Vastattu

Korkeampi 1800Mhz taajuus katoaa kokonaan ja 800Mhz ei kuulu yöaikaan

  • 9 elokuu 2020
  • 6 kommenttia
  • 586 katselukerrat

Hei! 

 

Asun melko korvessa ja netin kuuluvuuden kanssa on ollut lähes aina ongelmia. Noh, nyt olen tässä sijoittanut useita satoja erilaisiin laitteisiin, johtoisiin ja antenneihin, että saisin netille jytkyä.

 

Lähin torni sijaitsee n. 3,5km päässä, mutta välissä on pieni kumpare, joka peittää hieman signaalia. Tästä tornista saan aika hyvää nopeutta tällä 1800Mhz tajuudella, mutta 800Mhz ei kuulu ollenkaan. 

Tässä tullaankin sitten siihen ongelmaan → Eli kun yö tulee niin modeemista häviää tuo 1800Mhz signaali kokonaan ja 800Mhz kuuluu todella heikosti, ja nopeudet jää jopa alle sen kuuluisan 5M minimin. Tämä on ainut torni missä on 1800Mhz taajuutta saatavilla lähellä.

 

Onko tälle tehtävissä mitään?

 https://elisa.speedtestcustom.com/result/b829feb0-da20-11ea-a6a0-ab23ec819e4b

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 9 elokuu 2020, 11:53

Hei! 

 

Asun melko korvessa ja netin kuuluvuuden kanssa on ollut lähes aina ongelmia. Noh, nyt olen tässä sijoittanut useita satoja erilaisiin laitteisiin, johtoisiin ja antenneihin, että saisin netille jytkyä.

 

Lähin torni sijaitsee n. 3,5km päässä, mutta välissä on pieni kumpare, joka peittää hieman signaalia. Tästä tornista saan aika hyvää nopeutta tällä 1800Mhz tajuudella, mutta 800Mhz ei kuulu ollenkaan. 

Tässä tullaankin sitten siihen ongelmaan → Eli kun yö tulee niin modeemista häviää tuo 1800Mhz signaali kokonaan ja 800Mhz kuuluu todella heikosti, ja nopeudet jää jopa alle sen kuuluisan 5M minimin. Tämä on ainut torni missä on 1800Mhz taajuutta saatavilla lähellä.

 

Onko tälle tehtävissä mitään?

 https://elisa.speedtestcustom.com/result/b829feb0-da20-11ea-a6a0-ab23ec819e4b


Elisa käyttää tukiasemissa tehonsäästöä ja sammuttaa 1800 MHz yöajaksi. Jos käyttöpaikallasi ei kuulu 800 MHz , niin silloin yhteys katkeaa käytännössä kokonaan.

Laita yksityisviestillä tiedot käyttämästäsi tukiasemasta @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä heitä poistamaan ko. tukiasemasta tehonsäästö käytöstä. Elisa on sitä tehnyt muillekin asiakkaiden pyynnöstä.

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Hei! 

 

Asun melko korvessa ja netin kuuluvuuden kanssa on ollut lähes aina ongelmia. Noh, nyt olen tässä sijoittanut useita satoja erilaisiin laitteisiin, johtoisiin ja antenneihin, että saisin netille jytkyä.

 

Lähin torni sijaitsee n. 3,5km päässä, mutta välissä on pieni kumpare, joka peittää hieman signaalia. Tästä tornista saan aika hyvää nopeutta tällä 1800Mhz tajuudella, mutta 800Mhz ei kuulu ollenkaan. 

Tässä tullaankin sitten siihen ongelmaan → Eli kun yö tulee niin modeemista häviää tuo 1800Mhz signaali kokonaan ja 800Mhz kuuluu todella heikosti, ja nopeudet jää jopa alle sen kuuluisan 5M minimin. Tämä on ainut torni missä on 1800Mhz taajuutta saatavilla lähellä.

 

Onko tälle tehtävissä mitään?

 https://elisa.speedtestcustom.com/result/b829feb0-da20-11ea-a6a0-ab23ec819e4b


Elisa käyttää tukiasemissa tehonsäästöä ja sammuttaa 1800 MHz yöajaksi. Jos käyttöpaikallasi ei kuulu 800 MHz , niin silloin yhteys katkeaa käytännössä kokonaan.

Laita yksityisviestillä tiedot käyttämästäsi tukiasemasta @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä heitä poistamaan ko. tukiasemasta tehonsäästö käytöstä. Elisa on sitä tehnyt muillekin asiakkaiden pyynnöstä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1

 

Hei! 

 

Asun melko korvessa ja netin kuuluvuuden kanssa on ollut lähes aina ongelmia. Noh, nyt olen tässä sijoittanut useita satoja erilaisiin laitteisiin, johtoisiin ja antenneihin, että saisin netille jytkyä.

 

Lähin torni sijaitsee n. 3,5km päässä, mutta välissä on pieni kumpare, joka peittää hieman signaalia. Tästä tornista saan aika hyvää nopeutta tällä 1800Mhz tajuudella, mutta 800Mhz ei kuulu ollenkaan. 

Tässä tullaankin sitten siihen ongelmaan → Eli kun yö tulee niin modeemista häviää tuo 1800Mhz signaali kokonaan ja 800Mhz kuuluu todella heikosti, ja nopeudet jää jopa alle sen kuuluisan 5M minimin. Tämä on ainut torni missä on 1800Mhz taajuutta saatavilla lähellä.

 

Onko tälle tehtävissä mitään?

 https://elisa.speedtestcustom.com/result/b829feb0-da20-11ea-a6a0-ab23ec819e4b


Elisa käyttää tukiasemissa tehonsäästöä ja sammuttaa 1800 MHz yöajaksi. Jos käyttöpaikallasi ei kuulu 800 MHz , niin silloin yhteys katkeaa käytännössä kokonaan.

Laita yksityisviestillä tiedot käyttämästäsi tukiasemasta @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä heitä poistamaan ko. tukiasemasta tehonsäästö käytöstä. Elisa on sitä tehnyt muillekin asiakkaiden pyynnöstä.

 

Kuulin eilen tutulta, että  enää yksittäisen käyttäjän reklamaatio virransäästöstä ei riitä sen poiskytkemiseen. Nykyisin tarvitaan useamman eri asiakkaan reklamaatio haitoista. Tutullani ongelmana on Elisa Viihteen katselun muuttuminen mahdottomaksi virransäästön myötä. Netti ja Viihde ovat määräaikaisella sopparilla, joten aika keljua huonontaa tahallisesti yhteyttä ja kairata berberiin määräaikaisen sopparin tekijää oikein urakalla. Tosin jos palvelu ei toimi lienee se irtisanomisperuste.

Käyttäjätaso 7

Kuulin eilen tutulta, että  enää yksittäisen käyttäjän reklamaatio virransäästöstä ei riitä sen poiskytkemiseen. Nykyisin tarvitaan useamman eri asiakkaan reklamaatio haitoista.

Tosin jos palvelu ei toimi lienee se irtisanomisperuste.

Ohhoh. :nerd:

Tuommoinen käytäntö alkaa jo olla operaattorilta suoranaista kettuilua.

Suosittelen operaattorin vaihtoa , jos mahdollista.

 

EDIT/ Siistitty kielenkäyttöä -MiikaMoi

Käyttäjätaso 2

 

Hei! 

 

Asun melko korvessa ja netin kuuluvuuden kanssa on ollut lähes aina ongelmia. Noh, nyt olen tässä sijoittanut useita satoja erilaisiin laitteisiin, johtoisiin ja antenneihin, että saisin netille jytkyä.

 

Lähin torni sijaitsee n. 3,5km päässä, mutta välissä on pieni kumpare, joka peittää hieman signaalia. Tästä tornista saan aika hyvää nopeutta tällä 1800Mhz tajuudella, mutta 800Mhz ei kuulu ollenkaan. 

Tässä tullaankin sitten siihen ongelmaan → Eli kun yö tulee niin modeemista häviää tuo 1800Mhz signaali kokonaan ja 800Mhz kuuluu todella heikosti, ja nopeudet jää jopa alle sen kuuluisan 5M minimin. Tämä on ainut torni missä on 1800Mhz taajuutta saatavilla lähellä.

 

Onko tälle tehtävissä mitään?

 https://elisa.speedtestcustom.com/result/b829feb0-da20-11ea-a6a0-ab23ec819e4b


Elisa käyttää tukiasemissa tehonsäästöä ja sammuttaa 1800 MHz yöajaksi. Jos käyttöpaikallasi ei kuulu 800 MHz , niin silloin yhteys katkeaa käytännössä kokonaan.

Laita yksityisviestillä tiedot käyttämästäsi tukiasemasta @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä heitä poistamaan ko. tukiasemasta tehonsäästö käytöstä. Elisa on sitä tehnyt muillekin asiakkaiden pyynnöstä.

 

Kuulin eilen tutulta, että  enää yksittäisen käyttäjän reklamaatio virransäästöstä ei riitä sen poiskytkemiseen. Nykyisin tarvitaan useamman eri asiakkaan reklamaatio haitoista. Tutullani ongelmana on Elisa Viihteen katselun muuttuminen mahdottomaksi virransäästön myötä. Netti ja Viihde ovat määräaikaisella sopparilla, joten aika keljua huonontaa tahallisesti yhteyttä ja kairata berberiin määräaikaisen sopparin tekijää oikein urakalla. Tosin jos palvelu ei toimi lienee se irtisanomisperuste.

 

 Saisiko Elisalta tietoa tästä? Ja siitä onko tämä virransäästö toiminnassa?

Käyttäjätaso 4

Hei! 

 

Asun melko korvessa ja netin kuuluvuuden kanssa on ollut lähes aina ongelmia. Noh, nyt olen tässä sijoittanut useita satoja erilaisiin laitteisiin, johtoisiin ja antenneihin, että saisin netille jytkyä.

 

Lähin torni sijaitsee n. 3,5km päässä, mutta välissä on pieni kumpare, joka peittää hieman signaalia. Tästä tornista saan aika hyvää nopeutta tällä 1800Mhz tajuudella, mutta 800Mhz ei kuulu ollenkaan. 

Tässä tullaankin sitten siihen ongelmaan → Eli kun yö tulee niin modeemista häviää tuo 1800Mhz signaali kokonaan ja 800Mhz kuuluu todella heikosti, ja nopeudet jää jopa alle sen kuuluisan 5M minimin. Tämä on ainut torni missä on 1800Mhz taajuutta saatavilla lähellä.

 

Onko tälle tehtävissä mitään?

 https://elisa.speedtestcustom.com/result/b829feb0-da20-11ea-a6a0-ab23ec819e4b

Moi @mirskae ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Nappaatko meille yksityisviestillä vielä liittymäsi tiedot niin saadaan sen toimintaa mittailtua hieman tarkemmin sekä alueen mobiiliverkkoa tutkailtua yksityiskohtaisemmin

Hei, @MiikaMoi - Laittelin viestiä!

Osallistu keskusteluun