Vastattu

Elisan aspa lakossa????

  • 27 August 2020
  • 15 kommenttia
  • 1850 katselukerrat

Käyttäjätaso 7

Kuinka laajasti tämä koskee Elisaa?

https://www.tivi.fi/uutiset/riita-it-tukea-tarjoavien-tyoehdoista-syvenee-tyotaistelu-laajenee-elisaan-ja-teliaan/93a1b9cc-c021-457d-bbb7-53e8b24af2f0

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Suvi 27 August 2020, 11:11

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

15 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12

Käynnissä on tukilakko, joka ei liity elisalaisten töihin tai työehtoihin.

Elisan rooli asiassa on varmistaa, että Kotidata toimii Elisan eettisen ostamisen periaatteiden mukaisesti ja tästä käymme keskustelua Kotidatan kanssa. Varmistamme myös, että tukilakko-olosuhteista huolimatta asiakkaamme tulevat palvelluksi mahdollisimman hyvin.

Käyttäjätaso 7

Käynnissä on tukilakko, joka ei liity elisalaisten töihin tai työehtoihin.

Hmmmm….

Joo ei se Elisalaisia varmaankaan koske , mutta käsittääkseni Elisa on ulkoistanut ison osan aspastaan Kotidatalle ja heitä lakko koskee. Tuskin voi olla vaikuttamatta aspan palvelutasoon.

Käynnissä on tukilakko, joka ei liity elisalaisten töihin tai työehtoihin.

Hmmmm….

Joo ei se Elisalaisia varmaankaan koske , mutta käsittääkseni Elisa on ulkoistanut ison osan aspastaan Kotidatalle ja heitä lakko koskee. Tuskin voi olla vaikuttamatta aspan palvelutasoon.

Äänestä sinä lompakolla, hyvä mies.

Meillä lähti 5 kpl liittymiä Elisalta DNA:lle, kun rupesivat käymään ahneet kukkarolla elikkä 0,66 euron perusliittymästä tuli lähes 10 euron maksava hauki. Niitä kun 5 kappaletta, niin äkkiä tekee se 50 euroa plus käyttö päälle. Nyt vielä kjun seurasin linkkiäsi niin en yhtään ihmettele, että käyvät myös työtätekevien elislaisten kukkarollakin. Pörssiyhtiön täytyy nuolla sijoittajien nahkakenkiä. Ei kyllä harmita että meidän perhe savvoosta jätti Elisan. Lasku dna:lla viidestä liittymistä n. 30 euroa ja sisältää järeän netin, rajattoman datan pohjoismaissa ja balttiassa, 2,5 Gt EU, alleeuronpäivät tariffi ja 4G verkossa toimii 521 kbps nopeudella. Ei Elisalla saa tuohon rahaan kun netittömän joten ei kiitoksia. Meidän perheestä ei enää elisalle.

Älykapulat jouduimme hommaamaan kun tuli pakkodata!

Laskut e-laskuun kaikki, koska tuli se 3 euron ja sitten 5 euron korotus! Siitä että saa jukulauta maksaa laskuja. Ei kassallakaan liitelissä laskutuslisää oteta! Nyt sitten postilla ihmetellään miksei postia tuu ja vähennetään jakopäiviä, yt:t tulee. Kiitos elisa, olet taitava varas!

Ammattiliitto Pro sysää puolestaan vastuuta myös teleoperaattoreiden niskaan rajuin sanankääntein.

"Telia ja Elisa hakevat kilpailuetua moraalisesti häikäilemättömin keinoin. Yhtiöt ovat jo pitkään vääristäneet työehtoja ostamalla alihankkijaltaan asiantuntijatyötä pilkkahintaan. Samalla ne ovat pyrkineet määrätietoisesti kasvattamaan osakkeenomistajilleen maksettavaa osinkoa. Tämä on suorastaan irvokasta”, Ammattiliitto Pron sopimusala-asiamies Seppo Lundgren sanoo tiedotteessa.

Koko operaattorikenttää liiton puolelta ei haluta kuitenkaan syyllistää.

”DNA ostaa vastaavan alihankinnan ict-alan työehtopimusta noudattavalta yritykseltä. Toivoisimme myös Telian ja Elisan seuraavan heidän esimerkkiään”, Lundgren toteaa.

Minä näen tässä selkeesti kuinka elisa käy kukkarolla ja antaa rahat sijoittajille.

Siinä ne kauppakeskuksissa jakaa karkkia lapsille ja aikuisille, mutta me ei siirrytä vaikka maksettaisiin! Ei ole varaa maksaa 60 ekee liittymistä, jotka muualta saa 30 eurolla kaikki.

Ja siis 60 ekee netittömistä liittymistä, vitsi loppuun. Elkää naurakko, saapko olla colloo?

Hävetkää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Käynnissä on tukilakko, joka ei liity elisalaisten töihin tai työehtoihin.

Hmmmm….

Joo ei se Elisalaisia varmaankaan koske , mutta käsittääkseni Elisa on ulkoistanut ison osan aspastaan Kotidatalle ja heitä lakko koskee. Tuskin voi olla vaikuttamatta aspan palvelutasoon.

Käsityksesi on väärä, Elisan asiakaspalvelua ei tuota Kotidata.

Käyttäjätaso 7

Käsityksesi on väärä, Elisan asiakaspalvelua ei tuota Kotidata.

Jaahas.

No onkos tuo Tivin uutinen , joka on aloitusviestissä täyttä potaskaa?? Mitä se Kotidata sitten Elisalle myy?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Käsityksesi on väärä, Elisan asiakaspalvelua ei tuota Kotidata.

Jaahas.

No onkos tuo Tivin uutinen , joka on aloitusviestissä täyttä potaskaa?? Mitä se Kotidata sitten Elisalle myy?

Kotidata tuottaa Elisalle Omagurun kotikäyntejä eli asennuspalvelua asiakkaiden luona.

Käsityksesi on väärä, Elisan asiakaspalvelua ei tuota Kotidata.

Jaahas.

No onkos tuo Tivin uutinen , joka on aloitusviestissä täyttä potaskaa?? Mitä se Kotidata sitten Elisalle myy?

Kotidata tuottaa Elisalle Omagurun kotikäyntejä eli asennuspalvelua asiakkaiden luona.

JOO.

Meillekin kerran tuota Omaguru mainostettiin, Soitin ja maksoin itkien 199 euron laskun.

Omaguru voisi ihan oikeesti mennä tekeen oikeetakin työtä. Ongelma ei ratkennut.

Minun poika ratkaisi ongelman, ILMAISEKSI !

Omaguru ei osannut auttaa kuinka liittää Bluetooth kuulokkeet radiolla DORO puhelimeen ! Doro on simpukka ei mikään älypuhelin, se on mun työpuhelin!

Kotikäynti tuli eikä osannut silloinkaan. Sanoi rikki on, osta uusi 500 e kuuloke !

Puhelut ja kotikäynti 199 ! Apu löytyi muualta !

Onneksi säästin sentään 300e kun en ostanut uusia kuulokkeita!

Käyttäjätaso 7

Käsityksesi on väärä, Elisan asiakaspalvelua ei tuota Kotidata.

Jaahas.

No onkos tuo Tivin uutinen , joka on aloitusviestissä täyttä potaskaa?? Mitä se Kotidata sitten Elisalle myy?

Kotidata tuottaa Elisalle Omagurun kotikäyntejä eli asennuspalvelua asiakkaiden luona.


Ok. No niitäpä en ole ikinä tarvinnut enkä tarvitse jatkossakaan.

PS. Lienee vähän määrittelykysymys onko nuo gurut osa aspaa vai ei. :grinning:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Siellähän se on uutisissa.

“Suomen Kotidatan tekniset tukihenkilöt ovat muun muassa asentaneet laitteita operaattorien asiakkaiden kotiin.”

Mutta jatkampa stuvan ja följan kasausta ettei tule ihan hukkapäivä.

Siellähän se on uutisissa.

“Suomen Kotidatan tekniset tukihenkilöt ovat muun muassa asentaneet laitteita operaattorien asiakkaiden kotiin.”

Mutta jatkampa stuvan ja följan kasausta ettei tule ihan hukkapäivä.

Perus asenne elisalla asiakkaisiin, “jatkanpa muuta hommaa, niin ei tule hukkapäivä” !

Stuva ja följä on ikean kalusteita, niin ei hyvää päivää, noin sanota asiakkaalle!

Onneksi 5 kpl liittymiä on ollut jo vuoden muualla! Siellä en ole saanut ikinä huonoa palvelua! Siellä ei sanota mitä tulit tänne kyselemään, etkö nää MÄ kasaan ikean hyllykköä!

Modeemikin asennettiin adls.

Ilmaiseen numeroon soitin, sinnikkäästi dna tuki neuvoi !

Pahoittelen häiriöstä, kasaa rauhassa ettei tule hukkapäivä !

Täytyy varmaan se viimeinenkin elisa palvelu sanoa irti, elikkä tämä kuuluisa ViapLay, joka parilla eurolla sekin kallistui kun tuli turha Elisa Aitio mukaan…………......…. käytiin lompakolla!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

vapaa-ajalla täällä olen. Työaikana ei jouda forumeilla majailemaan. Voin kyllä tätäkin vähentää, eihän tästä mitään maksetakaan.

vapaa-ajalla täällä olen. Työaikana ei jouda forumeilla majailemaan. Voin kyllä tätäkin vähentää, eihän tästä mitään maksetakaan.

Aijaa!

No minä kun luen tässä “ELissalainen”, niin vaikee kuvitella että taustalla olisikin vapaa -aikaa!

Anteeksi !

Mutta ei se silti poista sitä asiaa että kukkarolla käydään, käydäänkö sunkin, kun ei makseta palkkaa vapaa-ajan foorumuilla olemisesta elisalaisena!

Käyttäjätaso 7

Mutta ei se silti poista sitä asiaa että kukkarolla käydään, käydäänkö sunkin, kun ei makseta palkkaa vapaa-ajan foorumuilla olemisesta elisalaisena!

Tänne Yhteisöön voi luoda vain yhden tunnuksen per henkilö. Elisalaisilla lukee tunnuksen vieressä elisalainen ihan selvyyden vuoksi , että kaikki tietävät , että henkilö on Elisalla toissä. Se voi hiukan vaikuttaa mitä kirjoitellaan ja kuinka muut siihen suhtautuvat.

No kirjoitella voi sekä työ- että vapaa-ajalla. Palkanmaksu riippuu työnkuvasta. :wink:

Elisan rooli asiassa on varmistaa, että Kotidata toimii Elisan eettisen ostamisen periaatteiden mukaisesti ja tästä käymme keskustelua Kotidatan kanssa. Varmistamme myös, että tukilakko-olosuhteista huolimatta asiakkaamme tulevat palvelluksi mahdollisimman hyvin.

Toivon todellakin Elisa varmistaa että Kotidata toimii oikein. Jos Prota on uskominen niin Kotidatan toiminta on todella härskiä. Toivon että Elisa oikeasti puuttuu tilanteeseen ja vaati että Kotidata toimii vastuullisesti. 

https://www.proliitto.fi/uutiset/tyomarkkinat/toissa-suomen-kotidatassa-toita-riittaa-riesana-palkkaepaselvyydet

https://www.proliitto.fi/uutiset/tyomarkkinat/tyotaistelu-jatkuu-suomen-kotidatassa-tilanne-henkiloston-kannalta-kestamaton

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

On hyvä muistaa, että riidoissa on aina useampia osapuolia, laitetaan tähän ketjuun nyt ne toisenkin osapuolen näkemykset tarjolle.

https://www.kotidata.fi/yritys/ajankohtaista/tyotuomioistuin-naytti-kotidatalle-vihreaa-valoa-noudatamme-jatkossakin-kaupan-alan-tyoehtosopimusta/

https://www.kotidata.fi/yritys/ajankohtaista/kotidata-karsii-ammattiliitto-pron-laittomista-lakoista-tyopaikat-vaarassa/