Vastattu

Nettiyhteys pätkii jatkuvasti

  • 8 elokuu 2019
  • 12 kommenttia
  • 748 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
  • Aktiivikeskustelija
  • 105 kommenttia
Hei, minulla on Zyxel VMG3926-B10A modeemi ja nykyään on sellainen ongelma, että useita kertoja tunnissa yhteys katkee ihan lyhyeksi aikaa, mutta kumminkin. Se ei vaikuta esim. tallenteiden katsomiseen, mutta on muuten ärsyttävää. Olen resetoinut modeemin ja ottanut virrat pois, mutta ei auta. Mitähän seuraavaksi pitäisi tehdä, että pätkiminen loppuisi? Asun Pohjois-Helsingissä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 8 elokuu 2019, 10:45

Kiitos tiedosta, mutta tämä nykyinen modeemi on tullut Elisalta eli kuuluu Elisa Viihde -pakettiin. Minulle sattumoisiin soitettiin eilen Elisalta ja tarjottiin uutta modeemia. En ehtinyt sillä hetkellä paneutua asiaan ja minulle luvattiin soittaa ensi viikolla uudelleen.
Oikaisin vähän ja pistin sulle nyt uuden tulemaan 🙂 Tällä kertaa vuorossa Huawei HG635 mallinen laite, posti ilmoittelee kun noudettavissa 🙂 Tarkistelin tuossa siis linjaasi ja muutenkin mittailin yhteyttä, toistaiseksi ei mitään linjaan viittaavaa ja VMG:n ikä sen verran huomattava että diagnoosi modeemin ongelmista todennäköisesti jo iänkin vuoksi osuu oikeaan 🙂

@Sokrates yleisenä muistutuksena että toimiva laite pitää saada meiltäkin jos sellaisesta kaupat tehdään 😉 Jos takuu tai muu tarjoaa meiltä vaihtolaitteen niin toki laitetta vaihdetaan jotta saamme osamme sopimuksesta pidettyä 🙂
Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Hei, minulla on Zyxel VMG3926-B10A modeemi ja nykyään on sellainen ongelma, että useita kertoja tunnissa yhteys katkee ihan lyhyeksi aikaa, mutta kumminkin. Se ei vaikuta esim. tallenteiden katsomiseen, mutta on muuten ärsyttävää. Olen resetoinut modeemin ja ottanut virrat pois, mutta ei auta. Mitähän seuraavaksi pitäisi tehdä, että pätkiminen loppuisi? Asun Pohjois-Helsingissä.
Vaihda modeemi toisen valmistajan laitteeseen.

https://www.telewell.fi/fi/tuote/tietoliikenne/internet-kotona/adsl-vdsl-wifi/TW-EAV510AC-USB3/tw-eav510ac-b-uusi-1000mhz-prosessori-malli-langaton-tukiasema-reititin-palomuuri
Käyttäjätaso 1
Kiitos tiedosta, mutta tämä nykyinen modeemi on tullut Elisalta eli kuuluu Elisa Viihde -pakettiin. Minulle sattumoisiin soitettiin eilen Elisalta ja tarjottiin uutta modeemia. En ehtinyt sillä hetkellä paneutua asiaan ja minulle luvattiin soittaa ensi viikolla uudelleen.
Käyttäjätaso 7
Kiitos tiedosta, mutta tämä nykyinen modeemi on tullut Elisalta eli kuuluu Elisa Viihde -pakettiin. Minulle sattumoisiin soitettiin eilen Elisalta ja tarjottiin uutta modeemia. En ehtinyt sillä hetkellä paneutua asiaan ja minulle luvattiin soittaa ensi viikolla uudelleen.
Hmmm...

Joo Elisa toimittaa noita ZyXEL:eitä kyllä , mutta täällä on useita ketjuja , joissa niistä valitetaan ihan samaa asiaa. Jos et halua itse ivestoida noin 90€ kunnolliseen modeemiin , niin vaadi tilalle toisen merkkistä laitetta Elisalta. Voi olla , että saat uuden ilmaiseksi tai sitten ei , mutta nuo ZyXEL:t ovat sekundaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kiitos tiedosta, mutta tämä nykyinen modeemi on tullut Elisalta eli kuuluu Elisa Viihde -pakettiin. Minulle sattumoisiin soitettiin eilen Elisalta ja tarjottiin uutta modeemia. En ehtinyt sillä hetkellä paneutua asiaan ja minulle luvattiin soittaa ensi viikolla uudelleen.
Oikaisin vähän ja pistin sulle nyt uuden tulemaan 🙂 Tällä kertaa vuorossa Huawei HG635 mallinen laite, posti ilmoittelee kun noudettavissa 🙂 Tarkistelin tuossa siis linjaasi ja muutenkin mittailin yhteyttä, toistaiseksi ei mitään linjaan viittaavaa ja VMG:n ikä sen verran huomattava että diagnoosi modeemin ongelmista todennäköisesti jo iänkin vuoksi osuu oikeaan 🙂

@Sokrates yleisenä muistutuksena että toimiva laite pitää saada meiltäkin jos sellaisesta kaupat tehdään 😉 Jos takuu tai muu tarjoaa meiltä vaihtolaitteen niin toki laitetta vaihdetaan jotta saamme osamme sopimuksesta pidettyä 🙂
Käyttäjätaso 7
@Sokrates yleisenä muistutuksena että toimiva laite pitää saada meiltäkin jos sellaisesta kaupat tehdään 😉 Jos takuu tai muu tarjoaa meiltä vaihtolaitteen niin toki laitetta vaihdetaan jotta saamme osamme sopimuksesta pidettyä :)
Juu näinhän se on. Toki on täällä aiemminkin ollut keskusteluja tapauksista , joissa olette veloittanut asiakasta uudesta modeemista. Siis asiaa varmaankin harkitaan tapauskohtaisesti.

PS. Noista ZyXEL:leistä on täällä viime aikoina ollut tarinaa enemmänkin ja ne voisitte vaihtaa ihan kaikki.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

@Sokrates yleisenä muistutuksena että toimiva laite pitää saada meiltäkin jos sellaisesta kaupat tehdään 😉 Jos takuu tai muu tarjoaa meiltä vaihtolaitteen niin toki laitetta vaihdetaan jotta saamme osamme sopimuksesta pidettyä :)Juu näinhän se on. Toki on täällä aiemminkin ollut keskusteluja tapauksista , joissa olette veloittanut asiakasta uudesta modeemista. Siis asiaa varmaankin harkitaan tapauskohtaisesti.

PS. Noista ZyXEL:leistä on täällä viime aikoina ollut tarinaa enemmänkin ja ne voisitte vaihtaa ihan kaikki.

Jos takuuta ei ole eikä sopimusta mikä oikeuttaa veloituksettomaan > veloittuu
Lyöt vasaralla tai salamalla laitteen rikki (ts takuun ulkopuolinen) > veloittuu
Jos takuu rauennut mutta olosuhteet asiakkaan puolella > harkitaan
jne 🙂 Eli kyllä noissa ihan logiikkansa on ja sopparin puolelta nähdään ylläpidossa noi tiedot nopeeta et miten jatketaan 🙂

Zyxelit on ihan hyviä, mutta kun niitä on meillä paljon viime vuosina asiakkaille lähetelty niin tokihan ne valmistajana nousee tuonne keskusteluihin sitten eniten 🙂 Nykyisin tosin taitaa olla tilanne meillä se, että tuota HG:ta nyt lähtee ainakin toistaiseksi asiakkaille ensisijaisesti
Käyttäjätaso 7
Jos takuuta ei ole eikä sopimusta mikä oikeuttaa veloituksettomaan > veloittuu
Lyöt vasaralla tai salamalla laitteen rikki (ts takuun ulkopuolinen) > veloittuu
Jos takuu rauennut mutta olosuhteet asiakkaan puolella > harkitaan
jne 🙂 Eli kyllä noissa ihan logiikkansa on ja sopparin puolelta nähdään ylläpidossa noi tiedot nopeeta et miten jatketaan :)

Zyxelit on ihan hyviä, mutta kun niitä on meillä paljon viime vuosina asiakkaille lähetelty niin tokihan ne valmistajana nousee tuonne keskusteluihin sitten eniten 🙂 Nykyisin tosin taitaa olla tilanne meillä se, että tuota HG:ta nyt lähtee ainakin toistaiseksi asiakkaille ensisijaisesti

Niinpä.

Kuten jo edellä totesin , niin tapauskohtaiseti se uuden modeemin veloitus menee. 😀

Mitä taas modeemien laatuun tulee , niin vielä ei ole vastaan tullut ensimmäistäkään ZyXEL:iä , joka yltäisi tasolle erinomainen. Kokemukseni niistä ovat pitkältä ajalta ja monesta eri versiosta ihan ammatillisesti. No Elisa jakaa asiakkailleen etupäässä sellaisia laitteita , jotka ovat hintahaitarin alemmasta päästä ja sen kyllä ymmärrän , jos laite sisältyy esim. johonkin muuhun soppariin.

Laadukkaiden laitteiden valinta onkin sitten pitempi prosessi ja edellyttää asiantuntemusta ja vähän omaa rahallista panostustakin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Laitteiden valinnat aina vähän hankalia, meilläkin tuossa joutuu miettimään sen kulman että laite on käytännössä toimitettava valmiiksi säädettynä toimintaan ja mahdollisimman tietoturvallisena että käyttäjän ei itsensä tarvitse päätä noilla vaivata, eli vähän sillain avaimet käteen meiningillä. Itellä on ihan hyviä kokemuksia noista meidänkin Zyxeleistä, tosin aika vähelle toki jäi ihan natiiviasetuksilla niiden käyttelyt 😃 Nykyisessä kotiverkossa yksi Zyxelin laite mukana, tosin se on ihan perus dummy 5-porttinen kytkin kun tarvi työpöydälle lisää ethernettipaikkoja. Mutta noi on toki makuasioita, omat kokemukset tuolta Telewellin puolelta ei taas kovin mairittelevia ole ollut (tosin niistä jo tovi vierähtänyt eli eiköhän sielläkin ole vettä virrannut Tonavassa) 🙂

Peruskäytössä en siis näe miksei Zyxel olisi toimiva, vaativampaan makuun kun laitteita katsellaan niin toki silloin on vähän erityisempiä preferenssejä ja nämä käyttäjät monesti etsivätkin sen perusteella omat laitteensa vaikka sopimuksellakin voisi olla tarjolla jotain 🙂
Käyttäjätaso 1
Kiitos Patomiäs! En ollut vielä lukenut vastaustasi ja ihmettelin, mitä Elisa lähettää minulle. Nythän asia selvisi.
Niin se yhteys pätkii täälläkin. Vika ei kyllä ole laitteissa vaan yhdessä maakaapelissa. Samaa pätkimistä nimittäin esiintyy naapureillakin.
Nyt kyllä yhteys lakkasi toimimasta kokonaan viime ukkosen jälkeen. Pitänee irtisanoa koko liittymä ja kokeilla jonkun muun operaattorin palveluita.
Käyttäjätaso 2
Niin se yhteys pätkii täälläkin. Vika ei kyllä ole laitteissa vaan yhdessä maakaapelissa. Samaa pätkimistä nimittäin esiintyy naapureillakin.
Nyt kyllä yhteys lakkasi toimimasta kokonaan viime ukkosen jälkeen. Pitänee irtisanoa koko liittymä ja kokeilla jonkun muun operaattorin palveluita.

Ikävä kuulla, että tuollaisia tuntemuksia linja on aiheuttanu! 😞 Onko tuosta yhteydestä tehty vikapuolemme kanssa jo vikailmoitusta, että maakaapelit saisi tarkistettua ja korjattua? 🙂

Niin se yhteys pätkii täälläkin. Vika ei kyllä ole laitteissa vaan yhdessä maakaapelissa. Samaa pätkimistä nimittäin esiintyy naapureillakin.
Nyt kyllä yhteys lakkasi toimimasta kokonaan viime ukkosen jälkeen. Pitänee irtisanoa koko liittymä ja kokeilla jonkun muun operaattorin palveluita.
Ikävä kuulla, että tuollaisia tuntemuksia linja on aiheuttanu! 😞 Onko tuosta yhteydestä tehty vikapuolemme kanssa jo vikailmoitusta, että maakaapelit saisi tarkistettua ja korjattua? :)

Siitä on usea asiakas tehnyt usean vikailmoituksen mutta ei sitä ole kiinnostusta korjata.
Just tänään sain 4G-reitittimen ja vehkeet toimintaan niin nyt näytti speedtest 110/12 eli minun puolesta saa purkaa pois koko kuparikaapelin 😄

Osallistu keskusteluun