Missä on paikka johon voi yksinkertaisesti tehdä vikailmoituksen?
Aivan, sellaista ei ole. FB, Twitter tai tällänen palsta se Ei ole. ISP jolle pitäisi soittaa? Yeah right.
Vika yritetään paikantaa omaelisassakin jollain lapsille tehdyllä kyselyketjulla, eikä edes sen jälkeen tarjota kuin soittoajan varausta.
Kun Vika olisi vain se, että kaikki kaapelimodeemiyhteydet alueelta katkes (ei, ei ole vikakartalla). Yhteydet siis meni poikki kaikkialta, mutta Elisan oletus tän asiakaspalveluksi naamioidun kyselyketjun päätteeksi on, että vika on asiakkaalla.
Toista se oli Saunalahden aikaan, kun luotettiin, että asiakkaan päässäkin voi olla jotain ymmärrystä asiasta. Nyt palaute, vikailmoitus ym asiointi on tehty vaikeaksi, jotta ei tulis töitä asiakaspalveluun
... mutta eiköhän kaikkia verkon asiakkaita palvelisi, jos olisi yksinkertainen vikailmo lomake vaikka omaelisassa. Johon vois lauttaa "yhteydet poikki alueella x". Mutta ilmeisesti palvelumuotoilussa Elisassa päämääränä on saavuttaa mahdollisimman vähän yhteydenottoja, ei niinkään madaltaa yhteydenottokynnystä.
PR jargoninne voitte jättää tähän vastaamatta. Koittakaa keksiä millä alueella katko on, vaikka oishan se selvinny teidän tekniikalle heti, jos olidi ollut paikka mihin sen kertoa...
Vietetään vapaapäivä ja katotaan pääsiskö töidenääreen huomenns