Vastattu

"Sinulla täytyy olla HDCP-yhteensopiva televisio"

  • 11 marraskuu 2020
  • 4 kommenttia
  • 857 katselukerrat

Elisa Viihteen digiboksini on oikutellut noin viikon ajan. Muutamia kertoja päivässä digiboksi jumittaa ja antaa virheilmoituksen "Sinulla täytyy olla HDCP-yhteensopiva televisio. Tarkista asia television käyttöohjeesta". Tämän jälkeen boksin saa uudestaan tulille vain irroittamalla virtajohdon. Ongelma ilmenee, kun televisio on suljettuna (valmiustilassa) mutta digiboksi taustalla edelleen päällä. Virheilmoitus siis lävähtää ruutuun television käynnistyksen yhteydessä. Jos boksin sammuttaa valmiustilaan television tavoin, ongelmaa ei ilmene, eikä ole koskaan ilmennyt television ollessä päällä.

Tähän mennessä olen tehnyt boksille tehdasasetusten palautuksen sekä hakenut manuaalisesti boksille uuden ohjelmistopäivityksen. HDMI-johdon olen “kääntänyt” niin, että ennen boksissa kiinni ollut johdon liitin on nyt telkkarissa ja toisinpäin. Ei ole auttanut.

Televisioni on noin puolitoista vuotta sitten ostettu LG 4KLED -televisio ja Viihteen boksina parin vuoden ikäinen laatikko, jossa virtakytkin vasemmalla laidalla. Aikaisemmin toiminut moitteetta, mutta ongelmat tulleet noin viikko sitten. Boksin ja telkkarin asetuksiin ei ole tehty muutoksia.

Kokeilenko kokonaan uudella HDMI-piuhalla?
Kytkenkö uuteen HDMI-porttiin?
Alustanko boksin muistin uudestaan?
Onko boksin tunnit täynnä ja systeemi pakottaa ostamaan uuden?

Vinkit ois jees.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi BK_viihde 12 marraskuu 2020, 10:46

Tuo HDCP-virhe aiheutui kanavalista-testauksesta rajatulla käyttäjäryhmällä ja sinä satuit olemaan siinä mukana. Muutokset on nyt peruttu ja saat korjatut asetukset heti irrottamalla boksin hetkeksi virroista tai ensi yönä automaattisesti.

Pahoittelut häiriöstä. Mutta juuri siksi näitä testataan rajatuilla ryhmillä ensin, jotta mahdolliset viat tulisivat esiin ajoissa. Harmillisesti tämä ei tullut esiin omassa testauksessa.

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Voitko lisätä asiakasnumerosi tai boksin mac-osoitteen tietoihisi, se helpottaa ongelman selvitystä.

Lisäksi boksin malli on hyvä mainita näissä ongelmatilanteissa.

Jokatapauksessa meillä on samasta ongelmasta nyt muitakin havaintoja. Selvittelemme asiaa.

Saan tämän itsekin toistettua, mutta itselläni virheviesti lähtee pois kanavaa vaihtamalla. Voitko kokeilla vielä niin, että jätät kanavan 503 päälle ennen valmiustilaan siirtymistä. Toistuuko ongelma silloin?

 

Voitko lisätä asiakasnumerosi tai boksin mac-osoitteen tietoihisi, se helpottaa ongelman selvitystä.

Lisäksi boksin malli on hyvä mainita näissä ongelmatilanteissa.

Jokatapauksessa meillä on samasta ongelmasta nyt muitakin havaintoja. Selvittelemme asiaa.

Saan tämän itsekin toistettua, mutta itselläni virheviesti lähtee pois kanavaa vaihtamalla. Voitko kokeilla vielä niin, että jätät kanavan 503 päälle ennen valmiustilaan siirtymistä. Toistuuko ongelma silloin?

 

Asiakasnumero lisätty :thumbsup:

En ole tällä hetkellä boksin / telkkarin läheisyydessä, mutta testailen illemmalla.

Kokeiltu uudella HDMI-piuhalla, mutta digiboksi veti itsensä edelleen juntturaan. Nyt testissä piuhan liittäminen telkkarin toiseen HDMI-porttiin korjaisi asiaa. Ollaan jännän äärellä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tuo HDCP-virhe aiheutui kanavalista-testauksesta rajatulla käyttäjäryhmällä ja sinä satuit olemaan siinä mukana. Muutokset on nyt peruttu ja saat korjatut asetukset heti irrottamalla boksin hetkeksi virroista tai ensi yönä automaattisesti.

Pahoittelut häiriöstä. Mutta juuri siksi näitä testataan rajatuilla ryhmillä ensin, jotta mahdolliset viat tulisivat esiin ajoissa. Harmillisesti tämä ei tullut esiin omassa testauksessa.

Osallistu keskusteluun