Hei
Ajattelin kysyä nyt parit jutut ja yksi niistä on tämä, johon en ole oikein saanut vastausta vaikka Elisan puhelintuesta kysyin.
Eli tuntuu vain että eihän sen asian ihan näin kuuluisi olla. Tykkään katsoa aina uusista laitteista valikot läpi ja tutustua laitteeseen, ja nyt kun käytössä on tuo Arriksen modeemi 250M netillä, niin huomasin logeja katsoessani että sinne tulee mitä laskin niin ihan 4-6 tunnin sisään montakymmentä viestiä niin että koko logilistalla näkyy aina kerrallaan vain yhden päivän virheilmoituksia.
Virheet ovat suurimmaksi osaksi:
“DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4”,
“DHCP Renew - lease parameters tftp file-melisa_150.cfg”
Noita DHCP ilmoituksia tulee puolen tunnin välein viisi kappaletta
Sitten meiltä löytyy aina välillä näitäkin:
“No Ranging Response received - T3 time-out”,
“Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out”,
“Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel”
Nuo minua enemmän huolestuttavat jos tulee, mutta en ymmärrä tuota jatkuvaa DHCP spämmiäkään.
Statistiikat kaapelimodeemin yhteydessä ovat hyväksytyissä rajoissa. Aikaisemmin oli liikaa signaalivahvuutta, mutta soitettuani Elisalle huoltomies tuli säätämään päärakennuksesta arvot kohdilleen. Yhteys toimii tosiaan niin että Elisalla tulee valokuitu rivitalon päärakennukseen ja siitä lähtee coaxilla asukkaille, jossa Arris on kiinni.
Soitin tosiaan Elisan tekniseen tukeen yhdessä vaiheessa, kun netti katkeili pari kertaa, ja mainitsin että mulla on logilista koko ajan täynnä viestejä ja arviolta siellä ainakin yli sata ilmoitusta on per päivä, johon teknisestä tuesta vastattiin vaan aika tylyyn sävyyn että ei siinä mitään vikaa ole ja timeout virheitä siellä kuuluukin olla kun kaapelimodeemin yhteys on niin herkkä, että niitä virheitä sataa jos edes sää vähän muuttuu tai jotain, että jos siinä yhteydessä olisi oikeasti jotain vikaa niin yhteys olisi täynnä packet lossia ja virheitä olisi tuhansia sekunnissa.
Jäi vähän hämmästyttään vaan tuo vastaus. Kyllähän niitä vakavia virheitä varmasti näkyisi enemmänkin jos olisi vikaa, ja koska packet lossia ei pahemmin ole kun olen testannut pingailla useita tunteja Googlen palvelinta, ja nettiyhteys on lähes koko aika vakaa, niin asiathan toimii silloin kyllä. Silti en ihan osta sitä että näin suurella tiheydellä virheilmoituksia ei olisi mitään väliä. Jos jotain niin haluaisin edes tietää lisää infoa asiasta, eikä vain että “Kaikki ok, älä murehdi.”
Muistaakseni tuosta DHCP Renew spämmistä katsoin aiemmin jotain keskustelua, että palveluntarjoajan konfigurointitiedostossa voi olla joku kohta väärin tai puutteellinen ja siksi tuo spämmii tai ignooraa, tai sitten että kaapelimodeemi ei ymmärrä kaikkia konfigurointeja ja ignooraa vain. Onko näin? Ja onko tämä jotain jolle Elisa voisi sitten tehdä jotain?
Onko kukaan muu kokenut tällaista tai onko selvinnyt miksi on näin?
Arris TG2492s kaapelimodeemin logi täyttyy virheilmoituksista jatkuvasti, vaikka yhteys silti toimii
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella Elisalaisten sisäänkirjautuminen
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi