Moi, olisin kaivannut apua, kun olen poistanut reitittimen hallintasivujen kautta yhden laitteistani, mutta nyt myöhemmin on ongelmaksi tullut laitteen uudelleen kirjautuminen kyseisen reitittimen nettiin.
Olen bootannut reitittimen pariin kertaan uudestaan, mutta sama ongelma toistuu. Onkohan vielä jotain muuta tehtävissä?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi
Oliko tämä ratkennut @KatriKati? Jos ongelma vielä muhii, niin kokeileppas palauttaa tehdasasetukset tuolla nettimokkulalle. Täältä löytyy ohjeita laitteeseen HUOM! Tehdasasetukset palauttaa laitteen alkuperäiset asetukset, eli mahdolliset omat säädöt tulee tehdä uudelleen. En huomannut, että tätä olisi kukaan ohjeistanut tekemään.
Auttaisi tieto laitteesta josta kyse. Muuten ihan hakuammuntaa, kun laitteita on kameroista, pesukoneista, kaiuttimista, jne. Tämä tieto auttaisi varmaan avun saantiin.
Ilmeisesti se telkkari on ollut ja tarkoitus myös uudestaan yhdistää reittimeen WiFillä?
Kirjaudu reitittimesi hallintaan ja katso sieltä WiFi-asetuksista verkkosi tunnus ja salasana. Sitten laita telkkarisi hakemaan reitittimen WiFi-verkkoa ja kun oikea löytyy , niin valitse se. Telkkarin pitäisi siinä vaiheessa kysyä em. WiFi-salasana.Syötä se kyselyruutuun ja yhdistä. Jos haluat , että telkkari yhdistää aina automaattisesti käynnistettäessä , niin em. kyselyssä lienee valintaruutu asialle.
Kiitos paljon ohjeista. Tätä olenkin aiemmin yrittänyt, mutta tv kertoo joka kerta, että jotain meni pieleen. Kun kirjautuminen ei onnistunut, päivitin Wifin salasanan reitittimen hallintasivujen kautta, mutta siitä huolimatta ongelma toistui. Muihin liittämiini laitteisiin kirjautuminen onnistui uudella salasanalla normaalisti. Päätin bootata reitittimen ja yritin kirjautua laitteen alkuperäisellä salasanalla tv:n kanssa. Mutta ongelma toistui edelleen. Muihin laitteisiin pääsin kirjautumaan normaalisti.
Ongelma alkoi, kun poistin reitittimen hallintasivujen kautta liitetyistä laitteista tv:n. Nyt sen takaisin liittäminen tv:n kautta ei onnistu.
Mitä tarkoittaa käytännössä, että olet telkkarin poistanut modeemin hallinnan kautta? Eli oletko estänyt sen palomuurista, tai joissain on mahdollisuus estää yksittäisen laitteen nettiin pääsy ihan “ruksilla” (MAC-osoitteen perusteella). Nämä estot pitää tietty ottaa pois hallinnasta, jos tälläisiä laitettu. Tai resetoida modeemi, jolloin kaikki itse tehnyt muutokset katoaa. (Jos vaikka ei ole tiedossa oikeaa kohtaa, mitä on tullut tehtyä.)
Kiitos paljon ohjeista. Tätä olenkin aiemmin yrittänyt, mutta tv kertoo joka kerta, että jotain meni pieleen. Kun kirjautuminen ei onnistunut, päivitin Wifin salasanan reitittimen hallintasivujen kautta, mutta siitä huolimatta ongelma toistui. Muihin liittämiini laitteisiin kirjautuminen onnistui uudella salasanalla normaalisti. Päätin bootata reitittimen ja yritin kirjautua laitteen alkuperäisellä salasanalla tv:n kanssa. Mutta ongelma toistui edelleen. Muihin laitteisiin pääsin kirjautumaan normaalisti.
Ongelma alkoi, kun poistin reitittimen hallintasivujen kautta liitetyistä laitteista tv:n. Nyt sen takaisin liittäminen tv:n kautta ei onnistu.
No nyt menikin jännäksi. Olin yhteydessä Samsungin tukeen ja sain heiltä erilaisia ohjeita. Yhtenä niistä oli älytelevision tehdasasetusten päivittäminen tämän jälkeen televisio ei yhdistä mihinkään verkkoon.
Pitäisi seuraavaksi yrittää yhdistää reititin johdolla televisioon, mutta en tiedä millainen johto siinä pitäisi olla välissä... Osaisitteko auttaa?
Kun saan nettiyhteyden toimimaan, sain ohjeeksi soittaa heille tukeen.
No nyt menikin jännäksi. Olin yhteydessä Samsungin tukeen ja sain heiltä erilaisia ohjeita. Yhtenä niistä oli älytelevision tehdasasetusten päivittäminen tämän jälkeen televisio ei yhdistä mihinkään verkkoon.
Pitäisi seuraavaksi yrittää yhdistää reititin johdolla televisioon, mutta en tiedä millainen johto siinä pitäisi olla välissä... Osaisitteko auttaa?
Ethernet-Verkkokaapeli.
Ote Samsungin sivulta:
Yhdistä Internetiin langallisen verkon (Ethernet) avulla.
Liitä Ethernet-kaapeli television takana olevaan LAN-porttiin ja liitä sitten toinen pää reitittimeen tai modeemiin.
Moi, olisin kaivannut apua, kun olen poistanut reitittimen hallintasivujen kautta yhden laitteistani, mutta nyt myöhemmin on ongelmaksi tullut laitteen uudelleen kirjautuminen kyseisen reitittimen nettiin.
Olen bootannut reitittimen pariin kertaan uudestaan, mutta sama ongelma toistuu. Onkohan vielä jotain muuta tehtävissä?
Oletko kokeillut lisätä / antaa luvan televisiolle liittyä laitteeseen reitittimen hallintasivulla?
Itselläni eri Huawei, mutta asetuksissa ensin minun pitää lisätä uusi laite ja vasta sitten yhdistää se.
Tein tuon ja ei auttanut. Yritin yhdistää verkkoa nyt vanhan reitittimen kanssa, jossa on tuo Ethernet johdon paikka. Ongelma vaan siinä, ettei siinä ole sim-kortin paikkaa, joten yhdistin mokkulan USB:lla vanhaan reitittimeen ja siitä vedin Ethernet johdon televisioon. TV tunnisti verkon, mutta herjaa edelleen, ettei yhdistäminen onnistu.
Samsungin ohje on saada TV:n toimiva verkkoyhteys, jotta pääsevät palauttamaan verkkoastuksia ym. Nyt vaan ongelmana, ettei TV halua yhdistää mihinkään verkkoon...
Alunperin ongelmahan alkoi siitä, kun kirjauduin selaimen kautta reitittimen hallintasivuille ja sieltä epähuomiossa poistin yhdistettyjen laitteiden listalta television. Mahtoiko tuo poistaa yhteyden pysyvästi tai saisiko tuon jotenkin palautettua. Mokkulaa olen rebootannut useita kertoja tässä päivien aikana, mutta siitä ei ole selkeästi apua...
Tein tuon ja ei auttanut. Yritin yhdistää verkkoa nyt vanhan reitittimen kanssa, jossa on tuo Ethernet johdon paikka. Ongelma vaan siinä, ettei siinä ole sim-kortin paikkaa, joten yhdistin mokkulan USB:lla vanhaan reitittimeen ja siitä vedin Ethernet johdon televisioon. TV tunnisti verkon, mutta herjaa edelleen, ettei yhdistäminen onnistu.
Samsungin ohje on saada TV:n toimiva verkkoyhteys, jotta pääsevät palauttamaan verkkoastuksia ym. Nyt vaan ongelmana, ettei TV halua yhdistää mihinkään verkkoon...
Alunperin ongelmahan alkoi siitä, kun kirjauduin selaimen kautta reitittimen hallintasivuille ja sieltä epähuomiossa poistin yhdistettyjen laitteiden listalta television. Mahtoiko tuo poistaa yhteyden pysyvästi tai saisiko tuon jotenkin palautettua. Mokkulaa olen rebootannut useita kertoja tässä päivien aikana, mutta siitä ei ole selkeästi apua...
Oliko tämä ratkennut @KatriKati? Jos ongelma vielä muhii, niin kokeileppas palauttaa tehdasasetukset tuolla nettimokkulalle. Täältä löytyy ohjeita laitteeseen HUOM! Tehdasasetukset palauttaa laitteen alkuperäiset asetukset, eli mahdolliset omat säädöt tulee tehdä uudelleen. En huomannut, että tätä olisi kukaan ohjeistanut tekemään.
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
Elisan ja kolmansien osapuolien evästeitä käytetään verkkosivujen toiminnan varmistamiseen, tilastointiin ja analytiikkaan, sekä sisällön ja markkinoinnin personointiin. Elisa voi luovuttaa kumppaneilleen tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja suostumukseesi perustuen. Evästeasetuksista voit muuttaa valintojasi milloin tahansa. Lue lisää tietosuojasta ja evästeistä.
Evästeasetukset
Käydessäsi Elisan sivuilla vierailusta tallentuu kävijätietoja. Tietojen perusteella parannamme sivujen toiminnallisuuksia ja tarjoamme sinulle personoitua sisältöä. Kävijätietoja yhdistetään toisiinsa selaimesi tallentamien evästeiden avulla. Kävijätietoja voidaan yhdistää myös asiakastietoihisi, mikäli olet ollut kirjautuneena sivustollamme. Elisa voi luovuttaa tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja, kumppaneilleen suostumukseesi perustuen.
Kyseiset kumppanit toimivat tietojen käsittelyn osalta itsenäisinä rekisterinpitäjinä. Lisätietoa käsittelystä löydät kumppaneiden tietosuojaselosteista. Elisan käyttämät kumppanit löydät valitsemalla Näytä evästeet alta olevista evästetyypeistä. Näkymästä voit hyväksyä haluamasi evästeet. Evästevalinnat eivät vaikuta sivuillamme olevien mainosten määrään.
Lue lisää Elisan tietosuojaperiaatteista.
Hallinnoi asetuksia
Välttämättömät evästeet
Aina aktiivinen
Monet ominaisuudet, kuten ostoskori ja kirjautuminen, eivät toimi ilman näitä evästeitä. Nämä evästeet ovat aina käytössä.
Markkinointiin käytettävät
Sinulle näytetyt mainokset voidaan personoida kävijätietojesi perusteella. Suostuessasi näihin evästeisiin voit saada sivustollamme ja muualla internetissä mainoksia sinua kiinnostavista asioista.
Analytiikkaan käytettävät
Verkkosivujemme kehittäjät näkevät anonyymiä tietoa siitä, mitä asiakkaat sivuilla tekevät. Opimme esimerkiksi, mitkä sivut ovat luetuimpia ja miten sivuja voisi kehittää vielä paremmiksi.
Toiminnalliset evästeet
Toiminnalliset evästeet tekevät verkkosivujemme käytöstä vaivattomampaa muistamalla aiempia valintojasi tai asetuksia verkkosivuillamme.
Personointiin käytettävät
Voimme tehdä vierailustasi sinulle räätälöidyn esimerkiksi tuomalla etusivulle tarjouksen tuoteryhmästä, josta olet ollut aiemmin kiinnostunut.