Skip to main content
Vastattu

Porttiohjauksessa ongelmia

  • 29 July 2020
  • 1 kommentti
  • 537 katselukerrat

Portinohjaus ei oikein toimi. Käytössä Elisan Yritysdata 5G ja kiinteä osoite-palvelu ostettu. Reitittimenä toimii Nokian FastMile 5G -reititin. APN-asetusten vaihtamisen jälkeen laitteen WAN IP kenttään ilmestyi muotoa 80.xxx.xxx.xxx oleva osoite. Testasin kuunnella portteja koneelta, jolle olin portteja ohjannut, tilassa, jossa kaikki palomuurit olivat koneelta sammutettuja. Myös reitittimen suojaukset olivat nollissa tällöin. Kenties huomioitavaa on, että alueellani ei ole vielä 5G-verkkoa, joten Nokian laite käyttää LTE-verkkoa toistaiseksi. Portit, joita testailin olivat alueelta 40000-50000. Kaikki mahdolliset vinkit olisivat tervetulleita. 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi

Narri1234 kirjoitti:

Portinohjaus ei oikein toimi. Käytössä Elisan Yritysdata 5G ja kiinteä osoite-palvelu ostettu. Reitittimenä toimii Nokian FastMile 5G -reititin. APN-asetusten vaihtamisen jälkeen laitteen WAN IP kenttään ilmestyi muotoa 80.xxx.xxx.xxx oleva osoite. Testasin kuunnella portteja koneelta, jolle olin portteja ohjannut, tilassa, jossa kaikki palomuurit olivat koneelta sammutettuja. Myös reitittimen suojaukset olivat nollissa tällöin. Kenties huomioitavaa on, että alueellani ei ole vielä 5G-verkkoa, joten Nokian laite käyttää LTE-verkkoa toistaiseksi. Portit, joita testailin olivat alueelta 40000-50000. Kaikki mahdolliset vinkit olisivat tervetulleita. 

Moi @Narri1234 ja tervetuloa OmaYhteisön joukkoon iloiseen :) Nyt on pakko myöntää etten osaa oikein noista porttiohjauksista yritysliittymissä sanoa. Tässä ehkä paras apu (jos Yhteisöstä ei apua löydy) on meidän Yritysguru, joka palvelee numerossa puh. 0600900200 (Arkisin 8.00-17.00 (2,19 €/min + pvm/mpm). Keskimääräinen puhelun kesto on alle 10 minuuttia.) . Lisätietoa Yritysgurusta: https://yrityksille.elisa.fi/yritysguru

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1425 kommenttia
  • Vastaus
  • 29. heinäkuuta 2020
Narri1234 kirjoitti:

Portinohjaus ei oikein toimi. Käytössä Elisan Yritysdata 5G ja kiinteä osoite-palvelu ostettu. Reitittimenä toimii Nokian FastMile 5G -reititin. APN-asetusten vaihtamisen jälkeen laitteen WAN IP kenttään ilmestyi muotoa 80.xxx.xxx.xxx oleva osoite. Testasin kuunnella portteja koneelta, jolle olin portteja ohjannut, tilassa, jossa kaikki palomuurit olivat koneelta sammutettuja. Myös reitittimen suojaukset olivat nollissa tällöin. Kenties huomioitavaa on, että alueellani ei ole vielä 5G-verkkoa, joten Nokian laite käyttää LTE-verkkoa toistaiseksi. Portit, joita testailin olivat alueelta 40000-50000. Kaikki mahdolliset vinkit olisivat tervetulleita. 

Moi @Narri1234 ja tervetuloa OmaYhteisön joukkoon iloiseen :) Nyt on pakko myöntää etten osaa oikein noista porttiohjauksista yritysliittymissä sanoa. Tässä ehkä paras apu (jos Yhteisöstä ei apua löydy) on meidän Yritysguru, joka palvelee numerossa puh. 0600900200 (Arkisin 8.00-17.00 (2,19 €/min + pvm/mpm). Keskimääräinen puhelun kesto on alle 10 minuuttia.) . Lisätietoa Yritysgurusta: https://yrityksille.elisa.fi/yritysguru