Vastattu

Kohtuullinen huoltoaika?

  • 10 July 2020
  • 6 kommenttia
  • 983 katselukerrat

Samsung puhelimeni lähti takuuhuoltoon Elisan myymälän kautta 9.6.2020.

Silloin sanottiin, että huoltoaika on 1-2 viikkoa.

No, kävin viikonloppuna kysymässä puhelimen perään, kun huollossa mennyt liki 4vk. Sanottiin, että on ruuhkaa ja huoltoaika on 3-4 vk. Pahoiteltiin ja käskettiin odottamaan.

Nyt puhelin on ollut huollossa kuukauden eikä edelleenkään tietoa koska saan sen takaisin.

 

Kuluttajansuojan mukaan huolto pitää hoitaa kohtuullisessa ajassa. Mielestäni kuukausi ei ole kohtuullinen aika! Puhelin on tärkeä yhteydenpitoväline ja tämän hetkisessä elämäntilanteessa mun täytyy olla tavoitettavissa koko ajan.

 

Mikä on Elisan kanta tähän kohtuulliseen huoltoaikaan? Ja joo, tiedän, edellinen huoltofirma meni konkkaan ja nykyisessä ruuhkaa. Mut ei kai se kuluttajan syy ole? Mä maksan koko ajan siitä puhelimesta, olen maksanut tältäkin ajalta kun en ole sitä voinut käyttää...

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 10 July 2020, 12:48

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Hei @Mirella__ ja pahoittelut viivästyneestä huollosta! :pensive: Ruuhkia on valitettavasti ollut viimeaikoina ja kieltämättä tuo kuukausi alkaa olemaan jo ihan liian pitkä aika. En voi tässä julkisesti tarkemmin tuota sopimuspuolta / puhelimesi huollon tilannetta kommentoida, mutta voidaan kyllä selvittää asia! Laitatko meille yksityisviestitse tarkemmat tietosi, niin päästään eteenpäin hyvin. :slight_smile:

Hei @Mirella__ ja pahoittelut viivästyneestä huollosta! :pensive: Ruuhkia on valitettavasti ollut viimeaikoina ja kieltämättä tuo kuukausi alkaa olemaan jo ihan liian pitkä aika. En voi tässä julkisesti tarkemmin tuota sopimuspuolta / puhelimesi huollon tilannetta kommentoida, mutta voidaan kyllä selvittää asia! Laitatko meille yksityisviestitse tarkemmat tietosi, niin päästään eteenpäin hyvin. :slight_smile:

 

 

Laitoin viestiä. 

Hei.
Oma puhelimeni on myös ollut huollossa kohta 1,5 kuukautta.
Ajattelin tässä vaiheessa alkaa vaatimaan hyvitystä puhelimen osamaksun eristä. Miksi ihmeessä joudun siis maksamaan puhelimesta joka kuukausi, vaikka se ei ole ollut käytössäni nyt 1,5 kuukauteen?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Moi @kivakiva55! Sama juttu kuin tuossa yllä, laitatko meille tarkemmat tietosi yksityisviestillä, niin katsotaan mikä on laitteesi huollon tilanne juuri nyt. :slight_smile:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Aikoinaan otin yhteyttä kuluttajaasiamieheen kun erään tavaran huolto tuntui venyvän. Nyrkkisääntönä pitivät kahden viikon rajaa, jonka jälkeen korvaavaa tilalle. Tästä on jo vuosia ja koska kyseinen yritys oli pieni, sain korvaavan tilalle mukisematta. Elisa taas on niin iso että voi olamkohautuksella tällaiset ohittaa, ei ole yhdestä asiakkaasta kiinni.

Aikoinaan otin yhteyttä kuluttajaasiamieheen kun erään tavaran huolto tuntui venyvän. Nyrkkisääntönä pitivät kahden viikon rajaa, jonka jälkeen korvaavaa tilalle. Tästä on jo vuosia ja koska kyseinen yritys oli pieni, sain korvaavan tilalle mukisematta. Elisa taas on niin iso että voi olamkohautuksella tällaiset ohittaa, ei ole yhdestä asiakkaasta kiinni.

 

Elisa on nyt onneksi luvannut hyvittää mulle parin kk osamaksut. Tän viikon aikana pitäisi tulla, jos ei niin otan uudelleen yhteyttä Elisaan.  6vk ollut nyt huollossa....