Skip to main content
Vastattu

Netti ei toimi ulkomailla

  • 14. lokakuuta 2024
  • 23 kommenttia
  • 503 katselukerrat

Olen muuttanut Italiaan ja mobiilidata ei toimi ollenkaan. En aio maksaa puhelinliitymästä mitään jollei sopimuksen mukaan minulle tarjota toimivaa liittymää. Olen muuttanut puhelimen asetukset ja rajat pois ja käynnistänyt uudestaan eikä toimi. Korjatkaa tilanne välittömästi.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Varmaan tuolta tehtynä kommervenkit:

Ulkomaille lähdössä? Muokkaa liittymän estoja

Olen matkustamassa EU- ETA maissa.

Mitä teen, jos liittymäni netti ei toimi ulkomailla.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Tee vaikka vika/häiriöilmoitus:

Soittakaa minulle/ Häiriöilmoitus

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​.

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden

arjet, pyhät. (Kuuntelet vain nauhoitteen ihan loppuun asti.)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

23 kommenttia

  • 4585 kommenttia
  • Vastaus
  • 14. lokakuuta 2024

Varmaan tuolta tehtynä kommervenkit:

Ulkomaille lähdössä? Muokkaa liittymän estoja

Olen matkustamassa EU- ETA maissa.

Mitä teen, jos liittymäni netti ei toimi ulkomailla.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Tee vaikka vika/häiriöilmoitus:

Soittakaa minulle/ Häiriöilmoitus

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​.

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden

arjet, pyhät. (Kuuntelet vain nauhoitteen ihan loppuun asti.)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Minulla on sama ongelma. onko tähän ratkaisua?


Forum|alt.badge.img+1
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Kannattaa myös tarkastaa puhelimen omista asetuksista, että "dataroaming" on kytketty päälle. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025
juhanski kirjoitti:

Kannattaa myös tarkastaa puhelimen omista asetuksista, että "dataroaming" on kytketty päälle. 

Voi löytyä asetuksista myös nimikkeellä "dataverkkovierailu". 


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Ollaan tarkistettu kaikki asetukset, ja asia on vieläpä niin, että ongelma on vain perheen yhdessä liittymässä, ja ollut näin jo viime kesänä. Puhelin on iPhone 13 (vaihdettu juuri)


  • 4585 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025
Sansaa kirjoitti:

Ollaan tarkistettu kaikki asetukset, ja asia on vieläpä niin, että ongelma on vain perheen yhdessä liittymässä, ja ollut näin jo viime kesänä. Puhelin on iPhone 13 (vaihdettu juuri)

Asiakaspalvelussahan tuo voisi ratketa.


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Joo, huomasin vain, että nuo hinnat ovat aika suolaiset, jos palveluun soittaa. Onkohan muita kanavia vielä?


  • 941 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025
Sansaa kirjoitti:

Joo, huomasin vain, että nuo hinnat ovat aika suolaiset, jos palveluun soittaa. Onkohan muita kanavia vielä?

Jos omagurua tarkoitat, se ei ole asiakaspalvelu vaan kaupallinen it-tuki asioille, jotka eivät kuulu Elisan vastuulle.

Jos puhelimen asetuksissa on jotain väärin, siinä nuo gurut voi toki auttaa. Mutta jos on epäilys, että liittymän asetuksissa on jotain vikaa, se kuuluu Elisan vastuulle, ja silloin pitäisi yleisen asiakaspalvelun välittää ongelma vikapalvelulle.


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Aivan, tein sellaisen soittopyynnön, toivotaan, että auttaa. Kiitos kaikille vastauksista.

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Kannattais kokeilla simmiä toisessa (toimivassa) puhelimessa. Jos ongelma seuraa sitä simmiä niin silloin vika on liittymässä tai sen asetuksissa. Muutoin vika jää siihen puhelimeen. 

Näin sais ainakin rajattua kummasta jatkaa ongelman ratkomista. 


Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 469 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Oma Elisassa on siis tarkistettu, että tuolla liittymällä on se ulkomaan data sallittuna?

Sieltä sen asetuksen saa muutettua itsekin.


  • 4585 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025
Sansaa kirjoitti:

Aivan, tein sellaisen soittopyynnön, toivotaan, että auttaa. Kiitos kaikille vastauksista.

 

Yhteydenotot vähän muuttuneet aikaisemmasta.

Tuossa nykyisiä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat Omaelisassa  ma-pe 8-19 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21    

Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21    

Soittakaa minulle

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa 

Tai Omaelisa /Asiakaspalvelu/Varaa soittoaika

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


Forum|alt.badge.img+4
  • Oppinut
  • 111 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025
Porkkana kirjoitti:

Oma Elisassa on siis tarkistettu, että tuolla liittymällä on se ulkomaan data sallittuna?

Sieltä sen asetuksen saa muutettua itsekin.

Eikö tässä ollut joku sairas bugi, että jossain tapauksissa se dataesto piti ottaa pois jo suomessa tai ei enää lähtenyt pois päältä ulkomailla tehdessä?


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 726 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025

Olithan tarkistanut jo tosiaan nuo estot OmaElisan kautta? 😊 Ohje täällä. Estoja voi muokata vaikka olis jo ulkomailla. 

Ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön ​@Sansaa! 🙏


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025

Sain tänään asiakaspalvelun kiinni, nollasivat tai jotenkin uudelleenbuuttasivat liittymän, kännykkä käynnistettiin uudelleen, mutta ongelma ei poistunut. Ei taida tälle nyt olla muuta ratkaisua kuin liittymä vaihtoon. kiitos kaikille vielä vastauksista❤️

 


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025

Ja estot on tarkistettu moneen kertaan…

 


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 726 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025

Ratkaisu siihen toki löytyy muutenkin ja tosta kannattaa olla kyllä yhteyksissä meille vielä sit uudemman kerran. 🤔 Jos OmaElisan kautta estot on poistettu ja puhelimesta on roaming asetus päällä, niin vois varuilta vielä nollata verkkoasetukset siitä puhelimesta. iPhonessa se tapahtuu reittiä: 
Asetukset > Yleiset > Siirrä tai nollaa > Nollaa > Nollaa verkkoasetukset.


Forum|alt.badge.img+1
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025
Sansaa kirjoitti:

Ja estot on tarkistettu moneen kertaan…

 

Entäpä se simmin testaaminen toisessa puhelimessa? 


  • 4585 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025
Sansaa kirjoitti:

Ja estot on tarkistettu moneen kertaan…

 

Kun kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin kokeile paria juttua:

1. Sammuta puhelin.

2. Ota SIM kortti pois.

3. Anna puhelimen olla suljettuna 5-10 min.

4. Laita SIM kortti takaisin ja käynnistä.

Ja:

  1. Sammuta puhelin.
  2. Poista sim-kortti.
  3. Käynnistä puhelin ilman sim-korttia.
  4. Sammuta puhelin uudelleen.
  5. Aseta sim-kortti takaisin puhelimeen.
  6. Käynnistä puhelin.

  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025
juhanski kirjoitti:
Sansaa kirjoitti:

Ja estot on tarkistettu moneen kertaan…

 

Entäpä se simmin testaaminen toisessa puhelimessa? 

kännykkä on tässä välissä vaihtunut, joten vahvasti epäillään sim-korttia.


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025
Kimblez kirjoitti:
Sansaa kirjoitti:

Ja estot on tarkistettu moneen kertaan…

 

Kun kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin kokeile paria juttua:

1. Sammuta puhelin.

2. Ota SIM kortti pois.

3. Anna puhelimen olla suljettuna 5-10 min.

4. Laita SIM kortti takaisin ja käynnistä.

Ja:

  1. Sammuta puhelin.
  2. Poista sim-kortti.
  3. Käynnistä puhelin ilman sim-korttia.
  4. Sammuta puhelin uudelleen.
  5. Aseta sim-kortti takaisin puhelimeen.
  6. Käynnistä puhelin.

kiitos, kokeillaan tätä tänään vielä, kerron sitten, mitä tapahtuu😊


ilponen
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 726 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025

Otathan yhteyttä vielä tarvittaessa meidän asiakaspalveluun niin saadaan tuo hoidettua kuntoon! 😊


  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025
ilponen kirjoitti:

Ratkaisu siihen toki löytyy muutenkin ja tosta kannattaa olla kyllä yhteyksissä meille vielä sit uudemman kerran. 🤔 Jos OmaElisan kautta estot on poistettu ja puhelimesta on roaming asetus päällä, niin vois varuilta vielä nollata verkkoasetukset siitä puhelimesta. iPhonessa se tapahtuu reittiä: 
Asetukset > Yleiset > Siirrä tai nollaa > Nollaa > Nollaa verkkoasetukset.

Hei tämä toimi, suurkiitokset❤️❤️❤️ Ja kiitokset vielä kaikille asiaan paneutumisesta.


Osallistu keskusteluun