Vastattu

Korvaukset

  • 18 August 2020
  • 9 kommenttia
  • 977 katselukerrat

Miksi Elisa ei tiedota mistä voi hakea korvausta viihteen katkosta? Siis kunnon rahallista korvausta, ei mitään **** leffalippuja. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 19 August 2020, 09:40

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Miksi Elisa ei tiedota mistä voi hakea korvausta viihteen katkosta? Siis kunnon rahallista korvausta, ei mitään **** leffalippuja. 

Jos laittelet meille yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi niin voimme katsoa mahdollisia hyvityksiä sitä kautta. 

Hei ihmiset, laittakaa tänne millaisia korvauksia olette saaneet siitä Elisa viihteen katkosta? Mulle tarjottiin thtä leffalippua ja kun pyysin korvauksen rahana, tarjoavat 3 euroa🙄 Aivan sairas firma.. 

Käyttäjätaso 2

Eipä ole mitään korvauksia tarjottu.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Hei ihmiset, laittakaa tänne millaisia korvauksia olette saaneet siitä Elisa viihteen katkosta? Mulle tarjottiin thtä leffalippua ja kun pyysin korvauksen rahana, tarjoavat 3 euroa🙄 Aivan sairas firma.. 

Minkälaisesta korvauksesta olit haaveillut? Palvelu toimi ilmeisesti kuitenkin samanaikaisesti matkaviestimillä, joten täydellinen katko se ei ollut. Kuluttajan sopimusehdoissa määritellään vakiokorvaus, jota voit myös hakea.

Elisan yleiset sopimusehdot kuluttaja-asiakkaalle

Tuo leffalippu on aika linjassa vakiokorvauksen kanssa sillä oletuksella, että ellun tarjoama lippu käy asiakkaan lähellä sijaitseviin elokuvateattereihin.

En tällä kommentillani halua millään tapaa puolustella pörssiyhtiötä, jonka pääasiallisena tarkoituksena on tuottaa rahaa osakkailleen. Televiestintä ja viihdehörhöilyt ovat vain välineitä, joilla euroja lapetaan meidän osakkeenomistajien pohjattomaan laariin.

Täysin toinen asia olisi pohtia, mihin kehitykulku olisi vienyt, jos perusinfra kuten televiestintäverkot olisi pidetty tarkemmin valtion ohjauksessa.

Hei ihmiset, laittakaa tänne millaisia korvauksia olette saaneet siitä Elisa viihteen katkosta? Mulle tarjottiin thtä leffalippua ja kun pyysin korvauksen rahana, tarjoavat 3 euroa🙄 Aivan sairas firma.. 

Minkälaisesta korvauksesta olit haaveillut? Palvelu toimi ilmeisesti kuitenkin samanaikaisesti matkaviestimillä, joten täydellinen katko se ei ollut. Kuluttajan sopimusehdoissa määritellään vakiokorvaus, jota voit myös hakea.

Elisan yleiset sopimusehdot kuluttaja-asiakkaalle

Tuo leffalippu on aika linjassa vakiokorvauksen kanssa sillä oletuksella, että ellun tarjoama lippu käy asiakkaan lähellä sijaitseviin elokuvateattereihin.

En tällä kommentillani halua millään tapaa puolustella pörssiyhtiötä, jonka pääasiallisena tarkoituksena on tuottaa rahaa osakkailleen. Televiestintä ja viihdehörhöilyt ovat vain välineitä, joilla euroja lapetaan meidän osakkeenomistajien pohjattomaan laariin.

Täysin toinen asia olisi pohtia, mihin kehitykulku olisi vienyt, jos perusinfra kuten televiestintäverkot olisi pidetty tarkemmin valtion ohjauksessa.

Näin huononäköisenä ei tv:n katsominen kännykästä ei onnistu. Asiakkaat joutuivat käyttämään aikaa ja vaivaa saadakseen palvelun toimimaan. Kyse ei ole niinkään summasta kuin siitä miten asiakkaita kohdellaan, mielestäni 3e on vitsi. Ja leffalippu käy vain viihteen omaan vuokraamoon. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Tuo leffalippu on aika linjassa vakiokorvauksen kanssa sillä oletuksella, että ellun tarjoama lippu käy asiakkaan lähellä sijaitseviin elokuvateattereihin.

 

Minä luulen, että tuo tarjottu leffalippu on Elisa Viihteen vuokraamoon, josta saa tiketillä yhden elokuvan vuokrauksen ilmaiseksi. Mistään elokuvateatteriin käyvästä lipusta tuskin on tässä tapauksessa kyse.

 

Se, että palvelu on osittain pois käytöstä, ei vielä välttämättä muodosta operaattorille korvausvelvollisuutta tai ainakaan kovin suuriin korvauksiin operaattorin ei tarvitse lähteä. Jos koko palvelu olisi täydellisesti pois pelistä tai itse Internet-yhteys olisi alhaalla operaattorista johtuvista syistä useita päiviä tai jopa viikkoja putkeen, olisi asiakkaalla tällöin painavampi syy saada korvauksia. Tuo aiemmin mainittu vakiokorvaus on yleensä 20€/alkava viikko ja se yleensä vaatii sitten vähän suurempaa ongelmaa, jonka lisäksi asiakkaan on pitänyt tehdä tästä itse vikailmoitus operaattorille.

 

Itse olen joskus tuon hyvityksen saanut. Syynä oli se, että meitä palveleva tukiasema meni risaksi ja se oli useita viikkoja pois käytöstä. Tästä syystä puhelimella ei voinut kotona ollessa soitella saati, että tulevat puhelut olisivat tulleet läpi.

 

Eli, jos tilanne on ollut se, että Viihteen digiboksit on pois pelistä, mutta mobiililaitteilla (ja/tai tietokoneella) käyttö onnistuu ongelmitta, ei mielestäni operaattorin tarvitse ilmaista vuokrausta suurempaa korvausta tästä asiakkaalle antaa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

OT: Elän vielä menneisyydessä, jossa aikaa ennen koronaa oli kai tapana joskus käydä ulkona elävissä kuvissa. ;)  En juuri katso näköradiota, joten ellun Viihde leffavuokrauksineen ei tullut kirjoitushetkellä mieleen. Applen vastaavaa tunnustan joskus käyttäneeni.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Ei ole korvauksista kuulunut mitään. 

Juu ei ehkä tarvitse mutta kilpailu on tällä alalla kovaa ja luulisi hyvien asiakassuhteiden olevan kullan arvoisia. Itse olen ollut Elisan asiakas yli 5 vuotta ja harmeja on vähän väliä. Olen päättänyt siirtyä kilpailijan asiakkaaksi. Jäi tosta katkosta vielä sellainen vika boksiin ettei se käynnisty ilman virtajohdon irrotusta ja se tarkoittaa 5 min odottelua että yhdistää nettiin ja pääsee tallenteisiin tai maksukanaville..