Ohje: PS4 ja NAT asetukset (verkkopeliominaisuudet toimintaan)

  • 9 toukokuu 2018
  • 3 kommenttia
  • 1629 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Jos sinulla on Elisan mobiililaajakaista, et todennäköisesti pysty käyttämään PS4 omaa äänichättiä kavereiden kanssa pelatessa. Ongelman aiheuttaa väärät NAT asetukset sekä julkisen IP-osoitteen puuttuminen. Kamppailin itse kyseisen ongelman kanssa ja en löytänyt selkeää ohjetta tilanteen korjaamiseen nopealla googletuksella. Päädyin soittamaan Elisan omaguru palveluun jonka kautta homma saatiin toimimaan. Jotta sinun ei tarvitse maksaa 2,28€/min omaguru palveluun soittelusta, tässä ohje jonka avulla saat verkkopelaamisominaisuudet toimimaan asianmukaisesti:

1. Tilaa Elisalta lisäpalveluna itsellesi julkinen IP-osoite asiakaspalveluchätin tai puhelinpalvelun kautta. Palvelu maksaa 1,99€/kk + avausmaksu 3,90€ (8.5.2018). Lisäpalvelu aktivoituu välittömästi (odota ilmoitusta)

2. Siirry selaimella nettiboksin hallintasivulle osoitteeseen http://192.168.100.1. Hallintasivun salasana on reitittimen langattoman verkon (WLAN/ WiFi) salasana (löytyy reitittimen pohjasta).

3. Siirry oman tukiaseman asetuksiin painamalla Asetukset -> Tukiasema (ks. liite 1)

4. Aseta tukiaseman asetuksiin liitteen 2 mukaiset asetukset ja kirjaudu ulos.

5. Käynnistä reititin sekä ps4 uudelleen.

Voit vielä tehdä ps4 yhteyden testauksen (asetukset -> verkko -> testaa internet yhteys) ja varmistaa että yhteyden NAT-tyypiksi on vaihtunut "Tyyppi 2".

Toivottavasti tämä on jollekin avuksi, kiitos ja kumarrus 🙂

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Hyvän ohjeen teit.

Tuon julkisen IP -osoitteen voi tilata myös OmaElisan kautta.

Polku APN -osoitteen muuttamiseen riippuu reitittimestä. Julkisen IP -osoitteen APN on internet4.
Juurikin näin, kiitos tarkennuksesta! 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ohjeen voisi kiinnittää palstalle. No, eihän sekään takaa että samaa asiaa ei kysyttäisi miljoonatta kertaa.

Osallistu keskusteluun