Ostin uuden puhelimen ja päätin samalla päivittää liittymät. Vierailin Elisan liikkeessä 7.8. ja sain hyvän tarjouksen, johon sisältyi myös Elisa Viihde Premium. Tämä siis kahden mobiililiittymän (puhelimeen ja kotiin) lisäksi. Katselin vanhalta boxilta tallenteita ensin pois ja yritin asentaa Viihde Premiumin 18.8. Tämä ei kuitenkaan onnistunut ja laitoin viestiä OmaElisan kautta, johon vastattiin 21.8. Ongelma ei ole poistunut, boxi ei edelleenkään toimi (vanha digiboxini kuitenkin toimii samalla paikalla täysin moitteettomasti). Sitä on kokeiltu myös eri osoitteessa kahden eri TV:n kanssa, ei toimi. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia toimenpiteitä mitä mm. OmaYhteisössä on suositeltu (tehdasasetusten palautus, virrat pois ja takaisin, kaukosäätimen resetointi jne.). Huomasin myös että joillekin on lähetetty uusi boxi (tai kaukosäädin) viallisten tilalle. Niinpä menin Elisan liikkeeseen tiistaina 25.8. toimimattoman boxin kanssa ja odotin, että saisin toimivan paketin tilalle. Tai että joku edes tutkisi ja kokeilisi mikä voi olla vikana. Mutta ei, asiakaspalvelija kertoi että he eivät voi antaa uutta tilalle, vaan tästä täytyy tehdä vikailmoitus. Ja että joku lähettää minulle tekstiviestin ja kun vastaan siihen, niin hän soittaa minulle tunnin sisällä (tässä vaiheessa siis pitäisi olla kotona ja laitteet paikoillaan) ja yritetään korjata vikaa. Kysyin että milloin saan tämän viestin ja asiakaspalvelija sanoi että saman päivän aikana. Poistuin siis viallisen boxin kanssa takaisin kotiin. Nyt on torstai ja viestiä ei ole kuulunut. Yhteystiedot tuskin voi olla väärin, koska mainokset ja laskut kyllä tulee perille. Ja henkilöllisyys myös tarkastettiin myymälässä.
Mikä sitten on vialla? Liitettyäni boxin toimintaan TV herjaa ettei löydä signaalia (kaikkia mahdollisia tv:n lähteitä on kokeiltu monta kertaa ja tarkastettu myös että johdot on kunnolla paikallaan). Boxissa palaa sininen valo, joka ei sammu kaukosäätimestä, eikä virtapainikkeesta (en tiedä onko tuon valon tarkoitus sitten palaa koko ajan kun en ole saanut sitä vielä toimimaan), ainoastaan kun ottaa johdon pois seinästä. Kaukosäätimessä on punainen valo (infrapuna) eli ilmeisesti se ei yhdisty boxiin automaattisesti. Olen yrittänyt purkaa kaukosäätimen linkityksen useamman kerran (txt + peruutus). Ensin tuntuu että yhteys löytyy (vihreä valo) mutta muutaman painalluksen jälkeen se tippuu taas infrapunalle (punainen). Tuntuisi siis että vaikka boxissa palaakin sininen valo, niin se ei olisi varsinaisesti päällä. Ja koska tv-ruudulla näkyy, että signaalia ei löydy, niin en voi yrittää muuttaa mitään boxin asetuksiakaan.
Eli kaikkea mahdollista ja mahdotonta on yritetty. Yhteyttä ei ole ja boxi ei toimi. Laskua maksan kuitenkin koko ajan. Eikö siis ole mitenkään mahdollista, että saisin uuden laitteen viallisen tilalle? Se vaadittava vikailmoituskin kun on nyt tehty. Vai mitä tässä pitäisi vielä kokeilla..?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi
Katso alkuperäinen viesti