Vastattu

huawei modeemi b525s-23a

  • 10 heinäkuu 2020
  • 4 kommenttia
  • 661 katselukerrat

Mulla kyseinen modeemi model huawei  b525s-23a. Olen asentanut sim kortin sisään ja kun yritän yhdistää koneeseen pyytää kirjautuu huawei verkkoon,laitan tunnuksen ja ilmottaa asenna sim kortti ja käynistä uudelleen, koneeseen tulee kuvake et yhdistetty huutomerkin kanssa mut modeemissa palaa punainen valo ja en pääse sieltä kirjautumissivusta eteenpäin ilmoittaa vaa sitä simkortin puuttumisestä. Missä vika ja miten voisi kokeilla? Onko kellään vinkkiä

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 10 heinäkuu 2020, 09:38

Mulla kyseinen modeemi model huawei  b525s-23a. Olen asentanut sim kortin sisään ja kun yritän yhdistää koneeseen pyytää kirjautuu huawei verkkoon,laitan tunnuksen ja ilmottaa asenna sim kortti ja käynistä uudelleen, koneeseen tulee kuvake et yhdistetty huutomerkin kanssa mut modeemissa palaa punainen valo ja en pääse sieltä kirjautumissivusta eteenpäin ilmoittaa vaa sitä simkortin puuttumisestä. Missä vika ja miten voisi kokeilla? Onko kellään vinkkiä


Onhan SIM-kortti oikeinpäin? Onko ko. SIM-kortti ollut aikaisemmin siinä laitteessa käytössä?

Jos SIM-kortti ei ole ollut aiemmin Huaweissa käytössä , niin ota siitä PIN-koodin kysely pois päältä ja kokeile uudestaan. Jos laite ja SIM-eivät ole samalta operaattorilta , saattaa olla tarpeen luoda uusi yhteysprofiili kyseisen operaattorin APN-asetuksilla.

Jos ei lähde toimimaan em. ohjeilla , niin laite tai SIM saattaa olla viallinen.

 

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Mulla kyseinen modeemi model huawei  b525s-23a. Olen asentanut sim kortin sisään ja kun yritän yhdistää koneeseen pyytää kirjautuu huawei verkkoon,laitan tunnuksen ja ilmottaa asenna sim kortti ja käynistä uudelleen, koneeseen tulee kuvake et yhdistetty huutomerkin kanssa mut modeemissa palaa punainen valo ja en pääse sieltä kirjautumissivusta eteenpäin ilmoittaa vaa sitä simkortin puuttumisestä. Missä vika ja miten voisi kokeilla? Onko kellään vinkkiä


Onhan SIM-kortti oikeinpäin? Onko ko. SIM-kortti ollut aikaisemmin siinä laitteessa käytössä?

Jos SIM-kortti ei ole ollut aiemmin Huaweissa käytössä , niin ota siitä PIN-koodin kysely pois päältä ja kokeile uudestaan. Jos laite ja SIM-eivät ole samalta operaattorilta , saattaa olla tarpeen luoda uusi yhteysprofiili kyseisen operaattorin APN-asetuksilla.

Jos ei lähde toimimaan em. ohjeilla , niin laite tai SIM saattaa olla viallinen.

 

Sim kortti on oikein päin koska oon pyörittänyt monen päin sitä. Eikä aikaisemmin oo tässä laitteessa ollut. Miten sen pin koodin kyselyn saa pois päältä? Laite ja sim kortti on samasta firmasta. 

Sim kortti on oikein päin koska oon pyörittänyt monen päin sitä. Eikä aikaisemmin oo tässä laitteessa ollut. Miten sen pin koodin kyselyn saa pois päältä? Laite ja sim kortti on samasta firmasta. 

Kirjautumalla modeemin hallintakäyttöliittymään, pitäisi sieltä löytyä asetus jolla PIN-koodin kysely laitetaan pois päältä. Nykyinen PIN-koodi pitää tietää.

Ei siis tartte SIM-korttia missään toisessa laitteessa (esim. puhelimessa) käyttää tai en ainakaan itse ole moiseen koskaan joutunut turvautumaan.

Käyttäjätaso 7

Sim kortti on oikein päin koska oon pyörittänyt monen päin sitä. Eikä aikaisemmin oo tässä laitteessa ollut. Miten sen pin koodin kyselyn saa pois päältä? Laite ja sim kortti on samasta firmasta. 

Jos pääset laitteen hallintaan , niin siellä asetuksissa on PIN-koodikyselylle kohta. Muistaakseni löytyy polusta Asetukset » Suojaus » PIN koodin hallinta tai jotakin sellaista.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/laiteohjeet/#!/device/huawei/4g-kotiboksi-b525/topic/turvallisuus/pin-koodin-poistaminen-kaytosta/6

Vaihtoehtoisesti laita SIM puhelimeen ja ota sillä kysely pois päältä.

Osallistu keskusteluun