Elisa palvelee verkossa ja kivijalassa

  • 13 heinäkuu 2020
  • 2 kommenttia
  • 680 katselukerrat

Tämän voi joku ehkä tietää paremmin jos sopisi johonkin muualle paremmin. niin onnistuu kai siirtämään.

Minulle yhteen puhelimeen annettiin panssarilasi 25.6.20 hyvityksenä Elisan aikaisemmista mokista. Sieltä luvattiin se asennuspalveluineen.

Se asennettiinkin takahuoneessa minun silmiltäni piilossa ja kun tuotiin nähtäville, niin huomautin kun näyttö oli ilmakuplia täynnä. ”niitä tulee aina ja häviää tunnin sisällä”. Sanoin että ei ole ikinä aikaisemmin jäänyt kuplia, ja minulla on eräisiinkin puhelimiin laseja asennettu muualla.

no suurin osa hävisi – ei tunnissa, mutta sen samaisen päivän aikana. mutta näyttöön varsinkin yläkulmaan jäi pahan näköisiä ”arpia”. ja etulinssi oli peitossa. mitä kyselin niin Elisalaiset täälläkin sanoi että kuuluu olla, että se suojaa linssiä. ??
Panssarilasissa on kuitenkin aina mallin mukaisesti kolo etukameran kohdalla. Eikä todellakaan puhelimen omaa suojakalvoa kuulu panssarilasin alle jättää.

Reklamoin asiakaspalvelussa.

"Valitettavasti ainoa keino on asioida käymällä myymälässä laitteen kanssa. Myyjä pystyy tuolloin tarkastamaan panssarilasin kunnon ja tarvittaessa selvittää asiaa myös myymäläpäällikön kanssa.. Heidän kanssa voit sopia sitten tarkemmin kuinka asiassa edetään."

Kävin nyt samaisessa liikkeessä, kun ostin OnePlussan tilalle uuden matkapuhelimen. (Huawei P smart Pro).  Tuostakin myyjä ensin sanoi että ei ole myymälässä. sitten löytyikin yksi kappale varastosta. Kuvien perusteella piti sitten tehdä ostopäätös. Miksi vain etämyynnillä on kaupan purkuoikeus mikäli tarvetta tulee, kun tästäkään puhelimesta ei liikkeessä kuvia katsellen päässyt laitetta kokeilemaan. Ajattelin tehdä netin kautta siellä ollessani tilauksen ja "noutaa" myymälästä, mutta siihen ei kuulemma suostuttu.

Kävin heti Digimanista ostaa panssarilasin asennuksineen. Samalla kysyin tästä Huawei P Smart 2019 puhelimen panssarilasin asennuksesta tuolta Digimanilta. "onko tämä mielestänne oikein asennettu?" Sanoi että ei, panssarilasi oli yläosasta vähän koholla ja siellä on ilmakuplia siksi kun puhelimen oma suojakalvo oli jätetty panssarilasin alle” !!!

Ostin tänään asennuspalveluineen Digimanilta tähän Huawei P Smart 2019 puhelimeenkin panssarilasin (eli yhteensä kahteen puhelimeen samalla) . sanoin että voi repäistä väärin asennetun lasin pois ja tehdä sen oikein. Näin itse että täällä Digimanissa otettiin ensin panssarilasi irti. sen jälkeen panssarilasin alle jäänyt ohuempi puhelimen oma suojakalvo.

Kävin sen jälkeen uudelleen Elisan liikkeessä. Elisan liikkeessä myyjä yritti väittää että ei ole heillä asennettu, koska heillä ei ole asennuspalvelua. sanoin että minulle se asennettiin ”hyvityksenä”. Hän meni kysymään ja asiakaspalvelija (luultavasti jonkinlainen pikkupomo), joka oli tämän asentanut, oli sanonut että on kerran hyvitetty, että ei hyvitetä toista kertaa. Olisi ollut hyvä että ei olisi hyvitetty sitä ensimmäistäkään kertaa. mitä teen hyvityksellä mikä on valmiiksi väärin asennettu. eli käytännössä viallinen tuote. Näin Elisalla.

Sanoinkin että siihen on ollut näemmä syynsä että Elisalaiset ei noita panssarilasia asentele. olisi voinut myöntää että ei osaa.
 

Digimanissa panssarilasi asennuksineen maksoi 27 e. Ostin sen samasta paikasta harhaanjohtavasti minulle myytyyn Samsung puhelimeen, mihin lasi oli niinikään saman hintainen. Tuo Samsung vaihdettiin tähän Huawei P Smart 2019 puhelimeen. ja muka hyvitettiin panssarilasi. se oli siis väärin asennettu. (käytännössä virheellinen tuote) ja jouduin ostamaan sen kuitenkin tähänkin uudelleen.

Elisan ”hyvitys” oli siis  pahennus ja kustansi minulle vaan lisää vaivaa ja rahaa. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta laatuaan.

 


2 kommenttia

Käyttäjätaso 4

Eihän tuo nyt putkeen menneeltä kuulosta meidän myymälän osalta :disappointed_relieved: Nappaatko meille yksityisviestillä tarkemmat tiedot mikä myymälämme oli kyseessä niin laitetaan suoraa palautetta tästä toiminnasta heille.

juu laitettu. Laitoin aikaisemmasta myyntimokasta palautetta suoraan liikkeeseen niiden verkkosivujen kautta .
Täältä sitten ilmeisesti sen liikkeen esimies soitti aika nopeasti ja tarjosi minulle mahdollisuutta vaihtaa puhelin ja kaupanpäälle tämän panssarilasin asennuksineen . sanoi myös että lisäksi "jotain muuta".
Ajattelinkin ja sanoinkin tänään ääneen että jos se tarkoittikin tällä "jotain muuta", sitä että se asennus menisi vähän sudeksi.
Hän oli puhelimessa vielä sanonut että "ettei jäisi paha maku suuhun".
Hänen mielestään ilmeisesti tällaisella toimilla ei jäisi paha maku suuhun.

Puhelin laitteissa ei sinänsä ole mitään vikaa.
One Plussan puhelin vaan ei ollut minun puhelin, ja ehkä vähän maanantai kappalekin.
Mutta Huawein puhelimiin olen ollut tyytyväinen.
Palveluun en.

Tyhjän saa pyytämättäkin, mutta minä en ylimielistä palveluakaan ole tilannut enkä pyytänyt. enkä varsinaisesti edes virheellistä tuotetta. (mihin on verrattavissa tämä virheellisesti asennettu lasi). Ja nämä yritetään sitten vielä kieltää.

Tämä myymälän esimies, joka lasin oli laittanut ja jolle myyjä nyt kävi asiasta sanomassa ja kyselemässä, niin ei uskaltanut itse näyttäytyä.

Osallistu keskusteluun