Skip to main content
Vastattu

Kohtuullinen huoltoaika?

  • 9. heinäkuuta 2020
  • 6 kommenttia
  • 1024 katselukerrat

Samsung puhelimeni lähti takuuhuoltoon Elisan myymälän kautta 9.6.2020.

Silloin sanottiin, että huoltoaika on 1-2 viikkoa.

No, kävin viikonloppuna kysymässä puhelimen perään, kun huollossa mennyt liki 4vk. Sanottiin, että on ruuhkaa ja huoltoaika on 3-4 vk. Pahoiteltiin ja käskettiin odottamaan.

Nyt puhelin on ollut huollossa kuukauden eikä edelleenkään tietoa koska saan sen takaisin.

 

Kuluttajansuojan mukaan huolto pitää hoitaa kohtuullisessa ajassa. Mielestäni kuukausi ei ole kohtuullinen aika! Puhelin on tärkeä yhteydenpitoväline ja tämän hetkisessä elämäntilanteessa mun täytyy olla tavoitettavissa koko ajan.

 

Mikä on Elisan kanta tähän kohtuulliseen huoltoaikaan? Ja joo, tiedän, edellinen huoltofirma meni konkkaan ja nykyisessä ruuhkaa. Mut ei kai se kuluttajan syy ole? Mä maksan koko ajan siitä puhelimesta, olen maksanut tältäkin ajalta kun en ole sitä voinut käyttää...

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg

Hei @Mirella__ ja pahoittelut viivästyneestä huollosta! :pensive: Ruuhkia on valitettavasti ollut viimeaikoina ja kieltämättä tuo kuukausi alkaa olemaan jo ihan liian pitkä aika. En voi tässä julkisesti tarkemmin tuota sopimuspuolta / puhelimesi huollon tilannetta kommentoida, mutta voidaan kyllä selvittää asia! Laitatko meille yksityisviestitse tarkemmat tietosi, niin päästään eteenpäin hyvin. :slight_smile:

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1236 kommenttia
  • Vastaus
  • 10. heinäkuuta 2020

Hei @Mirella__ ja pahoittelut viivästyneestä huollosta! :pensive: Ruuhkia on valitettavasti ollut viimeaikoina ja kieltämättä tuo kuukausi alkaa olemaan jo ihan liian pitkä aika. En voi tässä julkisesti tarkemmin tuota sopimuspuolta / puhelimesi huollon tilannetta kommentoida, mutta voidaan kyllä selvittää asia! Laitatko meille yksityisviestitse tarkemmat tietosi, niin päästään eteenpäin hyvin. :slight_smile:


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 10. heinäkuuta 2020
roopeg kirjoitti:

Hei @Mirella__ ja pahoittelut viivästyneestä huollosta! :pensive: Ruuhkia on valitettavasti ollut viimeaikoina ja kieltämättä tuo kuukausi alkaa olemaan jo ihan liian pitkä aika. En voi tässä julkisesti tarkemmin tuota sopimuspuolta / puhelimesi huollon tilannetta kommentoida, mutta voidaan kyllä selvittää asia! Laitatko meille yksityisviestitse tarkemmat tietosi, niin päästään eteenpäin hyvin. :slight_smile:

 

 

Laitoin viestiä. 


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 10. heinäkuuta 2020

Hei.
Oma puhelimeni on myös ollut huollossa kohta 1,5 kuukautta.
Ajattelin tässä vaiheessa alkaa vaatimaan hyvitystä puhelimen osamaksun eristä. Miksi ihmeessä joudun siis maksamaan puhelimesta joka kuukausi, vaikka se ei ole ollut käytössäni nyt 1,5 kuukauteen?


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1236 kommenttia
  • 10. heinäkuuta 2020

Moi @kivakiva55! Sama juttu kuin tuossa yllä, laitatko meille tarkemmat tietosi yksityisviestillä, niin katsotaan mikä on laitteesi huollon tilanne juuri nyt. :slight_smile:


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2098 kommenttia
  • 22. heinäkuuta 2020

Aikoinaan otin yhteyttä kuluttajaasiamieheen kun erään tavaran huolto tuntui venyvän. Nyrkkisääntönä pitivät kahden viikon rajaa, jonka jälkeen korvaavaa tilalle. Tästä on jo vuosia ja koska kyseinen yritys oli pieni, sain korvaavan tilalle mukisematta. Elisa taas on niin iso että voi olamkohautuksella tällaiset ohittaa, ei ole yhdestä asiakkaasta kiinni.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 22. heinäkuuta 2020
tontze kirjoitti:

Aikoinaan otin yhteyttä kuluttajaasiamieheen kun erään tavaran huolto tuntui venyvän. Nyrkkisääntönä pitivät kahden viikon rajaa, jonka jälkeen korvaavaa tilalle. Tästä on jo vuosia ja koska kyseinen yritys oli pieni, sain korvaavan tilalle mukisematta. Elisa taas on niin iso että voi olamkohautuksella tällaiset ohittaa, ei ole yhdestä asiakkaasta kiinni.

 

Elisa on nyt onneksi luvannut hyvittää mulle parin kk osamaksut. Tän viikon aikana pitäisi tulla, jos ei niin otan uudelleen yhteyttä Elisaan.  6vk ollut nyt huollossa....