun jotain jää jumiin (tai aiempaa jumia paljastuu) kun päivitys tapahtuu



Kuten tuossa yllä totesin, "Olen myös asiakaspalvelun ohjeiden mukaisesti palauttanut tehdasasetukset digiboksiin, ja sen päivitykset ovat myös uusimmat."



Samoin olen resetoinut modeemin tehdasasetuksiin. Sain toki nämä neuvot ensimmäisenä jo asiakaspalveluun soittaessani eilen illalla.



Operaatiot eivät ole kuitenkaan auttaneet – tänään siis sama ongelma jatkuu digiboksin kautta katsottuna.



En usko, että on sattumaa, että HBO on alkanut pätkiä samaan aikaan kun sen toiminnallisuutta on uusittu? Tämä on ensimmäinen kerta koskaan, kun moista on itselläni tapahtunut, ja painotan vielä: pätkiminen siis tosiaan alkoi samaan aikaan kun HBO:n käyttöliittymä/navigaatio muuttui digiboksissa.
P.s. Jos tämä keskustelu on vahingossa avattu väärään paikkaan (koskee siis digiboksia ensisijaisesti), moderaattori saa puolestani siirtää sen oikeaan ryhmään. 🙂 Kiitos.
Lähinnä tuota juuri tarkoitin että oliko noiden ohella muutkin temput jo koitettu 🙂 Tuossa sainkin jo samalla selviteltyä että tuolla oli meidän puolella ilmennyttä haastetta tuossa (en ollut kerennyt kuulla tuosta vielä) ja tämän osalta tilanteen pitäisi olla paremmalla tolalla jo :)



OT: Kiitos huomiosta 😃 Meni itellä ohi että väärä kategoria, siirtelin 🙂
Kiitos vastauksista. Vika jatkuu edelleen. Soitin uudelleen asiakaspalveluun, ja siellä kerrottiin, että aiheesta oli tullut muitakin ilmoituksia. Ilmeisesti myös Aitiossa vastaavia ongelmia: latausajat pitkiä, haku ei toimi ja/tai käyttöliittymä hajoaa, jatkuvia yhteysvirheitä toistossa jne. Samaan aikaan Areena ja tallenteet jne. toimivat moitteettomasti ja verkkoyhteys on tasainen ja hyvä.



Asiakaspalvelu kertoikin, että "vika ei ole teidän laitteissanne", ja oli kuulemma tehnyt päivystäjälle asiasta ilmoituksen. Oli toiveikas, että asia saataisiin tulevan yön aikana korjattua. Toivotaan parasta.
Kiitos vastauksista. Vika jatkuu edelleen. Soitin uudelleen asiakaspalveluun, ja siellä kerrottiin, että aiheesta oli tullut muitakin ilmoituksia. Ilmeisesti myös Aitiossa vastaavia ongelmia: latausajat pitkiä, haku ei toimi ja/tai käyttöliittymä hajoaa, jatkuvia yhteysvirheitä toistossa jne. Samaan aikaan Areena ja tallenteet jne. toimivat moitteettomasti ja verkkoyhteys on tasainen ja hyvä.



Asiakaspalvelu kertoikin, että "vika ei ole teidän laitteissanne", ja oli kuulemma tehnyt päivystäjälle asiasta ilmoituksen. Oli toiveikas, että asia saataisiin tulevan yön aikana korjattua. Toivotaan parasta.




Millainen on tilanne nyt? 🙂


Kiitos vastauksista. Vika jatkuu edelleen. Soitin uudelleen asiakaspalveluun, ja siellä kerrottiin, että aiheesta oli tullut muitakin ilmoituksia. Ilmeisesti myös Aitiossa vastaavia ongelmia: latausajat pitkiä, haku ei toimi ja/tai käyttöliittymä hajoaa, jatkuvia yhteysvirheitä toistossa jne. Samaan aikaan Areena ja tallenteet jne. toimivat moitteettomasti ja verkkoyhteys on tasainen ja hyvä.



Asiakaspalvelu kertoikin, että "vika ei ole teidän laitteissanne", ja oli kuulemma tehnyt päivystäjälle asiasta ilmoituksen. Oli toiveikas, että asia saataisiin tulevan yön aikana korjattua. Toivotaan parasta.
Millainen on tilanne nyt? :)




Kiitos kysymästä, ongelma jatkuu. Kävin tänään asiaa vielä uudelleen läpi asiakaspalvelun kanssa, teimme mm. pakotetun ohjelmapäivityksen digiboksiin. Ei apua. Edelleen kaikki muut palvelut toimivat moitteettomasti, mutta HBO Nordic digiboksin kautta käytettynä heittää parin minuutin katsomisen jälkeen ohjelmasta ns. pihalle, ja viestinä sama vanha ylimalkainen "Ohjelman katsomisessa ongelmia, yritä myöhemmin uudelleen."



Nyt sitten kokeillaan vielä uuden digiboksin vaihtamista nykyisen tilalle. Saan Elisalta postissa uuden, jota sitten kokeilen. Sormet ristissä, että ongelma ratkeaisi viimeistään sillä. Mikään muu ei ole tähän mennessä auttanut.




Kiitos vastauksista. Vika jatkuu edelleen. Soitin uudelleen asiakaspalveluun, ja siellä kerrottiin, että aiheesta oli tullut muitakin ilmoituksia. Ilmeisesti myös Aitiossa vastaavia ongelmia: latausajat pitkiä, haku ei toimi ja/tai käyttöliittymä hajoaa, jatkuvia yhteysvirheitä toistossa jne. Samaan aikaan Areena ja tallenteet jne. toimivat moitteettomasti ja verkkoyhteys on tasainen ja hyvä.



Asiakaspalvelu kertoikin, että "vika ei ole teidän laitteissanne", ja oli kuulemma tehnyt päivystäjälle asiasta ilmoituksen. Oli toiveikas, että asia saataisiin tulevan yön aikana korjattua. Toivotaan parasta.
Millainen on tilanne nyt? :)
Kiitos kysymästä, ongelma jatkuu. Kävin tänään asiaa vielä uudelleen läpi asiakaspalvelun kanssa, teimme mm. pakotetun ohjelmapäivityksen digiboksiin. Ei apua. Edelleen kaikki muut palvelut toimivat moitteettomasti, mutta HBO Nordic digiboksin kautta käytettynä heittää parin minuutin katsomisen jälkeen ohjelmasta ns. pihalle, ja viestinä sama vanha ylimalkainen "Ohjelman katsomisessa ongelmia, yritä myöhemmin uudelleen."



Nyt sitten kokeillaan vielä uuden digiboksin vaihtamista nykyisen tilalle. Saan Elisalta postissa uuden, jota sitten kokeilen. Sormet ristissä, että ongelma ratkeaisi viimeistään sillä. Mikään muu ei ole tähän mennessä auttanut.




Okei 🙂 Kun saat uuden laitteen käyttöön niin mikäli ongelma vielä jatkuu niin ilmoittele tännekin päin niin katsotaan vielä tarkemmin tilannetta. 🙂
Uusi digiboksi asennettu. Virhe ei ole enää esiintynyt toistuvasti – vain yhden ainoan kerran muutaman jakson katselun aikana eilen illalla. Oletan ja toivon siis, että vika oli boksissa, ja kyseinen häiriö ei jatka enää esiintymistään. Kiitos avusta täälläkin.