Skip to main content
Vastattu

Kaapeli-TV ongelmasta

  • 16 April 2024
  • 2 kommenttia
  • 146 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+8
  • Mentor
  • 893 kommenttia

Tänään (16.4.) oli Tampereella alueellani ainakin kahdesti lähetys poikki kaapeli-TV:ssä. Aamulla klo 9 ja myöhemmin vähän ennen klo 12. Molemmilla kerroilla soitin vikapalveluun. Ensin jonotin 10 min, kunnes kuva palasi ja suljin puhelimen. Toisella kerralla sain asiakaspalvelijan langan päähän, ja vikailmoituksen tehtyä. Toisella kertaa menin tyhmyyttäni kertomaan, että myöskään kaapelinettiyhteys ei toimi. Se olikin virhe… Jo ennen kuin pääsin puhumaan asiakaspalvelijan kanssa, niin nauhoite kehotti käynnistämään Viihde -boksin uudestaan. Miksi? Eihän kaapeli-tv vastaanotolla ole mitään tekemistä Viihde -palvelun kanssa. Samoin asiakaspalvelija alkoi kyselemään kaikenlaista lähtien kaapelimodeemin merkistä ja mac -osoitteesta. Miksi? Eihän sillä modeemilla ole mitään tekemistä kaapeli-tv vastaanoton kanssa.

Outoa oli myös saamani kuittaus ongelman ratkaisusta. Siinä kerrottiin “Modeemi bootattu ja bootin jälkeen modeemi ei havaittu olevan partial modessa” (kirjoitusvirheineen). Mikä modeemi on bootattu, ja mitä tekemistä sillä oli kaapeli-tv vastaanoton kanssa? Tuollaisenaan tuo lisätieto ei asiaa valaise yhtään.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett

V12 kirjoitti:

Tänään (16.4.) oli Tampereella alueellani ainakin kahdesti lähetys poikki kaapeli-TV:ssä. Aamulla klo 9 ja myöhemmin vähän ennen klo 12. Molemmilla kerroilla soitin vikapalveluun. Ensin jonotin 10 min, kunnes kuva palasi ja suljin puhelimen. Toisella kerralla sain asiakaspalvelijan langan päähän, ja vikailmoituksen tehtyä. Toisella kertaa menin tyhmyyttäni kertomaan, että myöskään kaapelinettiyhteys ei toimi. Se olikin virhe… Jo ennen kuin pääsin puhumaan asiakaspalvelijan kanssa, niin nauhoite kehotti käynnistämään Viihde -boksin uudestaan. Miksi? Eihän kaapeli-tv vastaanotolla ole mitään tekemistä Viihde -palvelun kanssa. Samoin asiakaspalvelija alkoi kyselemään kaikenlaista lähtien kaapelimodeemin merkistä ja mac -osoitteesta. Miksi? Eihän sillä modeemilla ole mitään tekemistä kaapeli-tv vastaanoton kanssa.

Outoa oli myös saamani kuittaus ongelman ratkaisusta. Siinä kerrottiin “Modeemi bootattu ja bootin jälkeen modeemi ei havaittu olevan partial modessa” (kirjoitusvirheineen). Mikä modeemi on bootattu, ja mitä tekemistä sillä oli kaapeli-tv vastaanoton kanssa? Tuollaisenaan tuo lisätieto ei asiaa valaise yhtään.

Ilmeisesti vikatilanne on ratkennut. Vianrajauksessa kartoitellaan tilanne, joten joskus voi toki tuntua, että mihin näitä tietoja kysellään. Tuo saamasi kuittaus on tosiaan outo, joten voi olla, että on livahtanut väärää tietoa ratkaisuun mukaan. 🤔

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

2 kommenttia

Snouppi
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+15
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1246 kommenttia
  • 22. huhtikuuta 2024

Onko tämä asia ratkennut?


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1886 kommenttia
  • Vastaus
  • 10. toukokuuta 2024
V12 kirjoitti:

Tänään (16.4.) oli Tampereella alueellani ainakin kahdesti lähetys poikki kaapeli-TV:ssä. Aamulla klo 9 ja myöhemmin vähän ennen klo 12. Molemmilla kerroilla soitin vikapalveluun. Ensin jonotin 10 min, kunnes kuva palasi ja suljin puhelimen. Toisella kerralla sain asiakaspalvelijan langan päähän, ja vikailmoituksen tehtyä. Toisella kertaa menin tyhmyyttäni kertomaan, että myöskään kaapelinettiyhteys ei toimi. Se olikin virhe… Jo ennen kuin pääsin puhumaan asiakaspalvelijan kanssa, niin nauhoite kehotti käynnistämään Viihde -boksin uudestaan. Miksi? Eihän kaapeli-tv vastaanotolla ole mitään tekemistä Viihde -palvelun kanssa. Samoin asiakaspalvelija alkoi kyselemään kaikenlaista lähtien kaapelimodeemin merkistä ja mac -osoitteesta. Miksi? Eihän sillä modeemilla ole mitään tekemistä kaapeli-tv vastaanoton kanssa.

Outoa oli myös saamani kuittaus ongelman ratkaisusta. Siinä kerrottiin “Modeemi bootattu ja bootin jälkeen modeemi ei havaittu olevan partial modessa” (kirjoitusvirheineen). Mikä modeemi on bootattu, ja mitä tekemistä sillä oli kaapeli-tv vastaanoton kanssa? Tuollaisenaan tuo lisätieto ei asiaa valaise yhtään.

Ilmeisesti vikatilanne on ratkennut. Vianrajauksessa kartoitellaan tilanne, joten joskus voi toki tuntua, että mihin näitä tietoja kysellään. Tuo saamasi kuittaus on tosiaan outo, joten voi olla, että on livahtanut väärää tietoa ratkaisuun mukaan. 🤔