Vastattu

Elisan kiinteä laajakaista


Asun postinumeroalueella 33450 (Siivikkala Ylöjärvi).  Viime syksynä tehtiin korjauksia ja Elisan huolto kävi paikalla, koska Elisa Viihde tökki tosi pahasti.  Minulla on siis kiinteä laajakaista.  Silloin todettiin modeemivika, jonka tilalle saatiin uusi!  Lisäksi siirrettiin modeemin sijaintia huoneistossa.  Vähän aikaa tuntui, että homma parani.  Nyt on jo pitkään ollut tilanne, että Viihde edelleen tökkii. Tallennusten hakuajat pitkiä ja usein katkaisee haun (liian pitkä aika).  Uutena ilmiönä on ollut jo muutaman kuukauden se, kun katsoo tallennetta, se katkeaa yht`äkkiä ja “pallurat” alkaa pyöriä näytöllä. Tätä jatkuuuuuuuuu. Useimmiten ei auta edes buuttaaminen, vaan haku jatkuu paluun jälkeenkin. On siis keskeytettävä katsominen ja jatkettava mahdollisesti seuraavana päivänä.   Tämä lähetyksen katkeaminen tapahtuu lähes 100 % myöhään illalla, mutta myös kaikkina vuorokauden aikoina. Tämän kiinteän verkon nopeus vaihtelee välillä 6 - 16 Mhz. Olen jo irtisanonut toisen Viihde-liittymän, mutta valitettavasti toinen on voimassa ensi vuoteen pitkälle. Elisa on lopettanut kiinteän myymisen alueelle ja tarjoaa langatonta, joita jo testasin n vuosi sitten (Elisa ja Dna). Dna toimi selkeästi paremmin.  Elisa on tehnyt  muutoksia linkeissä, mutta juurikaan ei tilanne ole parantunut (puhelinliittymä Elisassa) langattomassakaan.  Mielestäni tässä lienee kyllä perustetta irtisanoa ja hakea (yrittää hakea) toimivaa yhteyttä!

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 15 July 2020, 10:25

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

25 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ikävä kuulla ongelmista. :/

Olikos sulla se Elisa Viihde kytketty modeemiin verkkojohdolla vai langattomasti? Olit palautellut sekä modeemille, että Elisa Viihteelle tehdasasetuksia? Lisäiletkos vaikka tonne sun yksityisiin profiilitietoihin asiakasnumeron ja tarkemman osoitteen niin voidaan vilkaista tuota nettiyhteyttä tarkemmin? :) 

En tiedä, pitääkö minun lisätä jatkoa tähän, koska suoraan Jesses-kommenttiin ei voi vastata!  Realcomin kaveri oli viime lokakuussa 3 tuntia ja asensi kaikki silloin, mm vaihtoi modeemin, siirrettiin sijainti. Itse en ole tehnyt mitään tehdasasetusten palautusta sen jälkeen. Tähän voi lisätä myös sen, että nämä pysähdykset/katkokset koskee Yleareenaa myös!   Modeemi on kytketty verkkojohdolla! 

En tiedä, pitääkö minun lisätä jatkoa tähän, koska suoraan Jesses-kommenttiin ei voi vastata!  Realcomin kaveri oli viime lokakuussa 3 tuntia ja asensi kaikki silloin, mm vaihtoi modeemin, siirrettiin sijainti. Itse en ole tehnyt mitään tehdasasetusten palautusta sen jälkeen. Tähän voi lisätä myös sen, että nämä pysähdykset/katkokset koskee Yleareenaa myös!   Modeemi on kytketty verkkojohdolla! 

Auttaako se, että irrotat digiboksin virtakaapelin hetkeksi? Todennäköisesti vika on digiboksin ohjelmistossa tai Elisan palvelimissa. Elisa ei kuitenkaan helpolla tätä myönnä vaan käskevät resetoida modeemin ja digiboksin ja siirtävät samalla vastuun asiakkaalle. Ei kuitenkaan kannata odottaa liikoja että joku Elisalla tekisi asialle jotain. Elisallehan on parempi että vika on asiakkaan laitteissa tai kaapeleissa. 

Olen tuon resetoinnin tehnyt aika monta kertaa ja joskus se auttaa HETKEN. Seuraava päivä on taas aika uus!

Jotain osoittanee tuo kirje parin kuukauden takaa, jossa Elisa ilmoittaa, että he eivät myy enään kiinteän linjan internet-yhteyksiä alueelle.  Eivät luota siis omaansa, eivätkä rakenna valokuitua, vaikka muutaman kymmenen metrin päähän tulevalle uudelle alueelle tulee valokuitu.  Paikallinen sähkölaitos vetää  pian kadun toisella puolen sähköjä maan alle, mutta minkäänlaista yhteistyötä ei ko sähkölaitoksella ja millään operaattorilla ole.  Tämän olen tarkistanut  pariinkiin otteeseen.  Elisan langattomaan verkkoonkaan en toistaiseksi voi luottaa, koska kokemukset kännykällä eivät ole pelkästään positiivisia.  Tämän hetken omien mittausten osalta parasta yhteyttä langattomasti tarjoaa  DNA.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Olen tuon resetoinnin tehnyt aika monta kertaa ja joskus se auttaa HETKEN. Seuraava päivä on taas aika uus!

Jotain osoittanee tuo kirje parin kuukauden takaa, jossa Elisa ilmoittaa, että he eivät myy enään kiinteän linjan internet-yhteyksiä alueelle.  Eivät luota siis omaansa, eivätkä rakenna valokuitua, vaikka muutaman kymmenen metrin päähän tulevalle uudelle alueelle tulee valokuitu.  Paikallinen sähkölaitos vetää  pian kadun toisella puolen sähköjä maan alle, mutta minkäänlaista yhteistyötä ei ko sähkölaitoksella ja millään operaattorilla ole.  Tämän olen tarkistanut  pariinkiin otteeseen.  Elisan langattomaan verkkoonkaan en toistaiseksi voi luottaa, koska kokemukset kännykällä eivät ole pelkästään positiivisia.  Tämän hetken omien mittausten osalta parasta yhteyttä langattomasti tarjoaa  DNA.

ADSL yhteyksien uusmyynnistä ollaan luovuttu eli niitä ei valitettavasti enää saa.  Valokuidusta voi jättää tarjouspyyntöä osoitteessa https://elisa.fi/talokuitu_tarjouspyynto/ 

Hyvä jos sille Viihteelle olet noita toimenpiteitä tehnyt mutta olitkos jo modeemia palautellut tehdasasetuksille? Vai onko se ollut koskematta siitä saakka kun viimeksi meiltä kaveri siellä kävi nämä laitteet kytkemässä? 

Olen tuon resetoinnin tehnyt aika monta kertaa ja joskus se auttaa HETKEN. Seuraava päivä on taas aika uus!

Jotain osoittanee tuo kirje parin kuukauden takaa, jossa Elisa ilmoittaa, että he eivät myy enään kiinteän linjan internet-yhteyksiä alueelle.  Eivät luota siis omaansa, eivätkä rakenna valokuitua, vaikka muutaman kymmenen metrin päähän tulevalle uudelle alueelle tulee valokuitu.  Paikallinen sähkölaitos vetää  pian kadun toisella puolen sähköjä maan alle, mutta minkäänlaista yhteistyötä ei ko sähkölaitoksella ja millään operaattorilla ole.  Tämän olen tarkistanut  pariinkiin otteeseen.  Elisan langattomaan verkkoonkaan en toistaiseksi voi luottaa, koska kokemukset kännykällä eivät ole pelkästään positiivisia.  Tämän hetken omien mittausten osalta parasta yhteyttä langattomasti tarjoaa  DNA.

ADSL yhteyksien uusmyynnistä ollaan luovuttu eli niitä ei valitettavasti enää saa.  Valokuidusta voi jättää tarjouspyyntöä osoitteessa https://elisa.fi/talokuitu_tarjouspyynto/ 

Hyvä jos sille Viihteelle olet noita toimenpiteitä tehnyt mutta olitkos jo modeemia palautellut tehdasasetuksille? Vai onko se ollut koskematta siitä saakka kun viimeksi meiltä kaveri siellä kävi nämä laitteet kytkemässä? 

Luitko mitä kirjoitin tuossa aiemmin? Osoittaa vaan että Elisa yrittää jääräpäisesti siirtää vikaa asiakkaalle kun Elisa Viihteen digiboksissa on bugi. 

Marraskuussa ystävällisesti olivat laskeneet, jos tekisivät valokuidun, hinta olisi n 37000 €.  En pitänyt sitä vitsinä!!!  Tämän vuoksi ei ajatukseni Elisan suuntaan ole kovin “mairittelevat”!  Ei ole toimivaa systeemiä ja sitten aiotaan rahastaa.  

Jouko Pyysalo

PS Vaimoni vaihtoi puhelinsopimuksensa Elisaan muutama kuukausi sitten, koska itsellänikin on.  Eilen yhden pidemmän puhelun aikana puhelu katkesi kolme kertaa.  Voihan se olla syytä toisessakin, mutta kenttävoimakkuus heilui 0 ja ykkösen välillä, joten ei liene kovin vaikea ennustaa, mikä olisi 4 G-verkon adsl:n korvaavan langattoman yhteyden tilanne!  Jouko P

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Marraskuussa ystävällisesti olivat laskeneet, jos tekisivät valokuidun, hinta olisi n 37000 €.  En pitänyt sitä vitsinä!!!  Tämän vuoksi ei ajatukseni Elisan suuntaan ole kovin “mairittelevat”!  Ei ole toimivaa systeemiä ja sitten aiotaan rahastaa.  

Jouko Pyysalo

PS Vaimoni vaihtoi puhelinsopimuksensa Elisaan muutama kuukausi sitten, koska itsellänikin on.  Eilen yhden pidemmän puhelun aikana puhelu katkesi kolme kertaa.  Voihan se olla syytä toisessakin, mutta kenttävoimakkuus heilui 0 ja ykkösen välillä, joten ei liene kovin vaikea ennustaa, mikä olisi 4 G-verkon adsl:n korvaavan langattoman yhteyden tilanne!  Jouko P

Kova on kyllä tuo summa kieltämättä! Luonnollinen syy tälle kuitenkin löytyy, kuitu on niin kaukana että rakentaminen maksaa todella paljon. Matkaa tuossa taitaa olla lähes kaksi kilometriä lähimpään liityntäpisteeseen.

Mitä tulee sitten tuohon mobiiliverkon puoleen, oletko tehnyt nopeustestiä, minkälaisia nopeuksia puhelimen netti antaa? Esimerkiksi https://fast.com/ ja http://elisa.fi/nopeustesti toimivat näppärästi myös puhelimella. :slight_smile: Kiinnostava tieto olisi myös, että vaihteleeko nuo nopeudet päivän mittaan, vai ovatko nopeudet melko samanlaisia aamusta iltaan?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

 

ADSL yhteyksien uusmyynnistä ollaan luovuttu eli niitä ei valitettavasti enää saa.

 

Koskeeko tuo vain joitakin alueita vai koko Suomea?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

 

ADSL yhteyksien uusmyynnistä ollaan luovuttu eli niitä ei valitettavasti enää saa.

 

Koskeeko tuo vain joitakin alueita vai koko Suomea?

Koskee koko Suomea.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

Onko Elisa lopettanut myös puhelinlangan vuokrauksen siinä tilanteessa, että jokin toinen operaattori myisi adsl-liittymän?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Onko Elisa lopettanut myös puhelinlangan vuokrauksen siinä tilanteessa, että jokin toinen operaattori myisi adsl-liittymän?

Ei ole lopettanut vuokraamista.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Olen tuon resetoinnin tehnyt aika monta kertaa ja joskus se auttaa HETKEN. Seuraava päivä on taas aika uus!

Jotain osoittanee tuo kirje parin kuukauden takaa, jossa Elisa ilmoittaa, että he eivät myy enään kiinteän linjan internet-yhteyksiä alueelle.  Eivät luota siis omaansa, eivätkä rakenna valokuitua, vaikka muutaman kymmenen metrin päähän tulevalle uudelle alueelle tulee valokuitu.  Paikallinen sähkölaitos vetää  pian kadun toisella puolen sähköjä maan alle, mutta minkäänlaista yhteistyötä ei ko sähkölaitoksella ja millään operaattorilla ole.  Tämän olen tarkistanut  pariinkiin otteeseen.  Elisan langattomaan verkkoonkaan en toistaiseksi voi luottaa, koska kokemukset kännykällä eivät ole pelkästään positiivisia.  Tämän hetken omien mittausten osalta parasta yhteyttä langattomasti tarjoaa  DNA.

ADSL yhteyksien uusmyynnistä ollaan luovuttu eli niitä ei valitettavasti enää saa.  Valokuidusta voi jättää tarjouspyyntöä osoitteessa https://elisa.fi/talokuitu_tarjouspyynto/ 

Hyvä jos sille Viihteelle olet noita toimenpiteitä tehnyt mutta olitkos jo modeemia palautellut tehdasasetuksille? Vai onko se ollut koskematta siitä saakka kun viimeksi meiltä kaveri siellä kävi nämä laitteet kytkemässä? 

Luitko mitä kirjoitin tuossa aiemmin? Osoittaa vaan että Elisa yrittää jääräpäisesti siirtää vikaa asiakkaalle kun Elisa Viihteen digiboksissa on bugi. 

 

Nyt täytyy sen verran vielä palata vanhoihin asioihin, että se Elisa Viihde on nettiyhteyden asiakas. On täysin totta, että meidän kivoissa teknisissä vempeleissä on joskus ongelmia. Tarkoitus ei ole syyllistää asiakasta ongelmista vaan auttaa sen ratkaisun löytämiseen. Yritämme pitää ohjeet helppoina ja tajuttavina. Kun modeemi on riittävän kauan päällä ja linjoilla niin sen palauttaminen tehdasasetuksille on yksi steppi siihen, että voidaan varmistua ainakin siitä, että se netin asiakas eli Elisa Viihde saa sen riittävän nettiyhteyden.

Koko palvelun toiminta perustuu pitkälti siihen nettiin. Ja kyllä - sekin on totta, että joskus se digiboksi bugaa. Leipätyöksi yritän vastata Elisa Viihteeseen liittyviin kysymyksiin ihan puhelimessa ja tiedän, ettei se ole aina yhtä juhlaa. Empiirinen kokemus on kuitenkin osoittanut karkeasti 70 % ongelmista, jotka Elisa Viihteessä tulevat vastaan ratkeavat molempien laitteiden tehdasasetuksien palautuksella. Vain pieni osa ongelmista johtuu suoraan digiboksista, koska lopulta se on aika yksinkertainen laite.

Joskus nämä meidän vastaukset voi olla vähän yksitoikkoisia asian suhteen. Tässä kuitenkin ideana se, että mahdollisimman moni lukijakin voi kokeilla samoja temppuja, jos kohtaa ongelmia. Tämän sanottuani oma mielipiteeni asioihin:

Oli ongelma mikä tahansa Elisa Viihteessä niin aloita sen korjaaminen aina näin:
1. palauta modeemi/reititin tehdasasetuksille
2. palauta Elisa Viihteen digiboksi tehdasasetuksille​​​​​​​​​​​​​
3. jos ongelma edelleen toistuu - alusta digiboksin sisäinen muisti
4. jos ongelma vieläkin jatkuu, tee manuaalinen ohjelmistopäivitys
5. jos mikään näistä toimenpiteistä ei edes tekohengitä tilannetta millään lailla - lähesty meitä yksityisviestein tai lisäile tiedot laitteistosta omaan profiiliin

Olen tuon resetoinnin tehnyt aika monta kertaa ja joskus se auttaa HETKEN. Seuraava päivä on taas aika uus!

Jotain osoittanee tuo kirje parin kuukauden takaa, jossa Elisa ilmoittaa, että he eivät myy enään kiinteän linjan internet-yhteyksiä alueelle.  Eivät luota siis omaansa, eivätkä rakenna valokuitua, vaikka muutaman kymmenen metrin päähän tulevalle uudelle alueelle tulee valokuitu.  Paikallinen sähkölaitos vetää  pian kadun toisella puolen sähköjä maan alle, mutta minkäänlaista yhteistyötä ei ko sähkölaitoksella ja millään operaattorilla ole.  Tämän olen tarkistanut  pariinkiin otteeseen.  Elisan langattomaan verkkoonkaan en toistaiseksi voi luottaa, koska kokemukset kännykällä eivät ole pelkästään positiivisia.  Tämän hetken omien mittausten osalta parasta yhteyttä langattomasti tarjoaa  DNA.

ADSL yhteyksien uusmyynnistä ollaan luovuttu eli niitä ei valitettavasti enää saa.  Valokuidusta voi jättää tarjouspyyntöä osoitteessa https://elisa.fi/talokuitu_tarjouspyynto/ 

Hyvä jos sille Viihteelle olet noita toimenpiteitä tehnyt mutta olitkos jo modeemia palautellut tehdasasetuksille? Vai onko se ollut koskematta siitä saakka kun viimeksi meiltä kaveri siellä kävi nämä laitteet kytkemässä? 

Luitko mitä kirjoitin tuossa aiemmin? Osoittaa vaan että Elisa yrittää jääräpäisesti siirtää vikaa asiakkaalle kun Elisa Viihteen digiboksissa on bugi. 

 

Nyt täytyy sen verran vielä palata vanhoihin asioihin, että se Elisa Viihde on nettiyhteyden asiakas. On täysin totta, että meidän kivoissa teknisissä vempeleissä on joskus ongelmia. Tarkoitus ei ole syyllistää asiakasta ongelmista vaan auttaa sen ratkaisun löytämiseen. Yritämme pitää ohjeet helppoina ja tajuttavina. Kun modeemi on riittävän kauan päällä ja linjoilla niin sen palauttaminen tehdasasetuksille on yksi steppi siihen, että voidaan varmistua ainakin siitä, että se netin asiakas eli Elisa Viihde saa sen riittävän nettiyhteyden.

Koko palvelun toiminta perustuu pitkälti siihen nettiin. Ja kyllä - sekin on totta, että joskus se digiboksi bugaa. Leipätyöksi yritän vastata Elisa Viihteeseen liittyviin kysymyksiin ihan puhelimessa ja tiedän, ettei se ole aina yhtä juhlaa. Empiirinen kokemus on kuitenkin osoittanut karkeasti 70 % ongelmista, jotka Elisa Viihteessä tulevat vastaan ratkeavat molempien laitteiden tehdasasetuksien palautuksella. Vain pieni osa ongelmista johtuu suoraan digiboksista, koska lopulta se on aika yksinkertainen laite.

Joskus nämä meidän vastaukset voi olla vähän yksitoikkoisia asian suhteen. Tässä kuitenkin ideana se, että mahdollisimman moni lukijakin voi kokeilla samoja temppuja, jos kohtaa ongelmia. Tämän sanottuani oma mielipiteeni asioihin:

Oli ongelma mikä tahansa Elisa Viihteessä niin aloita sen korjaaminen aina näin:
1. palauta modeemi/reititin tehdasasetuksille
2. palauta Elisa Viihteen digiboksi tehdasasetuksille​​​​​​
3. jos ongelma edelleen toistuu - alusta digiboksin sisäinen muisti
4. jos ongelma vieläkin jatkuu, tee manuaalinen ohjelmistopäivitys
5. jos mikään näistä toimenpiteistä ei edes tekohengitä tilannetta millään lailla - lähesty meitä yksityisviestein tai lisäile tiedot laitteistosta omaan profiiliin

Minä en kyllä heti ensimmäisenä palauttaisi tehdasasetuksia. Parempi vaihtoehto on ottaa ensin digiboksista virtajohto irti. No sekin on vain todellisen ongelman siirtämistä eteenpäin. Eikä vastauksesi kyllä vakuuttanut ettei ison osan Elisa Viihteen ongelmien todellinen syy olisi bugisessa digiboksin ohjelmistossa. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Olen tuon resetoinnin tehnyt aika monta kertaa ja joskus se auttaa HETKEN. Seuraava päivä on taas aika uus!

Jotain osoittanee tuo kirje parin kuukauden takaa, jossa Elisa ilmoittaa, että he eivät myy enään kiinteän linjan internet-yhteyksiä alueelle.  Eivät luota siis omaansa, eivätkä rakenna valokuitua, vaikka muutaman kymmenen metrin päähän tulevalle uudelle alueelle tulee valokuitu.  Paikallinen sähkölaitos vetää  pian kadun toisella puolen sähköjä maan alle, mutta minkäänlaista yhteistyötä ei ko sähkölaitoksella ja millään operaattorilla ole.  Tämän olen tarkistanut  pariinkiin otteeseen.  Elisan langattomaan verkkoonkaan en toistaiseksi voi luottaa, koska kokemukset kännykällä eivät ole pelkästään positiivisia.  Tämän hetken omien mittausten osalta parasta yhteyttä langattomasti tarjoaa  DNA.

ADSL yhteyksien uusmyynnistä ollaan luovuttu eli niitä ei valitettavasti enää saa.  Valokuidusta voi jättää tarjouspyyntöä osoitteessa https://elisa.fi/talokuitu_tarjouspyynto/ 

Hyvä jos sille Viihteelle olet noita toimenpiteitä tehnyt mutta olitkos jo modeemia palautellut tehdasasetuksille? Vai onko se ollut koskematta siitä saakka kun viimeksi meiltä kaveri siellä kävi nämä laitteet kytkemässä? 

Luitko mitä kirjoitin tuossa aiemmin? Osoittaa vaan että Elisa yrittää jääräpäisesti siirtää vikaa asiakkaalle kun Elisa Viihteen digiboksissa on bugi. 

 

Nyt täytyy sen verran vielä palata vanhoihin asioihin, että se Elisa Viihde on nettiyhteyden asiakas. On täysin totta, että meidän kivoissa teknisissä vempeleissä on joskus ongelmia. Tarkoitus ei ole syyllistää asiakasta ongelmista vaan auttaa sen ratkaisun löytämiseen. Yritämme pitää ohjeet helppoina ja tajuttavina. Kun modeemi on riittävän kauan päällä ja linjoilla niin sen palauttaminen tehdasasetuksille on yksi steppi siihen, että voidaan varmistua ainakin siitä, että se netin asiakas eli Elisa Viihde saa sen riittävän nettiyhteyden.

Koko palvelun toiminta perustuu pitkälti siihen nettiin. Ja kyllä - sekin on totta, että joskus se digiboksi bugaa. Leipätyöksi yritän vastata Elisa Viihteeseen liittyviin kysymyksiin ihan puhelimessa ja tiedän, ettei se ole aina yhtä juhlaa. Empiirinen kokemus on kuitenkin osoittanut karkeasti 70 % ongelmista, jotka Elisa Viihteessä tulevat vastaan ratkeavat molempien laitteiden tehdasasetuksien palautuksella. Vain pieni osa ongelmista johtuu suoraan digiboksista, koska lopulta se on aika yksinkertainen laite.

Joskus nämä meidän vastaukset voi olla vähän yksitoikkoisia asian suhteen. Tässä kuitenkin ideana se, että mahdollisimman moni lukijakin voi kokeilla samoja temppuja, jos kohtaa ongelmia. Tämän sanottuani oma mielipiteeni asioihin:

Oli ongelma mikä tahansa Elisa Viihteessä niin aloita sen korjaaminen aina näin:
1. palauta modeemi/reititin tehdasasetuksille
2. palauta Elisa Viihteen digiboksi tehdasasetuksille​​​​​​
3. jos ongelma edelleen toistuu - alusta digiboksin sisäinen muisti
4. jos ongelma vieläkin jatkuu, tee manuaalinen ohjelmistopäivitys
5. jos mikään näistä toimenpiteistä ei edes tekohengitä tilannetta millään lailla - lähesty meitä yksityisviestein tai lisäile tiedot laitteistosta omaan profiiliin

Minä en kyllä heti ensimmäisenä palauttaisi tehdasasetuksia. Parempi vaihtoehto on ottaa ensin digiboksista virtajohto irti. No sekin on vain todellisen ongelman siirtämistä eteenpäin. Eikä vastauksesi kyllä vakuuttanut ettei ison osan Elisa Viihteen ongelmien todellinen syy olisi bugisessa digiboksin ohjelmistossa. 


Joskus riittää johdon tuuletus, se on aivan totta. On hieman hankalaa ottaa laajemmin kantaa tuohon ohjelmistoon, kun itselläni ei ainakaan sellaista osaamista ole. Pääsääntöisesti nämä Elisa Viihde Classic -digiboksit ovat jo olleet niin pitkään tuotteistettuna, että suurin osa pikkuvioista on jo korjattu. Samaan aikaan myös digibokseja on tullut useampaa versiota ja tunnistamme esimerkiksi N7700-versiossa olevan ongelman, joka johtuu pitkälti siitä, että nykyajan ohjelmistot ja ohjelmakirjastot ovat menneet niin paljon eteenpäin, ettei digiboksin muisti enää riitä. Tämä ongelma on korjattu merkittävin osin N7800-versiossa.

Elisa Viihde Premium puolestaan on uusi tuote, joka ainakin minulla on palvellut oikein erinomaisesti. Perheessäni näitä digibokseja löytyy sekä isältä että äidiltä ja minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut - edes tuota ongelmaa Netflixin kanssa. Mitä paremmin näistä heikkouksista tiedämme - sen paremmin niihin pystymme myös korjauksia ja parannuksia tuomaan.

Digiboksi on kuitenkin erilainen laite kuin esimerkiksi tietokone tai älypuhelin. Digiboksi tarvitsee tasaisempaa yhteyttä eikä se pysty esimerkiksi langattoman verkon ongelmakohtia korjaamaan yhtä tehokkaasti kuin ns. älylaite.

Käyttäjätaso 7

Joskus riittää johdon tuuletus, se on aivan totta.

Liinavaatteita ja pyykkejä jne.  kannattaa tuulettaa , ei digibokseja.

Tätä keskustelua Elisan digibokseista on käyty kohta kymmenen vuotta ja mikään ei ole muuttunut. Itselläni ei ole enää Viihteen boksia , vaan ihan toinen ja eipä sitä ole tarvinnut “tuulettaa” vuosikausiin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Joskus riittää johdon tuuletus, se on aivan totta.

Liinavaatteita ja pyykkejä jne.  kannattaa tuulettaa , ei digibokseja.

Tätä keskustelua Elisan digibokseista on käyty kohta kymmenen vuotta ja mikään ei ole muuttunut. Itselläni ei ole enää Viihteen boksia , vaan ihan toinen ja eipä sitä ole tarvinnut “tuulettaa” vuosikausiin.



No sittenhän asia on sinulle oikein hyvä? Mikä ongelma? Olen tyytyväinen, että olet löytänyt tarvettasi vastaavan tuotteen, joka toimii luotettavasti vuosia. Meidän vaihtoehtokin toimii aika monella asiakkaalla :)

Käyttäjätaso 7

No sittenhän asia on sinulle oikein hyvä? Mikä ongelma? Olen tyytyväinen, että olet löytänyt tarvettasi vastaavan tuotteen, joka toimii luotettavasti vuosia. Meidän vaihtoehtokin toimii aika monella asiakkaalla :)

Vuosien kokemuksella voin sanoa , että Elisa Viihde ei toimi tarpeeksi hyvin ja tarpeeksi monella ja siksi siitä luovuin. TV:n missä tahansa muodossa pitää toimia 24/7 ja kaikilla. Siihen nämä IPTV-viritykset eivät vielä pysty , koska mm. signaalin siirtotie on liian epävakaa. Myös päätelaitteet ovat ns. halpatuotteita , joilta ei paljon voi vaatiakaan.

PS. Eipä minulla mitään ongelmaa olekaan , mutta hiukan huvttavaa on seurata tätä iänikuista urputusta tehdasasetuksista ja muista tekohengityksistä , jotka eivät ratkaise itse ongelmaa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

No sittenhän asia on sinulle oikein hyvä? Mikä ongelma? Olen tyytyväinen, että olet löytänyt tarvettasi vastaavan tuotteen, joka toimii luotettavasti vuosia. Meidän vaihtoehtokin toimii aika monella asiakkaalla :)

Vuosien kokemuksella voin sanoa , että Elisa Viihde ei toimi tarpeeksi hyvin ja tarpeeksi monella ja siksi siitä luovuin. TV:n missä tahansa muodossa pitää toimia 24/7 ja kaikilla. Siihen nämä IPTV-viritykset eivät vielä pysty , koska mm. signaalin siirtotie on liian epävakaa. Myös päätelaitteet ovat ns. halpatuotteita , joilta ei paljon voi vaatiakaan.

PS. Eipä minulla mitään ongelmaa olekaan , mutta hiukan huvttavaa on seurata tätä iänikuista urputusta tehdasasetuksista ja muista tekohengityksistä , jotka eivät ratkaise itse ongelmaa.

 

Jos seuraat näitä täällä käytyjä keskusteluja niin kyllähän nämä toimenpiteet on monet ongelmat ratkaissut :) Olen itse joskus käyttänyt Windows-konetta, jossa oli käyttöjärjestelmänä Millenium. Siihen verrattuna minua ei haittaa yhtään, jos joudut joskus vähän laitteita rustailemaan eli käynnistelemään uudestaan yms. palauttamaan tehdasasetuksia. Jos on tarvetta sellaisella 24/7 -palvelulle, jonka toimivuus ja ylläpito voidaan taata ikuisesti tulevaisuuteen niin sitten täytyy tietysti olla valmiutta myös maksaa sellaisesta palvelusta. Perustason palvelut tosin ovat sellaisia, että ne suurimmalle osalle ajavat asiansa ja toimivat.

Esimerkiksi itse käytän Viaplaytä, Yle Areenaa yms. sieltä Elisa Viihde Premiumin kautta ja hyvin toimii. Eikä ole tarvinnut kertaakaan mitään kommervenkkejä vielä tehdä. Käytössä yli 6 kk.

Käyttäjätaso 7

Esimerkiksi itse käytän Viaplaytä, Yle Areenaa yms. sieltä Elisa Viihde Premiumin kautta ja hyvin toimii. Eikä ole tarvinnut kertaakaan mitään kommervenkkejä vielä tehdä. Käytössä yli 6 kk.

Minun ei ole tarvinnut tehdä mitään telkarilleni yli 6 vuoteen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Esimerkiksi itse käytän Viaplaytä, Yle Areenaa yms. sieltä Elisa Viihde Premiumin kautta ja hyvin toimii. Eikä ole tarvinnut kertaakaan mitään kommervenkkejä vielä tehdä. Käytössä yli 6 kk.

Minun ei ole tarvinnut tehdä mitään telkarilleni yli 6 vuoteen.

Eikö se ole hyvä?

Minua ei henkilökohtaisesti puolestaan haittaa yhtään, jos laitteistoa joutuu silloin käynnistelemään uudestaan.

Käyttäjätaso 7

Esimerkiksi itse käytän Viaplaytä, Yle Areenaa yms. sieltä Elisa Viihde Premiumin kautta ja hyvin toimii. Eikä ole tarvinnut kertaakaan mitään kommervenkkejä vielä tehdä. Käytössä yli 6 kk.

Minun ei ole tarvinnut tehdä mitään telkarilleni yli 6 vuoteen.

Eikö se ole hyvä?

Minua ei henkilökohtaisesti puolestaan haittaa yhtään, jos laitteistoa joutuu silloin käynnistelemään uudestaan.


No hyvähän se on. :blush:

Minun puolesta voitte käynnistellä laitteitanne ihan niin paljon kuin huvittaa. Minun ei  tarvitse ja kaikki toimii siitä huolimatta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Tehdasasetusten palauttaminen eri laitteisiin on minulle täysin outo asia, eipä niin pahaan juntturaan yksikään käyttämäni laite ole mennyt. Uudelleenkäynnistyksiä jumitilanteen vuoksi on melko harvoin, ei edes kerran vuodessa. Ja käyttämäni laitteet ovat ihan normaalia kotitasoa, jotka on pääsääntöisesti hankittu muualta kuin joltain teleoperaattorilta. En ymmärrä laisinkaan, että aina ollaan tarjoamassa tehdasasetusten palauttamista kun vähänkin jumittaa ja ei voia myöntää että voi siellä operaattorinkin puolella olla jotain vikaa. Netflix ja YleAreena pelaa Chromecastilla hyvin. Taitaa Chromecastin kehittäjillä olla pikkasen paremmat paukut kuin jollain elisaviihteellä palvelujen ylläpitoon. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Esimerkiksi itse käytän Viaplaytä, Yle Areenaa yms. sieltä Elisa Viihde Premiumin kautta ja hyvin toimii. Eikä ole tarvinnut kertaakaan mitään kommervenkkejä vielä tehdä. Käytössä yli 6 kk.

Minun ei ole tarvinnut tehdä mitään telkarilleni yli 6 vuoteen.

Viihteen digiboksia ja uutta Smart-TV:tä voi verrata keskenään, mutta perinteiseen televisioon tai tallentavaan digiboksiin ei mielestäni kannata verrata, jos halutaan yhtä "monimutkaisia" laitteita verrata toisiinsa.

 

Käyttäjätaso 7

Esimerkiksi itse käytän Viaplaytä, Yle Areenaa yms. sieltä Elisa Viihde Premiumin kautta ja hyvin toimii. Eikä ole tarvinnut kertaakaan mitään kommervenkkejä vielä tehdä. Käytössä yli 6 kk.

Minun ei ole tarvinnut tehdä mitään telkarilleni yli 6 vuoteen.

Viihteen digiboksia ja uutta Smart-TV:tä voi verrata keskenään, mutta perinteiseen televisioon tai tallentavaan digiboksiin ei mielestäni kannata verrata, jos halutaan yhtä "monimutkaisia" laitteita verrata toisiinsa.

Kyllä minun Smart-TV on toiminut jo vuosia ilman mitään tehdasasetustenpalautuksia.