Skip to main content

Premiumin ohjelmaopas lagii

  • 3. maaliskuuta 2021
  • 7 kommenttia
  • 171 katselukerrat

  • Keskustelija
  • 3 kommenttia

Ohjelmaopas jää välillä ”kellottamaan” kanavatietoja. Tämä toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti ja oikeassa yläkulmassa ritariässämäinen ”tiimalasi” vemputtaa edes takas. Tiedot tulee jos jaksaa odottaa, mutta jumittaa käyttöliittymän ihanasti. Todettu ainakin kahdessa kotitaloudessa sama. Saiskohan tämän korjattua, kiitti. 

Oliko tästä hyötyä?

7 kommenttia

Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2376 kommenttia
  • 4. maaliskuuta 2021
s-am-i kirjoitti:

Ohjelmaopas jää välillä ”kellottamaan” kanavatietoja. Tämä toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti ja oikeassa yläkulmassa ritariässämäinen ”tiimalasi” vemputtaa edes takas. Tiedot tulee jos jaksaa odottaa, mutta jumittaa käyttöliittymän ihanasti. Todettu ainakin kahdessa kotitaloudessa sama. Saiskohan tämän korjattua, kiitti. 



Moikka @s-am-i ja tervetuloa OmaYhteisöön! Alkuun suosittelen testaamaan tästä linkistä löytyvät toimenpiteet läpi. Jos ongelma näistä huolimatta jatkuu, lisäätkö asiakasnumerosi profiiliisi niin katsotaan tilannetta tarkemmin? :slight_smile:


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 4. maaliskuuta 2021

Nämä temput on tehty: premium on kiinni mukana tulleella kaapelilla hdmi:ssä ja 1G eth:ssa cat6 kaapelilla, bootattu, resetoitu tehdasasetuksiin jne.

Tämä on toistettavissa helposti.

  1. Valitse mikä tahansa kanava (paitsi MTV3 HD)
  2. Valitse ohjelmaopas/guide 
  3. Ohjelmaopas latautuu normaalisti
  4. Valitse MTV3 HD (voi olla että muillakin kanavilla sama)
  5. Valitse ohjelmaopas/guide 
  6. Ohjelmatiedot valuuuu…..hitaa-astiii….
  7. Ja boksi aivan kuallu sen aikaa

Tämä sama ilmiö toistettavissa ainakin kahdessa n. 50km toisistaan olevassa premium boksissa. Boot ja resetointi ei vaikuttanut millään tavalla, paitsi saa tuunata taas kaikki HD-kanavat...ääh. Ohessa kuva...ja ei...en katso kyseistä ohjelmaa :grin:

 


jortsu67
  • 395 kommenttia
  • 4. maaliskuuta 2021

@s-am-i onko tallennussääntöjä käytössä?

Tuolla omat kokemukset N7800 boksin osalta noiden tallennussääntöjen vaikutuksesta ohjelmaoppaan tahmeuteen.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 4. maaliskuuta 2021
jortsu67 kirjoitti:

@s-am-i onko tallennussääntöjä käytössä?

Tuolla omat kokemukset N7800 boksin osalta noiden tallennussääntöjen vaikutuksesta ohjelmaoppaan tahmeuteen.

Kokeiltu. Melkein kaikki deletoitu, n. 10 jäi jäljelle. Sama jatkuu,

 

Enemmän tämä vaikuttaa backend ongelmalta, joku siellä on nyt pullonkaula. Myös tuon logiikka tuntuu boxissa olevan “hölmö”, näyttäisi siltä että ohjelmaopas haetaan verkon kautta joka kerta kun kanavaa vaihdetaan ja ohjelmaopas valitaan uudelleen. Ei siinä mitään jos toimisi, kyllä verkkoon liikennettä mahtuu. Palvelun täytyy vaan vastata ajallaan. Etenkin tuntuu nuo ylen kanavien tietojen haku kestävän.

 

Olkoon nyt ongelma missä vaan niin tahmaaminen on ärsyttävä ominaisuus.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 4. maaliskuuta 2021

Kyllä tällä tosiaan näyttäisi olevan jonkinlainen vaikutus, mutta ei tämä boksista näyttäisi olevan kiinni. Joku siellä backendissä tätä hidastaa, ja tähän ei boksin resetointi auta. Se on tehty tänään kahdesti ja muisti alustettu myös kahdesti em. muutosten jälkeen. 


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 15. joulukuuta 2024

Kolme vuotta myöhemmin ja vieläkin sama ongelma jatkuu. Voisiko boxi ladata ensin ohjelmat ja sitten tallennussääntömerkinnät, jotta ohjelmaopas ei jumita eikä kanavia voi selata? Voisiko aiemmat tiedot myös muistaa jotta kaikkea ei tarvitse hakea uudestaan ja jumittaa taas. 


error404
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 366 kommenttia
  • 16. joulukuuta 2024

Miten usein tätä tapahtuu ​@Tomi123 , noin niin kuin suurin piirten? Joka päivä, viikon aikana useamman kerran?

 


Osallistu keskusteluun