Vastattu

Premium-boxi ei toimi

  • 27 August 2020
  • 5 kommenttia
  • 934 katselukerrat

Ostin uuden puhelimen ja päätin samalla päivittää liittymät. Vierailin Elisan liikkeessä 7.8. ja sain hyvän tarjouksen, johon sisältyi myös Elisa Viihde Premium. Tämä siis kahden mobiililiittymän (puhelimeen ja kotiin) lisäksi. Katselin vanhalta boxilta tallenteita ensin pois ja yritin asentaa Viihde Premiumin 18.8. Tämä ei kuitenkaan onnistunut ja laitoin viestiä OmaElisan kautta, johon vastattiin 21.8. Ongelma ei ole poistunut, boxi ei edelleenkään toimi (vanha digiboxini kuitenkin toimii samalla paikalla täysin moitteettomasti). Sitä on kokeiltu myös eri osoitteessa kahden eri TV:n kanssa, ei toimi. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia toimenpiteitä mitä mm. OmaYhteisössä on suositeltu (tehdasasetusten palautus, virrat pois ja takaisin, kaukosäätimen resetointi jne.). Huomasin myös että joillekin on lähetetty uusi boxi (tai kaukosäädin) viallisten tilalle. Niinpä menin Elisan liikkeeseen tiistaina 25.8.  toimimattoman boxin kanssa ja odotin, että saisin toimivan paketin tilalle. Tai että joku edes tutkisi ja kokeilisi mikä voi olla vikana. Mutta ei, asiakaspalvelija kertoi että he eivät voi antaa uutta tilalle, vaan tästä täytyy tehdä vikailmoitus. Ja että joku lähettää minulle tekstiviestin ja kun vastaan siihen, niin hän soittaa minulle tunnin sisällä (tässä vaiheessa siis pitäisi olla kotona ja laitteet paikoillaan) ja yritetään korjata vikaa. Kysyin että milloin saan tämän viestin ja asiakaspalvelija sanoi että saman päivän aikana. Poistuin siis viallisen boxin kanssa takaisin kotiin. Nyt on torstai ja viestiä ei ole kuulunut. Yhteystiedot tuskin voi olla väärin, koska mainokset ja laskut kyllä tulee perille. Ja henkilöllisyys myös tarkastettiin myymälässä.

 

Mikä sitten on vialla? Liitettyäni boxin toimintaan TV herjaa ettei löydä signaalia (kaikkia mahdollisia tv:n lähteitä on kokeiltu monta kertaa ja tarkastettu myös että johdot on kunnolla paikallaan). Boxissa palaa sininen valo, joka ei sammu kaukosäätimestä, eikä virtapainikkeesta (en tiedä onko tuon valon tarkoitus sitten palaa koko ajan kun en ole saanut sitä vielä toimimaan), ainoastaan kun ottaa johdon pois seinästä. Kaukosäätimessä on punainen valo (infrapuna) eli ilmeisesti se ei yhdisty boxiin automaattisesti. Olen yrittänyt purkaa kaukosäätimen linkityksen useamman kerran (txt + peruutus). Ensin tuntuu että yhteys löytyy (vihreä valo) mutta muutaman painalluksen jälkeen se tippuu taas infrapunalle (punainen). Tuntuisi siis että vaikka boxissa palaakin sininen valo, niin se ei olisi varsinaisesti päällä. Ja koska tv-ruudulla näkyy, että signaalia ei löydy, niin en voi yrittää muuttaa mitään boxin asetuksiakaan. 

 

Eli kaikkea mahdollista ja mahdotonta on yritetty. Yhteyttä ei ole ja boxi ei toimi. Laskua maksan kuitenkin koko ajan. Eikö siis ole mitenkään mahdollista, että saisin uuden laitteen viallisen tilalle? Se vaadittava vikailmoituskin kun on nyt tehty. Vai mitä tässä pitäisi vielä kokeilla..?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 31 August 2020, 15:27

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Ostin uuden puhelimen ja päätin samalla päivittää liittymät. Vierailin Elisan liikkeessä 7.8. ja sain hyvän tarjouksen, johon sisältyi myös Elisa Viihde Premium. Tämä siis kahden mobiililiittymän (puhelimeen ja kotiin) lisäksi. Katselin vanhalta boxilta tallenteita ensin pois ja yritin asentaa Viihde Premiumin 18.8. Tämä ei kuitenkaan onnistunut ja laitoin viestiä OmaElisan kautta, johon vastattiin 21.8. Ongelma ei ole poistunut, boxi ei edelleenkään toimi (vanha digiboxini kuitenkin toimii samalla paikalla täysin moitteettomasti). Sitä on kokeiltu myös eri osoitteessa kahden eri TV:n kanssa, ei toimi. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia toimenpiteitä mitä mm. OmaYhteisössä on suositeltu (tehdasasetusten palautus, virrat pois ja takaisin, kaukosäätimen resetointi jne.). Huomasin myös että joillekin on lähetetty uusi boxi (tai kaukosäädin) viallisten tilalle. Niinpä menin Elisan liikkeeseen tiistaina 25.8.  toimimattoman boxin kanssa ja odotin, että saisin toimivan paketin tilalle. Tai että joku edes tutkisi ja kokeilisi mikä voi olla vikana. Mutta ei, asiakaspalvelija kertoi että he eivät voi antaa uutta tilalle, vaan tästä täytyy tehdä vikailmoitus. Ja että joku lähettää minulle tekstiviestin ja kun vastaan siihen, niin hän soittaa minulle tunnin sisällä (tässä vaiheessa siis pitäisi olla kotona ja laitteet paikoillaan) ja yritetään korjata vikaa. Kysyin että milloin saan tämän viestin ja asiakaspalvelija sanoi että saman päivän aikana. Poistuin siis viallisen boxin kanssa takaisin kotiin. Nyt on torstai ja viestiä ei ole kuulunut. Yhteystiedot tuskin voi olla väärin, koska mainokset ja laskut kyllä tulee perille. Ja henkilöllisyys myös tarkastettiin myymälässä.

 

Mikä sitten on vialla? Liitettyäni boxin toimintaan TV herjaa ettei löydä signaalia (kaikkia mahdollisia tv:n lähteitä on kokeiltu monta kertaa ja tarkastettu myös että johdot on kunnolla paikallaan). Boxissa palaa sininen valo, joka ei sammu kaukosäätimestä, eikä virtapainikkeesta (en tiedä onko tuon valon tarkoitus sitten palaa koko ajan kun en ole saanut sitä vielä toimimaan), ainoastaan kun ottaa johdon pois seinästä. Kaukosäätimessä on punainen valo (infrapuna) eli ilmeisesti se ei yhdisty boxiin automaattisesti. Olen yrittänyt purkaa kaukosäätimen linkityksen useamman kerran (txt + peruutus). Ensin tuntuu että yhteys löytyy (vihreä valo) mutta muutaman painalluksen jälkeen se tippuu taas infrapunalle (punainen). Tuntuisi siis että vaikka boxissa palaakin sininen valo, niin se ei olisi varsinaisesti päällä. Ja koska tv-ruudulla näkyy, että signaalia ei löydy, niin en voi yrittää muuttaa mitään boxin asetuksiakaan. 

 

Eli kaikkea mahdollista ja mahdotonta on yritetty. Yhteyttä ei ole ja boxi ei toimi. Laskua maksan kuitenkin koko ajan. Eikö siis ole mitenkään mahdollista, että saisin uuden laitteen viallisen tilalle? Se vaadittava vikailmoituskin kun on nyt tehty. Vai mitä tässä pitäisi vielä kokeilla..?

Hei @fiorenza ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Pahoittelen alkuun tuota uuden boksin asettamaa estettä ja ettei tuota apupuhelua ole suunnaltamme kuulunut, mutta voimme tottakai jatkaa ongelman selvitystä tätä kautta. Sanoit, että olet TV:n kuvalähteet käynyt läpi niin oletko vaihtanut myös HDMI-johdon paikkaa jossain kohtaa? Oletko digiboksille kokeillut vielä tämän sivun neuvomia palautustoimenpiteitä vaikka boksi ei olisikaan vielä käynnistynyt: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ ?

 

Voisin tottakai vielä tarkistaa missä tuo vikailmoitus on menossa, niin nappaatko tuota varten yksityisviestiä meille moderaattoreille. Samalla voidaan rajata vikaa tarkemmin laitteen osalta ja tehdä päätökset vaihdosta.

Uudemmassa viihde prenium boksissa palaa sininen valo jonka päällä vilkkuu punainen valo, ei anna mitään kuvaa telkkariin. Itsekseen alkanut vilkkumaan eikä tunnu mikään auttavan. 

Käyttäjätaso 5

Uudemmassa viihde prenium boksissa palaa sininen valo jonka päällä vilkkuu punainen valo, ei anna mitään kuvaa telkkariin. Itsekseen alkanut vilkkumaan eikä tunnu mikään auttavan. 

Heips @Raideriii ja tervetuloa OmaYhteisöön! :smiley:  Oletko vielä kokeillut tuolle Viihde Premium digiboksille näitä herättelytoimenpiteitä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ ?

Uudemmassa viihde prenium boksissa palaa sininen valo jonka päällä vilkkuu punainen valo, ei anna mitään kuvaa telkkariin. Itsekseen alkanut vilkkumaan eikä tunnu mikään auttavan. 

Heips @Raideriii ja tervetuloa OmaYhteisöön! :smiley:  Oletko vielä kokeillut tuolle Viihde Premium digiboksille näitä herättelytoimenpiteitä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ ?

Hei olen kokeillut, resetointi napin naputtele ei tee mitään. 

Käyttäjätaso 5

Uudemmassa viihde prenium boksissa palaa sininen valo jonka päällä vilkkuu punainen valo, ei anna mitään kuvaa telkkariin. Itsekseen alkanut vilkkumaan eikä tunnu mikään auttavan. 

Heips @Raideriii ja tervetuloa OmaYhteisöön! :smiley:  Oletko vielä kokeillut tuolle Viihde Premium digiboksille näitä herättelytoimenpiteitä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/ ?

Hei olen kokeillut, resetointi napin naputtele ei tee mitään. 

Hmm.. Jos nappaat tuon virtajohdon digiboksista irti ja nappaat takaisin niin jääkö laite silti vilkuttamaan vain puna-sini-yhdistelmää? 🤔 Yksi kokeiltava temppu on tuon uusimman ohjelmistopäivityksen manuaalinen uudelleenlataaminen näiden ohjeiden mukaan:

Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

 

Onnistuminen ilmenee boksin valon sinisellä vilkuttamisella ja TV:n ruutuun ilmestyvällä “Päivityksen edistyminen” ruudulla.