Vastattu

HBO:n katselurajoitus


Otin HBO nordic:in ilmaisen katselukuukauden. Kun yritämme puolison kanssa katsoa jotain HBO:sta samaan aikaan, ensiksi tulleen video katkeaa ja tulee virheilmoitus, että kanavaa voi katsoa vain kahdella päätelaitteella samaan aikaan. Meillä ei ole kolmatta päätelaitetta kirjautuneena ylipäätään elisaviihteeseen. Mikähän se kolmas pääte voi olla? Muutenkin olisi ihan kiva, jos nämä katselurajoitukset kerrottaisiin ennen kuin tilauksen tekee. Kunnollista sopimustakaan ei tästä HBO:n tilauksesta ole vissiin olemassakaan, kun en sellaista löytänyt omaelisasta.. Oli vain maininta, että tällainen on tilattu ja joku sopimusnumero mutta muuta ei sitten löytynytkään.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 2 April 2020, 12:53

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Otin HBO nordic:in ilmaisen katselukuukauden. Kun yritämme puolison kanssa katsoa jotain HBO:sta samaan aikaan, ensiksi tulleen video katkeaa ja tulee virheilmoitus, että kanavaa voi katsoa vain kahdella päätelaitteella samaan aikaan. Meillä ei ole kolmatta päätelaitetta kirjautuneena ylipäätään elisaviihteeseen. Mikähän se kolmas pääte voi olla? Muutenkin olisi ihan kiva, jos nämä katselurajoitukset kerrottaisiin ennen kuin tilauksen tekee. Kunnollista sopimustakaan ei tästä HBO:n tilauksesta ole vissiin olemassakaan, kun en sellaista löytänyt omaelisasta.. Oli vain maininta, että tällainen on tilattu ja joku sopimusnumero mutta muuta ei sitten löytynytkään.

Moi @Käyttäjänimetön ja tervetuloa joukkoon iloiseen :)

Onpas hieman erikoisempi ilmoitus jos vain kaksi laitetta on Viihteeseen kirjautunut 🤔 Yritätettekö HBO:n sisältöjä katsoa siis sovelluksen kautta ja missä laitteessa tämä herja tuli vastaan (puhelin, tabletti, tietokone, älyTV)?

HBO:n tilaus pitäisi OmaElisasta löytyä Elisa Viihde Sovellus -kohdan alta välilehdeltä ‘Sopimustiedot’ 👍 Lisäätkö vielä asiakasnumerosi profiiliisi , niin katsotaan tuo sopimuksen tilaus ensimmäisenä kuntoon.

 

Päivittelin tuon asiakasnumeron profiiliin.

Tietokoneilta yritimme katsoa ihan nettiselaimella viihteen kautta.

Käyttäjätaso 5

Päivittelin tuon asiakasnumeron profiiliin.

Tietokoneilta yritimme katsoa ihan nettiselaimella viihteen kautta.

Kiitoksia 🙂 Selvittelin tuossa vielä tuota HBO:n yhtäaikaista katsomista, niin se onnistuu kahdella laitteella yhtäaikaa ja jos käytössä on Viihde digiboksi, niin se lasketaan yhdeksi laitteeksi.

Sopimuksen puoli on tosiaan kunnossa, mutta ymmärsinkö oikein että kokeilette katsoa Viihde digiboksin lisäksi kahdella tietokoneella yhtä aikaa? Viihteessä tuo kirjautuminen on pysyvä laitteella.

Meillä on kyllä digiboksikin, mutta sitä ei olla käytetty eli ko. laitos on standby-tilassa ollut kokoajan. Yritimme siis katsoa kahdelta eri tietokoneelta.

Onko nyt näin, että vaikka digiboksia ei käyttäisi niin silti se lasketaan “katsojaksi”?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Meillä on kyllä digiboksikin, mutta sitä ei olla käytetty eli ko. laitos on standby-tilassa ollut kokoajan. Yritimme siis katsoa kahdelta eri tietokoneelta.

Onko nyt näin, että vaikka digiboksia ei käyttäisi niin silti se lasketaan “katsojaksi”?

Digiboksi käyttää tunnusta koko ajan, eli tässä tapauksessa tuo digiboksi kyllä katsotaan katsojaksi.

Samaan liittyen, niin meillä kävi samoin kahdella laitteella eli vaimo katsoi Westworldia (TV+ boxilla) ja minä tietokoneella selasin Elisa Viihde sivustolla HBO:n tulevia jaksoja / ohjelmia, niin TV:n ruudulle tuli tuo ilmoitus liian monesta laitteesta. Mikä voisi olla se kolmas laite, mikä aiheutti tuon ilmoituksen?

Vai eikö palvelimet pysyneet vauhdissa mukana, kun katsoin pätkän ohjelmasta ja aloitusruudun kautta siirryin seuraavaan jne..?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Samaan liittyen, niin meillä kävi samoin kahdella laitteella eli vaimo katsoi Westworldia (TV+ boxilla) ja minä tietokoneella selasin Elisa Viihde sivustolla HBO:n tulevia jaksoja / ohjelmia, niin TV:n ruudulle tuli tuo ilmoitus liian monesta laitteesta. Mikä voisi olla se kolmas laite, mikä aiheutti tuon ilmoituksen?

Vai eikö palvelimet pysyneet vauhdissa mukana, kun katsoin pätkän ohjelmasta ja aloitusruudun kautta siirryin seuraavaan jne..?

Onko sitä HBO:ta mahdollisesti jossain vaiheessa tullut vaikka puhelimen tai tabletin sovelluksella katsottua? :o

Ei tietääkseni. Elisa Viihteen sivuja kylläkin, kun laitettu ohjelmia tallennukseen. Ei niin pienistä ruuduista viitsi katsella mitään.

Tarkoitatko sitä, että jos joskus menneisyydessä olen katsonut jollain kolmannella laitteella, niin se jää johonkin muistiin eli käytön ei tarvitse olla yhtäaikaista?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ei tietääkseni. Elisa Viihteen sivuja kylläkin, kun laitettu ohjelmia tallennukseen. Ei niin pienistä ruuduista viitsi katsella mitään.

Tarkoitatko sitä, että jos joskus menneisyydessä olen katsonut jollain kolmannella laitteella, niin se jää johonkin muistiin eli käytön ei tarvitse olla yhtäaikaista?

Joo elikkäs jos olet kirjautunut jollakin laitteella esimerkiksi Elisa Viihde sovellukseen niin se saattaa sieltä yhden katseluoikeuden viedä pois. Kun kirjautumistieto jää jonnekkin muistiin. 
Kannattaa varmuudeksi vaikka kirjautua ulos laitteilta niin ei mene nämä käyttöoikeudet hukkaan. :)

Jaahas, en nyt ala kinaamaan, mutta tuon mukaan meillä on jatkuvasti 5 laitetta Viihteessä. 2 x puhelin, 2 x tab ja boxi. Tietokoneella (kotona tai töissä) tulee aina kirjauduttua ulos.

Tuo boxi+tv ja satunnaisesti tietokone ainoat laitteet millä katsellaan ohjelmia.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kannattaa nyt ainakin testata se, että kirjaudut ulos laitteista millä varsinkin vähemmän tuota Viihdettä käytät.