Vastattu

Porttiohjauksessa ongelmia

  • 29 heinäkuu 2020
  • 1 kommentti
  • 157 katselukerrat

Portinohjaus ei oikein toimi. Käytössä Elisan Yritysdata 5G ja kiinteä osoite-palvelu ostettu. Reitittimenä toimii Nokian FastMile 5G -reititin. APN-asetusten vaihtamisen jälkeen laitteen WAN IP kenttään ilmestyi muotoa 80.xxx.xxx.xxx oleva osoite. Testasin kuunnella portteja koneelta, jolle olin portteja ohjannut, tilassa, jossa kaikki palomuurit olivat koneelta sammutettuja. Myös reitittimen suojaukset olivat nollissa tällöin. Kenties huomioitavaa on, että alueellani ei ole vielä 5G-verkkoa, joten Nokian laite käyttää LTE-verkkoa toistaiseksi. Portit, joita testailin olivat alueelta 40000-50000. Kaikki mahdolliset vinkit olisivat tervetulleita. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 29 heinäkuu 2020, 17:07

Portinohjaus ei oikein toimi. Käytössä Elisan Yritysdata 5G ja kiinteä osoite-palvelu ostettu. Reitittimenä toimii Nokian FastMile 5G -reititin. APN-asetusten vaihtamisen jälkeen laitteen WAN IP kenttään ilmestyi muotoa 80.xxx.xxx.xxx oleva osoite. Testasin kuunnella portteja koneelta, jolle olin portteja ohjannut, tilassa, jossa kaikki palomuurit olivat koneelta sammutettuja. Myös reitittimen suojaukset olivat nollissa tällöin. Kenties huomioitavaa on, että alueellani ei ole vielä 5G-verkkoa, joten Nokian laite käyttää LTE-verkkoa toistaiseksi. Portit, joita testailin olivat alueelta 40000-50000. Kaikki mahdolliset vinkit olisivat tervetulleita. 

Moi @Narri1234 ja tervetuloa OmaYhteisön joukkoon iloiseen 🙂 Nyt on pakko myöntää etten osaa oikein noista porttiohjauksista yritysliittymissä sanoa. Tässä ehkä paras apu (jos Yhteisöstä ei apua löydy) on meidän Yritysguru, joka palvelee numerossa puh. 0600900200 (Arkisin 8.00-17.00 (2,19 €/min + pvm/mpm). Keskimääräinen puhelun kesto on alle 10 minuuttia.) . Lisätietoa Yritysgurusta: https://yrityksille.elisa.fi/yritysguru

Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 4

Portinohjaus ei oikein toimi. Käytössä Elisan Yritysdata 5G ja kiinteä osoite-palvelu ostettu. Reitittimenä toimii Nokian FastMile 5G -reititin. APN-asetusten vaihtamisen jälkeen laitteen WAN IP kenttään ilmestyi muotoa 80.xxx.xxx.xxx oleva osoite. Testasin kuunnella portteja koneelta, jolle olin portteja ohjannut, tilassa, jossa kaikki palomuurit olivat koneelta sammutettuja. Myös reitittimen suojaukset olivat nollissa tällöin. Kenties huomioitavaa on, että alueellani ei ole vielä 5G-verkkoa, joten Nokian laite käyttää LTE-verkkoa toistaiseksi. Portit, joita testailin olivat alueelta 40000-50000. Kaikki mahdolliset vinkit olisivat tervetulleita. 

Moi @Narri1234 ja tervetuloa OmaYhteisön joukkoon iloiseen :) Nyt on pakko myöntää etten osaa oikein noista porttiohjauksista yritysliittymissä sanoa. Tässä ehkä paras apu (jos Yhteisöstä ei apua löydy) on meidän Yritysguru, joka palvelee numerossa puh. 0600900200 (Arkisin 8.00-17.00 (2,19 €/min + pvm/mpm). Keskimääräinen puhelun kesto on alle 10 minuuttia.) . Lisätietoa Yritysgurusta: https://yrityksille.elisa.fi/yritysguru

Osallistu keskusteluun