Vastattu

kadonnut kirja omasta kirjahyllystä

  • 15 syyskuu 2020
  • 23 kommenttia
  • 708 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
  • Kommentaattori
  • 24 kommenttia

Onko muilla kadonnut kirjoja?

IOS 4.04 ja kirja kadonnut, ihan kokonaan. M-ryhmä1, äänikirja.

Oudosti se katosi, ei löydy sovelluksesta, mutta kun katson ostettavien joukosta, siellä on ”OMA”. 
Jännä oli, että kun otin yhteyttä aspalveluun, sieltä luvattiin selvitellä. No, selvittelivät sen verran, että kun kirja oli ladattuna puhelimeen, niin se häipyi sieltäkin. Ja tietenkin perjantaina. Otin uudelleen yhteyttä aspalveluun soittopyynnön merkeissä, mutta ei sieltä ole vastattu. Kirja on edelleen kateissa. 
aspa kysyi, onko muitakin kirjoja kateissa? No en tiedä, kun on yli 500+ kirjaa...

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 25 syyskuu 2020, 14:53

Jaa-a. Kirjani katosi kaksi viikkoa sitten, asiakaspalvelusta ei ole kuulunut sittemmin mitään. 
Ei taida paljon niitä kiinnostaa pitää asikkaista kiinni, tuntuu vähän siltä.

 

Ja ei, kirja ei ole tullut hyllyyn takaisin

Pahoittelut @Meela, että tässä meni näin kauan! Nyt laitettiin vähän vipinää pyttyyn ja kirja pitäisi olla palauteltu takaisin. Näkyykö? :blush:

Katso alkuperäinen viesti

23 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Eipä toi ny ihan normaalille kyllä kuulosta :O Ootko tarkistanut tota kirja.elisa.fi kautta että onko se sielläkin nyt hävöksissä?

Käyttäjätaso 1

Hakutoiminto ei siellä omasta kirjahyllystä toimi, mutta kirja on kaupan puolella ”ostettu”, mutta kun haen ”m-ryhmä” tulee vain kakkonen (1 ja 3 puuttuvat). Larsson haulla vastaukset tuloksessa näkyy kaupan kirjat, en saa vastausta.

Minulla vaihtui puhelin, voisiko sillä olla jotain tekemistä?
Ihan pielessä ollaan, mutta selittäisikö se jotenkin tätä sekamelskaa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ite testasin tota “m-ryhmä” hakutermiä ja 1-3 tuli kaikki ihan normaalisti kaupan haulla esiin :O Puhelimen vaihtuminen voi toki osaltaan vaikuttaa, mahdollisesti ihan jopa joku vain että siellä ei nyt vain ole muistissa enää asiat kuten sulla oli edellisessä puhelimessa eli siksi ei suostu oikein näyttelemään samaan tapaan kokoelmasta sitä kirjaa. Toi että kauppa kuitenkin tunnistaa että sulla on se hallussasi on jo hyvä merkki :)

Mites jos sovelluksessa meet sinne Kirjahylly välilehdelle ja sieltä koitat sitä hakua? Löytyykö tuota silloin?

Käyttäjätaso 1

 

Käyttäjätaso 1

Kaikki 3 kirjaa kyllä löytyy kaupasta, kun kaivelee eri reittejä. Haku ei toimi oikein kunnolla. 
sovelluksesta löytyy haulla tuo 2, kolmisenkymmentä taitaa päästä kiinni, mutta 1 on jossain...?

 

Käyttäjätaso 1

Vielä… selasin ipadillä, joka on vanha, ja se toimii samanlailla.

Olen laittanut tästä viestiä aspalveluun, mutta en tiedä, tekevätkö ne mitään.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ainakin tossa kolmannessa kuvassa sulla näkyy noi 2 ja 3 kirjat olevan ihan oman hyllyn puolella, tuota kautta jos haet niin mitenkään ei tuu se 1 osa esiin? 

Käyttäjätaso 1

Ei tule. Tuo kolmas kuva on sovelluksesta. Kuten näkyy, m-ryhmä haulla tulee vain nuo kaksi. Ja vaikka käyn kaikki kirjat läpi, ei sitä siellä näy.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

No jo nyt on… Olitko vielä saanut asiakaspalveluun laittamaasi viestiin vastausta?

Käyttäjätaso 1

No, ensin sieltä vastattiin soittopyyntöön ja annettiin jopa 5 eur alennuskuponki (!). Luvattiin selvitellä. 
otin uudelleen yhteyttä kun se kirja häipyi myös ladatulta laitteelta, tietenkin perjantaina…

sain vastauksen, että kirjaudu ulos ja sisälle uudestaan…. Tämä nyt oli koitettu jo ennen ensimmäistä yhteydenottoa.

ja että selvitellään.

Mitään ei ole kuulunut sen jälkeen.

Kirja oli kesken ja kun ei aktiivisesti oltu yhteydessä sekä 5 eur alennuskuponki (tuki vähän bad williä tuosta), niin kuuntelin sitten kirjan storytellissä....

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kävin tutkailemassa tilannetta ja tuosta itseasiassa on avoin vikailmoitus sun osaltasi vielä olemassa, eli työn alla tuo on edempänä. Pahoitteluni että vikaa ei vielä ole saatu kuntoon ja ettei tuolta ole väliaikatietoja kuulunut :( 

Käyttäjätaso 1

Sä sentään kommentoit jotain, kiitos sulle siitä !

Olisihan tuo aspakin voinut ihan oma-aloitteisesti jotain kirjoitella.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

No, jotain iloo mustakin vaikka en ratkaisua oo saanut tarjottua :) Merkkailin noille infoksi tuonne eteenpäin täällä käydyn keskustelun jos vaikka täältä irtoaisi jotain lisäinfoa tilanteen selvittelyyn :) 

Mitenhän yleistä kirjojen katoilu tai oston jälkeen hyllyyn saapumattomuus on? En ole tavannut oston jälkeen katsoa, onko kirja ilmestynyt hyllyyn. Noita 1300 kirjaa ei millään viitsisi kuittien perusteella ruveta säännöllisesti käymään läpikään.

Käyttäjätaso 1

Jaa-a. Kirjani katosi kaksi viikkoa sitten, asiakaspalvelusta ei ole kuulunut sittemmin mitään. 
Ei taida paljon niitä kiinnostaa pitää asikkaista kiinni, tuntuu vähän siltä.

 

Ja ei, kirja ei ole tullut hyllyyn takaisin

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Jaa-a. Kirjani katosi kaksi viikkoa sitten, asiakaspalvelusta ei ole kuulunut sittemmin mitään. 
Ei taida paljon niitä kiinnostaa pitää asikkaista kiinni, tuntuu vähän siltä.

 

Ja ei, kirja ei ole tullut hyllyyn takaisin

Pahoittelut @Meela, että tässä meni näin kauan! Nyt laitettiin vähän vipinää pyttyyn ja kirja pitäisi olla palauteltu takaisin. Näkyykö? :blush:

Käyttäjätaso 1

Nyt näkyy. 
En nyt hirvittävän tyytyväinen kyllä ole. Ei tätä olisi saanut käydä. Kesken kuuntelun kirja katoaa, minulle annetaan 5 euron (!) alennuskuponki (kauppamatkalla tippuu taskuista enemmän rahaa) ja kirja palautetaan kahden viikon kuluttua. 
Aspasta ei kertaakaan oteta aktiivisesti yhteyttä välissä.

Miten meni noin omasta mielestä...?

Käyttäjätaso 1

Nyt kyllä harmittaa. Aspa kertoi, että oli minun syy. Olen vahingossa poistanut sen kirjan. Ja kuulemma toisenkin.

Ihmettelen vain, miksi menisin kesken kirjan kuuntelun sinne kolmen pisteen taakse räpeltämään? En kyllä syö tätä selitystä.
 

Muuten, tuosta uudesta toiminnosta ”poista kirja ikuisesti” olisi kyllä voinut enemmän rummuttaa? 
 

Toista kirjaa en ole (myöskään) itse poistanut, mutta siitä ilmoitettiin kyllä, että englanninkieliset jotkut määrätyt kirjat poistuvat. Sain jopa valita uuden kirjan tilalle.

Nyt pahoiteltiin aiheutuneesta harmista. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Ilmeisesti kyseessä on siis tosiaan uuden iOS sovelluksen myötä tullut ominaisuus, jonka myötä kirjan voi poistaa omasta hyllystä kokonaan. Sovellus pyytää poistamisen klikkaamisen jälkeen vielä varmistusta, jottei tuo poistaminen vahingossa voisi tapahtua, mutta ainahan kaikki on mahdollista! :thinking:

Jokatapauksessa, ymmärtääkseni loppu hyvin kaikki hyvin? :relaxed:

Käyttäjätaso 1

No, jos Elisa haluaa menettää asikkaan kilpaiijalle, niin sitten loppu hyvin 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

@Meela ymmärsin viestistäsi, että asia olisi korjattu. Pahoittelut, jos näin ei ole! Jäikö homma siis kuitenkin joiltain osin vielä kesken meidän puolelta? :thinking: Kerro ihmeessä, jos voin vielä jotenkin olla avuksi, tai huikkaillaan sitten Kirja asioiden kanssa painiskelevia kollegoita hätiin tarpeen tullen! :slight_smile:

Käyttäjätaso 1

Jaa. Että kirja on hyllyssä, oma oli möhläykseni, mitä nyt enää rutisen?

Ehkä sitä, että ei pelkästään mitä vaan myös miten tämä homma hoidettiin.

Se hävisi kesken kuuntelun ja 2 viikkoa on aika pitkä aika palautukselle. 

En usko, että olisin itse sen möhlinyt.  Miksi se oli kaupan puolella oli koko ajan OSTETTU/OMA tilassa? Vai onko niin, että jos (vahingossa) poistat sen hyllystä, niin et voi sitä koskaan enää sitten uudestaan ostaa?

Tuo hyllystä poistaminen on sinänsä kyllä tehty aivan liian helpoksi. Jos haluat poistaa laitteelta tai hyllystä, toiminto on sama - ”klik-klik” vain viereiset nappulat. Eikä hylly/laite myöskään sanoina ole tarpeeksi kuvaavia, sekin saattaa sekoittaa.

Jos tämä oli pakko toteuttaa (en kyllä ymmärrä miksi), niin hyllystä poistaminen saisi olla mahdollista vain jollain hyvin erilaisella tavalla kuin laitteelta poisto. Kolminkertainen vahvistus punaisella ruudulla ja tuplaklikkaus ei saisi olla mahdollista tai jotain vastaavaa.

 

Ja jos nyt vaikka olisinkin itse tämän möhlinyt (unissani ehkä, vaikka en sitä usko), niin asiakaspalvelu ei ole ollut mitenkään mieltä ylentävää ja paha maku jäi suuhun. Ei pidetä lupauksia, ei vastata kyselyihin. Ylimielisyyttä? Täällä vastataan, mutta elisa kirjan puolella ei.

Ja jos tämän itse möhlin, miksi ihmeessä kesti 2 viikkoa keksiä se?

 

Netin yli kuunteleminen ei toimi, joten lataaminen laitteelle on ainoa vaihtoehto edelleen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Olet oikeassa, että 2 viikkoa on pitkä aika tälläistä asiaa hoitaa, pahoitteluni tästä. 

En lähde sen enempää ottamaan kantaa siihen miten kirja on sieltä hyllystä poistunut ja tässä ei tietenkään ole tarkoitus ketään syyllistää, koska kaikki on mahdollista myös jokin tekninen virhe on saattanut sattua jonka vuoksi kirja on hyllystä kadonnut. :)

Ikävä kuulla, että sinulle on jäänyt palvelustamme huono kuva ja ei varmastikaan ole Elisa Kirjan puolellakaan ylimielisiä haluttu asian suhteen olla. :/

Jos koet, että tuo saamasi hyvitys ei ole riittävä niin laittaisitko meille yksityisviestiä niin voimme asiaa käydä tarkemmin läpi? Yksityisviestin voit laittaa täältä OmaYhteisö-tiimi

Pahoittelut vielä asiasta.

Osallistu keskusteluun