Skip to main content

5G yhteysnopeus ei juurikaan noussut sopimuksen päivityksessä

  • 27. helmikuuta 2025
  • 2 kommenttia
  • 102 katselukerrat

Tervehdys

Minun yhteydet päivitettiin muutam,a viikko sitten  600:sta 1000:een mbps nopeuteen. Testasin nopeutta ja sain tulokseksi 6,3 mbps vastaanotto ja 1,3 mbps lähetys. Käynnistin reitittimen uudelleen ja nyt nopeus nousi 32,5 vastaanotto ja 6,1 mbps lähetys. Reititin on ZTE mc801A.

Nopeus ei ole noussut lainkaan päivityksen jälkeen.

Tähänkö pitää tyytyä. Noin 4% nimellisnopeudesta?

  1. Peksi
Oliko tästä hyötyä?

2 kommenttia

Forum|alt.badge.img+4
  • Oppinut
  • 111 kommenttia
  • 27. helmikuuta 2025

No ei se teoreettisen maximi nopeuden nosto mitään auta, jos ei tule aikaisemmallakaan nopeudella lähelleekkään maximia. Eli mikä oli nopeus 600M liittymällä?

Jos sekin on ollut samaa luokkaa, niin katso modeemista yhteyden arvot ja käytetyt taajuudet (onkohan ollenkaan 5G taajuuksia saatavilla).

Varmaan tiedätkin, että liittymän "taattu nopeus" on 5M 4G verkossa ja 10M 5G verkossa.


  • 4581 kommenttia
  • 27. helmikuuta 2025
Kanavilla kirjoitti:

Tervehdys

Minun yhteydet päivitettiin muutam,a viikko sitten  600:sta 1000:een mbps nopeuteen. Testasin nopeutta ja sain tulokseksi 6,3 mbps vastaanotto ja 1,3 mbps lähetys. Käynnistin reitittimen uudelleen ja nyt nopeus nousi 32,5 vastaanotto ja 6,1 mbps lähetys. Reititin on ZTE mc801A.

Nopeus ei ole noussut lainkaan päivityksen jälkeen.

Tähänkö pitää tyytyä. Noin 4% nimellisnopeudesta?

  1. Peksi

Onhan tuo nopeus vaihteluvälissä (10-1000), muttei kovin hääppöinen

Tuolla tietoa

Elisan mobiiliverkon nopeudet

Usein kysyttyä nopeudesta

Elisan Mobiililaajakaistan palvelukuvaus

Vielä:

Mobiililiittymän toimivuuden parantaminen

Mikä voi olla syynä huonoon toimivuuteen?

Voihan tehdä vika/häiriöilmoituksen, niin varmaan jotain selviää:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa /Häiriöilmoitus

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

> Uusi viesti> Häiriöilmoitukset