Skip to main content
Vastattu

Your ISP's DHCP does not function properly

  • 27. joulukuuta 2024
  • 5 kommenttia
  • 220 katselukerrat

Moikka, onko kellään muulla tullut vastaan tämä ongelma, aina silloin tällöin WAN yhteys katkeaa ja ainoa mitä tähän asti on auttanut on että aina käynnistää modeemi ja reititin uudestaan, mutta kun ongelma tapahtuu 3-6 kertaa viikkossa niin olisi kiva jos tähän löytyis joku ratkaisu. eli se Your ISP's DHCP does not function properly ilmoitus näkyy Asus reitimessä joka kerta kun WAN-yhteys katkeaa. Asus reititin: ASUS TUF GAMING AX4200, modeemi: Adtran Gfast 422G

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett

Siis tarkoitat tuolta sitä, että vaihdat reitittimen wan mac-osoitteen täsmäämään laitteesi verkkokortin mac-osoitetta? 🤔 Mikäli yhteys katkeilee suoraan Adtranin gfast purkistakin, tee uusi vikailmoitus vaan, että saadaan tutkintaan tuo. 😊

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

5 kommenttia

Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 469 kommenttia
  • 27. joulukuuta 2024

Mikäli testaat tovin ilman tuota asusreititintä tai toisella, toistuuko vika.

Siihen tuntuisi vika jäävän jos uudelleen käynnistelyllä saat hommat toimimaan.

Mikäli olet sitä mieltä että vika olisi linjoissa, tee vikailmoitus niin tutkitaan.


  • 4585 kommenttia
  • 27. joulukuuta 2024

ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 726 kommenttia
  • 31. joulukuuta 2024

Saitko ton ratkastua jotenkin ​@Ristoffer? 😊

Ja tervetuloa tänne OmaYhteisöön. 👋


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 1. helmikuuta 2025

Moikka, nyt on testattu vähän kaikkea siksi kesti niin kauan vastata tähän eli nyt on kokeiltu toista reititintä ja on kokeiltu kytkeä tietokone suoraan Adtran Gfast 422G modeemiin mutta sama ongelma jatkuu vielä nyt ehkä vielä enemmän esim. tänään on yhteys katkennut varmasti 7 kertaa. Tein vikailmoitus mistä sain tämmönen vastaus: Kiitos yhteydenotosta. Vastaavia ei ole kyllä tullut vastaan mitä äkkiseltään muistelen. Adtranille ei voi tehdä mitään muutoksia ja laite itsessään on vain siltaavassa tilassa antamassa yhteyttä eteenpäin. Häiriö tuntuu enemmän rajaantuvan kyseiseen reitittimeen mikäli yhteys kuitenkin toimii kaapelilla suoraan Adtranista? Omalle wifireitittimelle voi toki tehdä mitä muutoksia vain haluaa, mutta Adtran toimii oletusasetuksilla. Mikäli Asus ei toimi asetusmuutoksilla voisi olla hyvä vaihtoehto kokeilla kokonaan toisen merkkistä laitetta. Ja tämän jälkeen en voinut enää vastata vikailmoitukseen se oli vain heti ratkaistu, en saanut edes mahdollisuuta vastata tohon viestiin :(. Nyt vaikuttaa kyllä siltä että tämä ongelma olisi kuitenkin Elisan päässä jos yhteys katkeaa vaikka olen yhdistetty ethernet-kaapelilla suoraan modeemiin. Onko mitään ehdotuksia miten tässä pitäisi nyt edetä? ​@ilponen ​@Porkkana Olisiko tätä: https://forums.xfinity.com/conversations/your-home-network/your-isps-dhcp-is-not-functioning-properly-asus-router-solved/622d838d6c4cd02237d457e9 jotenkin mahdollista kokeilla?


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+15
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1961 kommenttia
  • Vastaus
  • 3. helmikuuta 2025

Siis tarkoitat tuolta sitä, että vaihdat reitittimen wan mac-osoitteen täsmäämään laitteesi verkkokortin mac-osoitetta? 🤔 Mikäli yhteys katkeilee suoraan Adtranin gfast purkistakin, tee uusi vikailmoitus vaan, että saadaan tutkintaan tuo. 😊