vikailmoitusten kanava?

  • 29 syyskuu 2020
  • 12 kommenttia
  • 551 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 2 kommenttia

Missä on paikka johon voi yksinkertaisesti tehdä vikailmoituksen?

 

Aivan, sellaista ei ole. FB, Twitter tai tällänen palsta se Ei ole. ISP jolle pitäisi soittaa? Yeah right.

 

Vika yritetään paikantaa omaelisassakin jollain lapsille tehdyllä kyselyketjulla, eikä edes sen jälkeen tarjota kuin soittoajan varausta.

 

Kun Vika olisi vain se, että kaikki kaapelimodeemiyhteydet alueelta katkes (ei, ei ole vikakartalla). Yhteydet siis meni poikki kaikkialta, mutta Elisan oletus tän asiakaspalveluksi naamioidun kyselyketjun päätteeksi on, että vika on asiakkaalla.

 

Toista se oli Saunalahden aikaan, kun luotettiin, että asiakkaan päässäkin voi olla jotain ymmärrystä asiasta. Nyt palaute, vikailmoitus ym asiointi on tehty vaikeaksi, jotta ei tulis töitä asiakaspalveluun

 

... mutta eiköhän kaikkia verkon asiakkaita palvelisi, jos olisi yksinkertainen vikailmo lomake vaikka omaelisassa. Johon vois lauttaa "yhteydet poikki alueella x". Mutta ilmeisesti palvelumuotoilussa Elisassa päämääränä on saavuttaa mahdollisimman vähän yhteydenottoja, ei niinkään madaltaa yhteydenottokynnystä.

 

PR jargoninne voitte jättää tähän vastaamatta. Koittakaa keksiä millä alueella katko on, vaikka oishan se selvinny teidän tekniikalle heti, jos olidi ollut paikka mihin sen kertoa... 

 

Vietetään vapaapäivä ja katotaan pääsiskö töidenääreen huomenns


12 kommenttia

Tällä Kotkassa katosi myös nettiyhteys kaapelimodeemilla kokonaan. DHCP ei vastaa.

Toi kysely (joka on täys vitsi, eikä oikeasti tee mitään)  ilmoittaa että modeemi on linjoilla ja toimii (valhetta) ja vika olisi omissa kytkennöissä (valhetta).

Modeemin hallintasivulta näkee, että yhteyden kättely jumahtaa DHCP kohtaan, eikä etene siitä mihinkään.

Käyttäjätaso 1

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vikapalveluun pääsee 24/7 kuuntelemalla ensin robotin pulinat pois niin yhdistyy vikapalveluun 

normaalilla puh. maksulla.

Käyttäjätaso 7

Ja voi sen vikailmoituksen tehdä myös lomakkeella ihan ilmaiseksi.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

normaalilla puh. maksulla.

010-numerot ovat epänormaaleja, joten puhelusta menee epänormaali maksu.

Normaaleita numeroita ovat ainoastaan 01312, 01313, 01314, 01315, 01316, 01317, 0132, 0133, 0134, 0135, 0136, 0137, 0138, 0142, 0143, 0144, 0145, 0146, 0147, 0148, 01515, 01516, 01517, 01518, 0152, 0153, 0154, 0155, 0156, 0157, 0158, 0162, 0163, 0164, 0165, 0166, 0167, 0168, 01715, 01716, 01717, 01718, 0172, 0173, 0174, 0175, 0176, 0177, 0178, 01812, 01813, 01814, 01815, 01816, 01817, 0182, 0183, 0184, 0185, 0186, 0187, 0188, 0192, 0193, 0194, 0195, 0196, 0197, 0198, 022, 023, 024, 025, 026, 027, 028, 032, 033, 034, 035, 036, 037, 038, 04, 050, 052, 053, 054, 055, 056, 057, 058, 062, 063, 064, 065, 066, 067, 068, 082, 083, 084, 085, 086, 087, 088, 0912, 0913, 0914, 0915, 0916, 0917, 0918, 092, 093, 094, 095, 096, 097 ja 098 alkuiset.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

normaalilla puh. maksulla.

010-numerot ovat epänormaaleja, joten puhelusta menee epänormaali maksu.

Normaaleita numeroita ovat ainoastaan 01312, 01313, 01314, 01315, 01316, 01317, 0132, 0133, 0134, 0135, 0136, 0137, 0138, 0142, 0143, 0144, 0145, 0146, 0147, 0148, 01515, 01516, 01517, 01518, 0152, 0153, 0154, 0155, 0156, 0157, 0158, 0162, 0163, 0164, 0165, 0166, 0167, 0168, 01715, 01716, 01717, 01718, 0172, 0173, 0174, 0175, 0176, 0177, 0178, 01812, 01813, 01814, 01815, 01816, 01817, 0182, 0183, 0184, 0185, 0186, 0187, 0188, 0192, 0193, 0194, 0195, 0196, 0197, 0198, 022, 023, 024, 025, 026, 027, 028, 032, 033, 034, 035, 036, 037, 038, 04, 050, 052, 053, 054, 055, 056, 057, 058, 062, 063, 064, 065, 066, 067, 068, 082, 083, 084, 085, 086, 087, 088, 0912, 0913, 0914, 0915, 0916, 0917, 0918, 092, 093, 094, 095, 096, 097 ja 098 alkuiset.

 

 

Sitten Elisa valehtelee päin naamaa, mihin taas en oikein usko...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Valtaosa 010-, 020-, 029-, 030-, 071- ja 075-numeroiden käyttäjistä valehtelee päin naamaa. Elisa ei ole ainoa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Mitähän tässä nyt valehdellaan, en osaa oikein hommasta kiinni. :thinking:  Asiakaspalveluumme soittaminen maksaa aina matkapuhelinmaksun / paikallisverkkomaksun verran.

Mutta itse asiaan! Kiitos palautteestasi @T-JM. OmaElisan “härpäkkeen” kautta pystyy tosiaan tekemään varsin hyvän vianrajauksen laajakaistaliittymälle. Toimintoja tuossa on enemmän tai vähemmän, riippuen laajakaistan tyypistä. Viimeisten klikkailuiden jälkeen se ehdottaa usein soittopyynnön varaamista, mutta joskus myös suoraan vikailmoitusta. Lopputulos riippuu ihan siitä, että mitä kaikkea sivusto saa laajakaistasta selville meidän puolelta, sekä käyttäjän laittamien vastausten perusteella. Tämä on vielä OmaElisassa suhteellisen uusi juttu ja tulee varmasti kehittymään kovasti tulevaisuudessakin! :slight_smile:  

@Ospan kuvaamassa tilanteessa saattaa olla kyse siitä, että linja nousee ylös mutta jää ilman IP-osoitetta (johon tuo DHCP ei vastaa -ilmoitus lokissa viittaa). Yhteys siis vähän kuin muodostuu puoliksi, ihan ei kuitenkaan pelaa vielä. Tokikaan tässä tilanteessa ei sivuston pitäisi kertoa että yhteys toimii, joten kehitettävää vielä on.

Jos haluatte, että tutkitaan tilannetta vielä tarkemmin meidän puolelta, niin meille voi laittaa yksityisviestillä tarkempia tietoja, osoite mukaanlukien. :relaxed:

 

Tänään taisi olla vähän laajempi vika tuossa DHCP palvelussa. Aamupäivällä 10:29:16 oma kaapeliyhteys katkesi ilmoituksella ‘DHCPv4 lease timed out’. Yhteys palasi 10:43:43.

Eihän tämmöisistä useita käyttäjiä koskevista häiriöistä maksaville asiakkaille ilmoiteta. Mitä me sillä tiedolla teemme, että häiriö oli, se oli laaja(hko) ja johtui _________ syystä.

Käyttäjätaso 7

Mitähän tässä nyt valehdellaan, en osaa oikein hommasta kiinni. :thinking:  Asiakaspalveluumme soittaminen maksaa aina matkapuhelinmaksun / paikallisverkkomaksun verran.

Vikailmoituksen tekeminen puhelimellakaan ei saisi maksaa mitään , varsinkaan jos vika on Elisan omissa härpäkkeissä.

Mitähän tässä nyt valehdellaan, en osaa oikein hommasta kiinni. :thinking:  Asiakaspalveluumme soittaminen maksaa aina matkapuhelinmaksun / paikallisverkkomaksun verran.

Vikailmoituksen tekeminen puhelimellakaan ei saisi maksaa mitään , varsinkaan jos vika on Elisan omissa härpäkkeissä.

Tätähän ei tiedetä ilmoitusta tehdessä lähenkään aina, että missä se vika on ja kenen vastuulla. Hyvityksiä voi pyytää jälkikäteen.

Käyttäjätaso 7

Tätähän ei tiedetä ilmoitusta tehdessä lähenkään aina, että missä se vika on ja kenen vastuulla. Hyvityksiä voi pyytää jälkikäteen.

Niinpä.

Sitä varten teillä pitäisi olla ilmainen vikanumero kuten kilpailijoilla. 99% asiakkaista ei edes tiedä , että mitään hyvityksiä voi pyytää.

Tänään taisi olla vähän laajempi vika tuossa DHCP palvelussa. Aamupäivällä 10:29:16 oma kaapeliyhteys katkesi ilmoituksella ‘DHCPv4 lease timed out’. Yhteys palasi 10:43:43.

Eihän tämmöisistä useita käyttäjiä koskevista häiriöistä maksaville asiakkaille ilmoiteta. Mitä me sillä tiedolla teemme, että häiriö oli, se oli laaja(hko) ja johtui _________ syystä.


No oliko se vika laajempi?

Osallistu keskusteluun